Jump to content

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Guest maxigabrielg

Recommended Posts

V 23. 12. 2023 v 18:12, xjr1 napsal:

Zdar, Broukem jsem zamlada jezdil a měl jsem ho fakt rád. Můžu zodpovědně prohlásit, ze je to na jízdu rozhodně příjemnější auto než jsou Š105/120, na druhou stranu srovnávat s Mirafiori nebo Cortinou nelze, to jsou proti Broukovi moderní auta. 
 

Měl jsem rok cca 1972, takže už modernější kousek s 12V elektrikou a motorem 1500ccm. Je to vevnitr hlučný, ale aspoň si užiješ zvuk vzduchem chlazenyho boxera. Blbě to topí, kolem nuly ještě ok, ale v mrazech je to na bundu a kulicha:). A blbe to fouká na přední okno, co si pamatuju.

Jako youngtimer na víkendový projížďky by byl myslim super, hlavně cabrio, má styl, je spolehlivej a fakt jednoduchej, nenarocnej na servis, tohle auto jde v pohode opravovat i doma v garáži, když člověk neví, co s volným časem. A pokud vím, tak ani dnes není problém s dostupností dílů.

Nicméně kazdej den bych s tím už samozřejmě jezdit nechtěl:).

Díky.

Kabrio je zajímavý nápad.

Asi si o tom bud muset více načíst, abych věděl lépe, co vlastnictví brouka obnáší. O denním ježdění nelze uvažovat. Cílem je hobby víkendovka.

Edited by Jerryl
Link to comment
Share on other sites

před 9 hodinami, Jerryl napsal:

Díky.

Kabrio je zajímavý nápad.

Asi si o tom bud muset více načíst, abych věděl lépe, co vlastnictví brouka obnáší. O denním ježdění nelze uvažovat. Cílem je hobby víkendovka.

Něco o tom vím, osm kusů mi stojí v garazi. Kluci brouk se vyráběl od roku 38 do roku 03. 
eviluce jej potkala, já jezdím broukama imervere a kazdej den.

ten popisované brouk s 1.5 motorem je vlastně furt ten starej původní s torznimi tyčemi na místě přední nápravy. To ze Ti netopilo, bylo korozi topníků a netesností vedení v zadní části vozu. Vw standardně nabízel bufik jako příslušenství pro CH a swe trh.
Auto je to neznicitelny, pokud měníš olej a je vyrobeny v Německu. Mexický kusy jsou lepší než jugoslávský pastiky.

volkswagen samozrejme sral amiky s prodeji tohoto lidoveho vozu a tak na základě US legislativy přišel na trh modernizovány brouk 1302 a 1303 již s mcpherson přední nápravou a motory 1.3 a 1.6.

1303 je auto který topí, a jede lepe než fabie a za tím si stojim.

pozor na auta z pěti kusů, přechodové ročníky a prekupnika z kladna.

u kabria pozor na jugoslávský a rakouský “samodomo”, jsou bezcenné i když líbivé. Cabrio origo je esence brouka a motorismu, v Německu se platí zlatem…

vzdyt v době kdy vw kupovali škodu a nemohli se domluvit na ceně, postavili proti sobě nejlepsi a nejhorší model dane automobilky, ano brouka z mexika a favorita. Na základě tohoto pak česká strana zlevnila a přistoupila na požadavky vw.

Kdybys chtěl ozvi se

 

Edited by vwtyp11
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hele, jsem já vůbec petrolhead? Létám UL érem, mám několik motorek, procestoval jsem na nich snad celou Evropu, užívám si jízdu v MX-5, mám 30 let starý americký van, jezdil jsem (a něco i kdysi měl) s různými BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martiny atd., v 11 letech jsem řádil na dospělé závodní motokáře (byl začátek 70. let a můj oblíbený 15 km okruh vedl po běžných silnicích) a bez dohledu proháněl amatérsky postavenou buginu po Štikovské rokli. No a teď jsem nafasoval nový služebák (embéčko, Superb Scout) a užívám si hlídání jízdních pruhů + další asistenty nebo adaptivní tempomat, který na rozdíl od minulého už nejen hlídá okolní provoz a upravuje podle něj rychlost, ale upravuje rychlost i podle dopravních značek. Je to normální?  

Link to comment
Share on other sites

V 21. 12. 2023 v 19:46, villain83 napsal:

Kluci, v autech se moc nevyznam. Kamos byl na dovce a vyfotil tam tuhle karu, nema nekdo tuseni, co je to zac? 

IMG_20231221_194222.jpg

Ahoj. Protože jsem velký fanda do Datsunů a zetek tak mohu potvrdit co píše Bluman. Podle toho odkud z dovolené ta fotka je, pak to auto je “vytuněná rozšiřujícími lemy a předním nárazníkem) Datsun 260Z (Evropa) nebo Datsun 280Z (Amerika) ve verzi 2+2. Je to 2.generace zetka s prodlouženým rozvorem a 4 sedadly. Moc oblíbená mezi “zetkařemi” není a hanlivě se jí říká “velryba”. Ale jinak je uvnitř vše stejné jako 260/280Z včetně řadového šestiválce. Na srazech v ČR jich pár k vidění je (-:

No a abych jen neplevelil, tak přiložím starší fotku mých krásek.

IMG_5675.jpeg

Edited by Piplík
Link to comment
Share on other sites

před 16 minutami, Piplík napsal:

Ahoj. Protože jsem velký fanda do Datsunů a zetek tak mohu potvrdit co píše Bluman. Podle toho odkud z dovolené ta fotka je, pak to auto je “vytuněná rozšiřujícími lemy a předním nárazníkem) Datsun 260Z (Evropa) nebo Datsun 280Z (Amerika) ve verzi 2+2. Je to 2.generace zetka s prodlouženým rozvorem a 4 sedadly. Moc oblíbená mezi “zetkařemi” není a hanlivě se jí říká “velryba”. Ale jinak je uvnitř vše stejné jako 260/280Z včetně řadového šestiválce. Na srazech v ČR jich pár k vidění je (-:

No a abych jen neplevelil, tak přiložím starší fotku mých krásek.

IMG_5675.jpeg

Ahoj Piplíku, díky za postřeh, vyřídím to kamarádovi👍

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Ivan Lelák said:

Hele, jsem já vůbec petrolhead? Létám UL érem, mám několik motorek, procestoval jsem na nich snad celou Evropu, užívám si jízdu v MX-5, mám 30 let starý americký van, jezdil jsem (a něco i kdysi měl) s různými BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martiny atd., v 11 letech jsem řádil na dospělé závodní motokáře (byl začátek 70. let a můj oblíbený 15 km okruh vedl po běžných silnicích) a bez dohledu proháněl amatérsky postavenou buginu po Štikovské rokli. No a teď jsem nafasoval nový služebák (embéčko, Superb Scout) a užívám si hlídání jízdních pruhů + další asistenty nebo adaptivní tempomat, který na rozdíl od minulého už nejen hlídá okolní provoz a upravuje podle něj rychlost, ale upravuje rychlost i podle dopravních značek. Je to normální?  

ten americky van je na povazenie ale inac si ok.. 😀

Link to comment
Share on other sites

On 1/12/2024 at 12:06 PM, Ivan Lelák said:

Hele, jsem já vůbec petrolhead? Létám UL érem, mám několik motorek, procestoval jsem na nich snad celou Evropu, užívám si jízdu v MX-5, mám 30 let starý americký van, jezdil jsem (a něco i kdysi měl) s různými BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martiny atd., v 11 letech jsem řádil na dospělé závodní motokáře (byl začátek 70. let a můj oblíbený 15 km okruh vedl po běžných silnicích) a bez dohledu proháněl amatérsky postavenou buginu po Štikovské rokli. No a teď jsem nafasoval nový služebák (embéčko, Superb Scout) a užívám si hlídání jízdních pruhů + další asistenty nebo adaptivní tempomat, který na rozdíl od minulého už nejen hlídá okolní provoz a upravuje podle něj rychlost, ale upravuje rychlost i podle dopravních značek. Je to normální?  

Co ineho si uz dnes uzijes na dialnici a pri sluzobnych cestach? 😆, Len to pohodlie, teda, pokial nie si v Nemecku 😉

Edited by bluman
Link to comment
Share on other sites

Včera jsem vyklízel pozůstalost a našel jsem katalog od Datsun + Citroen DS, je to celé  v němčině. Pokud by se to někomu hodilo tak SZ. Vyhodit mi to bylo líto a poslat to umím. 

Škaro  

20240125_131055.jpg

20240125_152558.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...