Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 12 hodinami, odjinud napsal:

Pánové, co lejete do nových benzíňáků?

Dáváte jim dopřát nějaký prémiový 100 okt. benzín (i když není předepsán), resp. běžný benzín plus aditivum, nebo tam cpete tu nejlevnější NAT 95, na kterou po cestě narazíte?

Jdeš od extremu k extremu, nejlevnejsi 95 urcite ne, momentalne je rozdil mezi dobrym palivem ( treba benzina , tu tankuju ja ) a palivem čerpačky A+B Kocourkov pár halířů, u benziny mam slevovou kartu kde ihned dostaneš slevu od 40 hal po 1,- Kč podle druhu paliva. Takže do běžného auta kde výrobce nevyžaduje vyšší octanové číslo stačí 95 na kvalitní čerpačce, já třeba dávám 2x obyč a 1x vervu. Včera diesel efecta za 26 Kč, to je fér cena. Ale jsou auta kde liju jen 98-100, imho do 1,0-1,5 koncenu to asi není potřeba. Pak je nutnost nalít premiovy benzin do věcí, ktere ti celou zimu stojí v garáži a nejezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A příště, až půjdeš do hospody, tak se ve dveřích otoč a udělej si to doma, protože jídlo za 145,- korun zvládneš udělat doma za 50,-. 
Takže když jsi tady před měsícem poptával autoservis v Olomouci pro mladého, kterému jsi koupil Golfa a on si podle tvých slov umí sotva natankovat, tak jsi vlastně hledal Ferdu co to opraví na zvedáku za barákem. Kdybys to napsal hned tak bys mladýmu ještě ušetřil cestu do servisu. 
Tím jsi chtěl říct co? Vždyť já nikoho nenutím, servisujte si auta kde vám to vyhovuje. Já někde psal, že hledám někoho se zvedákem za barákem? Auto mi dělá už 25 let automechanik, který má dílnu se svými syny. Je to špatně? Jestli někomu nevadí platit za díly 3x tolik, žádný problém, moje peníze to nejsou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím jsem chtěl říct že poptáváš autoservis, ale platit za něj nechceš. Máš evidentně už 25 let svého dvorního mechanika, tak proč jsi to nevezl rovnou k němu? Pak bys tady nemusel ze sebe dělat chudáka kterého ty zlý Olomoucký servisáci chtěli oškubat. Hlavně levně, jsou to přece tvoje peníze. Jestli jsi se chtěl jenom pochlubit že jsi to nechal někde opravit levněji tak to zas jó, jsme jen lidi, že jo, mně to ze začátku vyznělo skoro jako bys byl nějakej divnej nebo odjinud.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, M3maniac napsal:

Jdeš od extremu k extremu, nejlevnejsi 95 urcite ne, momentalne je rozdil mezi dobrym palivem ( treba benzina , tu tankuju ja ) a palivem čerpačky A+B Kocourkov pár halířů, u benziny mam slevovou kartu kde ihned dostaneš slevu od 40 hal po 1,- Kč podle druhu paliva. Takže do běžného auta kde výrobce nevyžaduje vyšší octanové číslo stačí 95 na kvalitní čerpačce, já třeba dávám 2x obyč a 1x vervu. Včera diesel efecta za 26 Kč, to je fér cena. Ale jsou auta kde liju jen 98-100, imho do 1,0-1,5 koncenu to asi není potřeba. Pak je nutnost nalít premiovy benzin do věcí, ktere ti celou zimu stojí v garáži a nejezdí.

Tak ja taky neberu takovy ty benzinky, kde mas maringotku a tece to rovnou z cisterny. Beru tam, kde jezdi hodne lidi, typicky cekas frontu. Ale to je stary, jednoducha benzinova atmosfera.

Jinak diky za ten tip dat premiovku na ty veci, co pres zimu stoji. U sekacky benzin asi dojedu, aby byla prazdna, ale hlavne to poradim otci, ktery je takovy typicky duchodce, co auto zazimuje a vyjizdi az na Velikonoce 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já beru standardně 95, ale pokud si chci jízdu užít, tedy zatáčky, kopečky,... nikoli dálniční přeprava, natankuji 98 a výš. Taky ho beru, pokud je rozdíl v ceně menší než 1L na 10 L ( třeba Lysá 25,9 vs 26.70 ). Je katastrofa, když je rozdíl mezi 95 a " prémiovkou " u jedné pumpy i 5 Kč/1L 😞

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, Irwinek napsal:

Já beru standardně 95, ale pokud si chci jízdu užít, tedy zatáčky, kopečky,... nikoli dálniční přeprava, natankuji 98 a výš. Taky ho beru, pokud je rozdíl v ceně menší než 1L na 10 L ( třeba Lysá 25,9 vs 26.70 ). Je katastrofa, když je rozdíl mezi 95 a " prémiovkou " u jedné pumpy i 5 Kč/1L 😞

S různými auty jsem nikdy nepoznal rozdíl v cetanovém, ani octanovém čísle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina aut je připravená na 95ku a ten 100 oktan nejsou schopny využít (jednotka není schopna se na vyšší oktany přestavit/adaptovat).
Pokud auto nemá doporučeno víceoktanové palivo od výrobce, smysl to má fakt jen u auta co déle stojí (a nebo pro pocit že jsem autu něco lepšího dopřál).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Videl sem nějaké porovnání na stolici u motoru 1.8tsi. na 95 a 100 nebyl vůbec žádný rozdíl ve výkonu i kroutaku. U 98 oktanů tam byl vidět malý narust, ale nic zásadního. Takže jediná motivace asi může být že aditiva trochu řeší karbonovani, souhlasí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@odjinud Sorry, ale ten opakovaný dotaz vyznívá spíš jako že bys fakt chtěl slyšet že do každé nádržky se musí lejt něco extra, na palivové potrubí montovat patentní neodymové magnety... A k tomu si pro lepší zažívání usrkávat Bifidus Aktif, Glukosamin-Chondroitin-MSM rozpouštět v kyselině hyaluronové, do pečiva jedině kvasnice značky Wobenzym - a vývar z kachny ředit 10^240 krát, dokud z něj nevznikne drahocené Oscilooccinum ⚗️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, long napsal:

S různými auty jsem nikdy nepoznal rozdíl v cetanovém, ani octanovém čísle.

No, s naftou mám relativně minimální zkušenosti, respektive v těch dodávkách jde spíš o přepravu, než o nějaké vyžití, ale na benzínu to poznáš.

Měl jsem dřív Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina - 160 atmosférických koníků motoru ZJDL na necelých 12 metráků váhy. Po vyjetí cca 3/4 nádrže 98-100 okt, t.j.asi 7-800 km  motor ožil, šel lépe do otáček a mírně klesla spotřeba. Po návratu na 95 se spotřeba zvýšila oproti 98 o trochu, ale oproti původní spotřebě na 95 už to dělalo poměrně dost. K průměru se to vrátilo zase tak po ujetí nádrže - tzn cca 1000 km. Jedinou úpravou byl sportovní vzduchový filtr KN. Byla to verze pro Švýcarsko, v autě nebyl katalyzátor, ale zpětný odvod části výfukových plynů do spalovacího prostoru - bylo to na úkor výkonu, protože tenhle motor měl normálně asi 183 k.

Teď mám Volvo 964, 2,5 šestiválec s manuálem. Je to ta slabší verze se 125 kW ( 132 jsem nesehnal a 150 byla jen s automatem ). Váha je něco přes  14 metráků. Naturel auta je úplně jiný - houpavá limuzína, navíc má najeto skoro 400 kkm, takže styl jízdy je jiný a skutečně pozorovatelný rozdíl 95 - 98 se projeví sníženou spotřebou o cca 1l, a to asi po ujetí 6 -700 km , tedy asi jedné nádrži a lepší reakci na  plyn někde od 4000 1/min. Motor je pružný, takže pokud  nemám zrovna potřebu si pohonit ego, dostává se do těhle otáček někde okolo 140 km/h na 5 stupeň . Pokud si to ego pohonit chci, znamená to třeba, že v Buchlovských horách ( Chřiby ) dokážu pod vrchol stačit motorkáři. Potřebuju k tomu tedy oba stoupací pruhy a v zatáčce leckdy škrtám lízátkem o asfalt. To je potom 3 - 4 stupeň a 4 - 5500 1/min. Na sjezdu mi motorkář samozřejmě ujede, brzdy na tohle nejsou stavěné. A taky už je to asi 3 roky, co jsem takhle blbnul:-D

Tankovat prémiovku do služebáků jsem dávno vzdal - sice každé dva roky nové auto, ale většinou jen přepravníky 😞  Silnější jsem dostal předloni, 81 kW s turbem ve fabce kombi 1,2 - lepší benzín by asi byl stejně k ničemu, turbo má jiný průběh.

peugeot_505_1.jpg

Volvo_960_front_20080331.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jó, to byly ve své době kousky... Akorát ne u všech tehdejších veteránů vyšší oktanové číslo pomáhalo: Dodnes vzpomínám jak před 38 lety takhle příbuzní na Ukrajině nechali fotrovi do žigula a kanystrů na cestu z barelu u hangáru ručně napumpovat “tu nejlepší leteckou stovku“ - a než těch 1000 kiláků dojel (první půlku to prý taky znatelně líp táhlo), tvrdil že už cestou měnil 2 spálené svíčky a s natavenýma ventilama byl motor té “socialistické prémie” zralej na repasi... :whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...