Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Právě se cvičně zabýváme výběrem auta pro plánovanou obměnu, teď máme ke vší spokojenosti 10 let Suzuki SX4. Požadavky jsou: malé SUV (max délka 4.250 mm!!!), benzín, automat, 4x4, dobrá (špičková) výbava za rozumnou cenu. Probrali jsme asi vše, co se nabízí a nejlépe vypadá Hyundai Kona s motorizací 1,6 T-GDI 130 kW 7.st. automat 4x4 ve vybavení Style Premium. Výbava opravdu veliká, cena dobrá, cca 720.000,- Kč. Jediná nevýhoda je vyšší spotřeba, cca 9 l/100 km, což nás ale při našem malém provozu moc netrápí, když vezmu trochu výbavou srovnatelný vůz jiné značky, tak se dostaneme s cenou bohatě přes milion korun a to nikdy neprojedeme, výpočtem mi vychází, že by nás měly PHM za celou dobu provozu vyjít max. na cca 100.000,- Kč (a to beru cenu za 1 l benzinu 40,- Kč, rozdíl ve spotřebě 5 litrů a dobu provozu 10 let). Alternativou by byla konfigurace s naftovým motorem, rozdíl v ceně je navíc asi 10.000,- Kč, spotřeba je udávána asi 4,7 l/100 km, ale je to trochu línější než benzín. Tak vybíráme a užíváme si to...

https://www.roadblog.cz/test-hyundai-kona-2018-video/

 

Moje konfigurace: Hyundai Kona konfigurace.pdf

Upraveno uživatelem pavča
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, pavča napsal:

Právě se cvičně zabýváme výběrem auta pro plánovanou obměnu, teď máme ke vší spokojenosti 10 let Suzuki SX4. Požadavky jsou: malé SUV (max délka 4.250 mm!!!), benzín, automat, 4x4, dobrá (špičková) výbava za rozumnou cenu. Probrali jsme asi vše, co se nabízí a nejlépe vypadá Hyundai Kona s motorizací 1,6 T-GDI 130 kW 7.st. automat 4x4 ve vybavení Style Premium. Výbava opravdu veliká, cena dobrá, cca 720.000,- Kč. Jediná nevýhoda je vyšší spotřeba, cca 9 l/100 km, což nás ale při našem malém provozu moc netrápí, když vezmu trochu výbavou srovnatelný vůz jiné značky, tak se dostaneme s cenou bohatě přes milion korun a to nikdy neprojedeme, výpočtem mi vychází, že by nás měly PHM za celou dobu provozu vyjít max. na cca 100.000,- Kč (a to beru cenu za 1 l benzinu 40,- Kč, rozdíl ve spotřebě 5 litrů a dobu provozu 10 let). Alternativou by byla konfigurace s naftovým motorem, rozdíl v ceně je navíc asi 10.000,- Kč, spotřeba je udávána asi 4,7 l/100 km, ale je to trochu línější než benzín. Tak vybíráme a užíváme si to...

https://www.roadblog.cz/test-hyundai-kona-2018-video/

 

Moje konfigurace: Hyundai Kona konfigurace.pdf

Když jste měli SX-4, tak S-Cross nebo Vitaru už nechcete?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Gustaf napsal:

Na toho jsem taky koukal...to se manželce nezamlouvá :D bude to těžký 

Vona to bude nekam nosit?

@moco Explorer je fajn, ale zacina na dvouch milionech ;)

Jinak teda moje poznamky @Gustaf muzes rovnou prejit...moc praktickych rad neobsahuji a jsem si toho vedom. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, pavča napsal:

Právě se cvičně zabýváme výběrem auta pro plánovanou obměnu, teď máme ke vší spokojenosti 10 let Suzuki SX4. Požadavky jsou: malé SUV (max délka 4.250 mm!!!), benzín, automat, 4x4, dobrá (špičková) výbava za rozumnou cenu. Probrali jsme asi vše, co se nabízí a nejlépe vypadá Hyundai Kona s motorizací 1,6 T-GDI 130 kW 7.st. automat 4x4 ve vybavení Style Premium. Výbava opravdu veliká, cena dobrá, cca 720.000,- Kč. Jediná nevýhoda je vyšší spotřeba, cca 9 l/100 km, což nás ale při našem malém provozu moc netrápí, když vezmu trochu výbavou srovnatelný vůz jiné značky, tak se dostaneme s cenou bohatě přes milion korun a to nikdy neprojedeme, výpočtem mi vychází, že by nás měly PHM za celou dobu provozu vyjít max. na cca 100.000,- Kč (a to beru cenu za 1 l benzinu 40,- Kč, rozdíl ve spotřebě 5 litrů a dobu provozu 10 let). Alternativou by byla konfigurace s naftovým motorem, rozdíl v ceně je navíc asi 10.000,- Kč, spotřeba je udávána asi 4,7 l/100 km, ale je to trochu línější než benzín. Tak vybíráme a užíváme si to...

https://www.roadblog.cz/test-hyundai-kona-2018-video/

 

Moje konfigurace: Hyundai Kona konfigurace.pdf

Mazec.... Já měl za to, že to stojí max půl milionu. Tam bude nádherná amortizace cca 100 000,- ročně, au au.

To fakt za 700k není nic "normálního"? Divím se že nezůstanete u Suzuki

 

Teď koukám, že to je ceníková cena, v reálu to bude teda asi lepší a myslím, že k 600k by se mělo dát přiblížit, což je teda taky mazec.

Upraveno uživatelem exBURN
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geodet: obě Suzuki jsme vzali do úvahy, ale nelíbí se nám "Mild-Hybrid", je to takové divné řešení, akubaterie má životnost asi 7 let a nová stojí s DPH asi 130.000,- Kč.

exBURN: no a to si představ tu amortizaci u aut za 1.300.000,- Kč, která se nám ve stejné výbavě nabízela...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geodet: obě Suzuki jsme vzali do úvahy, ale nelíbí se nám "Mild-Hybrid", je to takové divné řešení, akubaterie má životnost asi 7 let a nová stojí s DPH asi 130.000,- Kč.
exBURN: no a to si představ tu amortizaci u aut za 1.300.000,- Kč, která se nám ve stejné výbavě nabízela...

Auta za 1,3M přeci nelze ani naznakem srovnat s Konou
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 26 minutami, pavča napsal:

Geodet: obě Suzuki jsme vzali do úvahy, ale nelíbí se nám "Mild-Hybrid", je to takové divné řešení, akubaterie má životnost asi 7 let a nová stojí s DPH asi 130.000,- Kč.

exBURN: no a to si představ tu amortizaci u aut za 1.300.000,- Kč, která se nám ve stejné výbavě nabízela...

Tak ještě by šlo vzít skladovku bez Hybridu. Myslím, že se ještě dá koupit bez problémů. Mám 2 roky S-Cross a zatím super. Konu bych za takovou raketu nechtěl. Vybírám auto podle spolehlivosti, ceny, výkonu a pak až to ostatní. Čím je ta Kona tak vyjímečná, že stojí takovej ranec?

Teď koukám, že bude nová Kona:

https://www.garaz.cz/clanek/hyundai-kona-se-docka-faceliftu-vcetne-sportovnich-variant-21004641#seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=420611&dop_req_id=uHXmnmzwyTz-202008312028&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Upraveno uživatelem Geodet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Geodet napsal:

Tak ještě by šlo vzít skladovku bez Hybridu. Myslím, že se ještě dá koupit bez problémů. Mám 2 roky S-Cross a zatím super. Konu bych za takovou raketu nechtěl. Vybírám auto podle spolehlivosti, ceny, výkonu a pak až to ostatní. Čím je ta Kona tak vyjímečná, že stojí takovej ranec?

Spotřebou - tu 1,6 T-GDI má kámoš v Tusconu a pod 10 s tím neumí dálky. Kombinace krátkých jízd, automatu a čtyřkolky bude za 13+ 

Upraveno uživatelem exBURN
oprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, exBURN napsal:

Spotřebou - tu 1,6 T-GDI má kámoš v Tusconu a pod 10 s tím neumí dálky. Kombinace krátkých jízd, automatu a čtyřkolky bude za 13+ 

To jako fakt? Mesto za 13 a dalky cca 9,5 jsem jezdil s benzinovym sestivalcem 3.2 v XC70 AWD (automat). A to je sakra jiny svezeni nez Tucson (toho jsem mel cca rok jako firemni, 2.0 nafta 136 kW, automat a max. vybava). Za me nejhur investovany penize v teto cenove relaci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak prej se dal i za 9,5, s lehkou nohou za 9, ale nesmíš pak vjet do města :-D.
Diesel byl určitě lepší volbou, páč ta korejská benzínová 1,6 turbo je docela známa svou spotřebou. Navíc se ani nedá říct, že by to ten motor vrátil projevem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geodet, exBurn: no pokud bychom se dokázali smířit s tou podivností "Mild-Hybrid" u Suzuki, tak oba modely, Vitara i S-Cross, byly naší jasnou a vítěznou volbou, protože Suzuki máme a jsme s ním fakt spokojeni, pokud se vezme výbava Elegance, tak to má prakticky vše a cena je dobrá, vadí mi sice pár věcí, například ovládání palubního počítače tou zoufalou tyčkou (proč to, proboha, nemá ovládání nějakými tlačítky), systém ovládání zamykání a odemykání dveří (s tím fakt někdy zápolíme) a pár dalších věcí, ale jinak maximálně spolehlivé auto, za 10 let ani jediný problém.

Koupit skladovku bez Mild-Hybrid by asi už nebylo tak snadné a navíc kupovat si nové auto už dva roky staré, to se mi nelíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, lolohh napsal:

Prosím o radu. Požadavky, které se navzájem vylučují :D :

- vyšší posez, vyšší podvozek, tedy SUV - nutno

- 4x4 (jakékoliv) - nutno

- automat - skoro nutno

- rozumná (rozuměj malá) spotřeba. Současné auto má dle palubního počítače průměr asi 4,3 l/100 km - tak málo to nebude, to vím, ale třeba kolem 6-7 by bylo fajn

- bude to druhé auto v rodině, takže benzín nebo hybrid. Auto bude jezdit občas 20 km po Praze do práce (ale málokdy), občas nákup (ale spíš nákupy jezdí za námi), občas děti na/z kroužku, občas na chatu (80 km), občas na ryby (20-30 km). Delší trasy bude spíše jezdit první auto (hory, moře).

- nové

- cena kolem 1M Kč, přinejhorším trochu víc

- zatím je favorit RAV4, zítra se na ní jedeme podívat. Nejvyšší výbava, jen by se tam muselo dodělat tažné, cenově se zhruba vejdeme. Možná ještě dodělat nezávislé topení, protože to používám ve svém autě celkem často.

Díky moc.

Edit: snad do každého auta se vejde po sklopení sedaček dvoumetrový prut, snad do všech aut už jde objednat vyhřívání i zadních sedaček (není nutné).

 

Zkus se podívat na Mazdu CX5. Většinu Tvých požadavků by mohla splňovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, wawrik napsal:

RAV4 Hybrid je skvelé auto, nedávno som s ním strávil týždeň (popisujem tu) a potom objednal. Dosť ma prekvapilo, ako ďaleko sú elektronické systémy - veľmi použiteľné, nebolo potrebné ich zložito zapínať, nastavovať alebo sa im venovať, všetko robili tak nejako samé a presne tak, ako by som očakával. Vrátane udržiavania v jazdnom pruhu, žiaden pingpong od čiary k čiare, ako som to nedávno zažil u iných (párročných) áut.  Je to jedno z tých sivých áut, ktoré ťa síce nijako za srdce nechytia - ak teda prežiješ vonkajší dizajn, ale robia čo majú, ničím veľmi neserú a vydržia dlho.

Jo, to jsem s chutí četl už když jsi to psal. Dnes jsem se v tom byl projet. A dobrý. Ano, při akceleraci to není nejtišší, ale pak při udržování rychlosti je to v pohodě. Ale hodně se mi tam nelíbila jedna věc, vlastně dvě. Hluk od zpětných zrcátek a hluk od zadních oken, toho jsem si všiml brzy a fakt to bylo slyšet dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...