Přejít na obsah

Zkusenosti s dorucovanim Hermes


Kid_A

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 88
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Zdravim, 

tuhle diskuzi jsem nasla nahodou, kdyz jsem hledala neco o prapravnu spolecnosti Hermes. Nebudu lhat, po vsech prispevkach tady jsem byla vydesena, ale pripravena jit do utoku o balik 😂. Moje poznatky- balik sel od pondelka, ke klasicke hermes strance na sledovani balicku, doporucuji jit zminovane post.at, kde se v prubehu zobrazi PUVODNI (ano, je to dulezite slovo) cislo balicku. Protoze jakmile se objevi, ze balik predali do prepravy smluvnimu prepravci, tak Vam toto cislo baliku bude nekam sedet. Mne konkretne do PPL, ktery mi balicek dorucuje a dokonce SMS kontaktuje v den doruceni. Vyhodnoceni - balik sel 5 dnu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj nakonec dorazil po 14 dnech. Přes email toho na PPL moc nepodnikli. Až na chatu na stránkách PPL se operátor sám nabídl že doplní informace k zásilce, protože asi v systému viděl že tam není tel. číslo a nevím co. Z Vídně to jelo asi rovnou do Ostravy a ne do Prahy, ale na depo 72 což je Česká pošta. Doručovalo ovšem PPL. Po Česku to šlo 2dny. V Rakousku to leželo 9dnů.

Upraveno uživatelem Odvody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Můj odesílatel kousek od Hamburku poslal zásilku místo domluvené DHL přes Hermes, což byla pěkná lumpárna. Asi po týdnu se to dostalo přes Vídeň k nám a hned se objevila hláška, že příjemce nebyl k dispozici. Nikdo nezvonil, nenechal lísteček ani nevolal, přitom zde vždycky někdo je.  Zatím mi všechny zásilky i od stejného odesílatele došly, akorát tam nebyl Hermes. Následovalo telefonování, kdo tu zásilku tady má, ale bez jejich značení se se mnou odmítají dál bavit a adresa doručení je nezajímá. Kontaktuji odesílatele i Hermes, ale mají podobnou názor. Chyba je u příjemce, zásilka je uložená na poště a mám si jí vyzvednout. Jakou poštu myslí ani číslo zásilky mi nedali. Až po další urgenci odesílatel dodá, že to bude Česká pošta. Když se jdu ale zeptat na naší poštu, tak tam nic nemají. Opět urguji, ať mi dodají číslo zásilky a stále jsem bez odpovědi. Nevím, v čem je problém dodat základní věci k dohledání. Obvykle stačí 2-3 telefony a dá se problém vyřešit, ale toto je na mě moc. Pokud nemáte nikde garanci vrácení peněz, dopředu hlavně nic neplaťte. Já bohužel tratit budu a ještě mě to bude stát hodně hodně času. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, AndyAaron napsal:

Ja kdyz jim volal, tak jsem taky neznal cislo, ale nasli to podle adresy doruceni a jmena.

U mě ale trvali na jejich čísle, na ostatní nereflektují a že si to musím případně řešit s rakouskou poštou. Následovala obtížná komunikace do Rakouska a nakonec mi zjistili, že zásilka je už naložená v nějakém kamiónu a míří zpátky do Německa, takže mi s tím nepomůžou. Nechápu, co je to za dementní systém.

Upraveno uživatelem nope
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Pokud máte problém a neumíte německy, doporučuji nejprve zadat požadavek přes web Hermesu. Sice jsem to do jiného jazyka nepřepnul, ale stále je to lepší než zkoušet někam volat, kde na vás začne mluvit plechová huba německy. V překladu se ztratí i nejmíň věcí. Chat jsem nerozhodil, vždycky mi odpověděl, že tomu jazyku nerozumí. Nevýhodou je, že to není moc rychlé, takže klidně skončí doba uložení balíku, který pak bude v trapu a vy si to můžete celé zopakovat. U mě byl problém, že v balíku bylo jiné číslo na mobil. Proč se tak stalo, je pro mě nezjistitelné. Jeden říká,  „bylo tam toto“ a další „my tam máme zadané tohleto,“ prostě si to žije v IT světě vlastním životem. Každopádně pak se balíček k vám vůbec nedoručuje a je rovnou odvezen na nějaký parcelshop v obvodě. Zde vzniká již první nedorozumění v překladu. Pokud budete volat, použijí obecný slovo na poštu, takže se dozvíte, že balíček máte na „poště“ + PSČ a máte si ho vyzvednout. Takový chybný význam překladu mě nenapadne. Už se mi sice stalo, že v balíku bylo jiné číslo, ale třeba InTime doručoval normálně na adresu a jiný dopravce nechal lístek. Dále budou mluvit o tom, že se posílá nějaká notifikace, ať to řešíte z těch informací. Tím je ovšem myšleno, že PPL pošle SMS na ten cizí mobil, na email nic nepřišlo, takže vám to taky nepomůže. Zůstává zjisti ID pro PPL, které musí dodat Hermes. Zde mohou dodat nějaké číslo mezi Rakouskem a PPL, což není ono. Doporučuji je rovnou požádat při první komunikaci, ať vám pošlou odkaz na sledování zásilky do PPL. Nebude to hned, ale nějak se s tím dokáží propasovat. Nyní již víte vše a můžete kontaktovat PPL. Zůstává pouze otázka, zda ten neznámý člověk mohl balík vyzvednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Dobrý den, rád bych také přidal svou zkušenost.
Na tuto diskuzi jsem narazil poté, co jsem si přes eBay.de zakoupil zesilovač a s prodejcem se domluvil na zaslání do ČR prostřednictvím dopravce Hermes (byl téměr o polovinu levnější než DHL Paket). Zkušenosti zdějších přispěvatelů mě poté poněkud znejistěly, nicméně jsem vyčkal...
Nákup jsem provedl dne 2.12.2020. Následující den jsem po dohodě s prodávajícím o způsobu přepravy převedl příslušnou částku na účet prodejce (čili nikoliv přes PayPal, prodejce měl 100% hodnocení). Na základě doporučení ze zdejší diskuze jsem požádal prodávajícího, aby u adresáta jako Adresszusatz uvedl mé české mobilní číslo (vč. mezinárodní předvolby).
Den nato (4.12.) byla zásilka prodejcem předána k přepravě.
- následně jsem tedy obdržel Tracking-Nummer - vygenerované Hermesem (14-místné) a s ním bylo možno průběh sledovat na: https://www.myhermes.de/empfangen/sendungsverfolgung/ - tam bylo vidět, že se zásilka postupně v následujících dnech předává mezinárodnímu dopravci
- dne 9.12. se již bližší informace o zásilce skutečně objevila i na: https://www.post.at/sv/sendungssuche - DĚKUJI za tip výše diskutujících, to by mě patrně nenapadlo zkoušet web rakouské pošty
- zde stačilo zadat STEJNÉ Tracking-Nummer jako v německém Hermesu
- již 10.12. bylo možno zjistit, že balík se nachází v CZ, bohužel ne u kterého přepravce - jednotlivé kroky jsou formulovány pouze všeobecně
- dle informace ze zdějšího fóra jsem tedy zkusil český web PPL a zadat Tracking-Nummer tam (https://www.ppl.cz/vyhledat-zasilku), bohužel číslo nenalezeno - nezbylo tedy než čekat
- dne 12.12. jsem ráno obdržel SMS, že mi bude doručen balík. Uvedeno bylo i číslo na řidiče. Toho jsem pro jistotu kontaktoval a do 10 minut byl u mého vchodu a zásilku jsem zcela bez problémů obdržel

Následně jsem se jal rozklíčovávat, jak je to s těmi Tracking-Nummer. Je to tedy takto:

1) Hermes přidělil ono 14-místné číslo
2) toto číslo je sice použitelné pro vyhledávání i na webu rakouské pošty, nicméně pro transport v jejím rámci bylo systémem přiděleno nové číslo  (5 písmen+16 číslic = 21-místné)
3) konečně v rámci transportu prostřednictvím PPL na území ČR bylo přiděleno ještě další číslo (11-místné), přičemž hledat na českém webu PPL je možno i s tím rakouským 21-místným

Problém je, že ono 21-místné číslo přidělené rakouskou stranu se nikterak nedozvíte. Tedy na post.at sledujete ještě číslem č. 1 od Hermesu, ale pro ppl.cz už je vám k ničemu, přičemž před finálním doručením neznáte ani č. 2 a samozřejmě ani č. 3 (ty najdete až na samolepkách přímo na krabici).
V případě problémů s doručením by tedy bylo potřeba se obrátit na rakouskou poštu s dotazem, jaké je číslu č. 1 (od Hermesu) přiděleno nové Tracking-Nummer (č. 2). To je již poté použitelné pro web PPL.cz - viz výše.
Zajímavé je, že když zadáte ono 21-místné číslo (když se ho tedy po úspěšném doručení balíku dozvíte) na webu post.at, tak vidíte jak toto, tak vám systém ukáže i původní č. 1 od Hermesu (tzv. Ursprüngliche Sendungsnummer). Obráceně to ale nefunguje - tedy po vložení č. 1 se zobrazí identický průběh doručování se správně uvedeným chronologickým výčtem jednotlivých kroků, ale to nové ("aktuelle" Sendungsnummer) se nedozvíte.

Závěr:
V mém případě tedy proběhl transport v pořádku, byť nebyl nejrychlejší (4.12.-12.12. = 8 dnů), ale za téměř poloviční cenu oproti DHL jsem spokojen. Tedy v situaci, kdy jsem na rychlost nijak netlačil.
Nicméně je zajímavé, že jinou objednávku, kterou jsem činil u dánské firmy, mi byla doručena za 2 dny (!). Tam se jednalo o dopravce GLS. Čili rozhodně to jde i rychleji... 🙂

01_Hermes.JPG

02_post.at.JPG

PPL_SMS.jpg

Upraveno uživatelem Lore
doplnění screenshotů
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Lore napsal:


- dne 12.12. jsem ráno obdržel SMS, že mi bude doručen balík. Uvedeno bylo i číslo na řidiče. Toho jsem pro jistotu kontaktoval a do 10 minut byl u mého vchodu a zásilku jsem zcela bez problémů obdržel

A. mohl ses zeptat, bylo by ti to tady sděleno a nemusel jsi to složitě vyzkoumávat

B. s tím závěrem toho doručení to dle tvého trackingu možná bylo trochu komplikovanější, než píšeš - příjemce nenalezen / nepotkán (v 10:24) a pak asi po tvé intervenci bylo v 11:10 doručeno...

 

To jen na upřesnění.

sd.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, AndyAaron napsal:

Diky za popis, verim, ze tohle hodne lidem pomuze.

Pokud by byl popis pravdivý, tak určitě ano, ale vzhledem  k autorově zkreslení to možná nebude tak jednoznačné - viz můj koment výše.

Upraveno uživatelem Frostie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@AndyAaron: díky, rádo se stalo

@Frostie: omlouvám se, pokud text mého příspěvku nebyl pro všechny čtenáře zcela srozumitelný a někteří tak mohou případně mít problém s porozuměním jeho sdělení a mohou cítit potřebu na něj obdobným způsobem reagovat. Pro ně dodávám, že se nejednalo o dotaz, ale o popis jedné osobní zkušenosti se společností Hermes.

Ad bod B - nikoli, nejedná se o zkreslení. Ve skutečnosti jsem termín v 10:24 prošvihl svou vinou, protože jsem měl vypnuté zvonění na telefonu (nečekal jsem doručování o víkendu - jednalo se o sobotu). Nicméně SMS od PPL mi s dostatečným předstihem dorazila a dopravce mě též před pokusem o doručení zkusil telefonicky kontaktovat. Čili to proběhlo tak jak mělo. Poté co mě nezastihl jsem si s odstupem asi půl hodiny zmeškaného hovoru všimnul, obratem se mu ozval a do 5-10 minut byl balík u mě.
Děkuji však za upozornění, může být pro někoho relevantní informace..

Zkrátka věřím, že řada lidí s Hermesem problémy mít mohla, má a třeba i mít bude, nicméně netvrdil bych kategoricky, že se jedná o "továrnu na ztrácení balíků" apod. I s doručováním v rámci Německa, kde trvale žiji, jsem dosud problémy nezaznamenal. Byť to je jiná kategorie - jedná-li se o vnitrostátní doručování.

Upraveno uživatelem Lore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Lore napsal:

 

@Frostie: omlouvám se, pokud text mého příspěvku nebyl pro všechny čtenáře zcela srozumitelný a někteří tak mohou případně mít problém s porozuměním jeho sdělení a mohou cítit potřebu na něj obdobným způsobem reagovat. Pro ně dodávám, že se nejednalo o dotaz, ale o popis jedné osobní zkušenosti se společností Hermes.

Ad bod B - nikoli, nejedná se o zkreslení. Ve skutečnosti jsem termín v 10:24 prošvihl svou vinou, protože jsem měl vypnuté zvonění na telefonu (nečekal jsem doručování o víkendu - jednalo se o sobotu). Nicméně SMS od PPL mi s dostatečným předstihem dorazila a dopravce mě též před pokusem o doručení zkusil telefonicky kontaktovat. Čili to proběhlo tak jak mělo. Poté co mě nezastihl jsem si s odstupem asi půl hodiny zmeškaného hovoru všimnul, obratem se mu ozval a do 5-10 minut byl balík u mě.
Děkuji však za upozornění, může být pro někoho relevantní informace..

Zkrátka věřím, že řada lidí s Hermesem problémy mít mohla, má a třeba i mít bude, nicméně netvrdil bych kategoricky, že se jedná o "továrnu na ztrácení balíků" apod. I s doručováním v rámci Německa, kde trvale žiji, jsem dosud problémy nezaznamenal. Byť to je jiná kategorie - jedná-li se o vnitrostátní doručování.

Tak to už se vše vysvětluje a rozumím. Já jsem jen reagoval na rozpor mezi tvou informací a stavem trackingu, kdy psali, že adresát nenalezen... Nemám problém s porozuměním psanému textu, spíš dostatek negativních zkušeností s Hermesem a profesní deformaci ze spedice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Bohužel se musím přidat do klubu. Nakupuji občas sběratelské předměty přes ebay.de, protože tam lze sehnat opravdu vše z oblasti mého zájmu, u nás pramálo. Dosud jsem neměl s žádným přepravcem problém. Většinou posílali balíčky přes Deutsche Post, u nás si to většinou převzala ČP. Když jsem ještě bydlel v Praze, tak tam byl balíček zaseknutý 7 - 10 dní na nějakém smíchovském depu, což mi přišlo hrozné. Ale zlatá Česká pošta. Nynější zásilku mi prodejce odeslal přes jakýsi Hermes, o kterém jsem nikdy předtím neslyšel, tak jsem začal pátrat. Info skoro (spíš vůbec) žádné, až jsem narazil na toto fórum.

Na ebay.de vždy platím dopředu a nebojím se toho. Nyní mám ale opravdu obavy o to, aby mi byl balíček doručen a aby nebyl hlavně někde ztracen. Za zboží jsem zaplatil 11.12. a 15.12. bylo předáno oné společnosti Hermes. Hned jsem pomocí tracking ID začal zásilku sledovat. Poslední akce tam je 24.12. Chápu, že to asi brzdí Vánoce a covid, ale přijde mi to už moc. Jestli ta jejich webová aplikace pro sledování ukazuje opravdu aktuální stav, tak můj balík dorazil 21.12. do Vídně, kde byl tříděn, a následně tam byl tříděn opět 24.12. (tomu vůbec nerozumím) a od té doby žádná změna. Už mi tečou nervy.

Jsem moc rád, že jsem tu našel zajímavé tipy a snad mi pomohu k tomu, aby mi zásilka dorazila. Před chvílí už jsem napsal i přímo do Hermese přes ten jejich kontaktní formulář, odpoví mi do dvou pracovních dnů, takže snad do 5.1. V případě neúspěchu zkusím ještě kontaktovat PPL, jak jsem se tu dozvěděl. Nikde jsem nenašel oficiálně uvedeno, kdo vlastně doručuje balíky od Hermese v ČR.

Bohužel mi ještě další prodejce odeslal balíček opět Hermes. Příště budu všechny předem upozorňovat, že Hermes opravdu ne.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Chtěl bych přidat svojí aktuální zkušenost s přepravcem Hermes. Co jsem pročítal toto vlákno, tak průběh byl u mne velmi podobný, tedy: objednal jsem si něco z eBay, konkrétně od prodejce z Berlína 26. června. Dle sledování přímo na eBay nebo na stránce https://www.myhermes.de zásilka putovala do ČR přes Vídeň a 9. července se zde objevila informace o neúspěšném pokusu o doručení a že je zásilka připravena k vyzvednutí na "poště". Žádná SMS nebo něco podobného mi samozřejmě nepřišlo. Dle informací v tomto vlákně jsem vyzkoušel zásilku vyhledat dle původního čísla (14-místné) na stránce rakouské pošty post.at, kde to zásilku skutečně našlo. Bohužel zde ale žádné nové sledovací číslo nebylo a informace o českém přepravci také ne, jen zde byly navíc informace o zaslání jakýchsi e-notifikací. Původní sledovací číslo jsem zkoušel vyhledat snad ve všech českých přepravních společnostech, ale marně. Opět dle informací ve vlákně jsem se tedy zkusil obrátit přímo na PPL, ale ani zde moji zásilku dle původního čísla Hermes ani dle jména a dodací adresy nenašli (později jsem usoudil, že to bylo pravděpodobně proto, že při přeposílání v Rakousku, kde balík obdržel další nálepku, došlo k odebrání znaků s diakritikou a dodací adresa tak byla zkomolena - původní adresa vytištěná na balíčku byla ale správně). Už jsem byl zoufalý, když mi napadlo zadat sledovací číslo i do rakouského Hermes, tedy na stránce https://www.myhermes.at do kolonky vpravo nahoře, kde pak k mému údivu bylo v horní části kromě původního 14-místného čísla i nové 21-místné a pod ním přímo proklik do sledování českého PPL (dle toho 21-místného čísla). Na stránce PPL již byly všechny potřebné informace včetně místního 11-místného čísla a informace, že zásilka byla uložena v nedalekém Parcelshopu. Pro jistotu jsem ještě kontaktoval PPL, jestli mi tam (poměrně hodnotnou) zásilku bez dobírky vydají, když nemám žádný PIN, a operátor mi PIN zaslal (ale měli by prý zásilku vydat i na OP). Dnes mám tedy zásilku konečně doma. Tolik tedy k mé zkušenosti s Hermesem, snad to někomu dalšímu pomůže 🙂

2021-07-13.png

Upraveno uživatelem Jarryn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Po zkušenostech s poštovní službou Hermes a jejím přepravcem v ČR společností PPL jsem začal vyžadovat od prodejců z Rakouska a Německa, aby mně na dodací adresu připsali i moje telefonní číslo. Že mně společnost PPL lživě informuje o tom že mně nezastihla doma, to už dnes neřeším. Důležité pro mě je to že obdržím SMS s informací ve kterém parcelshopu řidič zásilku uložil, a nerad bych to zakřiknul, zatím to funguje...

Bitte. Schreibe unbedingt meine Telefonnummer +420xxxxxxxxx an die Lieferadresse - damit mich der Lieferservice kontaktieren kann.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...