Přejít na obsah

1914: A milestone in watchmaking history


Daemonultimate

Doporučené příspěvky

     1914: A milestone in watchmaking history

 

     http://www.watchonista.com/rolex/news/1914-milestone-watchmaking-history

 

     Píše se rok 1914 a Kew Observatory ve Velké Británii uděluje svůj certifikát s označením "Class A" vůbec poprvé pro náramkové hodinky.A je to právě firma Rolex,jejíž hodinky ohromily svět a znamenaly příchod moderního zobrazení času.

 

02_rolex_kew_centenary_english.jpg

 

     Přesné náramkové hodinky  se narodily před 100 LETY.

     Do té doby se certifikáty,svědčío nejvyšší chronometrické přesnosti udělovaly pouze velkým námořním chronometrům podrobeným mnoha náročným testům.Rolex tedy musel prokázat,že jejich hodinky dokáží být stejně precizní jako námořní chronometr,což bylo v té době těžko uvěřitelné.Tento výkon by významně přispěl k vzestupu náramkových hodinek.V návaznosti na tento veliký úspěch v hodinářské historii se firma Rolex stává největším světovým výrobcem certifikovaných náramkových hodinek s označením chronometr.

V roce 1926 značka zdokonaluje koncept náramkových hodinek,když přichází se svým Oyster ochranným pouzdrem a v roce 1931 se samonatahovacím rotorem.V současné době jsou všechny modely Rolex Oyster oficiálně certifikovány v rámci dědictví průkopnické úlohy značky ve výrobě přesných hodinek.

 

kew_certified_rolex_wristwatch_chronomet

     Získáním úplně prvního certifikátu pro náramkové hodinky od Kew Observatory poblíž Londýna dne 15. července 1914, Rolex navždy mění osud moderních hodinek.Miniaturizovaná přesnost,to byly první certifikované náramkové hodinky,které byly podrobeny nejpřísnějším testům,které v observatoři trvaly plných 45 dnů,v pěti různých polohách a při třech různých teplotách (mráz,horko,okolní teplota).Poprvé v historii hodinky splnily očekávání a dokázaly se vyrovnat nejlepším námořním chronometrům,jejichž přesnost nesmí za žádných podmínek být horší než řádově několik sekund za den.Hodinky Rolex dokázaly nemožné,po celou dobu testu nepřekročila jejich průměrná denní odchylka jednu sekundu!!!

 

1914_kew_certificate.jpg

 

 

     Muž,stojící za tímto projektem,nebyl nikdo jiný než sám  Hans Wilsdorf, který založil Rolex v roce 1905 a který dokázal,že náramkové hodinky,kterým se do té doby nevěnovalo příliš pozornosti,můžou bez obav čelit do té doby oblíbeným kapesním hodinkám.Byl přesvědčen,že právě náramkovým hodinkám patří budoucnost.Věnoval veškerou svou energii zdokonalování těchto nejmenších strojků k co největší přesnosti.Tento vizionář podnikatel byl pevně přesvědčen,že právě přesnost je nezbytná pro zájem o náramkové hodinky.

 

letter_british_horological_institute.jpg

 

 

     V té době i přes oficiální certifikaci,jsou však stále náramkové hodinky náchylnější k otřesům,prachu,vlhkosti daleko více,než hodinky kapesní.Proto se dalším cílem Rolexu stává navržení dokonale vodotěsného pouzdra pro ochranu strojku za stálého udržení přesnosti.Toho bylo dosaženo v roce 1926 vynálezem ,,ústřice" a svět spatřuje první opravdu vodotěsné hodinky,jejíž jméno připomíná možnost zůstat dlouho pod vodou bez poškození.Tento systém pouzdra byl nejen vodotěsný ale také prachotěsný,což bylo velmi důležité,neboť právě prach je velkým nepřítelem strojku.A vývoj dále pokračuje rokem 1931,kdy Rolex přichází s patentovaným samonavíjejícím systémem,který byl schopen udržet konstantní výkonovou rezervu a správnou sílu.U tohoto inovativního systému odpadá nutnost ručního nátahu,jako nejslabšího místa pro vlastní vodo a pracho těsnost.

     Rolex Oyster Perpetual tak nashromáždil tři základní vlastnosti: je  přesný, vodotěsný a má automatický nátah. A to je obrovský zápis do knihy historie světového hodinářství.

 

                                      Ještě někdo neví,CO NA NICH JE ?   :lol2:

Upraveno uživatelem Daemonultimate
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč by to četl když rozumí marketingu :lol2:

 

jinak díky za krátkej výcuc. někde tady je přeloženej článek o historii od Víta kterej je taky super

Díky,nepochybuji o tom,že se již zde na fóru mnohokrát tyto informace objevily,ale proč je v rámci stoletého výročí alespoň ve zkratce nepřipomenout a to třeba způsobem,jaký je v přoloženém odkazu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to bol v prvom rade dobry marketing. tych hodiniek s KEW certifikatom bolo dokopy tak 130. Ale zakaznik aj sucasny korunovani pacienti maju casto dojem, ze takto presne boli vsetky ROLEXy (presne boli, nie ze nie, len nemali vsetky ten pekny certifikat - ono to bolo pre naramkove hodinky naozaj narocne, to je pravda). Ale mna by ani nenapadlo budovat si vztah k znacke na baze sikovnosti hlavneho marketiera pred sto rokmi. Keby bol ten clanok o tom AKO to dosiahli, to by bolo pre mna zmysluplne (a mozno aj zaujimave) citanie, a mozno nie len pre mna. Ale ono je to marketingovy srob kto v ktorom roku ako bol prvy co nieco dostal a ostatni nie. Lebo o to hlavne ide v marketingu, ukazat ze som naj (a moc to uz dalej neskrabat).

 

Takze by som sa nejezil ze to je marketing, lebo toto marketing je.

 

Ale Wilsdorf ako prvy hodinkar pochopil ze okrem toho ze urobi presne a odolne hodinky (co o chvilu urobi kazdy - a aj sa stalo), tak okrem toho su veci ako okruhla peciatka, meno vazenej organizacie alebo znamej osoby asociovane so znackou velmi silna marketingova zbran. A treba uznat, ze v tych marketingovych aktivitach mal cit, a tiez isiel na to dobre od podstaty veci (= nebol prvy v blbostiach ako je pristatie na mesiaci). A ked bolo najhorsie, dosli az tak daleko ze si nezavislu organizaciu (COSC) vytvorili sami svajciari.. a prve hodinky s COSC certifikatom boli hodinky akej znacky? Spravne :)

 

btw, "samonavijaci systém" - dost dobre..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marketing,když chceš,nejdeš ho všude a za vším.Souhlasím s tím,že by nás více zaujaly podrobnosti o tom jak,ale obávám se,že to by bylo studium na dlouhou dobu.

Je na prvním místě otázka jak dělat kvalitní hodinky,nebo jak díky marketingu udělat pořádnej balík.Já bych tipnul,že v případě Rolexu to jde ruku v ruce.A stejnou cestu najdeš i u jiných super firem nejen z hodinářského oboru.No a ten samonavíjející systém :) mi v textu nějak utekl,zas až tak moc od pravdy to není,tak pardon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, tak tomu treba rikejme marketing (at ma nas mistni marketingu guru radost), ikdyz marketing jako koncept vznikl az nekdy v 50tych letech...

 

Wilsdorf predevsim pochopil, ze se musi nejak odlisit od te hordy hodinaru, kteri dokazali v jeho dobe vyrobit kvalitni hodinky, ktere dost mozna byly stejne kvalitni jako jeho. a to, ze ziskal ten nebo onen certifkat bylo pro nej zpusob jak se odlisit a byt viden.

 

za me super clanek & pripomenuti, ze je to prave 100 let... libi se mi ty 2 stranky klasicke anglicke mluvy, ktera by se bez problemu dala sepsat na par radek...

Upraveno uživatelem IzTaPa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

                               Ještě někdo neví,CO NA NICH JE ?   :lol2:

 

...ale jo, já třeba vím. Problém je v tom, že ty který bych chtěl jsou pro mě nedostupný a ty dostupný se mi zase nelíběj. Třeba se to časem změní.

Jinak fajn počtení, díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale jo, já třeba vím. Problém je v tom, že ty který bych chtěl jsou pro mě nedostupný a ty dostupný se mi zase nelíběj. Třeba se to časem změní.

Jinak fajn počtení, díky :)

Tak v tomhle Ti rozumím perfektně,je to jako být na jedné lodi :)

Upraveno uživatelem Daemonultimate
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, tak tomu treba rikejme marketing (at ma nas mistni marketingu guru radost), ikdyz marketing jako koncept vznikl az nekdy v 50tych letech...

 

Wilsdorf predevsim pochopil, ze se musi nejak odlisit od te hordy hodinaru, kteri dokazali v jeho dobe vyrobit kvalitni hodinky, ktere dost mozna byly stejne kvalitni jako jeho. a to, ze ziskal ten nebo onen certifkat bylo pro nej zpusob jak se odlisit a byt viden.

 

za me super clanek & pripomenuti, ze je to prave 100 let... libi se mi ty 2 stranky klasicke anglicke mluvy, ktera by se bez problemu dala sepsat na par radek...

 

marketing ako ho dnes nazyvame vznikal na konci 19st/zac 20st, v podstate s rozvojom industrialneho kapitalizmu - Wilsdorf nebol vynimka, skor bol jednym z tych co to pochopili ako prvi. To v 50tych rokoch ako spominas, vtedy to niekto pomenoval, aby to mohol vyucovat na skolach a pisat o tom knizky (proste vzniklo to ako kazda spolocenska paveda), kdezto marketing v praxi uz tazko fical aspon dve generacie - Disney, Coca Cola, Rolex, Ford atd. Je zrejme ze ludia praktizovali marketingove aktivity (znie to fajne, nie?) uz hodne dlho predtym - asi tak minimalne od cias Gutenbergovho vynalezu. Len to asi nazyvali menej vzletne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se nám ta oslava stého výročí zvrtla,ale tam,kde je diskuse je i zájem a to je dobře.I špatná reklama je reklamou i znevážení úspěchu je úspěch.Jenom jedno můžu říct,kéž bych byl ten Wilsdorf a klidně teď už mrtvej.Takovej život stojí za to žít.S marketingem v první či v druhé řadě,to je mi úplně fuk.Krásnej námět na romantickej film,jen ještě přidat nějakou krásku do zápletky a kdo ví,třeba taková nějaká i byla.I ony jsou častým hnacím motorem k úspěchu :)

A to mi připomíná vznik kyklopa :)

Upraveno uživatelem Daemonultimate
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim sa naucit vyjadrovat pochopitelnejsie a obsirnejsie. Clanok som naozaj cely precital a az tak napisal ako to na mna posobilo. Dakujem Instantovi za napisanie toho co som mal v hlave +-.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je to v první řadě tak velkej marketing,že milovníky hodinek je to to první co je napadne,jsem zvědav kolik bude k tomuto výročí a k jakým modelům limitek.Už se na ně těším,konkurence vydává limitky snad už i k tomu,že včera vyšlo sluníčko.To by bylo aby marketingově tak prosáklá značka si z obchodního hlediska nechala tak velkou marketingovou příležitost ujít.Ale jak už jsem psal marketing je všude a když už nikde tak v tomto článku určitě.A nebo je to jen připomenutí toho proč se řadí k nejznámějším značkám.Uvidíme podle počtu limitek,ty prvoplánový marketing potvrdí.

Už vim,nevydávat skoro žádný limitky je marketingovej záměr a chybu dělá konkurence,která je přímo chrlí,ostatní firmy jen dokazují,jak jsou v základech marketingově slabé.Ale otáčím list,než mi tohle slovo přehodnotí můj pohled na svět.

Upraveno uživatelem Daemonultimate
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...