Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

než ji nalepíš, tak ji hezky omatlej o rifle nebo o deku a potom to jde. Já to tak dělám, né teda z důvodu předělávání na druhý auto, ale už mě nebavilo čistit sklo od lepidla a známku trhat 15 minut. Takhle to zvládnu na první dobrou a sklo je čisté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, preferuju legalne, jak jinak, ze :-)

Ale klidne uved oba postupy.

Legální je koupit si na každé auto 1 známku :) 

Taky mi to logicky nesedí, když máš 5 aut a jezdíš v jednu danou chvíli jen jedním, proč máš mít 5 známek? :) Člověk by čekal, že se platí za dálnice kvůli opotřebení vozovky tím, že po ní jezdíš tím konkrétním autem v jeden konkrétní moment. Takže platit za auta, která po ní nejezdí dává menší smysl než třeba platit za ujeté Km. To by pak cena známky mohla být rovnou zakomponována do ceny auta. 

 

Všechny ostatní postupy jako přepisovat si RZ jsou nelegální, a proto je nelze doporučit. 

 

Každopádně, kdybys třeba při výměně čelního skla potřeboval známku sundat a nepoškozenou nasadit, používá se sklokeramická škrabka. Na zbytkové lepidlo stačí čistič s ethylalkoholem. Je to pak otázka 1 min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, preferuju legalne, jak jinak, ze :-)

Ale klidne uved oba postupy.

Jediný legální způsob je koupit novou známku.

 

Opravdu spolehlivé řešení je známku podlepit. Tzn. nalepit ji na nějakou fólii. Takovou, co najdeš na novém displeji telefonu a pak ji sloupneš. Machři jsou na to v autosalonech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Legální je koupit si na každé auto 1 známku :)

Taky mi to logicky nesedí, když máš 5 aut a jezdíš v jednu danou chvíli jen jedním, proč máš mít 5 známek? :) Člověk by čekal, že se platí za dálnice kvůli opotřebení vozovky tím, že po ní jezdíš tím konkrétním autem v jeden konkrétní moment. Takže platit za auta, která po ní nejezdí dává menší smysl než třeba platit za ujeté Km. To by pak cena známky mohla být rovnou zakomponována do ceny auta. 

 

Všechny ostatní postupy jako přepisovat si RZ jsou nelegální, a proto je nelze doporučit. 

 

Každopádně, kdybys třeba při výměně čelního skla potřeboval známku sundat a nepoškozenou nasadit, používá se sklokeramická škrabka. Na zbytkové lepidlo stačí čistič s ethylalkoholem. Je to pak otázka 1 min.

to máš stejný jako v jedné nedávné debatě tady kousek vedle. Když bydlíš v hotelu, taky tam musí mít televize zaplacený poplatek, ikdyž máš doma zaplaceno a logicky, když jsi v hotelu, doma se nedíváš. Je jen tvůj problém, že nejsi na dvou místech současně. Zkrátka, není to poplatek za něco. Je to jakási daň z toho že máš možnost něco použít.

Nejjednodušší je rozdělit si ty auta na dálniční a mimodálniční. Já mám jen to mimodálniční, tak jsem toho ušetřenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Oplt

Ano je to něco jako daň, ale to neznamená, že to není od státu zlodějna. Stejně jako poplatky za parkování rezidentů kde je víc aut než parkovacích míst atd. Když zruší tohle tak zavedou jiné. Prostě potřebujou příjem za každou cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známky jsou příjmem státu, čili logika je jeho. Proč neprodat jednu a tu samou věc víckrát, že?

 

Jinak jsem se rozhodl to neřešit, prostě opatlám známku u džíny a v létě ji zkusím opatrně sundat a buď to půjde nebo ne.

Upraveno uživatelem odjinud
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, kamarádi!

Trochu odbočím od témat o dálniční známce (já si ji normálně koupil a nalepil) a hodím sem svého Volfíka, ač je naftový.

 

Kdo mne zná, ví, že řídím nerad. Vždy jsem tvrdil, že mne přestalo bavit řídit po najetém miliónu kilometrů. Ale nějak sem si neuvědomil, že to bylo jen v souběhu s tím, kdy sem prodal své poslední opravdové auto - Škodu 120 LS, zvanou Konrád. To je asi 10 let. Poté přišla éra služebních a podobných vozů většinou koncernové provenience, občas nějaké BMW apod. Z drtivé většiny šlo o vozidla mladších tří let. Samozřejmě jsem občas řídil něco zábavného (Tatra 813, 815, 613, 805, KrAZ 255, GAZ 69, BVP, T-55, atd, atd...), ale to nebyla "klasická" osobní vozidla. 

Poslední tři roky sem neměl žádné auto a ani mi nechybělo. Vždy, když jsem sednul do něčeho "současného" přepadla mně nuda a "deprese" a utvrdila mne v mé myšlence, že řízení už zkrátka není pro mne a že po více než 1,5 mil. km mne nic asi nepřekvapí. 

Poslední rok jsem začal okukovat jedno konkrétní vozidlo a sice Volvo 850 (potažmo V70 I. generace). Nijak sem jej nepotřeboval, ale "pohřebák se mi líbil tvarově i prakticky. Svého času jsem jej tady dokonce lehce poptával a zabředl rozhovor s jedním členů, mající Volvo. Když jsem rozjel projekt generální opravy motoru UTD-20 u mně v garáži (http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/135285-traser-survivor-a-utd-20/), potřeba vozidla se stala nutností. Shodou okolností jsem jednal s jedním místním členem o prodeji jeho miláčka v podobě tmavě modré 850-ky, ale nakonec se jí od páníčka nechtělo a když mělo dojít k prodeji, začala trucovat.

I tak sem měl ale obrovskou kliku, neboť se mi podařilo sehnat stříbrnou V-70 ku, I. generace od človíčka, kterému už nějaká Volva rukama prošla a stará se o ně příkladně. A tak jsem se stal hrdým majitelem "Volfíka". Když jsem jej v pondělí odvážel od Zlína do Ostravy, měl sem už někde u Hranic křeč v hubě, jak jsem se pořád usmíval. A ten rohlík mne nepřešel a vím, že nepřejde. 20 let staré Auto mi dává to, co žádné nové - radost z jízdy. Zase "musím" řídit. Vše v tom autě "žije". Motor se chová v různých režimech různě a všechno je tak nějak osobní. A především nedělá nic, co nechci. Proč by měl ukazatel směru bliknout třikrát pokaždé, když se dotknu páčky? Já sám si zvolím, kolikrát bliknu! Proč by měl pípat nezapnutý bezpečnostní pás? Je to moje věc, zda se chci zabít! Proč by mi mělo auto hlídat prostor, úhly, směry, rychlosti a oznamovat mi, že jsem už blízko od auta před sebou? Proč by mi melo auto pípat a blikat a neustále mi do něčeho "kecat". Volfík nic z toho nedělá. Když ho nastartuju, ozve se zvuk jaký mám rád, klapot starého dieselu, smrad nespálené nafty, ne takový ten rybí puch jako u moderních aut. Je to jako když nastartuju Tatru 148. A ví to celá ulice. Když šlápnu na "plynový" pedál, slyším nejprve změnu zvuku, pak zesilující vibrace a cítím, že auto žije. 

Když se něco pokazí, lze to opravit. U vstřikovače se vymění jen tryska a může šlapat vesele dál, třeba i půl miliónů kilometrů. A tryska stojí pár korun, ne tisíce jako moderní jednotky, které se mění komplet.  Čerpadlo je stará osvědčená "rotačka". Za tašku hrušek lze repasovat a půl miliónu kilometrů funguje. 

 

Tohle auto zkrátka žije a já zase žiju s ním!

 

post-39943-0-88850900-1580673674_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozumím tvým pohnutkám a přeji hodně spokojených kilometrů. Také moc rád  vzpomínám na jízdy v Gobi s UAZem 469, který měl poctivých 75 k.s. z dvaapůl litru objemu  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je aspon petrolhead prispevek! Super :)

 

Ja te docela chapu, taky me nektery veci na novejch autech fest serou - start and stop, ze auto zacne delal bordel kdyz otevru dvere a je zaplej motor, ad blue.. a slo by pokracovat :)

 

At Švéd slouzi!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auta jdou všeobecně do kytek, to je jasné. Buď eko kryplítka všeho druhu nebo přímo baterkáč nebo hybrid. Pak se divíme, že to nikdo nekupuje a zvyšuje se průměrné stáří. Skončíme jak na Kubě :-)

Budu taky letos kupovat auťák a fakt nevím, jestli nekoupit radši nějakou cca 5 let starou, ještě relativně normální oktávku (bez močky a 3válcovýho litrovýho motůrku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...