Přejít na obsah

Motorový a nemotorový paragliding a rogala


Cyril

Doporučené příspěvky

Je to s nafukovací vestou, záložním padákem, nad mořem a s asistencí zkušeného trenéra na vysílačce. Víc pro to, jak se opravdu naučit s padákem, ani nelze moc udělat. Je to jako škola smyku na mokrým asfaltu, nácvik offroad jízdy v terénu někde na vojenském polygonu, nebo kondiční střelby z bambitek. V den, kdy jsem přiletěl na místo, zřítil se, a bohužel i zabil, jeden rakouský paraglidista. A možná také proto, že neměl S.I.V. výcvik, zbytečně riskoval a zazmatkoval když mu klapl kluzák. Tím se prý velmi často projevuje všeobecně málo zkušeností. Jinak ze země to moje padání vypadá docela hustě, ale nahoře se ti po chvíli pohyby automatizují a pokud vejdou občasným opakováním do krve, není se při dodržení dalších bezpečnostních pravidel moc čeho obávat. Větší bobky mám někdy z jízdy na motorce. Na našich českých silnicích je to horší než ve vzduchu. :death:       

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 127
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Cyrile, tohle si nedokážu představit, že bych vůbec prováděl. Naordinovat si průšvih a zkoumat jestli ho vyřeším.

Je to stejné jako nácvik nouzáků, pádů a vývrtek v UL nebo ještě větším letadle. Všechno to je o zvládání krizových situací. A protože to zvládání je velmi dobře zmapované, běžně se to vyučuje. Tady je to také zmapované a pro jistotu se to létá za podmínek, které při nácviku minimalizují riziko. 

V každém případě to Cyrilovi schvaluji, tohle se prostě musí umět a určitě to i při běžném létání, např. v turbulenci, snižuje stres z toho, že se padák zaklapne a nebudu vědět co s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pánové piloti ......jak tak mezi řádky cítím tu obavu o zdraví, tak se musím ptát, zda by to nechtělo pevné křídlo?

Za skromného kamaráda Ivana Leláka napíšu, že v jeho případě není moc co doporučovat pevné křídlo. Je to letecký konstruktér a spoluzakladatel UL firmy TL Ultralight (T-Tlustý L-Lelák). Takže o létání na rogalech či letadlech by mohl vyprávět hodiny. U mě je to jinak. Zkoušel jsem UL, pilotoval jsem na zkoušku i Cessnu, ale protože jsem člověk, který rád cítí vítr....a to jak na motorce, tak i na padáku, o pevném křídle zatím neuvažuji. A obavu o zdraví mám. Tak jako každý zodpovědný otec. Ale to ve všem. Snažím se nejíst sračky, nekouřím, na motorce nosím přilbu a nechlastám, pokud sedám za volant. A v případě padáku platí to samé. Proto se snažím "to umět". Větroň je pohoda, ale rád letím "někam". Kroužit termiku na fleku mě moc dlouho neuspokojuje ani na padáku, proto lítám hlavně na motoru. Můžu někam letět, tam přistát a zase kamkoliv odletět. Jakýmkoliv směrem, bez ohledu na větrné proudy. UL má pro mě tu nevýhodu, že u něj nemám kontakt s prostorem a jsem dost omezen místy, která mi umožňují start a přistání. Nemluvě o hangárování. Kdybych chtěl něco s kabinou, půjdu do vrtulníku, nebo vírníku. Ale na přestup zatím nemyslím. Naplňuje mě padák. A to jak na volno, tak i sólová parakrosna, nebo teď nově tandemová motorová tříkolka.   

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to stejné jako nácvik nouzáků, pádů a vývrtek v UL nebo ještě větším letadle. Všechno to je o zvládání krizových situací. A protože to zvládání je velmi dobře zmapované, běžně se to vyučuje. Tady je to také zmapované a pro jistotu se to létá za podmínek, které při nácviku minimalizují riziko. 

V každém případě to Cyrilovi schvaluji, tohle se prostě musí umět a určitě to i při běžném létání, např. v turbulenci, snižuje stres z toho, že se padák zaklapne a nebudu vědět co s tím.

 

EDIT: Myslel jsi zábrany vývrtek?

Upraveno uživatelem Bert
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník swanieck

Je fakt, že vyzkoušet pohyb vzduchem na více způsobů ti odhalí mnohé obzory....

 

Od ladnosti vzduchoplavce až po hlínu mezi zuby při přistání horkovzdušného balonu, rogalo pár metrů nad svahem, padák nad šiškami, svoboda letu v UL, malé a  velké motorové mašiny od Zlína, Cessny až po B 737. Jsou to krásné zážitky, ale plachtění je disciplína přímo královská. Je fakt, že to chce hodně učení, talentu, sebedůvěry a odvahy než se dostaneš k tomu, že je ti republika během jednoho letu malá.

 

Ale ten pocit vítězství nad mystickými silami přírody je k nezaplacení....

post-27804-0-01795700-1446055123_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Létání s větroněm nehaním. Naopak! Obdivuji každého, kdo to fakt umí! To ticho je super. Teď, co jsem zakusil létání bez motoru, to musím potvrdit. Je to balzám na uši i na duši.  

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník swanieck

Krásné létání, excelentní foto, musel to být velmi "výživný" zážitek nad mořem Cyrile...je to úžasné i s flexibilním křídlem nad hlavou...a v exotické destinaci tuplem, i když doma je to samozřejmě zemský ráj na pohled.

 

Už se také, jako malé dítě,  těším do Afriky a pomalu balím kufry....

post-27804-0-09484800-1446116298_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě ano, netušil jsem, že jsou tu i odborníci a tak jsem to neformuloval přesně:-)

 

Tady jsou odborníci úúúúplně na všechno :-) Já si jenom s hrůzou představil, kdybych svého "evolušna" do tý vývrtky fakt poslal. Proto samozřejmě můj nablblý příspěvek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bert - tak ona je vývrtka strašákem snad pro všechny piloty UL a při výcviku se létají jen zábrany nehledě na to, že spousta, zejména starších UL, vývrtku ani neumí. Rogalo se sveze po křídle, otočí nosem dolů a během čtvrtotočky je venku, pokud není pilot kopyto, nic se nestane. To samé pamatuji u TL-32 Typhoon a podobné to bylo i u TL-132/232 Condor, i když tam to bylo trochu živější. Kdysi jsem právě kvůli tomu mockrát vrtěl na Blaníku nebo různých Zlínech, neměl jsem na ně papíry, ale byl jsem na letišti denně a nebyl problém někoho poprosit, jestli by mi nedal vývrtkovou nalejvárnu. Pamatuji se, že jsem jednou letěl s upraveným Condorem, majitel ho přestavěl kvůli soutěžím. Zkusil jsem ho utrápit v zatáčce a šup, spadlo to tam ochotněji než normální Condor. Ale nebyl to pro mne vyjímečný stav a podvědomě jsem zareagoval. To éro by to asi zvládlo samo, ale pár desítek metrů nad zemí by mohl být velký problém. Navíc si piloti UL občas nedělají starosti, točí na uchu holce nad barákem a zírají, jestli mává z okna, aniž by mrkli na rychloměr nebo si uvědomili, že při utahování zatáčky nepatrně přitahují. A to může být sakra problém, zejména v malé výšce, pár kamarádů už mezi námi kvůli tomu není. Nebo stačí odstartovat proti silnému větru a hned ostřeji točit o 180°, taky mám kvůli tomu o kamaráda méně. Takže je třeba to znát, předcházet tomu a když se to nááhodou stane, nesmí se přemýšlet, mozek to musí mít zažité a aniž byste si to uvědomili, bleskurychle situaci rozpozná a dá nohám a rukám povel co udělat. Všichni to známe z auta nebo motorky, v éru je to stejné, proto Cyrilovi výcvik chválím a vždy novým pilotům UL doporučuji, ať si zaplatí akrobatický let a s vývrtkou a jejím vybráním se spoň trochu seznámí v praxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane, 100 procentní souhlas. Mým dalším pokračováním po PPL a NIGHT je samozřejmě akrobatická doložka. Nikoli proto, že bych chtěl akrobacii létat, ale protože chci umět zvládat to, čeho jsem se s instruktorem PPL jen tak lehce dotknul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1:41 tady si toho instruktora začal děsit ne?  :lol2:

Děsit asi ne...možná spíš trochu s.r.á.t... :mummy: . Je to Mistr Světa ve všem možným na padáku, takže věřím, že mě měl u té prodloužené figury zcela pod kontrolou. Už jsem měl dost malou výšku a kdybych třeba nějak zazmatkoval, mohlo by se to zkomplikovat. Třeba přistáním na záložce do moře. Padání do moře je o dost dražší, než do sladké vody. Musí se komplet vyprat - odsolit padáky, odejde většinou i elektronika. (Vário, vysílačka, telefon a vše co si člověk nezabalí do vodního vaku. Prostě je lepší přistát na nohách a na zemi. Když to jde. Tohle byl jeden z mých prvních nácviků.... 

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...
  • po měsíci...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...