Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Nafta ma jedinu vyhodu a sice ze je lacnejsia (energia/peniaze), preto je "vyhodne" ju liat do velkych tazkych strojov, ktore by inak jazdili za 25l benzinu a takto jazdia "iba" za 10l nafty, tym ale vsetky vyhody nafty podla mna koncia. Ja napriklad jazdim starou velkou dodavkou, ktoru som hodne olietanu (300t) uz kupil, ako v podstate rodinnym autom uz druhym rokom (ma teraz 350t). Vacsina ocakavanych neduhov sa naozaj prejavuje, prvych 15km netopi a klepe sa jak maly pes, zere 10/100 stabilne, bo v meste sa nezahreje a mimo mesto ju honim :D Inak sa s tym ale celkom zit da a ziadny koniec sveta zatial nenastal, aj studene starty su prekvapivo dobre. Keby sa dalo rozumne zohnat nieco podobne v benzine, asi by som do toho siel hlavne pre to topenie a 20/100 by mi ani nevadilo, ale kedze sa neda, tak jazdim tymto a zijem.

 

Inak start/stop zohriatemu naftaku podla mna nejak zasadne nevadi (za 10min co DHL balicek doruci to auto nema sancu vychladnut) co vadi je start jazda a hlavne vytacanie za studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak většině lidí rozdíl 10 nebo 20 na sto už asi vadí, firmám určitě dost. Důležité je si ale říci, že naftové auto má své nevýhody a může se dokonce i pokazit někdy. Ale pozor na jednu věc..jen tak mezi náma..takový auto na benzin to klidně může udělat taky. Fakt. Zvlášť ve 350 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím přiznat, že se mi líbí, jak píše dawe009. Dokud jsem na soukromé ježdění do 10k km ročně vybíral mezi atmosférickým benzínem a dieselem s DPF a common railem, tak nebylo o čem, teď, když je to foukaný a elektronicky šrkrcený všechno, tak to začíná být jedno...

 

Mimochodem, dawe009, viděl jsem teď nějaký motoristický plátek, kde psali, že s auty to půjde do kopru a máme si koupit kvalitní spalovací auto od dobré značky teď, dokud to jde, protože je brzy zakážou a elektrická auta budou drahá a budou mít spoustu problémů, jak ohledně ježdění samotného, tak ohledně napájecí sítě.

Co si o tom myslíš ty?

Upraveno uživatelem Filip.J
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideálně do půl mičudy a aby to nebylo úplně slabý a neohrabaný. Myslel jsem na BMW 635CSi. dokonce jsem ho i našel, ale vyfoukli mi ho. Porsche 968, nebo 928 a tak. Inzeráty znám, spíš jestli o něčem nevíte napřímo.

Po shlednuti noveho The Grand Tour snad jedine Alfa Romeo GTV6, JC approved!

Upraveno uživatelem ensi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím přiznat, že se mi líbí, jak píše dawe009. Dokud jsem na soukromé ježdění do 10k km ročně vybíral mezi atmosférickým benzínem a dieselem s DPF a common railem, tak nebylo o čem, teď, když je to foukaný a elektronicky šrkrcený všechno, tak to začíná být jedno...

 

Mimochodem, dawe009, viděl jsem teď nějaký motoristický plátek, kde psali, že s auty to půjde do kopru a máme si koupit kvalitní spalovací auto od dobré značky teď, dokud to jde, protože je brzy zakážou a elektrická auta budou drahá a budou mít spoustu problémů, jak ohledně ježdění samotného, tak ohledně napájecí sítě.

Co si o tom myslíš ty?

Já si myslím, že minimálně 10 let ještě můžeš být v klidu. Podívej se nám průměrné stáří vozového parku v ČR. Většina lidí jezdí auty starými 10-15 let a velmi částo jsou to diesely dotažený z Německa. Dovedeš si představit tu vládu, která by to zakázala? Přišla by o 90% voličů. Tohle u nás ještě dlouho neprojde a mnoho evropských států je na tom podobně. Navíc na elektromobily zatím neexistuje infrastruktura. Vybudovat aktuální síť čerpacích stanic trvalo desítky let. S elektrikou to bude podobně. Nicméně elektromobilita cca od roku 2020 půjde hodně nahoru. Ať už to dopadne nebo ne, nějaká éra elektromobility nás prostě nemine.

Nicméně dám příklad. Aktuálně nejvetsi automobilka na světě - Volkswagen Group - představí během následujících dvou let 50 nových elektromobilů. Značka Volkswagen začne od roku 2020 prodávat model ID. Bude to auto velikosti Golfu, uvnitř rozměr Passatu a bude stát tak o 300 tis. méně než aktuální e-Golf, který je ?jen? předělanej normální Golf. Mají na to novou platformu, do vývoje šly miliardy EUR a budou to chtít zpátky - tzn. budou to dělat ve velkým. Také ceny ostatních elektromobilů půjdou pomalu dolů. Ovšem, v roce 2025 plánuje Volkswagen prodat 1 milion elektromobilů. Celkově vyrábí 6 milonů aut ročně, takže pořád bude 5 milionů aut s konvenčním pohonem. A z toho 1 milionu elektromobilů jich 900 tis půjde do Číny, 100 tis do zbytku světa. A to je fakt kapka v moři. Ostatní značky toho pak prodají ještě mnohem méně. Tedy představa, ze by tady za 5-10 let jezdily jenom elektromobily, není opravdu reálná. Čína má tu výhodu/nevýhodu, že tam ještě před pár lety bylo úplný prd. Jak teď nastartovali průmysl, tak se tam dusí a vzhledem k tomu, že v Číně se nediskutuje, tam se plní, tak tam si rozšíření elektromobilů dokážu představit poměrně rychle. Jedna staví úplně novou infrastrukturu a mohou ji rovnou přizpůsobit elektromobilitě, druhak přišli rychle na to, že jestli nebudou dělat něco s emisemi, tak tam pochcipaj a v neposlední řadě Číňani rádi kopírují a chtěli by se vyrovnat Evropě..takže se začali o ekologii dost zajímat. Byl jsem vloni v Pekingu. Žije tam 20 milionu lidi, přes den jich je tam přes 30 milionu..nikdo neví přesně. Na SPZ se tam čeká 2-3 roky a losuje se. Ti lidi tam najednou mají peníze a většina z nich si kupuje svoje první auto v životě. Neexistuje tam trh s ojetými auty. Nemají předsudky vůči elektromobilum, protože nemají srovnání. A navíc jak jsem psal, tam se neřeší veci jako lidi chtějí..tam se proste řekne, co bude a je to. Tam tedy předpokládám rychlý rozvoj elektromobility. U nás v Evropě to zdaleka nebude hned..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...