Přejít na obsah

Sejkoram


Doporučené příspěvky

  • Po letech...
  • Po letech...
Tohle je moje úplně první špatná zkušenost za mých téměř 12 let tady na Fóru. 
 
Co se stalo. 
 
Dohodl jsme se členem Fóra Sejkoram na prodeji hodinek Tudor GMT za 75,000 Kč. Peníze jsem mu poslal předem. 
Slíbil poslat hodinky kurýrní službou DHL z Německa, kde žije.
Zásilku sice poslal přes DHL, ale nikoliv kurýrem, jen jako obyčejný balík. 
 
Bohužel, balík přišel prázdný. Resp. v krabici byla jen tvrdá kartonová krabice od hodinek. Mimo hodinek chyběl celý vnitřek včetně garanční karty, manuálu atd. Jestli byl balik vykraden cestou, nebo se stalo něco jiného, netuším…
 
Neprodleně jsem Sejkoram informoval, co se stalo. Požádal mě o nafocení balíčku a ohlášení záležitosti České poště.
Udělal jsem vše o co mě požádal. Prostě jsem mu vyšel 100% vstříc.
 
Sejkoram tvrdí, že zásilku pojistil na 3000 €. Když jsem se ho zeptal, proč ji pojistil na částku nižší než byla prodejní cena hodinek, nedokázal mi na to odpovědět.
 
Dále mi sdělil, nechť věc reklamuji já u České pošty a že mi bude vyplaceno pojistné. Na to jsem mu řekl, že je to naprostý nesmysl, protože příjemcem pojistné částky může být pouze odesilatel. To jsem si samozřejmě nechal potvrdit od České pošty, pro kterou nejsem v této záležitosti vůbec partnerem k jednání, což je ostatně v pořádku.
O tom se ale nechtěl vůbec bavit a trval si na svém. 
 
Následně jsem ho požádal o vrácení celé sumy dle zdejších zvyklostí. To ale odmítl s tím, že mi vrátí 1/2 peněz a tím bude pro něj věc vyřízená. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, čemuž se velmi divil. 
Požádal jsem ho, ať mi narovinu sdělí, jestli mi peníze vrátí nebo ne. Řekl výslovně, že mi peníze nevrátí. Tím byl náš hovor u konce. Tak nějak jsem pochopil, že další diskuse je zbytečná. 
 
Hned nato jsem kontaktoval majitele Fóra Berta. Informoval jsem ho o tom, co se stalo a byl jsem ujištěn, že jsem v právu. 
 
Následně jsem mu poslal SZ s rekapitulací celé situace. Vyzval jsem ho k vrácení peněz do 3 pracovních dnů. Bohužel, vůbec nereagoval. 
 
Druhého dne mi poslal SMS zprávu, že mi přes můj výslovný nesouhlas posílá zpět 50% peněz. K tomu došlo, peníze jsem dostal. 
 
Dalšího dne mi poslal opět SMS, tentokrát s fotografii jakéhosi hlášení německé policii. Je to list papíru, kde se konstatuje, že byly odcizeny hodinky včetně jejich výrobního čísla. Nebyla tam ale ani zmínka o tom, že byly kamkoliv odeslány nebo něco podobného. 
 
Poté co uplynuly 3 pracovní dny jsem mu poslal další SZ a vyzval jsem jej opět k vrácení peněz. Zase žádná reakce. 
 
O týden později, 29.12. jej obeslal přes SZ také Bert s výzvou k vrácení peněz s odkazem na ustanovení v rámci práva. Opět bez reakce. 
 
Jsem poměrně trpělivý člověk a chtěl jsem mu dát ještě čas. Zbytečně. Proto jsem se obrátil na zdejšího kamaráda právníka. 
 
V mezičase jsem mu poslal ještě email, kde jsem opět celou záležitost chronologicky shrnul a požádal opět o vrácení peněz. Ani na tento email jsem nedostal žádnou odpověď.
 
Sejkoram se mi včera ozval přes SZ. 
Pokud čekáte, že se chtěl domluvit, případně problém nějakým způsobem řešit, mýlíte se. V podstatě se mi vysmál. Napsal něco v tom smyslu, že mu píšu úplné nesmysly a že to nebude komentovat. Pokud prý nejsem spokojen s tím, že mi poslal 50% zpátky, ať si to řeším jak chci. 
 
Závěrem musím říct, že celé této situaci vlastně vůbec nerozumím.
Pokud odesilatel balíček skutečně pojistil a hodinky poslal jak tvrdí, nevidím jediný rozumný důvod, proč se takhle chová. 
Jistě, mohlo se stát, že ty peníze třeba utratil a nemá je. Kdyby mi to ale normálně řekl a požádal mě o sečkání, až mu bude vyplacena pojistka, určitě bych ho neposlal do háje a počkal bych. On se o tom ale vůbec nehodlá bavit. Je to zvláštní. Uvidíme, jak se to celé vyvine. 
Teď už je to zcela v rukou advokáta, který je ostrý jako břitva. 
 
Abych nezapomněl, člena fóra Sejkoram v žádném případě nedoporučuji k obchodování. Dávejte si na něj velký pozor. 
Upraveno uživatelem patprom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když nastal problém s ČP, tak nutnost reklamace byly na straně příjemce. 

Je to napsáno i v podmínkách reklamace poškození nebo úbytku zásilky. Správný postup dle mého byl ten, že jsi to měl okamžitě řešit. Odesílatel reklamuje zpravidla nedoručený balík, případně vrácenou poškozenou zásilku.

Který právník Ti radí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když nastal problém s ČP, tak nutnost reklamace byly na straně příjemce. 
Je to napsáno i v podmínkách reklamace poškození nebo úbytku zásilky. Správný postup dle mého byl ten, že jsi to měl okamžitě řešit. Odesílatel reklamuje zpravidla nedoručený balík, případně vrácenou poškozenou zásilku.
Který právník Ti radí...

Ty jsi právník? Pokud ano, poděl se s námi o svůj názor…

c52fd42f8173edbda48a93152e620e42.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě doplním, že jsem věc pečlivě řešil a zvažoval, abych onomu dotyčnému případně neublížil. Požádal jsem o právní radu 3 právníky nezávislé na sobě. Z toho je jeden majitelem tohoto Fóra. Nebylo tam a ani není ani zrnko pochybnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já se s tebou dělím o zkušenost a současně se pozastavuji nad tím, že mi v několika případech ČP tvrdila naprostý opak.

Dobře že to řešíš.

V jednom případě mi ukradli hodinky na cestě mezi GB a ČR. Tím, že balík vůbec nedorazil, tak si to pošty mezi sebou přehazovaly. Nakonec uznali na anglické straně nějakou poníženou částku a s prodejcem jsme byli po dohodě oba tratní fifty fifty. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, jak je to ted, ale pred asi 10 lety jsem take resil "vykradeny" balik. Reklamoval jsem to jako prijemce u ČP a ta mi nasledne po vyrizeni reklamace vyplatila kompenzaci. Slo ale o nasobne mensi castku a balicek byl odeslan z Ciny.

Upraveno uživatelem seikó
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, azeppelin napsal:

No, já se s tebou dělím o zkušenost a současně se pozastavuji nad tím, že mi v několika případech ČP tvrdila naprostý opak.

Dobře že to řešíš.

V jednom případě mi ukradli hodinky na cestě mezi GB a ČR. Tím, že balík vůbec nedorazil, tak si to pošty mezi sebou přehazovaly. Nakonec uznali na anglické straně nějakou poníženou částku a s prodejcem jsme byli po dohodě oba tratní fifty fifty. 

 

 

Jasně, děkuji. Jak jsem psal v původním příspěvku, okamžitě jsem to začal řešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, seikó napsal:

Nevim, jak je to ted, ale pred asi 10 lety jsem take resil "vykradeny" balik. Reklamoval jsem to jako prijemce u ČP a ta mi nasledne po vyrizeni reklamace vyplatila kompenzaci. Slo ale o nasobne mensi castku a balicek byl odeslan z Ciny.

Těžko říct, co bylo před 10 lety. Mě zajímá to co platí teď… 

Děkuji za příspěvky a víc se k tomu v tomto vlákně nebudu nijak vyjadřovat. Myslím, že jsem celou věc popsal poměrně jasným a vyčerpávajícím způsobem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...