Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

martigen - mně je třeba 57, ale to nic nevypovídá. Cestuju po Evropě na motorce a občas řádím v zatáčkách s Mazdou MX-5. Ale na denní ježdění a hlavně delší služebky dám určitě přednost Superbu před Octavií přesto, že většinou jezdím sám, max. ve dvou. Pocit z velkého vnitřního prostoru a komfort většího rozvoru je pro mne důležitý. I když jasně, i oktávka je prima na delší cesty, ale při přímém srovnání rozdíl vynikne. Mimochodem, přítelkyně jezdí se Superbem (2.0, nafta, 140 kW) cca za 6 litrů, já 5,5-6, ale určitě by to šlo ještě stáhnout. Z Dolomit, dokud jsem řídil já, jsme jeli tuším za 5,8 a to jsme po dálnici v Německu uháněli 150-180 km/h, pochopitelně ne všude, provoz byl místy dost hustý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eskimak - je mi 57, jsem nad věcí a pokud něco napíšu, tak upřímně, i když to jsou samozřejmě subjektivní pocity. Ale nepřikrášlené, nemám zapotřebí si na něco hrát. Přítelkyně si to auto kupovat nemusela, měla úplně volnou ruku. Původně ani embéčko nechtěla a protože si zvykla jezdit naším americkým vanem s motorem V8, 5,7 l, chtěla nejdřív něco s pořádným objemem. Ráda se také sveze sportovněji, občas prožene mou MX-5, která není o výkonu, ale o zábavě a s láskou vzpomíná na můj youngtimer Porsche 928S s V8 a výkonem 300 koní. Po dlouhém vybírání od počítače ale usoudila, že bude nejlepší něco, co má poblíž servis a protože měla kdysi Alfu, vážným kandidátem byla např. Alfa Romeo Giulia. Uvažovala i o Mazdě 6, Passatu, Mondeu, nebo BMW X3, protože s BMW jezdí její táta. Pak jsme si jednou udělali kolečko po autosalonech, objeli snad všechny v HK a do Škody jsme jeli spíš že jsme jeli kolem, tak ať ty dojmy máme komplet. No a nakonec tam padlo rozhodnutí, nebylo to jen o autu, ale celkovém přístupu. Trochu do toho zakázala kecat srdci a Superb, kterého nakonec koupila jako v nabídce Ročních vozů, byl takový sňatek z rozumu. Popravdě jsem čekal, že bude po pár měsících zklamaná nebo spíš znuděná, ale když byla spokojená stále víc a jako spolujezdec jsem mohl posoudit stabilitu a dynamiku, párkrát jsem ho řídil a přestal se divit, i když musím přiznat, že pár prvních jízd pro mne bylo spíš lehkým zklamáním, tím spíš, že třeba oproti Passatu jsem našel pár drobných mušek v kvalitě zpracování interiéru, což mne překvapilo. Ale postupně to přešlo a po nedávných Dolomitech už jsem přesvědčen, že je to dobré auto (nehodnotím spolehlivost, tu neznám). Určitě to není nejlepší auto na světě, to by se jiná neprodávala, na pár drobnostech by to chtělo zapracovat, ale výběr je vždy o desítkách objektivních a subjektivních parametrů a tohle auto do toho u ní prostě zapadlo. A u mne také... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martigen - mně je třeba 57, ale to nic nevypovídá. Cestuju po Evropě na motorce a občas řádím v zatáčkách s Mazdou MX-5. Ale na denní ježdění a hlavně delší služebky dám určitě přednost Superbu před Octavií přesto, že většinou jezdím sám, max. ve dvou. Pocit z velkého vnitřního prostoru a komfort většího rozvoru je pro mne důležitý. I když jasně, i oktávka je prima na delší cesty, ale při přímém srovnání rozdíl vynikne. Mimochodem, přítelkyně jezdí se Superbem (2.0, nafta, 140 kW) cca za 6 litrů, já 5,5-6, ale určitě by to šlo ještě stáhnout. Z Dolomit, dokud jsem řídil já, jsme jeli tuším za 5,8 a to jsme po dálnici v Německu uháněli 150-180 km/h, pochopitelně ne všude, provoz byl místy dost hustý...

Tak pak ber urcite to superbecko :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Lion: jo, 206 kW to snad bude :) Vím že přijdou filtry a snížení výkonu, proto jsem se rozhoupal a řeším to. 2 roky jsem hledal silnou čtyřkolku s manuálem (marně), tak jsem na manuál rezignoval a zvolna mířil k superbu. Ale "zvolna" se musí zrychlit, než bude ještě hůř :( Tak myslíš, že komfort sluší superbu víc?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte někdo Superba v benzínu a nalítano už třeba okolo  200 000? Četl jsem, že 1.8 a 2.0 se vyhnout obloukem. 3.6 prý OK, ale to je zbytečnost. Zbývá 1,4, který je chválený, ale nevěřím tady těm přeplňovaným slabým na delší nájezd v takových autech...?

Nevím jestli ti to pomůže, ale mám Octavií 2 1,2tsi 77kw, najeto přes 170tkm od novoty a bez problémů, jen provozní náklady. Takže té 1,4 bych se nebál, musí být už vychytana za ty roky, ale ta 110kw má myslím turbo+kompresor, což může být další kurvitko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...