Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

Natural 98 > to jeste nekde existuje na znackovych benzinkach? Kde?

si zrovna ctu o RS Q8 a pisou, ze ma jezdit na N98. Pokud vim, tak slusny benzinky maj 95 a pak rovnou az 100, aral 102, tak uplne nechapu, proc u novy koncernovy kary s takovym vykonem je nastavení na 98oktanu. Nebo je to omyl autora clanku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 10,2tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

před 28 minutami, maama napsal:

Natural 98 > to jeste nekde existuje na znackovych benzinkach? Kde?

si zrovna ctu o RS Q8 a pisou, ze ma jezdit na N98. Pokud vim, tak slusny benzinky maj 95 a pak rovnou az 100, aral 102, tak uplne nechapu, proc u novy koncernovy kary s takovym vykonem je nastavení na 98oktanu. Nebo je to omyl autora clanku?

To neni nastaveni, to je jen minimální oktanové číslo pro daný vůz, a třeba verva 100 má cca 98 oktanů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, M3maniac napsal:

To neni nastaveni, to je jen minimální oktanové číslo pro daný vůz, a třeba verva 100 má cca 98 oktanů.

Myslím, že nemáš pravdu. Článek je z konce roku 2019 a není to z reklamního webu Vervy...

 

 

 

ch.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, M3maniac napsal:

To neni nastaveni, to je jen minimální oktanové číslo pro daný vůz, a třeba verva 100 má cca 98 oktanů.

No vidis, ja bych teda za svoje znalosti do ohne ruku nedal, ale co mam nacteno to - minimalni okt.cislo pro dany vuz - jak to pojmenovavas, je vyrobcem provedene nastaveni ECU daneho vozu a pokud natankujes mensi nebo vetsi oktany, tak cidla tu skutecnost rozeznaji, a upravi zapalovani - myslim, ze casovani zapalovani - aby nedoslo k problemum.

no a pokud to tak je, bych opravdu nechapal proc to nastaveni ECU neni rovnou udelane na 100, kdyz na trhu s benzinem prevladaji ty stovky nad 98.

kdyz jsem nasel stovku na webu benziny, tak se dusujou, ze to okt.cislo je 100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wau, zase jedna vysoká dívčí... , co jako řešíš? jestli máš na víčku nàdrže napsáno jako min 98 a vejs tak lek 98 a vejs, jestli tam stoji min 95 lej 95 a vejs.... Nechápu co jako řešíš??? Najdes i auta s min oktanovým číslem 91. Ve státech se používá benál s nižším oktanovým číslem než v evropě, ale to je zas jinej příběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncernový 2.0 TSI a větší mají psáno 98, ale normálně jezdí na 95. Ten motor už nějaký čas existuje a dřív byla ta 98 rozšiřenější, dnes už je většinou všude stovka. Zkoušel jsem různý kombinace a rozdíl je neznatelný..jak ve výkonu, tak ve spotřebě.

Jeden z mnoha “testů” ukazuje, že je to fakt, co se týká výkonu, jedno. Určitě tomu motoru udělá dobře, když každou třetí - pátou nádrž vezmeš stovku, ale není to must. Řídící jednotka pozná 95, upraví předstih a vůbec nic zlého se neděje.

https://m.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, dawe009 napsal:

Koncernový 2.0 TSI a větší mají psáno 98, ale normálně jezdí na 95. Ten motor už nějaký čas existuje a dřív byla ta 98 rozšiřenější, dnes už je většinou všude stovka. Zkoušel jsem různý kombinace a rozdíl je neznatelný..jak ve výkonu, tak ve spotřebě.

Jeden z mnoha “testů” ukazuje, že je to fakt, co se týká výkonu, jedno. Určitě tomu motoru udělá dobře, když každou třetí - pátou nádrž vezmeš stovku, ale není to must. Řídící jednotka pozná 95, upraví předstih a vůbec nic zlého se neděje.

https://m.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil
 

Jojo, to je presne vono. Ja teda do svyho 2.0tsi n95 jeste nenalil, porad stovku, ale vim, ze se adaptuje na jina okt.cisla snadno. Co v clanku neni - co vyfukovy ventily po letech rikaji na pouzivani vyssiho okt.cisla nez tech 98.
V clanku mimojine nachazim asi i tu odpoved na moji otazku (co jako resim), ze majitel RS Q8 bude tankovat u Alberta :)

 

Upraveno uživatelem maama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tajemství vervy je to, ze je to OMV 100 z Rakouska, pak existuje MOL100 z maďarské rafinerie. Je pravda, ze leju 100 i do sekacky. 

V Německu kupuji vždy 98, třeba naftu jezdím kupovat jenom tam-bydlím 30km od hranic.

pak tu máme na vsi benzínku “no name” kam jezdím na wapku a americkou vanilkovou kolu a tam mi majitel říká “proč do tech aut u nej netankuji” a já ze jako stvse nezlobí ze jen verva/omv 100 a on no “ta 98 co mám na stojanu je z Rakouska a ze jeho 6,3benz je ok” tak ted leju do sekačky tu jeho 98 :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zásadní výhoda Verva 100 je to, že neobsahuje povinnou biosložku co má N95...takže kor když je to auto, co nejezdí uplně denně, tak se mu v nádrži neusazuje hnusná sedlina biosložky a nezasírá se mu palivovej systém. Výkon / spotřeba, to jsou řády desetin procent, to je uplně jedno. Ale třeba pro mě je v autech, kterýma nejezdím daily důležitý tam nemít ten sajrajt :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, busdriver napsal:

Je lepší kupovat už hotový "prémiový" palivo nebo si koupit běžný a aditivovat si to sám třeba Vifem (myslim, že používá benzina u vervy), kterej zvyšuje cetanový číslo?

Aha, ja do LC dávám naftu jen Benzina Verva a ještě Vif. Tak nevím jestli to "nepřevifuju" 😐. Co 10tis k. čistič palivové soustavy a vstřiků.

Benzín beru v podstatě většinou "na cenu" (v areálu čsad  malá pumpa ale velká točka ) ale Vif taky. Má smysl a jde to vůbec, do auta na 95 dávat 100 ? Ať to v ramci dobrého nedojebu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě nevim, někde sem čet, že u novejch motorů je naopak vhodnější aditivovat víc něž u těch starších. Tak sem teda včera nalil i benzinovej VIF do městský sekačky citiga :D, ať se má jakože dobře.

Do obou LC leju jen naftu z eurooilu bez biosložky + vif. A občas teda dostanu namíchanou extra lábuž, kde je v litrový lahvi od oleje VIF, olej do sekaček a buhvíco ještě a leju to tam komplet když tankuju plnou. Takže bych se převifování u kila neděsil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...