Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 10,2tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

před 21 minutami, TLD napsal:

To je nadhera ! Hned sem si musel pustit me oblibene video s Alfou na Stelviu :) Ten zvuuuuk :)

Jj zvuk je parádní ale slyšet to jde spíše venku,nebo s otevřeným oknem vevnitř je to takové nijaké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi,

nevím, kam tento dotaz nacpat, ale snad to tady nezapadne.

Řeším servisní problém s přibližovadlem - Seat ibiza 1.4i 63KW, auto je starý 10 let, ale má najeto jenom cca 40tis. Původně byl plán ho obměnit něčím novějším, ale situace na trhu nových vozů a ojetin je tristní, takže zůstane doma. Jezdí s tím máti do práce a kolem komína, nyní pouze cca 2000km/ rok.

Jde mi o rozvody, které se mají po nějaké době nebo nájezdu měnit. Km jsou nízké, ale věk tomu nikdo neodpáře a pokud to chceme provozovat dál, tak by se to mělo asi řešit, ale nevím jak nejlíp..

Když to dám do neznámého servisu, tak se bojím, že mě odrbou a možná ani nevymění všechno a když vymění, tak nevím za co (jaké kvality), aby to nebylo ještě horší než před tím. Měnit jenom řemen nebo celou sadu i s vodní pumpou?

Teď babo raď.

Pokud by se tomu z vás někdo věnoval a uměl poradit, případně udělat, tak se můžeme domluvit. (Oblast Praha)

Díky J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci,

já o tom moc nevím, ale jestli se první diví, že se to vůbec má měnit a druhý neví, jestli je tam guma nebo řetěz, tak mi moc nepomáháte :)

A to se ptám na jeden z nejběžnějších motorů.

Upraveno uživatelem Jerryl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě se rozvody mění "časově" kvůli řemenům a kilometrově kvůli ložiskům - kladky, pumpa ... obvykle se najezdí dříve kilometry, než dojde na stáří, takže je to jasné - mění se to komplet, řemen je za pár šupů, navíc když se sundá, už by se neměl znovu použít. 

Otázkou je, jestli má smysl řešit nějakou úsporu, na tyhle VW motory ty rozvody nebudou drahé, draží bude práce. Třeba u Volva si za rozvody řeknou 12-15t Kč. Tam teoreticky výměna jen řemene kvůli stáří může mít smysl.

Pokud to budeš dělat v neautorizáku, tak bych trval na nějakých klasických značkách typu INA, Gates, SKF ... pokud je to možné, tak preferovat kovové lopatky na vodní pumpě. Plast je nahovno. SKF je tušímže kov ... 

Upraveno uživatelem eLzyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám takovej blbej dotaz, než pojedu do Forda a tam mně postupně vyměněj celej podvozek. Musťouš (2016), když najedu třeba kolem 80-90km/h do mírné pravotočivé zatáčky(typicky třeba sjezd na dálnici), tak sebou zavlní, docela znatelně. Doleva to nedělá. A to samý, když ho voroštuju z nějaký ustálený rychlosti - třeba mu dám při 140 s meziplynem čtyřku a šlápnu na to, tak sebou začne vysloveně mrskat, že to je částečně až vo strach. Co to sakra může bejt?

Upraveno uživatelem Zmizík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli nikde nic necinká, nebouchá, nedrhne(ložiska), tak bych se ohnul pod auto a zkusil zkontrolovat stabilizátory, jestli není na jedné straně prasklý. Sice se ten "zkrut" přenáší z jedné strany na druhou, ale už jsem viděl, že prasklý stabík na jedné straně dokázaly udržet v relativní funkčnosti navulkanizované silentbloky.

A také nebývají slyšet prasklé pružiny a vyteklé tlumiče. Hledal bych na zadní nápravě, stačí pohledově, než pojedeš do Fordu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Vladar91 napsal:

Tímhletím fundovaným komentářem ses myslím střelil do nohy. Minimálně v petrolhead vlákně.

Hele to je asi možný. Ale ložiska unavený být nemohou. Snad jedině jde o stáří rozvodového řemenu. Ale troufnu si říci, že by stačila vizuelní kontrola, zda není popraskaný. Měnit komplet rozvody při minimálním nájezdu je asi technicky nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, kdyby to řemen vydržel a nechal se zkontrolovat, tak by to bylo nejjednodušší řešení.

Mě jde o to, abych tím, že ušetřím na servisu, nezkurvil celej motor, kdyby náhodou ten řemen prdnul.

 

Za upozornění na lopatky plast vs kov díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, eLzyx napsal:

jestli nikde nic necinká, nebouchá, nedrhne(ložiska), tak bych se ohnul pod auto a zkusil zkontrolovat stabilizátory, jestli není na jedné straně prasklý. Sice se ten "zkrut" přenáší z jedné strany na druhou, ale už jsem viděl, že prasklý stabík na jedné straně dokázaly udržet v relativní funkčnosti navulkanizované silentbloky.

A také nebývají slyšet prasklé pružiny a vyteklé tlumiče. Hledal bych na zadní nápravě, stačí pohledově, než pojedeš do Fordu. 

Nebouchá,necinká. Měl sem to u známýho mechanika na zvedáku a nic viditelnýho sme nenašli.Trošku bych sázel na ten tlumič ale to by se nepoznalo, jestli to auto není nakřivo nebo tak něco? Nebo by to nepoznal ten mechanik?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tlumič jen tlumí, na statickou výšku auta vliv nemá, resp. neměl by mít. Na dynamickou už ano, tam je možné, že když si auto dřepne, tak si na jedné straně přidřepne víc, což trošku může změnit geometrii, adhezi pneumatik. 

Vizuální kontrola je tam možná asi jen tak, že se koukne, jestli není oblitý od oleje. Pak je to leda na nějaká natřásadla. 

A ještě bych zkusil jiný gumy. I ty umí dobře pozlobit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, eLzyx napsal:

tlumič jen tlumí, na statickou výšku auta vliv nemá, resp. neměl by mít. Na dynamickou už ano, tam je možné, že když si auto dřepne, tak si na jedné straně přidřepne víc, což trošku může změnit geometrii, adhezi pneumatik. 

Vizuální kontrola je tam možná asi jen tak, že se koukne, jestli není oblitý od oleje. Pak je to leda na nějaká natřásadla. 

A ještě bych zkusil jiný gumy. I ty umí dobře pozlobit

Gumy snad né, je to stejný na zimních i letních.. V sobotu to vemu k tatíkoj aspoň na jámu a ještě si na to posvítím. Dík za tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...