Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Na ?Axalp Air Force live fire event above Brienz?

 

https://www.vtg.admin.ch/en/organisation/kdo-op/air-force/flpl-mei/axalp.html

 

sa niekto nechystate? Moze to byt celkom porno, podla fotiek:

 

http://www.martinhales.com/gallery/switzerland-axalp-2015/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

TL-96 Star - ultralehké éro. které se začalo rodit na rýsovacích prknech v roce 1995. Nakonec se vzlet prototypu, naplánovaný na rok 1996 (proto TL-96) trochu opozdil, vzlétl na jaře 1997, ale hned bylo jasné, že jsme se trefili (koneckonců jako vše, co firma TL-Ultralight vyrábí) do černého. Byla to i existenční záležitost, vývoj byl drahý a byl zčásti financován i ze záloh zákazníků, kteří v době objednávky viděli jen výkresy, modely a znali předpokládané výkony, přičemž ve smlouvách bylo zmíněno, že zákazník má právo na odstoupení od Kupní smlouvy, pokud by letadlo nesplňovalo slibované parametry. Ale Star létal dokonale a opravdu se stal hvězdou, žádný zákazník od smlouvy neodstoupil, naopak se objednávky začaly jen hrnout. Rád vzpomínám na desítky hodin strávených nad výkresy, jak jsem v té době sedával v různých větších letadlech a hledal ideální ergonomii pilotního prostoru, měřil si délky a úhly ohnutí končetin, abych to pak za pomocí pohyblivého modelu postavy přenášel do výkresů a to celé pak zabalil pomocí křivítka, které mi zbylo ze studií, do tvaru kabiny. Křivítko se hodilo i při vymýšlení přechodů mezi trupem a křídlem, museli jsme vymyslet kompletní řízení, podvozek, přístrojovou desku, zavírání kabiny a desítky dalších věcí. Byly to stále ještě trochu pionýrské doby, dnes se konstruuje za pomoci počítačů, ale dopadlo to skvěle, TL-96 Star je stále oceňován jako jeden z nejkomfortnějších ultralajtů a jeho DNA je do současnosti i v jeho následovnících. Tenhle kousek je 19 let starý, ale udržovaný a výborně vybavený. Vloni jsme si s kamarádem koupili TL-232 Condor, což byl předchůdce TL-96, ale během sezóny jsme začali uvažovat o něčem rychlejším a protože má letecká minulost je svázána právě s firmou TL-Ultralight, pokukoval jsem po TL-96, což byl poslední model, na jehož vývoji jsem se podílel. Starů létá sice dost, ale na prodej jich je málo a když jsme v zahraničí objevili tenhle kousek, neváhali jsme a snad už brzy bude k vidění na české obloze...

post-3283-0-77064400-1539846752_thumb.jpg

post-3283-0-59091700-1539846763_thumb.jpg

post-3283-0-99265000-1539846775_thumb.jpg

post-3283-0-75884600-1539846790_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal jsi to hezky. Úplně to na mě dýchlo a vzpomněl jsem si, že jsem to rozměřoval podobně. Prvně jsem si součástku nakreslil na papír, vystřihl a vyzkoušel na letadle, jak to pasuje. Jó to byly doby...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KP-2U Sova, taková stíhačka mezi ultralighty. :-) zatahovací podvozek,

pamatuju si maximálka 216km/h,Vne myslím 260... :-) Když jsme na to dávali invazní pruhy a pohádal jsem se s vedením, že to mají blbě.

Upraveno uživatelem Wanderer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Axalp Air Force live fire event - nad Brienz, Svajciarsko.

Konecne sa podarilo. Ak ste este neboli, chodte na buduci rok do toho. Je to neskutocne!

 

https://www.vtg.admin.ch/en/organisation/kdo-op/air-force/flpl-mei/axalp.html

 

Kua, viac foto mi asi nepride, su obrovske :( a to som fotil a nahraval iba na mobil.

post-16159-0-39679200-1540025782_thumb.jpeg

post-16159-0-23457500-1540025803_thumb.jpeg

post-16159-0-67442000-1540025853_thumb.jpeg

post-16159-0-86693100-1540025944_thumb.jpeg

post-16159-0-50360000-1540026021_thumb.jpeg

post-16159-0-24286500-1540026154_thumb.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FB: pekny fotky, jak je to tam ted s lidma? Ja tam byl pred 8(?) lety a zazitek sice skvelej, ale ty strelby jsou ani ne cely dve hodiny, nicmene prijezd ve 4 rano na pole s 100000 aut, nekonecna cesta nahoru, a pak po skonceni bud cekani xx hodin na autobus, nebo nekolikahodinova cesta pesky zpet na parkoviste... tak nejak to bylo docela na limitu, kdy to peklo cesty tam a zpet za tu chvili nahore jeste stoji... a jestli od te doby pribylo lidi a nezmenila se organizace... :-/ ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pirx: Tak to neviem, lebo za mna vsetko skvele! Ano, su to 2h, ale co by clovek chcel viac? :) bolo to porno, kde inde sa clovek dostane na 100-150m vzdusnou ciarou k utociacemu Hornetu strielajucemu z kanona, alebo prekracujucemu Mach 1.8? :D

 

Organizacia na vybornu, hore autobusmi od vlakovej stanice v Brienz a z dalsich miest. Posledne stadia cesty bud lanovkami alebo ciastocne lanovkami a peso (ja som siel 50/50, lebo som dosiel neskoro). Hodne ToiToi, aj moznost kupit obcerstvenie. Pocasie bolo uzasne, cestu dole som dal celu peso, bez lanovky, ku kyvadlovym busom. Z Brienz hore pustali auta a obytky iba dni pred eventom - a dole sa dalo zas ist iba po evente.

 

Ja som nevidel ziaden problem. Tiez poznam ludi co tam chodia fotit roky, a vravia ze ludi sice pribuda, no organizacia sa zlepsuje cize pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ja si to pamatuju tak... hlavne teda silnej zazitek z toho, ze kdyz uz slysis ten kanon z letadla, tak to znamena ze te netrefil.... ten kterej te dostane neuslysis :)

My jsme tehdy chteli nahoru autem, ale v ty 4 rano uz bylo pozde, vratili nas do Brienz. Cesta dolu byla peklo, autobusu malo a pesky to neni uplne blizko, tak me zajima jestli to nejak doladili...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Wanderer - glasscocpit se může porouchat, klasické přístroje jsou v podstatě nejspolehlivější a i kdyby, obojí naráz se neporouchá, i když třeba v případě rychloměru je zde pro oboje jen jedna pitotka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...