Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 10,2tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

IS-F by zapadlo?;)

 

Chlapi, někdy zjara (duben-květen) se chystáme s kámošema uspořádat takovou malou jednodenní výstavu sportovních aut kousek od Plzně. Zatím máme porsche 997, 996, ferrari 348 a 328, Jaguar E-type, bláznivé Chevy SSR, BMW M3, M4 a M6, pravděpodobně přemluvím kluka s M-B SLS a pár dalších kousků mám v hledáčku. Kdybyste někdo měli zájem se přidat, pošlete mi SZ. Nechceme tam žádný vytuněné golfy, nebo cupry :D, jde nám o nějaké pěkné klasické sporťáky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlapi, někdy zjara (duben-květen) se chystáme s kámošema uspořádat takovou malou jednodenní výstavu sportovních aut kousek od Plzně. Zatím máme porsche 997, 996, ferrari 348 a 328, Jaguar E-type, bláznivé Chevy SSR, BMW M3, M4 a M6, pravděpodobně přemluvím kluka s M-B SLS a pár dalších kousků mám v hledáčku. Kdybyste někdo měli zájem se přidat, pošlete mi SZ. Nechceme tam žádný vytuněné golfy, nebo cupry :D, jde nám o nějaké pěkné klasické sporťáky.

 

Také bych mohl dorazit, pokud se mi to bude hodit a bude záruka počasí. :)  Poslal jsem SZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já přezouvám z letních 19 na zimní 17 s vyšším profilem (stejný vnější průměr kol a tudíž stejný obvod, ale relativně poddajnější bočnice u tech 17) a dělá mi to rozdíl kolem půl litru na spotřebě. Na zimákách mám taky paradoxně nižší spotřebu. Myslím si, že to bude vahou a asi i jiným momentem setrvačnosti těch větších kol. Ty 19 jsou jednak těžší a mají i tu hmotnost soustředěnou blíž k obvodu, takže budou k roztočení potřebovat větší kroutící moment, a tudíž při stejném stylu jízdy prostě trochu víc šlapu na plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi to bude od všeho něco ale myslím že největší rozdíl bude v tom že měkčí zimní guma s vysokým profilem líp tlumí nerovnosti. Naše silnice mají pramálo společného s laboratorním měřením valivého odporu. Tvrdá, nízkoprofilová guma bude lepší na hladkém, rovném povrchu, pojede lehce. Jenže na nerovnostech všecko přenese na podvozek, nejede plynule, zakopává o hrboly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tady vyvolávat flame,  ale já si vždycky myslel že letní,  zimní gumy dělá rozdíl ve spotřebě, hlavně ty klimatické podmínky.  Mám léto zima identické obutí,  ve smyslu specifikací.  Ale studené starty a běh na sitič prostě víc sežere.  

Mám to podpořené zkušeností že než začne tvrdě mrznout a přijde škrábání,  tak mám na zimákách nižší spotřebu.  Jak žačne mrznout tak to letí o půl litru.  Verze oškrábat a pak startovat se mi nevyplatila.  Jak se rozjdedu tak mi to zamrzne znova.  Vyhřívané čelní sklo ani garáž nevlastním.  A tam kde bydlím nejsou silnice ale tankodromy.  Bych nejradši obul 205 x 70 kdyby se to dělalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uzka pneumatika ma nizsiu spotrebu kvoli nizsej hmotnosti, nizsiemu valivemu odporu a hlavne lepsej dynamickej trakcii na nerovnom / klzkom povrchu (vyssi pritlak na cm2). Rozdiel v spotrebe je najlepsie pozorovatelny, ak jazdis po zlom povrchu a nie vysokymi rychlostami (povedzme do 100km/h). Naopak pri dialnicnych usekoch po suchej odhrnutej dialnici je rozdiel v spotrebe nizsi az ziadny, lebo vyhody lepsej dynamickej  trakcie v prospech uzsej gumy su menej vyrazne, resp ziadne.

 

Tazko sa tu zovseobecnuje, ale to ci hodinu hrejes dizel pred barakom az taky vplyv nema (benzinovy osemvalec naopak, ten uz spapa za hodinu par litrov bezninu.. prakticky ma spotrebu za hodinu rovnaku, bez ohladu na to ci sa auto hybe alebo stoji). Mam na mysli to, ze debata je pravdepodobne o spotrebe pri jazde, nie o celkovej spotrebe pri 8km dennom dochadzani do prace a hodinovom stacionari aby sa auto vyhrialo.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 (benzinovy osemvalec naopak, ten uz spapa za hodinu par litrov bezninu.. prakticky ma spotrebu za hodinu rovnaku, bez ohladu na to ci sa auto hybe alebo stoji).

 

To mi ňák neštymuje, tahle rovnice by fungovala jen v případě, že bys jezdil furt na volnoběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja to prave pozoroval na ceste do prace, která je z 95% po dalnici. ba23181723a15da40f0960d4417d1c67.jpge778ca4d5038c562f570d94540e0c365.jpgHraje tam asi vice faktoru, ale překvapilo me, ze ten přechod z 225 na 205 muze udelat tolik.

Ale kašlat na spotřebu. Ja si dal dnes 20 km v Mustangu GT. Tam jsem snížení spotřeby nezaregistroval

Celkem závidím Zmizikovi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...