Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 33 minutami, guzmic napsal:

@Radek124

Já mám japonské auta rád, měl jsem Mazdu a ještě před tím Toyotu, všechno super, spolehlivost příkladná.

Ovšem i spotřební zboží jako jsou kotouče, destičky atd stály na Mazdu vždy skoro 2* tolik jako na Octavii.

A to neřeším, jak to auto vypadalo po karosářské stránce, před tou mou nehodou.

Ať koukám jak koukám, tak mi ve výběru zůstává Octavia, Leon, Focus a dvojice Ceed a I30.

U těch korejců mi nejsou moc po chuťi jejich 1.6gdi který sice slušně jedou, ale spotřeba není jejich nejsilnější stránka.

A kombi je opravdu 100% nutnost, přes to nejde vlak.

Možná melu hlouposti, ale vychází mi to tak.z

1,6gdi je dobrej motor, bezporuchova atmosfera, spotreba na i30 7- 7,5l/100km, to az za 1,6 t-gdi zere 10l :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guzmo, co se týče té Tvé lapálie, zrovna předloni v létě (pochlubil se mi až letos) se tuhle bratránkovi stalo něco podobného v jeho ropné OIII, když mu začal DPF v kopci za Prostějovem "regenerovat" s takovým apetýtem, až mu od něj blafnul motorový prostor. Prý stihnul akorát zajet ke krajnici, v klidu si pobrat věci a vystoupit - a dál prý už se mohl jenom s odstupem koukat, jak mu "český sen" mizí před očima. Což výjimečně není "hejt proti škodivkám", ale smutné konstatování že s dnešníma kurvítkama může podobné neštěstí potkat kohokoliv - přičemž řídkou záplatou může být akorát výše zmiňovaná pojistka :thumbsdown_anim:

Ze zmiňované pětice se (snad s výjimkou Focuse?) připrav na o třídu slabší podvozek než měla Tvoje stará šestka. Nepíšeš kolik a na jakých cestách toho ročně nalítáš, ale vzpomínám si že snad na všech starších Mazdách bývaly kotouče na solidní výkony těch aut vždycky nějakým způsobem poddimenzované a po pár silnějších sešlápnutích pedálu se kroutily (aneb "kopání ABS zadarmo"). U Toyoty/Lexusy jsem zatím nic podobného nezaznamenal, spíš zatuhlé třmeny řešené v rámci pravidelné údržby. Komplet brzdy se mi jednou dokonce podařilo vecpat i do rezervy rozpočtu na pojistku (u manželky mě letos tahle "prevence" na jejím novém-starém Ct i s prací a novýma letníma 17" kontíkama vyšla na dvacku) - a destičky taky nepovažuju za něco co by jednoho zruinovalo, pokud si nechce namlátit hubu v autě ve kterém se nestydí šlápnout na plyn :speak_cool:

Finální výběr bude samozřejmě na Tobě - ale ber to tak že kšeft s ojetinama je ze 3/4 o zkušenostech které běžný "koloušek" nemá (proto se nevyplatí jezdit na čumendu sám a s nabitou prkenicí) - a zbytek o začátečnickém štěstí, že sliby budou aspoň chvíli odpovídat realitě. :smoke:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn je to o štěstí, já havarijní pojištění platil myslím 3 roky, dalších 5 let už ne....nikdy jsem poruchu/nehodu neměl, až min týden kdy už auto mělo hodnotu možná 10tis Kč...

Podvozek měla Mazda opravdu perfektní, ovšem tak do 200tis km potom už to bylo furt něco, čepy, ramena, atd. zadní multilink už ani nešel pořádně nastavit, jak bylo všechno rezavé.

Jen třeba 2 přední pružiny jsem měnil při 220tis a bylo to za 8tis....to jsem dobře trpěl.

Prostě každý auto zákonitě začne umírat a ani ten Japonec není nesmrtelný.

A to ještě najezdím cca 70-80% po pěkné dálnici do práce.

celkově teď tak 20-25tis km/rok.

A co se podvozku týče, čím jednoduší bude tím lepší... teď jezdím 15 let starou astrou 4* automat a vlastně mi to vyhovuje.... chybí mi jen tempomat a delší převod na dálniční jízdu. 🙂

Co se ojetých aut týče, bouračku většinou poznám sám, základní znalosti ojebavacích technik autobazarů taky poznám. 😄

Upraveno uživatelem guzmic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@guzmic Tak mrkni i na ty Leony, neverim, ze by zadny slusny do tveho limitu nebyl, tuplem, kdyz uz je i uplne novy a predesle se i funglovky vyprodavaly za super ceny..hledej 1.4TSI, ty jsou ve dvou vykonnovych variantach 90 a 110 kW a jelikoz neni Leon nijak tezky, tak s tim jede pekne a kdyz s tim clovek jezdi normalne, tak je i spotreba slusna. Sam mam Leona nejakych 5 let, 80tkm, jednou se resil problem s turbem, jinak naprosta pohoda, klasika rocni servisy a nic vic. Jelikoz Seat je klasicky zatracovany, tak ma clovek i naprosty klid, to auto vubec nikoho nezajima :) Kdyz chytnes i peknou vybavu, tak by tam nemelo absolutne nic chybet. Pomerne dost se prodalo verzi FR, coz je sportovni verze a zaroven i vicemene plna palba. U tech akorat bacha na podvozek, pokud to nebude i s DCC, tak je fakt dost tvrdy, tuplem ve spojeni s 18” koly, ktere maji...vim o cem mluvim, presne tak to mam a neco mi rika, ze to uplne to prave orechove pro family car nebude :) Na druhou stranu, na jizdu v zatackach je to super, auto drzi jak pribite. Kdyz vzdy vidim, jak majitele dnesnich krabic SUV apod., brzdi do zatacek jak zbesili, aby neskoncili ve skarpe a pak koukaji, co se to deje, kdyz je ten blbej Seat nechava na okreskach daleko za sebou, tak se az skodolibe usmeju a razem mi to vykompenzuje ty prerovnane obratle z zeleznicnich prejezdu, retarderu a dalsich nastrah :) Ne samozrejme maji SUV zase jine vyhody, to nepopiram, ale osobne jsem radeji za neco, co se slusne ridi.

Upraveno uživatelem Bells
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, guzmic napsal:

...Co se ojetých aut týče, bouračku většinou poznám sám, základní znalosti ojebavacích technik autobazarů taky poznám. 😄

To jsem si začátkem roku říkal taky, za ty prachy prima kus - ale byl jsem drsně vyveden z omylu, kolik nových fíglů se hoši vykutálení od minula naučili, bez technika s počítačem a hloubkovou firemní diagnostikou nedám ani prd. A když jsem pak viděl pánka velkomožného majitele ve funglovém ultrahustém medu, bylo mi jako by nás přijel obšťastnit sám "pan Prase" ze slavného D-fensova bazarnického pamfletu :speak_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Bells napsal:

@guzmic Tak mrkni i na ty Leony, neverim, ze by zadny slusny do tveho limitu nebyl, tuplem, kdyz uz je i uplne novy a predesle se i funglovky vyprodavaly za super ceny..hledej 1.4TSI, ty jsou ve dvou vykonnovych variantach 90 a 110 kW a jelikoz neni Leon nijak tezky, tak s tim jede pekne a kdyz s tim clovek jezdi normalne, tak je i spotreba slusna. Sam mam Leona nejakych 5 let, 80tkm, jednou se resil problem s turbem, jinak naprosta pohoda, klasika rocni servisy a nic vic. Jelikoz Seat je klasicky zatracovany, tak ma clovek i naprosty klid, to auto vubec nikoho nezajima :) Kdyz chytnes i peknou vybavu, tak by tam nemelo absolutne nic chybet. Pomerne dost se prodalo verzi FR, coz je sportovni verze a zaroven i vicemene plna palba. U tech akorat bacha na podvozek, pokud to nebude i s DCC, tak je fakt dost tvrdy, tuplem ve spojeni s 18” koly, ktere maji...vim o cem mluvim, presne tak to mam a neco mi rika, ze to uplne to prave orechove pro family car nebude :) Na druhou stranu, na jizdu v zatackach je to super, auto drzi jak pribite. Kdyz vzdy vidim, jak majitele dnesnich krabic SUV apod., brzdi do zatacek jak zbesili, aby neskoncili ve skarpe a pak koukaji, co se to deje, kdyz je ten blbej Seat nechava na okreskach daleko za sebou, tak se az skodolibe usmeju a razem mi to vykompenzuje ty prerovnane obratle z zeleznicnich prejezdu, retarderu a dalsich nastrah :) Ne samozrejme maji SUV zase jine vyhody, to nepopiram, ale osobne jsem radeji za neco, co se slusne ridi.

Amen . Leon st výbavy FR a Xcellence s 1.4tsi a 1.5tsi se v podstatě celou dobu prodávaly podpultově (různé bonusy a zvýhodnění všeho možného) prodávaly kolem 400tis včetně DPH takže ojeté by to mělo k dostání o dost levněji než Octa nebo Golf.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě je teda otázkou, zda ti, kteří to nakoupili za pěkné ceny, to budou o to levněji i prodávat, ale říkám si, že něco být určitě musí. Když si vezmu, že i ten můj byl za velice pěkné peníze, i když teda 250k ne , ale taky to nebyl ještě ten z těch tak brutálně zvýhodněných - za kolk ho původní majitel kupoval mám doložené, bylo tam nějakých 15% dolů z ceníkovky. V těch pozdějších akcích to bylo o dost víc.

Btw: Golfy se zase prodávaly za zajímavé peníze vracené z těch docela průserových krátkých operáků, takže i tam by se mělo dát něco najít, ale tak jako tak bude Golf asi vždy dražší, než Leon, ale někomu třeba sedne víc. Já šel právě cestou z Golfa do Leona a byť to vypadá jako downgrade a někteří to ani moc nechápali, tak já jsem maximálně spokojený a fakt rád, že jsem do toho šel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, efreeti napsal:

Amen . Leon st výbavy FR a Xcellence s 1.4tsi a 1.5tsi se v podstatě celou dobu prodávaly podpultově (různé bonusy a zvýhodnění všeho možného) prodávaly kolem 400tis včetně DPH takže ojeté by to mělo k dostání o dost levněji než Octa nebo Golf.

Nejsou skoro vůbec v inzerci, no nic rozhodím sítě po okolí, možná si nechám něco dotáhnout od Rakušanů, popř. Německo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, Bells napsal:

... Já šel právě cestou z Golfa do Leona a byť to vypadá jako downgrade a někteří to ani moc nechápali, tak já jsem maximálně spokojený a fakt rád, že jsem do toho šel.

Jo taky sem přesedlal z golfa7 do Leona 5f a jsem spokojenější...rozdíly tam vidím...někde k lepšímu, někde k horšímu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, guzmic napsal:

Njn je to o štěstí, já havarijní pojištění platil myslím 3 roky, dalších 5 let už ne....nikdy jsem poruchu/nehodu neměl, až min týden kdy už auto mělo hodnotu možná 10tis Kč...

Podvozek měla Mazda opravdu perfektní, ovšem tak do 200tis km potom už to bylo furt něco, čepy, ramena, atd. zadní multilink už ani nešel pořádně nastavit, jak bylo všechno rezavé.

Jen třeba 2 přední pružiny jsem měnil při 220tis a bylo to za 8tis....to jsem dobře trpěl.

Prostě každý auto zákonitě začne umírat a ani ten Japonec není nesmrtelný.

A to ještě najezdím cca 70-80% po pěkné dálnici do práce.

celkově teď tak 20-25tis km/rok.

A co se podvozku týče, čím jednoduší bude tím lepší... teď jezdím 15 let starou astrou 4* automat a vlastně mi to vyhovuje.... chybí mi jen tempomat a delší převod na dálniční jízdu. 🙂

Co se ojetých aut týče, bouračku většinou poznám sám, základní znalosti ojebavacích technik autobazarů taky poznám. 😄

Nekupoval jsi tu Mazdu jetou (stočenou)? Já měl šestky první generace dvě po sobě a obě najely hodně přes 300 tisíc km bez toho, že by se na nich, kromě běžného servisu, něco dělalo. A jako auto na operativní ježdění téměř každého z firmy, kdo měl řidičák, se nedá říct, že by byly nějak opečovávané. To jenom do těch cca 200 tisíc km, dokud jsem s nimi jezdil osobně, dostávaly pravidelný značkový servis. Ale pružiny, vůle v čepech, ramenech apod. to se nikdy neřešilo. Pokud si vzpomínám, tak jenom u jedné se muselo měnit ložisko v kole někde kolem těch 300 tisíc. A taky kůže na volantu a řadičce ten nájezd nevydržela a kolem 300 tisíc se začala trhat. Alcantara na sedadlech byla netknutá (tedy špinavá byla, ale odření, nedej bože trhání na ní pokud si pamatuji nebylo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, bedan napsal:

Nekupoval jsi tu Mazdu jetou (stočenou)? Já měl šestky první generace dvě po sobě a obě najely hodně přes 300 tisíc km bez toho, že by se na nich, kromě běžného servisu, něco dělalo. A jako auto na operativní ježdění téměř každého z firmy, kdo měl řidičák, se nedá říct, že by byly nějak opečovávané. To jenom do těch cca 200 tisíc km, dokud jsem s nimi jezdil osobně, dostávaly pravidelný značkový servis. Ale pružiny, vůle v čepech, ramenech apod. to se nikdy neřešilo. Pokud si vzpomínám, tak jenom u jedné se muselo měnit ložisko v kole někde kolem těch 300 tisíc. A taky kůže na volantu a řadičce ten nájezd nevydržela a kolem 300 tisíc se začala trhat. Alcantara na sedadlech byla netknutá (tedy špinavá byla, ale odření, nedej bože trhání na ní pokud si pamatuji nebylo).

Ne, Majda byla 100% cajk.

Majitel ročník 1947 koupená v 2005 v Ostravě, po 7 letech jsem ju bral já... plná servisní historie i knížka ověřená u AD v Ostravě.

Ložisko jsem měnil jedno v zadu, kotouče přední 2* a zadek jednou.... destičky snad 5*

Pružina praskla přední, myslím někde kolem 200tis (vyměnil jsem obě)

Jo, ještě jsem měnil výfuk, taky kolem 200 tis.

Posledních pár desítek tis km už v přední nápravě klepalo slušně, no každé raneno bylo myslím za 300e sral jsem na to...auto už bylo stejně na posledním tažení.

Celkově to auto bylo fajn, až na tu korozi, to bylo něco strašného... na to se nechytala ani stará 120 škoda, kde máti jednoho dne proletěla noha podlahou. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tomas_2002 napsal:

ale neprošlo to skrz emise :( 

 

 

 

Tomu nerozumím, nějací ekoteroristi prosadili do firemní policy že služební auto musí mít max. emise hodnory xxx nebo nižší?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to je dnes naprosto bezna praxe, minimalne v globalnich korporacich, Tome.
A take hlavni duvod, proc po ctyrech letech vracim sluzebak a beru (byt ne tak vyhodny) allowance a kupuju si svoje auto.

@Tomas_2002 pekna, Tome!

 

Upraveno uživatelem Murphy97
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tom4 napsal:

Tomu nerozumím, nějací ekoteroristi prosadili do firemní policy že služební auto musí mít max. emise hodnory xxx nebo nižší?  

Hm, taky nechápu....hlavně se tam asi dlouho neohřeje v dnešní době. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...