Přejít na obsah

Jaké Seiko máte právě na ruce?


People

Doporučené příspěvky

V 16. 5. 2021 v 7:42, DanHampl napsal:

A dnes tématicky na moři. Sice jen holandské Markermeer, ale meer to je emoji854.png. #skx009


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asi už se Tě tu na to někdo ptal, tak pardon že sem ignorant, ale mě by tak jako zajímalo, jak se čék stane kapitánem tohodle nákladního hoveda? Náhoda, nebo záměr? A jak je to náročný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi už se Tě tu na to někdo ptal, tak pardon že sem ignorant, ale mě by tak jako zajímalo, jak se čék stane kapitánem tohodle nákladního hoveda? Náhoda, nebo záměr? A jak je to náročný?

Ono to zas tak velké není (110m dlouhé, 11.40m široké a při max. ponoru 3.10m nějakých 2.630 tun).
To se člověk narodí do panelového domu plného “šífáků”, otec pracuje celý život jako dispečer na překladišti v přístavu v Děčíně a překlad lodě, strýc pracuje jako kapitán vnitrozemské plavby. Když v tom jeden vyroste, tak jen pokračuje v tom co vidí. Takže jedna škola, druhá škola a pak už jen praxe. Do vojny u nás (ČSPL), po vojně pak Rýn a okolní toky. Přes 10 let na palubě a pak další učení, pár zkoušek a okolo 30-ti ze měl byl kapitán. Jako kapitán jezdím cca. 15 let a každý den se učím (praxí), ale je to práce jako každá jiná. Nic není nemožné. Velkou výhodou je, že mě to k tomu všemu hlavně hodně baví.
Pro zajímavost aktuálně čekáme až odstraní most v Groningen (Holandsko), co dle zpráv trefil ten český kapitán, abychom mohli jet dál.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, DanHampl napsal:


Ono to zas tak velké není (110m dlouhé, 11.40m široké a při max. ponoru 3.10m nějakých 2.630 tun).
To se člověk narodí do panelového domu plného “šífáků”, otec pracuje celý život jako dispečer na překladišti v přístavu v Děčíně a překlad lodě, strýc pracuje jako kapitán vnitrozemské plavby. Když v tom jeden vyroste, tak jen pokračuje v tom co vidí. Takže jedna škola, druhá škola a pak už jen praxe. Do vojny u nás (ČSPL), po vojně pak Rýn a okolní toky. Přes 10 let na palubě a pak další učení, pár zkoušek a okolo 30-ti ze měl byl kapitán. Jako kapitán jezdím cca. 15 let a každý den se učím (praxí), ale je to práce jako každá jiná. Nic není nemožné. Velkou výhodou je, že mě to k tomu všemu hlavně hodně baví.
Pro zajímavost aktuálně čekáme až odstraní most v Groningen (Holandsko), co dle zpráv trefil ten český kapitán, abychom mohli jet dál.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takze ta druha skola, predpokladam VS, je Stetin, Gdyne, nebo je tady kolem jeste nejaka namorni skola? Sry za OT, mel bys zalozit vlastni tema, fotky mas zajimavy a myslim ze namorniku tady zase az tolik nejni, tak je to docela zajimave...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze ta druha skola, predpokladam VS, je Stetin, Gdyne, nebo je tady kolem jeste nejaka namorni skola? Sry za OT, mel bys zalozit vlastni tema, fotky mas zajimavy a myslim ze namorniku tady zase az tolik nejni, tak je to docela zajimave...

Ne ne, první bylo učiliště “strojník pro lodní dopravu”, abych mohl rovnou na loď. Druhá škola potom průmyslovka “stavba lodí/lodní provoz” a pak až později mraky zkoušek na postup do funkce kapitána tady na Rýn a okolí. Na moře jsem jít nechtěl, takže odborné školy v Polsku nebyly potřeba. Vlastní téma teď zvážím, děkuji za tip.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...