Přejít na obsah

Audemars Piguet - Making a Royal Oak


Ohm-Aztec

Doporučené příspěvky

Člověk si až po tomhle uvědomí, kolik "špinavý" práce se za jedním takovým kouskem skrývá. Že to začíná u surového kusu oceli, který se musí obrobit. Nejdřív nahrubo, pak postupně jemněji, až do nejmenších detailů a vysokého lesku. A že celým procesem protečou litry oleje, chladící kapaliny lítá halda špon. A to platí pro všechny značky vč. tady věčně zatracovanýho Eltonu. Bez toho by nevznikly ani strojky a ani finální hodinky, nad kterými tu většina z nás slintá. Nadšenec a chronomagor to časem pozná, protože si tahle videa pustí, zajímá se o to, co je uvnitř, atd. Běžný nositel "který na to má" to nepozná buď nikdy, nebo málokdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 41
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Naštěstí, musím zaklepat, AP si většinové kupují znalí lidé, ta druhá strana utrácí podobné peníze za jednu "konkurenční" celkem populární značku a teprve až pak za čas při prodeji se strašně diví, kolik je to vlastně stálo. : ))

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naštěstí, musím zaklepat, AP si většinové kupují znalí lidé, ta druhá strana utrácí podobné peníze za jednu "konkurenční" celkem populární značku a teprve až pak za čas při prodeji se strašně diví, kolik je to vlastně stálo. : ))

 

to koli tym srobom usporiadanym podla nejakeho zvlastneho vesmirneho poriadku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jednodušší než se zdá. :) Pouzdro má tři díly, lunetu, střed a dýnko. Nejprve se vloží šroub skrze lunetu a šroubky se urovnají tak, aby měli správný směr a potom se to vše zašroubuje ze strany dýnka klasicky kulatým šroubem, který zajede do toho vrchního. Jsou to dva šrouby proti sobě. Jinak pro zajímavost, přední šestihrané šroubky jsou vždy z bílého zlata, stejně jako ručky a indexy a platí to i pro ocelové hodinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako fakt? Nevím kolik karátů to má, ale pevnostně to musí být horší než ocel, ne? A to nemluvím o tom, že se při servisu (resp. rozborce a sborce) mnohem snadněji žvejkne drážka šroubu nebo strhne závit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako fakt? Nevím kolik karátů to má, ale pevnostně to musí být horší než ocel, ne? A to nemluvím o tom, že se při servisu (resp. rozborce a sborce) mnohem snadněji žvejkne drážka šroubu nebo strhne závit..

Jak píše kolega, pouze přední šroubky jsou ze zlata a ty se nešroubují, jen vsazují do drážek v lunetě... jak je to s pevností zlato/ocel netuším...

9_Exploded_view_royal_oak_case.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ošéfovaný to bude, nikdy jsem neslyšel že by s tím byl problém. Neutahuje se to uplně na fest, ti kluci mají v ruce, učili nás to také, je to vyloženě speciální "hodinářský cit pro utažení", kdy máš naučeno utahovat šroubky tak akorát a to platí to pro pouzdra i pro strojky. Vše je utažené pevně, ale zároveň né na fest, aby se nic nepoškodilo, nestrhlo nebo neohnulo. Tady ještě obrázek pro představu, jak jsou ty šroubky skrze pouzdro řešené. Je to taková menší přidaná hodnota hodinek, stejně jako 22 karátový rotor vzadu.

 

//Andrew - díky za doplnění.

post-6079-0-17541000-1512426850_thumb.jpg

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nestačil jsem ještě čistě pro zajímavost doplnit ještě jeden takový ryze praktický důvod, kromě krásného vzhledu. Ty šroubky určitě mají menší tvrdost a v AP díky tomu můžou lépe odhalti případný neodborný zásah do hodinek právě díky případnému poškození těch zlatých šroubů. Je to zajímavě vymyšlené.

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, díky ilustrační fotografii už je mi to jasné. Šroub v pravém slova smyslu je to z bílého zlata s hranatou hlavou, co se jen vloží do výřezu v lunetě. Druhý silnější prvek je vlastně válcovitá matice, která se zespoda utahuje a která dílky účinné délce závitu zajišťuje rozložení zátěže na měkčí zoubky závitu zlatého šroubu, takže při rozumném utažení nehrozí riziko stržení. Chytře vymyšleno.

 

@ AP, Andrew: díky za odpověď.

@ AP: je fajn, že jsi se tu objevil. Doufám, že tu vydržíš - profíci z oboru tu byli a jsou vystaveni většímu tlaku než řadoví členové, od různých otázek, přes kritiku nespokojených zákazníků až po občasné trollení. Navíc asi musíš permanentně kontrolovat, co smíš a nesmíš sdílet s veřejností. Snad tě to neodradí, byla by to škoda.

Upraveno uživatelem martar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle mě neberte. To co začalo nákupem Festin někdy kolem 2007 a pokračovalo registrací zde (2009) pak nějak přes další hodinky pokračovalo až jsem započal práci v oboru. :-) Byl jsem celou dobu víc pasivní user kterej víc čte než postuje, jinak vše začalo stejně jako u každého z nás, proto jsem se teď vrátil i s nějakým infem, který tady o AP dost chybí.

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za fundovaný pohled dovnitř a do zákulisí!

 

Sice to může být někdy náročnější na vyváženou komunikaci (jak píše Martar výše), na druhou stranu jsou to určitě informace, které mohou přitáhnout další zájemce o značku. (Já AP dosud nevnímal jako značku, která by mne oslovovala, ale díky těmto informacím .... :-) ).

Upraveno uživatelem Mareka01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malé porovnání dvou soupeřivých hodinářských ikon od pana Genty, které neměly mít šanci na úspěch. Ve videu je ještě menší reference 15300ST s velikostí pouzdra 39 mm, dnes je na trhu novější 15400ST s velikostí 41 mm.

 

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Jako fakt? Nevím kolik karátů to má, ale pevnostně to musí být horší než ocel, ne? A to nemluvím o tom, že se při servisu (resp. rozborce a sborce) mnohem snadněji žvejkne drážka šroubu nebo strhne závit..

 

Proto je ten servis tak drahej. Věčně vyměňujou stržený šroubky  :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Docela by mě zajímalo, jakou část produkce u AP tvoří dohromady různé varianty RO s tapiserie ciferníkem. Výroba jednoho ciferníku trvá cca 7 hodin (což je s přípravou + manipulací prakticky celý pracovní den), k dispozici je +- 25 strojů, předpokládám jednosměnnou výrobu, osmihodinovou pracovní dobu a o víkendech se nejede. Vychází mi to na cca 6 300 ks ciferníků (252 pracovních dní x 25 strojů). Pokud je to tak jak píšu, tak z celkové roční produkce 40t tvoří RO jen asi 15%, což se mi zdá na vlajkový model málo :-). Díky za případnou osvětu.

 

...Například těch starých ještě origo strojů na vyřezávání tapisserie ciferníků pro Royal Oak je v jedné větší místnosti, pokud jsem dobře napočítal 25 a jeden cifr se dle slov pracovníků vyřezává cca 7 hodin. Opravdu nevelká produkce, že?...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...