Přejít na obsah

prim autobus hodiny....vite neco blizsiho???


Doporučené příspěvky

prumer 10 cm,natahuji se pomoci lunety a ridi s povytazenou lunetou...5 ti denni ...vite-li nekdo vice nechte prosim vedet...je to prvni budik v me sbirce.diky za rady....

 

 

Tento autobus Škoda RTO v provedení Lux (měl ještě nad okny další okénka, sedadla s vysokým opěradlem a polohovatelná, osvětlení pro čtení nad každým sedadlem a ventilační výdech) hrál ve filmu "Florenc 13.30" a byl ve své době prostě špičkou výrobce.

 

Zajímavé by bylo, když sem dáš fotky hodinového stroje. Patrně je tam stroj, který se používal do hodin pro vojenská vozidla.

Udělej nám radost a vlož fotky. :thumbsup_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento autobus Škoda RTO v provedení Lux (měl ještě nad okny další okénka, sedadla s vysokým opěradlem a polohovatelná, osvětlení pro čtení nad každým sedadlem a ventilační výdech) hrál ve filmu "Florenc 13.30" a byl ve své době prostě špičkou výrobce.

 

Zajímavé by bylo, když sem dáš fotky hodinového stroje. Patrně je tam stroj, který se používal do hodin pro vojenská vozidla.

Udělej nám radost a vlož fotky. :thumbsup_anim:

 

sam jsem to rozebral ale uz neumim dat dohromady...

post-649-1190384639.jpg

post-649-1190384646.jpg

post-649-1190384654.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sam jsem to rozebral ale uz neumim dat dohromady...

 

Ano, je to tak. Jsem přesvědčen, že jde o stroj používaný pro armádu (do některých vozidel), který zabudován do jiného krytu. Trochu mám špatné svědomí, jestli jsem Tě přivedl do situace kdy to neumíš složit zpět. :suicide_anim:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Po letech...
Vypadá to na velice robustní kostrukci, víte někdo něco o vlastnostech toho stroje? Přesnost, spolehlivost ...

 

Jaksi se mi sešly dva strojky. Jeden armádní AVRM, druhý zde vyfocený autobusový.

 

Armádní mám cca týden. O strojku se nedá zjistit nic bližšího než to, že je pětidenní a celý "budík" má 300 gramů. Jdou pátým dnem a nevypadá to, že přestanou :-) Ovšem nemohu vyloučit, že je někdo z rodiny nedotáhnul. Zpožďují se - cca 5 min/den. To byl taky důvod proč jsem se do nich vlomil. To co jsem uviděl mě uchvátilo. Nekuchal jsem je nijak hlouběji, ale je to krásný stroj. Kotva s kameny nemá chybu a dodává tikání takový zvláštní "křesavý" zvuk. Konstrukce "skříně" a můstků je velmi masivní. Bohužel regulační ručka je posunuta maximálně do rychla a to až tak, že je mimo můstek v prostoru (cca 60 stupňů od něj), takže nějaké jednoduché seřízení se asi konat nebude. Jo a ciferník krásně svítí. Prvotní nasvícení ovšem musí být obyčejnou žárovkou, protože z úsporky té energie jaksi není.

 

Autobusové mám od včerejška (kuji Ježíšku), takže k délce chodu se nemohu vyjádřit. Strojek bude stejný jako u armádních, ač jsem nekuchal soudím na základě zvuku tiku - stejné "křesání" a logiky - proč dva strojky pro stejný účel. Popis zbytečný - jako na fotkách zde již zveřejněných. Kuchat ani nehodlám, protože za "a" mají pompaktnější pouzdro a nehodlám se dopustit násilí, za "b" po půl dnu jdou do vteřiny - prostě přesně.

 

Toš tolik laický a pozdní popis. Příležitostně ještě písnu přesnost a výdrž těch autobusových.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to na velice robustní kostrukci, víte někdo něco o vlastnostech toho stroje? Přesnost, spolehlivost ...

 

Jedná se o palubní hodiny ALH, které se vyráběly podle dokumentace dodané z bývalého Sovětského svazu. V originálním názvu nesly označení AVRM. Tyto hodiny se vyráběly ve dvou variantách :

 

var. ALH

 

Průměr strojku : 60mm

Výška strojku : 44 mm

celková doba chodu : minimálně 6 dní

přesnost chodu : +/- 60 sek/den

setrvačník: monometalický se šrouby

Krok : kotvový, tzv. švýcarský

Rozsah teplot při kterých jsou hodiny schopny fungovat : od -60 do +50 stupňů Celsia (při teplotě pod mínus 25 stupňů bylo nutné zapnout teplotní přihřívač)

přívodní napětí pro ohřívač : 27V

 

var.ALH-C

 

strojek totožný jako u ALH

pouzdro hodin přizpůsobeno pro použití v autobusech

číselník průsvitný s osvětlením

přívodní napětí pro žárovky : 6V nebo 24V

bez elektrického přihřívače

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám oboje. na ty autobusový jsem vždycky jako malej kluk zíral, fascinovala mě ta červená vteřinovka a taky večer, jak byl ciferník podsvícenej. Už tehdy jsem se divil, jak můžou při těch otřesech chodit. No a když jsem je pak někde na burze vidšl, tak musely být moje. U těch leteckých jsem odstranil zadní kryt a topení a dal tam průhled z plexiskla. Topení doma nepotřebujou, ale koukání ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sorry za mimobezku k tematu; autorem designu "ertaka" je otakar diblik, designer takovych skvostu jako je karavan dingo /cesky airstream :]/ nebo knipl moravy...

 

post-9649-1261762598.jpg

 

post-9649-1261762469.jpg

 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Otakar_Dibl%C3%ADk

 

a pokud by nekoho zajimal design airstreamu: http://www.airstream.com/

 

mozna jsem za pako, co upozornuje na neco co vsichni vi, ale ten design je proste genialni, nemohl jsem si pomoct...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem byl předběhnutej, chtěl jsem taktéž zmínit pana Otakara Diblíka, jakožto designéra tohot krásného busu. Dokonce ten v tom luxusním provedení vozil lidi na výstavišti v Bruselu na Expo v osumapadesátým. Je o tom někde i pěknej film. Ještě jsem v tom busu jezdil do školy, dávali ho jednou do roka jako náhradní. Kolik let to bylo schopný jezdit mě fascinovalo a taky ta motorová brzda seshora na krytu motoru vedle řidiče....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...