Přejít na obsah

Seiko SKX 007/009


Zdeněk H.

Doporučené příspěvky

před 21 hodinami, nickolas napsal:

Mistni morsti vlci, @hufnor a spol, kde jste? Mohli byste nam v primem prenosu popsat ty namorni chyby, ktere tam jsou. 

Bohužel, na této slátanině nechám svůj pohled spočinout již jen pod pohrůžkou žhavými železy.

Tak jen zrecykluju svůj příspěvek v jiném vlákně, kde se tohle řešilo. Psal jsem tehdy, cituji:

Snažně vás všechny (coby odborník) prosím, nekoukejte se na ten film. Pusťte si radši Adrift (u nás Než přišla bouře), což je skvělá věc popisující skutečný příběh - ano, ta holka byla vážně tak drsná.

Scénář All is lost je z pohledu jachtaře mentální průjem nějakého maníka, který byl na moři tak na fišpikniku v Mexiku a pak se rozhodl napsat "dobrodrůžo". A přitom skutečných (a tím pádem smysluplných) napínavých příběhů z moře je tolik... Já to vím, páč jsem jich pár knížek přeložil. Přijde mi jako výsměch, že někdo hodí tolik peněz do toilety natočením kraviny, ve které dělá hlavní postava jednu hovadinu za druhou, když stačí projít ročenky jachtařských klubů a v každé ruce by měli pět poutavých příběhů boje nezdolné lidské vůle a vynalézavosti proti neúprosné síle živlů a mohli tak složit poklonu opravdovým vítězům v této většinou nerovné bitvě.

To jsem psal myslím, nedlouho poté, co jsem přeložil další ze série knížek poskládaných ze skutečných jachtařských příbehů (Ztraceno ve vlnách, Ztraceno beze stopy IFP Publishing) a pro tuhle snůšku kozích bobků jsem vážně neměl ani špetku pochopení.

Pro jachtaře je to od začátku do konce jeden dlouhý facepalm. V podstatě dokument o pokusu o sebevraždu vlastní idiocií. Asi tak, jako by se někdo pokoušel vyprostit offroada zapadlého někde v kaňonu na Aljašce tím, že pro lepší trakci gumy místo upuštění vzduchu prořízne a nakonec se na sebe rozhodně upozornit tím, že celé auto zapálí.

Čistě pro zajímavost, 2 největší "námořní chyby", které tam jsou 

1. Když vidíš, že se žene bouřka jako prase, tak jdeš

a) přikurtovat všechno možné na palubě a v podpalubí, hodit do sebe něco k snědku, "s pískem", celkově připravit loď na tóčo a sebe navlíct do "žluťáků" a "gunclí"

b) oholit se (a do žluťáků se oblíknout až totálně promočený slejvákem)

Kdo si někdy zkusil byť pár desítek minut za kormidlem v bouřce, ví naprosto přesně, ale pro získání bludišťáka jistě nápovědu nebudou potřebovat ani laici.

2. Když jsi coby trosečník na záchranném ostrůvku, nafukovacím, gumovém, a potřebuješ na sebe upozornit okolo jedoucí plavidlo tak:

a) uděláš maximum pro to, abys upoutal pozornost, ale přitom se snažíš udržet se naživu

b) rozděláš oheň v plastovém kanystru uvnitř gumového nafukovacího záchranného ostrůvku, který když si pod sebou zapálíš, tak v případě, že tě neuvidí, jsi jasný, jak padáková světlice.

Tož tak nějak.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky dík, nejsem mořeplavec, film jsem viděl poprvé, a asi naposled, to že se jde Robert před bouří oholit mne rozesmálo, a je pravda že tam bylo hodně věcí vymykajicí se zdravýmu selskýmu rozumu suchozemce natož pak mořskýho vlka, ale SKX009 jsou stejně parádní hodinky 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...