Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

No to s tím právě souvisí. Pokud budeš chtít něco nárokovat na záruku a podmínkou bude přehrání software ŘJ a ty s tím nebudeš souhlasit, protože tam máš "chip" tak ti tu záruku nikdo neuzná.

I když s tím budeš souhlasit, tak máš problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem laik a zeptám se možná blbě - je jisté, že přehráním originálního SW zmizí přeprogramování chipovací firmou? Zní to sice logicky, ale měl jsem Mondeo z r.2008, kupoval jsem ho 2011 a v roce 2012 jsem si ho nechal chipnout, resp. přeprogramovat z původních 103 kW / 320 Nm na 128 kW / 380 Nm. Auto jelo znatelně lépe a s lehčí nohou žralo cca o půl litru paliva méně. Jezdil jsem výhradně do autorizovaného servisu a aniž by se mne ptali, přehrávali občas i software. Když mi to řekli poprvé, zděsil jsem se, že chip je v háji, ale auto jelo stále znatelně lépe než se standardním výkonem, takže OK. Změny softwaru v autě jsem si vlastně ani nevšiml, jen se třeba zlepšily některé funkce na displeji Convers+, tak si říkám, jestli v servisu třeba neaktualizovali části software, které nemají s nastavením motoru nic společného a vlastní SW motoru zůstával stále stejný, i když předpokládám, že v rámci celé diagnostiky ho určitě kontrolovali. Ale chip mi z auta za 6 let a mnoho návštěv v servisu, kdy se jednou řešila i svítící kontrolka motoru, což mělo souvislost s funkcí filtru pevných částic a taky tam prý mj. nahrávali "nový software", nikdy nezmizel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem laik a zeptám se možná blbě - je jisté, že přehráním originálního SW zmizí přeprogramování chipovací firmou? Zní to sice logicky, ale měl jsem Mondeo z r.2008, kupoval jsem ho 2011 a v roce 2012 jsem si ho nechal chipnout, resp. přeprogramovat z původních 103 kW / 320 Nm na 128 kW / 380 Nm. Auto jelo znatelně lépe a s lehčí nohou žralo cca o půl litru paliva méně. Jezdil jsem výhradně do autorizovaného servisu a aniž by se mne ptali, přehrávali občas i software. Když mi to řekli poprvé, zděsil jsem se, že chip je v háji, ale auto jelo stále znatelně lépe než se standardním výkonem, takže OK. Změny softwaru v autě jsem si vlastně ani nevšiml, jen se třeba zlepšily některé funkce na displeji Convers+, tak si říkám, jestli v servisu třeba neaktualizovali části software, které nemají s nastavením motoru nic společného a vlastní SW motoru zůstával stále stejný, i když předpokládám, že v rámci celé diagnostiky ho určitě kontrolovali. Ale chip mi z auta za 6 let a mnoho návštěv v servisu, kdy se jednou řešila i svítící kontrolka motoru, což mělo souvislost s funkcí filtru pevných částic a taky tam prý mj. nahrávali "nový software", nikdy nezmizel...

Samozřejmě, že přehráním dat řídící jednotky motoru tam nezůstanou ta původní data a taky je samozřejmě blbost, že se v servisech při prohlídkách ta data přehrávají, kde by je ty servisy měli jako brát? Něco jinýho jsou různý aktualizace (stejně jako třeba ve Windows), ty Ti tam můžou v servisu provést, aniž bys to věděl, to se ale víceméně nikdy netýká řj motoru (až na výjimky, jako např dieselgate, ale tam je to u nás v ČR vázaný na souhlas, respektive nesouhlas, vlastníka)), ale různejch komfortních systémů

Upraveno uživatelem JR_2010
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavne mi to prijde jako smecko - mit nestandardni rizeni motoru a pri pripadnym problemu nahrad puvodni FW a chtit uplatnovat zaruku. Neverim, ze vyrobce nedokaze takovej postup poznat.

To ti bude ale houby platný, když budeš reklamovat problém s motorem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR_2010 - díky. Osobně myslím, že chipovat v záruce není rozumné, ale budiž, když oželím záruku. Ale pokud se bude někdo snažit v případě bouchání z motoru nahrát zpět oficiální SW a uplatnit záruku, je to prostě podvod. Na druhou stranu, já chipoval cca ve 120 tisíci km a auto jsem prodával teď na jaře s 270 tisíci. Za 150 tisíc km se s motorem nestalo vůbec nic a byl v nejlepší kondici, což potvrdil i aut. servis. Tím jen narážím na některé názory, že nachipovaný motor trpí a koneckonců i ve firmě, která mi to dělali, mi doporučili častější výměnu kvalitního oleje či důsledné ochlazení turba po náročnějším provozu. Tak určitě, vyšší výkon umožní divočejší kousky a když se jezdí jako prase, je asi třeba motoru vyjít vstříc zase jinak, nicméně jsem hluboce přesvědčen, že při normálním ježdění a občasném využití výkonu, když je to potřeba, nemá chip žádný vliv na životnost motoru a dalších periferií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem hluboce přesvědčen, že zvýšení výkonu mimo hodnoty, na který byl testován bude mít vždy vliv na životnost komponent. Můžeme spekulovat jak velké, ale VŽDY tam bude zvýšené namáhání součástek než při zachování hodnot od výrobce. 

 

Pokud by to žádný vliv nemělo, tak proč by ty lepší hodnoty nepoužil výrobce již od začátku ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem zas hluboce presvedcen, ze vetsina tech "zavodniku" s cipkem v aute neumi ani zdaleka tak dobre ridit, jak jim to naseptava jejich zavodnicke srdce :D Nemam na poradnej sportak, tak do ty voktavky vrazim alespon cipek, chlapy v hospode rikali, ze to pak leti jak raketa a jeste to min zere :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak treba proto, aby mel "mene vykonny" motor a mohl rici, ze cena uz od....

pritom je to naprosto stejny motor, jako ten silnejsi, jen je sw "uskrcen"

samozrejme, ze chip je neco jineho nez prehrani fw, ale i tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak je to s zivotnosti motoru, kdyz vyrobce prodava stejny motor o trech ruznych vykonech, kvuli rozdilu v cene. Neni to prakticky taky jen chip tunning od vyrobce? Nebo ty motory maji ruzne komponenty? Neni to rypnuti, jen me to zajima jak to vlastne je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze ten samy motor se SW povolenymi limity a potencialne nakladnejsi zarucni podporou si necha vyrobce zaplatit vyssi porizovaci cenou a vyssi cenou servisu, co je na tom divneho? Ma to samozrejme spocitane, aby mu to byznysove davalo smysl. Verim tomu, ze nektere komponenty "stejneho" motoru se budou pro ruzne vykonove verze lisit.

A jak je to s zivotnosti motoru, kdyz vyrobce prodava stejny motor o trech ruznych vykonech, kvuli rozdilu v cene. Neni to prakticky taky jen chip tunning od vyrobce? Nebo ty motory maji ruzne komponenty? Neni to rypnuti, jen me to zajima jak to vlastne je.

Upraveno uživatelem skalis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak treba proto, aby mel "mene vykonny" motor a mohl rici, ze cena uz od....

pritom je to naprosto stejny motor, jako ten silnejsi, jen je sw "uskrcen"

samozrejme, ze chip je neco jineho nez prehrani fw, ale i tak...

 

 

A jak je to s zivotnosti motoru, kdyz vyrobce prodava stejny motor o trech ruznych vykonech, kvuli rozdilu v cene. Neni to prakticky taky jen chip tunning od vyrobce? Nebo ty motory maji ruzne komponenty? Neni to rypnuti, jen me to zajima jak to vlastne je.

 

Tohle je jedna z největších, možná úplně největší urban legend co slýchávám. Že je to stejný, je tam jenom jinej software. Tohle možná platívalo u počítačových procesorů, ale určitě to neplatí u aut.

 

On ten motor třeba být stejný může - ale rozdíl bude třeba v turbodmychadle - jedno bude mít naklápěcí lopatky a to s nižším výkonem ne. Nebo třeba 1.4 TSI 110kW u koncernu - když se nepodívám do katalogu dílů tak ani já nevím, jestli je to verze pouze s turbem a nebo twincharger (turbo + kompresor).

 

Auto prostě není jen motor - u jiných výkonových modelů mohou být jiné spojky, převodovky, brzdy, atd.atd.  

Upraveno uživatelem Tomas_2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pripade Skodovky bych se obratil na www.cimbu.cz Jandu (majitel) znam z rally, delal mi motor do kitove Feldy a mezi soutezakama je to pojem v oblasti upravy RJ pro Skodovku.

Jezdil delat upravy RJ i k dealerum, mel neco vyjednaneho se Skodovkou a neprichazelo se o zaruku. Jak je to ted nevim, za zeptani nic nedas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch úprav a úpravců je celá řada a dost jich to bude dělat i dobře, ti také většinou už mají ty úpravy zhomologované a zapisují je do TP. Pořád je tady ale ta úprava ve vztahu k záruce, která je celkem dost dlouhá, a to si musí majitel prostě zvolit sám, jakou cestou se vydá, protože když to nechá upravit, třeba i legálně, tak bude ty nároky z případných vad vymáhat sakra těžko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...