Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Prosím o radu ohledně potenciálního každodenního pohybovadla. 15 let stara Fabka I (dále FI), 16V 59kW se letos dočkala 450tkm a tak nějak začínám cítit, že by to chtělo pomalinku omladit. Auta netočím, takže předpoklad je, že u mě zůstane dokud bude jezdit, tj. min 10 let. Co byste doporučili s ohledem na požadavky níže?

přes co nejede vlak:

- benzínový motor, ročně najedu cca. 30 tisíc, jezdím ale i jen do práce 5km tam, 5km zpět. Výkon alespoň 100k, čím víc tím líp. Musí to být schopné souvislé jízdy po dálnici ve 2 lidech 140km/h+. Reálná kombinovaná spotřeba do 7 litrů na 100.

- velikost jako FI combi, kufr +/- stejný. Větší auto ne, protože parkuju před činžákem

- antikoro ochrana alespoň na úrovni FI, která zatím má jen povrchovku

- možnost tažného, bržděný přívěs min 1t (větroň)

- cena max. 500-550t

 

minimální výbava: klima - klidně manuál, přední okna v elektrice, vyhřívané přední sedačky, zrcátka v elektrice, sklopná zadní sedačka 2/3. Rádio s USB. Parkovací senzory vzadu. Nastavitelná sedačka řidiče a volant. Víc nepotřebuju.

značka - asi mi je jedno, jednoduchá servisovatelnost podmínkou (bez auta nejsem schopný pracovat) - výhoda současné FI je ta, že 2x ročně navštívím servis na prohlídku po 15tkm a tím to hasne. Přemýšlel jsem, že bych si koupil Dacii se zárukou, po záruce ji vrátil a vzal další. Celkem by to vyšlo v horizontu 10 let stejně, jako když si pořídím 1 auto na 10 let za půl míle. Ale když jsem se projel, tak přeci jen v mém věku mi už úplný holobyt nevyhovuje 🙂

 

děkuju za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a zapomněl jsem - nechci MPV, SUV.

@Gustaf - jo, nějaký motory TCe. Ale prostě Dacia je mimo, dokud ještě pracuju. Nejde mi o to jezdit v masirce. Ale prostě si nedovedu představit, že přežiju přelet Dačkou ve čt v noci po privátu do Alp na lyže a v neděli po lyžování zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, paro napsal:

Prosím o radu ohledně potenciálního každodenního pohybovadla. 15 let stara Fabka I (dále FI), 16V 59kW se letos dočkala 450tkm a tak nějak začínám cítit, že by to chtělo pomalinku omladit. Auta netočím, takže předpoklad je, že u mě zůstane dokud bude jezdit, tj. min 10 let. Co byste doporučili s ohledem na požadavky níže?

přes co nejede vlak:

- benzínový motor, ročně najedu cca. 30 tisíc, jezdím ale i jen do práce 5km tam, 5km zpět. Výkon alespoň 100k, čím víc tím líp. Musí to být schopné souvislé jízdy po dálnici ve 2 lidech 140km/h+. Reálná kombinovaná spotřeba do 7 litrů na 100.

- velikost jako FI combi, kufr +/- stejný. Větší auto ne, protože parkuju před činžákem

- antikoro ochrana alespoň na úrovni FI, která zatím má jen povrchovku

- možnost tažného, bržděný přívěs min 1t (větroň)

- cena max. 500-550t

 

minimální výbava: klima - klidně manuál, přední okna v elektrice, vyhřívané přední sedačky, zrcátka v elektrice, sklopná zadní sedačka 2/3. Rádio s USB. Parkovací senzory vzadu. Nastavitelná sedačka řidiče a volant. Víc nepotřebuju.

značka - asi mi je jedno, jednoduchá servisovatelnost podmínkou (bez auta nejsem schopný pracovat) - výhoda současné FI je ta, že 2x ročně navštívím servis na prohlídku po 15tkm a tím to hasne. Přemýšlel jsem, že bych si koupil Dacii se zárukou, po záruce ji vrátil a vzal další. Celkem by to vyšlo v horizontu 10 let stejně, jako když si pořídím 1 auto na 10 let za půl míle. Ale když jsem se projel, tak přeci jen v mém věku mi už úplný holobyt nevyhovuje 🙂

 

děkuju za názory

Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet benzín. Možno i ve čtyřkolce.

Upraveno uživatelem Geodet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet benzín. Možno i ve čtyřkolce.


Tak to by neslo. Kdyz jsem si to dneska zkousel u mechanika, tak pokud si nastavim sedacku ridice, uz nesklopim sedacky tak, abych tam strcil 2 kola do kufru jen s vyndanymi prednimi koly. Neco o fousek vetsiho? :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, paro napsal:

Dustera ne. Nechci SUV.
Premyslel jsem o Corolle v kombiku. Ale hybrid diskvalifikuje max. hmotnost na kouli :(


Sent from my iPad using Tapatalk

Za 500 tis už jsou hodně slušně vybavené Ceedy 1.4 T

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Ceed_SW_cenik.pdf

Mě se ty auta hodně libí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 7. 2020 v 9:50, paro napsal:

Prosím o radu ohledně potenciálního každodenního pohybovadla. 15 let stara Fabka I (dále FI), 16V 59kW se letos dočkala 450tkm a tak nějak začínám cítit, že by to chtělo pomalinku omladit. Auta netočím, takže předpoklad je, že u mě zůstane dokud bude jezdit, tj. min 10 let. Co byste doporučili s ohledem na požadavky níže?

přes co nejede vlak:

- benzínový motor, ročně najedu cca. 30 tisíc, jezdím ale i jen do práce 5km tam, 5km zpět. Výkon alespoň 100k, čím víc tím líp. Musí to být schopné souvislé jízdy po dálnici ve 2 lidech 140km/h+. Reálná kombinovaná spotřeba do 7 litrů na 100.

- velikost jako FI combi, kufr +/- stejný. Větší auto ne, protože parkuju před činžákem

- antikoro ochrana alespoň na úrovni FI, která zatím má jen povrchovku

- možnost tažného, bržděný přívěs min 1t (větroň)

- cena max. 500-550t

 

minimální výbava: klima - klidně manuál, přední okna v elektrice, vyhřívané přední sedačky, zrcátka v elektrice, sklopná zadní sedačka 2/3. Rádio s USB. Parkovací senzory vzadu. Nastavitelná sedačka řidiče a volant. Víc nepotřebuju.

značka - asi mi je jedno, jednoduchá servisovatelnost podmínkou (bez auta nejsem schopný pracovat) - výhoda současné FI je ta, že 2x ročně navštívím servis na prohlídku po 15tkm a tím to hasne. Přemýšlel jsem, že bych si koupil Dacii se zárukou, po záruce ji vrátil a vzal další. Celkem by to vyšlo v horizontu 10 let stejně, jako když si pořídím 1 auto na 10 let za půl míle. Ale když jsem se projel, tak přeci jen v mém věku mi už úplný holobyt nevyhovuje 🙂

 

děkuju za názory

Hyundai i30 Kombi 1.5i 81kw/110k od 350k do 425k nové. Kdyby byl zájem, stačí se ozvat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, guzmic napsal:

I30 má kolega.... horské kolo vozí, ale musí vyhodit přední kolo.

Cokoliv kolem 4 m bude na přepravu horských kol kompromis....

Tak jsem to myslel. Zadni sedačky sklopit, vyndat přední kolo a šup tam. Do SX4 to nejde, do FI jo, do Astry v kombiku jo. Sedany jsou z toho důvodu vyloučený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, paro napsal:

Tak jsem to myslel. Zadni sedačky sklopit, vyndat přední kolo a šup tam. Do SX4 to nejde, do FI jo, do Astry v kombiku jo. Sedany jsou z toho důvodu vyloučený.

A co vzít novou fabii, popř scalu? Ta 1.5 tsi by byla asi ok....i když 5 km do práce s zpět, je fakt málo.

Nebo Mazda cx 3, popř klasická 3.

Tam máš klasické atmosféry.

Upraveno uživatelem guzmic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...