Přejít na obsah

Prokop & Brož


Návštěvník admira

Doporučené příspěvky

Člověk musí hlavně začít! Ze zkušenosti vím, že vydat se na cestu je to nejdůležitější a mnoho lidí leckdy nedokáže ani to.

Překvapivě toto moudro ve mě zformoval můj dřívější kolega Jiří Helikar. Kdysi jsem se v mladickém idealismu snažil mít nejdřív všechno 100% připravené, ale pak jsem zjistil, že vývoj je proces, který se stejně nikdy nezastaví.

 

Spousta věcí, které tu oprávněně kritizujete, hapruje právě proto, že chceme mít všechno hned na 100%. Jednodušší web by byl určitě dokončený dříve, ale nechtěli jsme mít tuctovou prezentaci! Také zbytek corporate identity čeká na definitivní dotvoření našeho logotypu. Ten na hodinkách je vyhrazen pro tuto sérii, i když bychom ho pro další hodinky mohli rovněž použít. Ale zkuste si ho představit na sportovních hodinkách...

 

To je i důvod, proč korunka není v definitivní podobě - ta čeká na definitivní podobu značky "PB", kterou chceme následně signovat i další díly, jako je spona či řemínek.

 

Jasně, nic ve zlém. Já každopádně zastávám konceptuálnější přístup. Postupné vylepšování podle mne nefunguje a je v delším horizontu kontraproduktivní, nemluvíme-li o lehkém rebrandingu. Dost dobře si nedovedu představit jak budete formovat v běhu brand v kontextu s měnícím se produktem. Ten tzv. "ksicht" toho všeho by měl být již dávno formulován a logotyp, web a přirozeně i design ciferníku potažmo hodinek by měl vyplivnout koncepční vyladěný odraz brandu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, nic ve zlém. Já každopádně zastávám konceptuálnější přístup. Postupné vylepšování podle mne nefunguje a je v delším horizontu kontraproduktivní, nemluvíme-li o lehkém rebrandingu. Dost dobře si nedovedu představit jak budete formovat v běhu brand v kontextu s měnícím se produktem. Ten tzv. "ksicht" toho všeho by měl být již dávno formulován a logotyp, web a přirozeně i design ciferníku potažmo hodinek by měl vyplivnout koncepční vyladěný odraz brandu.

 

Ano, tak by to bylo v tom ideálním případě, ale my si uvědomujeme, že operujeme v poli mnoha neznámých. Sice máme jasnou koncepci a cíle, ale ještě nevíme jak budou vypadat všechny další modelové řady, které by měly používat shodnou grafiku loga. Ve hře byla i možnost používat 2 varianty loga - jednu pro hodinky moderní a sportovní a druhou pro klasické společenské. Zatím se s naším grafikem snažíme této schizofrenii vyhnout, seč to jen jde. Jeho úkolem je nyní nalézt takovu podobu loga a značky, které by byly použitelné na všech modelech bez rozdílu stylu.

 

To je docela důležitá součást naší práce, protože se chystáme postavit naši kolekci na širším spektru modelových řad. V tuto chvíli pracujeme na:

1) čistě společenských tříručkových hodinkách klasického vzhledu

2) na moderně pojatém retrodesignu společenských hodinek

3) volnočasových hodinkách

4) sportovních hodinkách s otočným kroužkem

To vše v drtivé většině jak s manuálem, tak s automatem.

 

Známé také není, jaké technologie budeme mít k dispozici na výrobu některých detailů, na kterých hraje roli logotypová značka. Je hezké nějakou navrhnout, ale když by potom nešla 100% realizovat disponibilní technologií, celý efekt by byl v prachu.

Už se to sice rýsuje, ale ještě není vše definitivní. Mě to vychází tak, že nám nezbývá nic jiného než postupovat systematicky a postupně kultivovat celou identitu.

 

Některé aspekty webu také nešlo dopředu moc dobře předvídat. Snažíme se web průběžně dolaďovat a myslím, že už to začíná mít docela formu. Já sám tam zatím také vidím nějaké chybky, ale mám přislíbeno, že do pondělka budou ty nejpodstatnější odstraněné, takže již pracujeme na překladech do En, De, Fr, Ru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nijak se netajíme tím, že vycházíme z Unitasu, ale míra přidané hodnoty (kterou se tu všichni snaží bagatelizovat) nás myslím opravňuje k tomu tento výsledný kalibr označit vlastním kódem, který dává smysl v celém spektru budoucí kolekce. Konec konců to, že jde o Unitas jsem tu dobrovolně přiznal hned v prvních příspěvcích tohoto vlákna.

 

Odmítám ale výraz poladěný Unitas, protože vlastní "inhouse nástavbu" považuje za legitmní způsob tvorby vícero švýcarských producentů. Podstata je, že člověk má na to přidat nad "poladěný základ" nějakou legitimní přidanou hodnotu.

 

Je to tedy trochu něco jiného, než bývalo v minulosti přebírání kalibrů ETA 2824-2 a jejich označování kalibrem 73 u hodinek PRIM. Ale i v tomto případě bych ELTON hájil! Dnes již vím, v kolika pseudo inhouse kalibrech dřímá práce specializované firmy, která se pak svou prací nemůže ani pochlubit! Bohužel musím konstatovat, že míra ovládnuté výrobní vertikály jednotlivými producenty hodinek je až na výjimky na daleko nižší úrovni, než bychom si jako milovníci hodinek dokázali připustit. To bychom totiž všichni museli připustit, že jsme se nechali opít šikovným marketingem!

 

Rozhodně nemám pocit, že bychom se měli za cokoliv stydět! Suma toho, co jsme již ze 100% výrobní vertikály ovládli, je naopak tak vysoká, že můžeme být na sebe hrdí!

 

 

 

No jasne tady to priznane je, na webu nikoli....i kdyz i trosku poucenej laik jako ja ten unitas pozna (zvlast kdyz ho ma na ruce :) ).

 

Jinak Vam fandim samo a preji uspech s hodinarskym umenim spis nez s "kupka artiklem" i kdyz i tento start chapu a beru jako dobrou strategii pro nakopnuti neznamy znacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tak by to bylo v tom ideálním případě, ale my si uvědomujeme, že operujeme v poli mnoha neznámých. Sice máme jasnou koncepci a cíle, ale ještě nevíme jak budou vypadat všechny další modelové řady, které by měly používat shodnou grafiku loga. Ve hře byla i možnost používat 2 varianty loga - jednu pro hodinky moderní a sportovní a druhou pro klasické společenské. Zatím se s naším grafikem snažíme této schizofrenii vyhnout, seč to jen jde. Jeho úkolem je nyní nalézt takovu podobu loga a značky, které by byly použitelné na všech modelech bez rozdílu stylu.

 

To je docela důležitá součást naší práce, protože se chystáme postavit naši kolekci na širším spektru modelových řad. V tuto chvíli pracujeme na:

1) čistě společenských tříručkových hodinkách klasického vzhledu

2) na moderně pojatém retrodesignu společenských hodinek

3) volnočasových hodinkách

4) sportovních hodinkách s otočným kroužkem

To vše v drtivé většině jak s manuálem, tak s automatem.

 

Známé také není, jaké technologie budeme mít k dispozici na výrobu některých detailů, na kterých hraje roli logotypová značka. Je hezké nějakou navrhnout, ale když by potom nešla 100% realizovat disponibilní technologií, celý efekt by byl v prachu.

Už se to sice rýsuje, ale ještě není vše definitivní. Mě to vychází tak, že nám nezbývá nic jiného než postupovat systematicky a postupně kultivovat celou identitu.

 

Některé aspekty webu také nešlo dopředu moc dobře předvídat. Snažíme se web průběžně dolaďovat a myslím, že už to začíná mít docela formu. Já sám tam zatím také vidím nějaké chybky, ale mám přislíbeno, že do pondělka budou ty nejpodstatnější odstraněné, takže již pracujeme na překladech do En, De, Fr, Ru.

 

Bohužel děláte tu nejběžnější chybu s jakou se při brandingu setkávám. Kvalitního webu rozhodně nedocílíte tím že "to budete dolaďovat". V zásadě nemá cenu dělat web dokud nemáte corporate identity. A dokud nemáte ergonomickou mapu v kontextu marketingu. Logo je jen jeden střípek z fungujícího systému mnoha prvků. Další chybu jste možná uděli ve volbě jména kontra nekonzistentní představy. Jedna věc je mít název Lange & synové... potom zákonitě z logotypu nevyvodíte prvky a produkce bude podléhat celkové myšlence manufaktury. Druhá varianta je mít logotyp se symbolem aka Vacheron Constantin plus maltézský kříž a úplně jiná káva je mít moderní vizualitu. Proto říkám že je důležité tohle promyslet předem. Podívejte se na logo Sinn... připadá vám že se psacím fontem, napsané slovo hřích hodí k minimalistické technicisticko-industriální produkci? Tak aby jste tak neskončili. Měnící se logo by musela být o chlup víc do hloubky promyšlená identita a je to rozhodně složitější problematika než univerzální logo. Hodinářství každopádně není cestovní ruch nebo jogurt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cepeline, jakej hrich? Jestli cely tvoje teorie maj vahu jako tahle minela, tak potes koste...

 

Napis do fabriky Sinnu, ze maj blbe logo.

 

To je sileny, ve znaku bysme meli mit dvouocasyho brouka pytlika... :suicide_anim:

 

Je úplně jedno co to znamená v němčině, když je to prodáváno po celém světě. Volba jména a jeho rešerše v jazykových mutacích jsou při volbě značky základ. Font absolutně nekoresponduje s povahou produktu. Takže ano... dle mého mají blbé logo, díky čemuž jsou pro mne ty hodinky nenositelné. A moje teorie mají váhu toho že se brandingem zabývám a pracoval jsem na corporate identity jak v soukromém tak neziskovém sektoru, ty pokud vím děláš na finančáku nebo kde, takže můžeš váhu mého a tvého názoru porovnat. Nevím co tě konkrétně vede neustále se strefovat do mých příspěvkům ale zanech toho laskavě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej ty germanisto, já ti tvůj weltanschauung nehodlám vyvracet... světe div se, ale u typografického loga je font poměrně důležitý.

 

Můžu se zeptat kolik jsi tak logotypů, corporate identity a vizuálních stylů vytvořil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Operujes tady s domnenkama a jediny dve exaktni veci jako je preklad slova Sinn a moji profesi jsi minul na mile daleko.

Jak pak tedy vypadaji ty domnenky...

Na to nemusim byt ani teoretik pres logotypy, aby mi to lecos napovedelo.

 

A btw, co ti brani zpracovat zpravu o spatnem logu, nechat si ji prelozit do nemciny a poslat do Sinnu s nabidkou sluzeb?

 

Co se tyce toho germanisty, ja s preklady nezacal... ;)

 

A pls mody, aby to tady smazli, je to smesny a hystericky, nejdriv hrich, pak je jedno, co to znamena a najednou je z toho muj svetonazor.

 

 

Panu Prokopovi se omlouvam za plevel, nechal jsem se strhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to zrekapituloval... vmísíš se do slušné debaty, tím že vypíchneš nějaký překlad (k tomu se dostanu později), místo slušného vyjádření názoru se ze mne snažíš dělat idiota v oboru, kterým se narozdíl od tebe živím a místo věcných připomínek akorát okopáváš kotníky...

 

O fontu, typografii apod nevíš naprosto nic, tak potom nevím kdo tu dělá brouka pytlíka.

 

Nevím proč bych měl sinnu cokoli nabízet

 

Netvrdil jsem že sinn je hřích, sin je hřích a v neněmecky mluvících zemích to je první co ten nápis evokuje. Stejně tak mám osobně vyzkoušeno na cca pěti lidech z mého okolí že měli stejnou asociaci.

 

Naopak trvám na tom aby moderátoři přestali krýt ty tvoje útoky. Děláš to s pravidelností svojí vlastní s cílem urazit a vyvolat flame. Jsi jeden z členů co se chová jako naprosté hovado. A můžu ti garantovat že v reálu bys se mnou takhle mluvil maximálně minutu.

 

Opravdu bych byl rád aby se tyto projevy egomaniasmu po zásluze trestaly stejně jako sprostá slova.

 

Máš-li jakoukoli připomínku k mému odbornému tak prosím. Nic věcného jsem od tebe neslyšel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívejte se na logo Sinn... připadá vám že se psacím fontem, napsané slovo hřích hodí k minimalistické technicisticko-industriální produkci?

 

 

Je úplně jedno co to znamená v němčině, když je to prodáváno po celém světě.

 

 

Netvrdil jsem že sinn je hřích, sin je hřích a v neněmecky mluvících zemích to je první co ten nápis evokuje. Stejně tak mám osobně vyzkoušeno na cca pěti lidech z mého okolí že měli stejnou asociaci.

 

Musím se bandiho zastat, celá tato přestřelka je jen kvůli tomu, že nejsi sto skousnout, že jsi se prostě zmýlil.

Na druhou stranu to chápu ego je ego.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel děláte tu nejběžnější chybu s jakou se při brandingu setkávám. Kvalitního webu rozhodně nedocílíte tím že "to budete dolaďovat". V zásadě nemá cenu dělat web dokud nemáte corporate identity. A dokud nemáte ergonomickou mapu v kontextu marketingu. Logo je jen jeden střípek z fungujícího systému mnoha prvků. Další chybu jste možná uděli ve volbě jména kontra nekonzistentní představy. Jedna věc je mít název Lange & synové... potom zákonitě z logotypu nevyvodíte prvky a produkce bude podléhat celkové myšlence manufaktury. Druhá varianta je mít logotyp se symbolem aka Vacheron Constantin plus maltézský kříž a úplně jiná káva je mít moderní vizualitu. Proto říkám že je důležité tohle promyslet předem. Podívejte se na logo Sinn... připadá vám že se psacím fontem, napsané slovo hřích hodí k minimalistické technicisticko-industriální produkci? Tak aby jste tak neskončili. Měnící se logo by musela být o chlup víc do hloubky promyšlená identita a je to rozhodně složitější problematika než univerzální logo. Hodinářství každopádně není cestovní ruch nebo jogurt.

 

Vypadá to, že je to Vaše profese. Přiznám se bez mučení, že pojem ergonomická mapa, nota bene v kontextu marketingu, je pro mě úplně nový pojem. Na druhou stranu, rozhodl jsem se grafiku webu i návrh loga a corporátní identity svěřit do rukou jednoho člověka a věřím, že jeho rukopis bude přirozeným tmelícím prvkem. Tím spíš, že jsem přesvědčen, že jsem pro tuto práci zvolil toho nejlepšího grafika, kterého jsem kdy potkal!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jistě že má pravdu že hřích se nepíše s dvěma "N". Ale o tom to bohužel není. Ani mne nenapadlo že bych měl doslovně vysvětlovat tu asociaci bez jednoho "N".

 

To je o tom že Bandi se mnou hraje zajímavou hru. Pravidelně navštěvuje moje posty na které napíše hromadu výblitků a personifikovaných urážek, potom přijde mod... vlákno promaže a je ticho po pěšině.

 

Všiml sis že bych někoho zesměšňoval nebo urážel? Všiml sis nějakých nepravd co se týče mého vyjádžení ke corporate identity? Ne, tak je potřeba najít důvod proč do někoho kopnout... héhé idiot idiot tam se nepíšou dvě "n" hé hé

 

Takže resumé už bylo... přichází závěr... azeppelin je idiot co ví o designu promile toho co bandi (takže úplné h...o), amen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to, že je to Vaše profese. Přiznám se bez mučení, že pojem ergonomická mapa, nota bene v kontextu marketingu, je pro mě úplně nový pojem. Na druhou stranu, rozhodl jsem se grafiku webu i návrh loga a corporátní identity svěřit do rukou jednoho člověka a věřím, že jeho rukopis bude přirozeným tmelícím prvkem. Tím spíš, že jsem přesvědčen, že jsem pro tuto práci zvolil toho nejlepšího grafika, kterého jsem kdy potkal!

 

V pořádku, vyznělo-li to jako chytračení, tak to tak vyznít nemělo. Beru to tu jako otevřenou diskusi... ke které jsem pro příštích minimálně pár dní na chronomagu opět ztratil chuť. Takže jen na závěr... mnoho úspěchů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě poslední rada i když o problematice nic nevím, tak kauzu ohledně webu bych být vámi řešil vytvořením produktové landing page a přesměrováním na ni dokud bych neměl finální corporate web. Takhle mi to přijde jako elegantnější řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klobouk dolů za 9/12 - ale předpokládám, že část byla zamluvena už předem.

Držím palce jakékoliv snaze vznikající v České kotlině, i když si myslím, že tak povedený design si

zasloužil ještě více odvahy v hodinařině, které je Martin nepochybně schopný.

Co se týče chronomagu, tak souhlasím s většinou výtek zdejších členů, na druhou stranu je to pro Vás perfektní zrcadlo a zpětná vazba zadarmo. :)

Přeji hodně štěstí a pokud do budoucna a snad se dočkáme hodinek, ze kterých si sedne Baseworld na p...l, nebo které si s radostí členové chronomagu pořídí.

PS: logo mi k Sinnu taky neladí - ale právě proto to možná vypadá dobře! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držím palce jakékoliv snaze vznikající v České kotlině, i když si myslím, že tak povedený design si

zasloužil ještě více odvahy v hodinařině, které je Martin nepochybně schopný.

[/size]

Co se týče chronomagu, tak souhlasím s většinou výtek zdejších členů, na druhou stranu je to pro Vás perfektní zrcadlo a zpětná vazba zadarmo. :)

 

Upřímně si vážím jakékoliv konstruktivní kritiky, ale i výtek, které mají subjektivní argumentaci!

Takové příspěvky většinou píší lidé, kteří chtějí vést diskuzi. Těch si cením i když s nimi nemusím souhlasit.

 

Některých pisatelů je mi však v pravdě líto!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Některých pisatelů je mi však v pravdě líto!

tohle asi nebylo nutne. nebo jo? chtelo by to trochu nadhledu (ted myslim ze strany P&B). s kuzi na trh - resp. na diskuzni forum - jdete vy, tak snad musite pocitat s reakcemi? ten vas posledni komentar fakt nebyl na miste.

 

s projektem P&B jinak preji hodne stesti, samozrejme.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle asi nebylo nutne. nebo jo? chtelo by to trochu nadhledu (ted myslim ze strany P&B). s kuzi na trh - resp. na diskuzni forum - jdete vy, tak snad musite pocitat s reakcemi? ten vas posledni komentar fakt nebyl na miste.

 

s projektem P&B jinak preji hodne stesti, samozrejme.

 

Asi to skutečně bylo zbytečné, to máte pravdu! Občas se nechám unést...

 

Chtěl jsem jen poukázat na rozdíl mezi konstruktivní kritikou, ostrou ale poctivou kritikou, vyargumentovaným subjektivním názorem a bezobsažnými výlevy nešťastných lidí.

Nejde ani tak o mě. Já už dokážu příspěvky filtrovat a části z nich se i zasměju. Když mě to tu otráví, tak se klidně zbalím a přestanu zde přispívat. A věřte, že kvůli tomu nebudu špatně spát. Jde mi spíš o ty lidi, kteří by tuto platformu rádi využili k věcné diskuzi a nemohou, protože se nechtějí prohrabávat zbytečným bahnem. S těmi bych si jako "megazávislák";-) rád pokecal.

 

Na své existenci na Chronomagu nijak nelpím. Neberu Chronomag jako obchodní kanál!

Abych byl upřímný, tak diskuze na Chronomagu pro mě mají největší přínos v tom, že pomáhají cizelovat mou argumentaci a vnitřní postoje k jakémukoliv typu kritiky. Z té věcné si umím vzít poučení i inspiraci!

 

Mimochodem, tady skutečně nejde o to, kdo přinesl kůži na trh. Téma naší značky se tu objevilo spontáně. Zajímavé je, že než se objevila informace o ceně našich prvních hodinek, byly příspěvky buďto pochvalné nebo věcně kritické. To ve mě vzbudilo zájem a chuť s těmito lidmi komunikovat. Většina z nich si nikdy naše hodinky nekoupí, ale rozumí jim a milují je stejně jako my s Martinem! Takových lidí si vážím!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...