Přejít na obsah

Zkušenost se Skyhawk po roce


Daemonultimate

Doporučené příspěvky

Dobrý den všem milovníkům hodinek.Zvažoval jsem jestli má vůbec cenu něco o modelu hodinek Skyhawk,který je chronicky známým,psát.Pak mě ale napadlo,že je někde někdo a má v hlavě zmatek s výběrem tím či oním a třeba mu pár zkušeností přijde vhod.Takže abych začal k tématu:již přez rok vlastním model Citizen JY0010-50E.Základní vlastnosti modelu určitě většina z vás zná,tak jen připomenu že tyhle hodinky mají titanové pouzdro i tah,ale jen minerální sklíčko.Ještě dnes si vzpomínám na mé rozhodování ocel-titan,minerál-safír.Volba titanu byla pro mě tou správnou,volba minerálu nikoli.Po roce používání hodinek ve dne v noci musím pochválit zejména tah,který vůbec netahá a je velmi příjemným na ruce díky složení článků a i celkové lehkosti hodinek na ruce.Mě osobně neustále okouzluje kombinací matné a lesklé povrchové úpravě titanu.Momentálně nemá tah jediný šrám na těle,jen spona má vlásečnicové stopy užívání./Při prohlídce hodinek u prodejce si vzpomínám na dva postřehy:Movit Made in Japan-naprosto v pořádku,Titanium Band Made in China mi tenkrát vyrazilo dech./Vlastní tělo hodinek je také pěkně zpracovanétlačítka i korunka pěkně lícují.Tlačítka fungují přesně a nestává se mi ,že bych je někdy promáčkl tzv. naprázdno.Korunka chodí přesně jak při povytažení tak při přetáčení,při kterém se nastavují jednotlivé funkce.Luneta hodinek je z nějakého plastu,nedokážu ho blíže identifikovat.To mi esteticky vadilo a vlastně vadí pořád,ale zase na druhou stranu musím uzan,že mi absorbovala většinu nárazů a škrábanců,což by na lunetě z jiného materiálu zanechalo zcela jistě daleko větší stopy.Vzhledem k tomu,že lunetu neustále používám v práci mi vadí její krok.Točí se úplně volně sem i tam bez možnosti jakékoli aretace.Je prostě uzpůsobena k výpočtům všeho možného i nemožného,což absolutně nevyužiji.Přivítal bych lunetu tipu diversek,ale žádné podobné hodinky se stejnými funkcemi a s lunetou stylu divers jsem nenašel.A ted trochu k funkcím.Radiocontrol funguje úplně perfektně,mám ho stabilně nastaven na Berlín a jen když spím v autě se někdy nepodaří zachytit signál,takže mohu-li se vyjádřit procentuelně 99,9 % ukazuje ručička ukazatele síly signálu na High.To jsem si vypěstoval malý zlozvyk denní kontroly.Co se týkápřesnosti kontrolival jsem ji na několika internetových stránkách domácích i zahraničních a všude byla absolutní shoda.Další funkcí je chronograf a tady musím napsat,že neznám lepší a rychlejší odečítání hodnot stopek než je toto digitální.V menu mám stále nastavené datum,které ukazuje datum,den v týdnu a měsíc.To je také velmi praktické.Tady mi dovolte vrátit se k Radiocontrolu a ke změnám času-vše funguje absolutně automaticky bez mého zásahu,další plus,kdy jsem uživatelem informací,na které nemusím myslet s jejich korekcí.Ted něco k funkci Eco-Drive.Hodinky jsem donesl z obchodu ve stavu,kdy ručička ukazatele stavu nabití byla někde ve střední části.Během dne /nevím již jak dlouho to trvalo/ se ručička vyšplhala směrem k maximu/ale né až k jeho horní hranici/ a tam již zůstala.Hodinky se dobíjí běžným denním světlem v létě v zimě bez problémů.Jen když slunce opravdu praží,snažím se/pokud to jde/aby nepralo přímo na sklíčko.Počítám s životností tak 10 let,kolega má v práci podobný model 12 let bez problému.Mínusem mé volby vidím minerální sklíčko.Asi 9 měsíců jsem vydržel s invisible touch,ochranou folií.Za tu dobu jsem vystřídal dvě,jednu jsem sundal u moře při vysokých teplotách proudem vody,tu druhou jsem ztrhl sám proto,že už mě omrzelo dívat se přez lepší igelit.No a za dalších pár měsíců jsem hned vyrobil několik mikro škrábanečků na sklíčku.Nic závažného,ale tak jak mnozí z vás jsem detailista a to mě zřejmě v nejbližší době přivede k hodináři pro safír.A tím bych tak nějak své zkušenosti ukončil.Jestli že toužíte po hodinkách,co mají minerál nebo safír,přidejte a nešetřete rozdílu na ceně,vyplatí se to.A úplným závěrem jestli toužíte po top moderní technologii v hodinkách,tohle je přesně model pro vás,nehledě na jeho modifikace,to už je utázka vkusu.Kdybych neměl tyhle na mém zápěstí a řešil bych znovu nákup hodinek moje volba by byla stejná,až na to sklíčko.Bohužel jsem zase o pár měsíců dál a mám zálusk na automaty.Bojím se přesnosti,úprav času a datumu,ale moje srdce bije pro ně.Však mi rozumíte.Omlouvám se že nepřikládám žádné fotografie,to přenechám jiným a moje hodinky jsou stále skoro jako nové a těch pár bebíček by na mojich fotkách stejně nikdo nenašel.Hezký večer všem.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, CITIZENy jsou v pohodě. Platí za bezúdržbové hodinky. Myslím, že podobné zkušenosti má asi valná většina uživatelů včetně mě. Já jsem měl zprvu strach o ten titan, že se z něj setře ta našedlá povrchová vrstva, ale po roce se na tahu ani na těle nic takového nestalo. Na hodinkách mám safír, který je naprosto skvělý. Po roce ani jeden škrábanec.

 

Dřív mě vždycky tak po roce moje hodinky omrzely a začal jsem toužit po jiných. Ale u těchhle se mi to zatím nestalo. I po roce bych neměnil a jsem rád, že jsem si je pořídil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já plně souhlasím,také bych neměnil,ale mám asi víc toulavou povahu a tak už si brousím drápky na další.Takže k Casio Edifice,Casio oceanus a Citizen Skyhawk velmi pravděpodobně přibudou i Fortis B 42.Všechny ty modely japonců,co jsem vyjmenoval mají podobné vlastnosti-radiocontrol,solární napájení a 100-200 m do vody.Pořád mě to ale tak nějak táhne k ozubeným kolům.Bohužel jsem v minulosti narazil na několik kousků z té nejlevnější kategorie a bylo naprosté zklamání.Doufám ,že u švajců se toho nedočkám.S japonci absolutní spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u hodinek rozhodně cena hraje svoji roli. Také jsem se zakoukal do jedněch mechanik od Fortisu. Tohle fórum je totiž hrozně nakažlivé. Konkrétně si mi líbí typ Fortis 623-22-11-M. Už jsem je měl i v ruce, ale nakonec zvítězila elektronika. Přece jen mě stále fascinuje, co všechno ty hodinky umí. Ale není všem dnům konec :D

Upraveno uživatelem siwi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aretácia lunety - vidíš, ja som o tom ani nevedel, že to nemá. Pri výbere u EcoDrive som nakoniec skončil v inom modely, ktorý sa robí vo verzii so safírovým a bez safírového sklíčka. Na ochranné fólie som sa vyprdol hneď, lebo škrabance patria k používaniu. Prvý zamrzí, to je jasné, ostatné, už tak človek tragicky nevníma.

 

Model Skyhawk (či pilotky AS4020-52E) na mňa vždy pôsobia ako "smršť" funkcií, Skyhawk s mini subdiálmi, priamo vyobrazených na ciferníku. A to nehovorím, o tých v digitálnej podobe. Sú to také totálne hodinky na všetko.

 

Ešte poprosím info k tej lunete. Píšeš, že je voľná, to znamená používaním vzniká vôľa a už nedrží na mieste? Alebo stčí aj jemnejší dotyk a samovoľne sa posunie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aretácia lunety - vidíš, ja som o tom ani nevedel, že to nemá. Pri výbere u EcoDrive som nakoniec skončil v inom modely, ktorý sa robí vo verzii so safírovým a bez safírového sklíčka. Na ochranné fólie som sa vyprdol hneď, lebo škrabance patria k používaniu. Prvý zamrzí, to je jasné, ostatné, už tak človek tragicky nevníma.

 

Model Skyhawk (či pilotky AS4020-52E) na mňa vždy pôsobia ako "smršť" funkcií, Skyhawk s mini subdiálmi, priamo vyobrazených na ciferníku. A to nehovorím, o tých v digitálnej podobe. Sú to také totálne hodinky na všetko.

 

Ešte poprosím info k tej lunete. Píšeš, že je voľná, to znamená používaním vzniká vôľa a už nedrží na mieste? Alebo stčí aj jemnejší dotyk a samovoľne sa posunie?

 

Ta luneta je tam jen nějakým způsobem nalícovaná,takže se volně točí sem tam bez toho charakter. cvakání správný lunety.Takže se vlastně dá používat jen když má člověk vyhrnutý rukáv a nepohne si s ní.Ale jak už jsem psal není to luneta od diversek ale slouží ke všemu možnému jen ne k tomu co potřebuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u hodinek rozhodně cena hraje svoji roli. Také jsem se zakoukal do jedněch mechanik od Fortisu. Tohle fórum je totiž hrozně nakažlivé. Konkrétně si mi líbí typ Fortis 623-22-11-M. Už jsem je měl i v ruce, ale nakonec zvítězila elektronika. Přece jen mě stále fascinuje, co všechno ty hodinky umí. Ale není všem dnům konec :D

 

To mi ani nepiš o nakažlivosti tohoto fora,kdybych ted bydlel někde v hodinářství asi bych se cítil nejlépe,a nebo...nebo mít víc rukou :taz:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi. Měl bych otázku k trvanlivosti Citizenu....mám možnost koupit 4 roky staré CTIZEN AV0020-55H...v titanu-safír. Nikdy jsem citizeny neměl, tak se chci zeptat jestli s nimi po 4 letech nemuze byt problem...jsou ve velmi dobrém stavu, jen mám obavy jak na tom může být ECO-DRIVE a pod.Děkuji za případné postřehy a zkušenosti....ceny 4-5 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dlouho svoje CITIZENy nemám. Podle ostatních uživatelů jsou tyhle hodinky včetně EcoDrivu stále v pořádku. Vždycky ale záleží na tom, jak se k nim jejich majitel choval. Pokud bys za ně chtěl dát 4 - 5 tisíc, kup si radši nový. Teda tak bych to řešil já. Ale ne proto, že bych pochyboval, že ty hodinky už budou mít odslouženo. Jen prostě proto, že nechci nosit hodinky "po někom".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi. Měl bych otázku k trvanlivosti Citizenu....mám možnost koupit 4 roky staré CTIZEN AV0020-55H...v titanu-safír. Nikdy jsem citizeny neměl, tak se chci zeptat jestli s nimi po 4 letech nemuze byt problem...jsou ve velmi dobrém stavu, jen mám obavy jak na tom může být ECO-DRIVE a pod.Děkuji za případné postřehy a zkušenosti....ceny 4-5 tis.

 

Ta cena za titan a safír není špatná,jestli je to nějaký osobní prodej od někoho koho znáš-super,jestli je to styl E bay,Aukro,vyžádal bych pořádnou fotodokumentaci a pak bych trnul co přijde.Když se kupují hodinky z druhé ruky vždy hrozí to,že se jedná o poruchový model.Toho bych se nabál tady na foru.A jestli jsou opravdu v tak super stavu šel bych do toho i když zrovna tenhle model mi přijde až moc asijský,ale to je otázka co se komu,je to tvá volba a hodinky jsou to určitě super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z osobnej skúsenosti si model CTIZEN AV0020-55H pozri najprv v predajni. Prepracované sú, to je v poriadku, no uloženie subciferníkov, farba, mi dosť "ťahalo" oči a nevedel som hneď okamžite koľko je hodín. Najviac prebíjal veľký ukazovateľ nabitia akumulátora na pozícii 12. Pri tme a lumi osvetlení to už nevadilo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy chlapi...jo a ještě jednu otázku...tyhle hodinky mají trochu atipické uchycení titanovévo tahu....myslíte, že jdou dát i na kožený řemínek?občas by jsem chtěl mít tu možnost je dát na kůži...popř. jestli se dá udělat na zakázku...dik moc za odpovědi

 

No vzhledem k tomu,že se dělají i na kaučuku,myslím že kůže by naměla být problém,ale sám jsem to nezkoušel.Mám titan a ten je pro mě super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Daemonultimate: mluvíme o stejném modelu?Já jsem CTIZEN AV0020-55H nikdy neviděl na jiném než kovovém či titanovém tahu..tady je odkaz : http://www.profihodi...-VYMEN-BATERII/

 

Nemluvíme,to se ti omlouvám,nevšiml jsem si dnes,že jde o jiný model,já mluvil o Skyhawku.Tak máš pravdu,tenhle model jsem viděl jen v kovu. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daemonultimate napsal skvělou recenzi hodinek. Mám stejný model už dva roky a měnit se nechystám. Jsou to skělé hodinky. Pokud chcete hezké, kvalitní, spolehlivé a přesné hodinky, tak s tímto modelem chybu neuděláte.

Rád bych ale připojil i trochu jiné zkušenosti. Citizen Skyhawk jsou letecké hodinky, proto pár postřehů z použití pro piloty. Jak už název napovídá, hodinky jsou pojmenované po Cessně 172 Skyhawk, tzn. předpokládal bych primární použití v general aviation, tzn. v malém VFR a IFR létání. Ve velkých dopravních letadlech se využívá jiný typ navigace a obecně řízení a většina funkcí hodinek je pro dopravní letectví zbytečná. Ikdyž snadné přepínání mezi časovými pásmy a fungující synchronizace času po téměř celém světě je super. Otočná luneta pro základní výpočty je za letu těžko použitelné. Kvůli vibracím v letadle se s ni špatně manipuluje a odečítá. Ale pro základní přepočty, kdy se cestující ptají na aktuální rychlost to stačí. Přeci jen hodnota v km/h jim řekne víc, než když odečtu z budíku rychlost v uzlech. Použíti lunety na zemi je možné, ale komfortnější je použití velkého E6B počítadla, které často mají piloti s sebou. Ale vždy je dobré mít na hodinkách funkci umožňující rychlé a přibližné výpočty násobení, dělení, odmocnin atd.

Co mi na hodinkách nejvíce vadí je, že vteřinová ručička není spojená se stopkami. Uvítal bych, aby se v módu CHR (mód stopek) vteřinová ručička nastavila na hodnotu 12h a po spuštění stopek ukazovala sekundy. Naprostá většina měřenýh časových údajů je do jedné minuty (typicky přístrojová zatáčka 30s a 60s, přiblížení okruhem - vybočení 20s). Z malého LCD se hůř odečítá než z výrazné oranžové vteřinové ručičky. Tím se dostávám ke kritice LCD. Vadí mi jeho čitelnost. Při přímém pohledu a při pohledu ze spodu je čitelnost dobrá, ale pokud se na LCD podívám z vrchu (rozuměj ze směru 12 hod.), tak je display nečitelný. Tuto vadu měly všechny Skyhawky které jsem měl v ruce, tzn. nedá se tvrdit, že by to byla vada kusu. Vadilo mi nepravidelné podsvětlení LCD (vrchní část je výrazně více osvětlená než spodní). Toto je ovšem pouze estetická vada a na čitelnost po tmě to vliv nemá. Další co mi u LCD vadí je, že v momentu kdy ručička (vteřinová nebo hodinová) zakrývá LCD, tak se těžko odečítají hodnoty. V letadle v turbulencích naprosto neřešitelný problém.

Fantactická věc je neustálé zobrazování UTC času. Po celém světě se používá téměř výhradně UTC. Výborná věc, kterou málokdo využije, ale u navigačních soutěží je to téměř nutnost je možnost vypnutí příjmu radiového signálu a seřízení hodinek na takovou hodnotu, jaká se pilotovi hodí. Při soutěžích se běžně používá to, že pilot a kopilot si sesinchronizují hodinky na takový čas, aby v době vzletu měli přesně 12:00.

Pokud bych se dnes rozhodoval jaké hodinky bych si pořídil čistě pro létání, byly by to nějaké klasické mechanické pilotky s dobře čitelným ciferníkem a klasickým chronografem s pohybující se výraznou sekundovou ručičkou. Můj favorit jsou taky Fortis. Bohužel jsem posedlý přesností a při běžném nošení by mi chyběla možnost automatické synchronizace se světovým časem, takže Fortisy bych měl nejspíš jen na to létání.

Pokud můj příspěvek vyzněl moc negativně, tak vězte, že jsem to tak nemyslel. Hodinky to jsou fantastické a ještě si je nějaký rok nechám. Vyměním minerál za safír a budu dál spokojeným uživatelem.

Chtěl jsem jen ukázat trochu jiný pohled na hodinky a upozornit na vady, které můžou být pro některé zájemce nepřekonatelný problém. Na běžné nošení to jsou hodinky super. Mých předchozích hodinek si nikdo nevšímal (resp. pokud si všimnul, tak nekomentoval). U Citizen Skyhawk se mi hodně často stává, že mi hodně lidí upřeně zírá na zápěstí s hodinkami a po pár minutách jim to nedá a zeptají se na ně. :) Příjemný pocit pro ješitného majitele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daemonultimate napsal skvělou recenzi hodinek. Mám stejný model už dva roky a měnit se nechystám. Jsou to skělé hodinky. Pokud chcete hezké, kvalitní, spolehlivé a přesné hodinky, tak s tímto modelem chybu neuděláte.

Rád bych ale připojil i trochu jiné zkušenosti. Citizen Skyhawk jsou letecké hodinky, proto pár postřehů z použití pro piloty. Jak už název napovídá, hodinky jsou pojmenované po Cessně 172 Skyhawk, tzn. předpokládal bych primární použití v general aviation, tzn. v malém VFR a IFR létání. Ve velkých dopravních letadlech se využívá jiný typ navigace a obecně řízení a většina funkcí hodinek je pro dopravní letectví zbytečná. Ikdyž snadné přepínání mezi časovými pásmy a fungující synchronizace času po téměř celém světě je super. Otočná luneta pro základní výpočty je za letu těžko použitelné. Kvůli vibracím v letadle se s ni špatně manipuluje a odečítá. Ale pro základní přepočty, kdy se cestující ptají na aktuální rychlost to stačí. Přeci jen hodnota v km/h jim řekne víc, než když odečtu z budíku rychlost v uzlech. Použíti lunety na zemi je možné, ale komfortnější je použití velkého E6B počítadla, které často mají piloti s sebou. Ale vždy je dobré mít na hodinkách funkci umožňující rychlé a přibližné výpočty násobení, dělení, odmocnin atd.

Co mi na hodinkách nejvíce vadí je, že vteřinová ručička není spojená se stopkami. Uvítal bych, aby se v módu CHR (mód stopek) vteřinová ručička nastavila na hodnotu 12h a po spuštění stopek ukazovala sekundy. Naprostá většina měřenýh časových údajů je do jedné minuty (typicky přístrojová zatáčka 30s a 60s, přiblížení okruhem - vybočení 20s). Z malého LCD se hůř odečítá než z výrazné oranžové vteřinové ručičky. Tím se dostávám ke kritice LCD. Vadí mi jeho čitelnost. Při přímém pohledu a při pohledu ze spodu je čitelnost dobrá, ale pokud se na LCD podívám z vrchu (rozuměj ze směru 12 hod.), tak je display nečitelný. Tuto vadu měly všechny Skyhawky které jsem měl v ruce, tzn. nedá se tvrdit, že by to byla vada kusu. Vadilo mi nepravidelné podsvětlení LCD (vrchní část je výrazně více osvětlená než spodní). Toto je ovšem pouze estetická vada a na čitelnost po tmě to vliv nemá. Další co mi u LCD vadí je, že v momentu kdy ručička (vteřinová nebo hodinová) zakrývá LCD, tak se těžko odečítají hodnoty. V letadle v turbulencích naprosto neřešitelný problém.

Fantactická věc je neustálé zobrazování UTC času. Po celém světě se používá téměř výhradně UTC. Výborná věc, kterou málokdo využije, ale u navigačních soutěží je to téměř nutnost je možnost vypnutí příjmu radiového signálu a seřízení hodinek na takovou hodnotu, jaká se pilotovi hodí. Při soutěžích se běžně používá to, že pilot a kopilot si sesinchronizují hodinky na takový čas, aby v době vzletu měli přesně 12:00.

Pokud bych se dnes rozhodoval jaké hodinky bych si pořídil čistě pro létání, byly by to nějaké klasické mechanické pilotky s dobře čitelným ciferníkem a klasickým chronografem s pohybující se výraznou sekundovou ručičkou. Můj favorit jsou taky Fortis. Bohužel jsem posedlý přesností a při běžném nošení by mi chyběla možnost automatické synchronizace se světovým časem, takže Fortisy bych měl nejspíš jen na to létání.

Pokud můj příspěvek vyzněl moc negativně, tak vězte, že jsem to tak nemyslel. Hodinky to jsou fantastické a ještě si je nějaký rok nechám. Vyměním minerál za safír a budu dál spokojeným uživatelem.

Chtěl jsem jen ukázat trochu jiný pohled na hodinky a upozornit na vady, které můžou být pro některé zájemce nepřekonatelný problém. Na běžné nošení to jsou hodinky super. Mých předchozích hodinek si nikdo nevšímal (resp. pokud si všimnul, tak nekomentoval). U Citizen Skyhawk se mi hodně často stává, že mi hodně lidí upřeně zírá na zápěstí s hodinkami a po pár minutách jim to nedá a zeptají se na ně. :) Příjemný pocit pro ješitného majitele.

 

Díky za pochvalu mé recenze,zvláště,když máš podobné zkušenosti.Přímo mě potěšilo,jak jsi rozepsal použití těchto hodinek v letectví.To si já bohužel nevyzkouším,ale i ze země mohu jen potvrdit Tvé postřehy,které jsem tak trochu vynechal.Pro mě pozemštana nejsou zas až tak důležité,ale za sebe bych uvítal větší průměr hodinek a větší okna pro display.Myslím,že to odečítání údajů z nich nastavili schválně takto,protože poloha ruky odpovídá úhlu pohledu na display a jeho čitelnost.Byl by super průměr bez korunky 48 mm a alespon nějak doladit tu lunetu.Ten volný pohyb je špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...