Jump to content

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Guest maxigabrielg
 Share

Recommended Posts

Pan Passer měl především obrovské štěstí, že při něm ten vymodlený anděl strážný stál a nic se nestalo. Pro příště by si měl svoje autoexhibice ponechat na uzavřené tratě, kde všichni zúčastnění souhlasí s tím, že tam někdo bude provádět nějaké p*čoviny s rychlou károu. Jsem přesvědčený, že ani jeden z těch 10 řidičů, kolem kterých ve své části dálnice prolítl v rychlosti hrubě přes 250 káemhá (což beru jako max toho, s čím v Německu na dálnici počítá běžný autovedoucí) mu nepodepsal žádnou bumážku, na níž by odkýval, že je svolný dostat to do zádi svého povozu dvěma tunama Chironu rozdílem rychlostí blížící se potenciálně 300 kiláků za hodinu. Protože přesně to se mohlo přihodit, pokud by Ráďovi, co já vím, třeba prdla guma.

Nebo se v takovém případě nemusel omezit jen na svou polovinu dálnice, ale udělat si výlet i na druhou stranu. Fyzika je sfiň. Já v jejích zákonitostech nejsem zrovna kovaný,  takže tu nevysypu z rukávu ty rozdíly v másledcích to, co udělá auto ve 150, 250 a 400, když ho stihne defekt a namíří si to do svodidel. Každopádně na tohle není dimenzované asi žádné svodidlo. Už při těch 250 bych měl silné pochyby, ale ve 400 musí ten dvoutunový autometeor svodidly prolítnout jak pavučinkou. A kolik aut minul v protisměru se mi spočítat nepodařilo. 

(Ta fyzikální stránka mě zajímala, tak jsem chvilku googlil a internetové kalkulačky na mě vyblily, že kinetická energie Chironu s osádkou, cca 2200 kg, se při rychlosti 417 km/h rovná cca 14,7 MJ. Při "německé" rychlosti 250 km/h to je 5,3 MJ a při našich dálničních 130 je to 1,4 MJ. To by asi v případě kolize hrálo nějakou roli, ni?)

Já vím, že všichni tak nějak implicitně souhlasíme s jistým rizikem nehody a srážky pokaždé, když sedáme do auta, ale dvě tuny Bugatti pohybující se čtyřstovkou nepatří mezi zrovna běžné faktory, s nimiž člověk při tom rozhodování počítá. 

Tohle není od pana Passera žádný "výkon", žádné hrdinství a fakt, že to nebylo možná vyloženě ilegální nic nemění na tom, že to byl obrovský hazard z životy nedobrovolných účastníků tohohle jeho kaskadérského kousku.

Link to comment
Share on other sites

před 8 minutami, hufnor napsal:

 co udělá auto ve 150, 250 a 400, když ho stihne defekt a namíří si to do svodidel

Ve 250+ (zde už se pro ilustraci pohybujeme na úrovni přistávacích a vzletových rychlostí dopravních letadel) hlasuju pro vzlet ihned po ztrátě přítlaku a působením zbylé energie let pár desítek metrů; následně tvrdé přistání, ať už v protisměru nebo na původně použité polovině dálnice a následně dojezd ve směru libovolném.

Eventuálně přistání ve škarpě, ale tam nejspíš nutno počítat ještě s odrazem a dalším pohybem libovolným směrem. 

 

Link to comment
Share on other sites

já třeba zase chápu, že pokud jde o rekord na veřejné komunikaci, holt to asi na uzavřeném okruhu moc nepůjde

ale nějak ho za to neodsuzuju ani mu nefandim, je mi to tak nějak jedno

ve výsledku bys měl počítat se vším možným, když vyjedeš na silnici, od feťáka na motorce po přistávající letadlo

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Tom4 napsal:

Ve 250+ (zde už se pro ilustraci pohybujeme na úrovni přistávacích a vzletových rychlostí dopravních letadel) hlasuju pro vzlet ihned po ztrátě přítlaku a působením zbylé energie let pár desítek metrů; následně tvrdé přistání, ať už v protisměru nebo na původně použité polovině dálnice a následně dojezd ve směru libovolném.

 

Ten vzlet mě nenapadl, ale je fakt, že to po defektu a jiném vozidle v cestě byla asi třetí nejpravděpodobnější varianta. 

http://www.youtube.com/watch?v=RceYx7t80rU

Edited by moco
Link to comment
Share on other sites

před 6 hodinami, hufnor napsal:

(Ta fyzikální stránka mě zajímala, tak jsem chvilku googlil a internetové kalkulačky na mě vyblily, že kinetická energie Chironu s osádkou, cca 2200 kg, se při rychlosti 417 km/h rovná cca 14,7 MJ. Při "německé" rychlosti 250 km/h to je 5,3 MJ a při našich dálničních 130 je to 1,4 MJ. To by asi v případě kolize hrálo nějakou roli, ni?)

Tohle mě zaujalo, i ve vztahu k těm svodidlům, tak jsem pro srovnání do té kalkulačky zkusil hodit 30t kamion, který pojede 90 km/h. Výsledek 9,4 MJ. 

Link to comment
Share on other sites

před 14 minutami, honzyk napsal:

Tohle mě zaujalo, i ve vztahu k těm svodidlům, tak jsem pro srovnání do té kalkulačky zkusil hodit 30t kamion, který pojede 90 km/h. Výsledek 9,4 MJ. 

Vzhledem k tomu, že chiron byl počítán plně naložený, tak kamion plně naložený je 42t, tj 13,1MJ. 

Link to comment
Share on other sites

na YT je plno videi z nemecka, kde jezdi "novinari" velmi rychle v provozu a do ted to nikdo neresil... naposledy s upravenou RS6 jel 354km/h... proc to vadi ted? protoze Bugatti? nekdo si udelal radost, koupil si auto co jeden prez 400, vybral si dalnici, cas a po ceste mel spottery... nechapu o co jde... co kdyby...teto spolecnsti vladne zavist a priposranost.

btw v roce 2018 udelal to stejne s Veyronem

Edited by Mr. Sandman
Link to comment
Share on other sites

Ano, jak se někomu nelíbí, že letí 400 kolem normálního provozu, tak hned závidí. Jasně 🙂 jasně že si všechno vybral. Škoda že si ti další civilní řidiči nemohli vybrat, jestli chtějí riskovat životy a být svědky tohoto rekordu....

Link to comment
Share on other sites

tak jeste jednou, jaky je rozdil mezi Chironem, ktery jede 400 a je na to delany a RS6, ktera jede 350 a delana na to neni ani nahodou? videa jsou v cem rozdilna? protoze je to jeho vlastni auto, ktere stoji dardu tak je to problem ale novinar v pujcenem aute, se kterym ujel pred tim par km je ok...

ukazes mi prosim v tom video jednu situaci, kdy to vypadalo, ze dochazi k necemu, co zavani pruserem? ja tam nic nevidel...

ja vidam nebezpecnejsi jizdu pokazde kdyz vyjizdim kolem 17-18h z Prahy...

Link to comment
Share on other sites

před 17 minutami, Irwinek napsal:

Princip je jinde - těch 417 jel Čech,  a to se nepromiji. 

Souhlas. Jednou maj neomezenou, tak jel nekdo neomezene. Nijak tomu nefandim, povazuju to za zbytecny, ale rozhodne bych ho neperzekuoval.

Link to comment
Share on other sites

Tyhle prispevky jsou taky zcela zbytečné.  Jestli Passer neco porusil, tak ho Němci sejmou. Jestli ne tak ne. Mozna je debil, mozna jen nesikovnej. Kazdopadne tohle je vlakno Peteolhead, s moralizovanim nad automobilovou dopravou a urcovanim kolik je jeste koser na dalnici s neomezenou maximalkou jdete do....vlakna "Jsem Ježíš". 

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, Mr. Sandman napsal:

tak jeste jednou, jaky je rozdil mezi Chironem, ktery jede 400 a je na to delany a RS6, ktera jede 350 a delana na to neni ani nahodou? videa jsou v cem rozdilna? protoze je to jeho vlastni auto, ktere stoji dardu tak je to problem ale novinar v pujcenem aute, se kterym ujel pred tim par km je ok...

ukazes mi prosim v tom video jednu situaci, kdy to vypadalo, ze dochazi k necemu, co zavani pruserem? ja tam nic nevidel...

ja vidam nebezpecnejsi jizdu pokazde kdyz vyjizdim kolem 17-18h z Prahy...

Ano, třeba když se na konci raduje, tak nedrží volant, což se učí už v autoskole:)

Link to comment
Share on other sites

před 7 hodinami, varjag napsal:

Tyhle prispevky jsou taky zcela zbytečné.  Jestli Passer neco porusil, tak ho Němci sejmou. Jestli ne tak ne. Mozna je debil, mozna jen nesikovnej. Kazdopadne tohle je vlakno Peteolhead, s moralizovanim nad automobilovou dopravou a urcovanim kolik je jeste koser na dalnici s neomezenou maximalkou jdete do....vlakna "Jsem Ježíš". 

 

bohuzel většina českých novinářů alias mrd*k, jak říká prezident, se pouze honí za senzaci a stejne jako mnozí z nás, vycházejí z prvotních informaci, bez nějaké zmínky kam to pokračuje

Oni nemaj problem se 417, sere je, ze nejde o výkon povolání - jako třeba motoristickej novinar, za další, ze v části videa - konecne - nedrží volant, tzn nevěnuje se dostatečně řízení a za další - prověřují, zda nejde o ilegální závod.

stejnej problem měl kluk co jel u Kolína s Ferrari asi 379.

Nefandeme si, ono je jedno jestli to byl iracan slovak nebo ostravak.

Link to comment
Share on other sites

Miluji rychlé auta a miluji rychlou jízdu a cokoliv nad 300 už je vo hubu, je to prostě rychlost kterou lítají některé letadla nebo helikoptéry. Ano přiznám se, taky jsem si kdysi jednou zkusil 336  kmh a bylo to stylem jednou a dost, ale hlavně řekl jsem si, že to zkusím jen když v pravým nic nepojede a povedlo se to až na popáté. Ono stačí když tomu vpravo přijde smska nebo mu spadne cigáro do klína a už tu nejste. Já nebudu moralizovat, to v žádném případě a ať chceme nebo né, každý člověk co má rozum ví, že jet takovou rychlostí je vždy potencionálně nebezpečné. Na druhou stranu pokud je na autobahnu v tomto úseku neomezená rychlost neměli by němci prudit. Osobně kdybych měl tolik peněz co dotyčný najdu si místo mimo veřejnou komunikaci a top speed vyzkouším tam. Myslím si, že by u takového zákazníka stačilo požádat automobilku a ta by poskytla své testovací zázemí.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...