Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Murphy, než tradiční hlásnou troubu markeťáků z MB = Svět motorů (co jiného "podle nich nejideálnější" může být než DSG?), to už spíš uvěřím v superlativy Dejvových letištních VW. Každá z těch věcí má něco do sebe a je vhodná pro jiné podmínky, proto už přes 20 let vznikají i různá hybridní vícevstupová řešením nad eCVT (pro extra zvýšení převodového rozsahu), než aby nějaký technický ignorant a diletant ze SM mohl dát rovnítko mezi planetový převod a převodovou skříň s hydrodynamickým měničem (!) a říct že jeho DSG (před kterým ta planetovka může být taky) "je lepčí". Každopádně je vidět že v SM se od dob kdy "na státní zakázku" vyzdvihovali Žigulíka před Mercedesem nic podstatného nezměnilo... (ber to jako pozdrav od někoho kdo modeluje životnosti převodovek pro jistý bezvýznamný asijský koncern) :speak_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V poho, ja to ani nechci komentovat, spise se to zrovna hodilo a mel jsem ten SM zrovna na stole. Nejsem typ, co bude do krve hajit to svy a na ostatni nadavat. Kdyby neco z toho stalo tak strasne za howno, tak by to snad nevyrabeli :-).

...jo, a mam dve DSGcka 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Murphy97 napsal:

...Kdyby neco z toho stalo tak strasne za howno, tak by to snad nevyrabeli :-).

...jo, a mam dve DSGcka 🤣

Asi tak...jinak já jedno DSG, jedno CVT a dvě ASG, automaty jezdím víc jak 30 let a moc nechápu ty vzdechy, jak to dřív bylo výborný a dneska to stojí za hovno, já už bych tedy zpátky ty starý auta nechtěl a to mám na ně dobrý vzpomínky. Jen si vždycky říkám, až teď ty velkofirmy zrušej ty autostravenky, jaký auta si koupěj ty mraky nespokojenců soukromě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně nebrat robotickou převodovku od Citroenu. Nikdy jsem neměl větší strach v autě než v Citroenu s robotickou převodovkou. Totálně nevyzpytatelné řazení, radši jsem pak už nepředjížděl ani Avie.

Odesláno z mého F2 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě se vyhnout oboloukem robotizované převodovce, kterou vlastně já osobně mezi automatické ani nepočítám. Nějákou skupinu lidí si asi najde, dojet slowly vedle do ulice pro vajíčka, proč ne, ale pro klasické ježdění to není. Naše zánovní Opel Corsa šla kvůli tomu do světa již po několika měsících, protože na to řazení si prostě nešlo zvyknout. Nejde jednoznačně řcít, že tento a tam ten daný typ převodovky není dobrý, jelikož každý výrobce a to i dle daného modelu si je ladí jinak, takže jízdní vlastnosti jsou vždycky úplně jiné a samozřejmě mimochodem i kvalita výroby. Proto je nutnost se vždy autem pěkně projet a vyzkoušet si ho (a ne deset muinut jako my tenkrát Corsu :D), přeci jenom máme každý jiné nároky a jízdní styl. Jinak za dlouhá desetiletí závislosti na automatech se mě rozsypal automat jedinkrát u Škody Octavie, oprava cca. 30.000,- a nějak jsem si s automatem ani nerozumněl u dvou Hjundé z autopůjčovny. Ale jinak za ta léta defakto s většinou výrobců velká spokojenost....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, vy mě děsíte, začínám mít rozpolcený pocit, zda u plánovaného Hyundai Kona nezvolit nakonec přece jen manuál, nevěřím tomu, že při zkušební jízdě, která trvá chvíli, budu jako člověk, který automat nikdy neměl, schopen posoudit, zda je to dobré nebo špatné...

Ach jo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavčo, zkušební jízda u zákazníka který vhodný model teprve vybírá by rozhodně neměla trvat 10 minut - to snad při lapání vystresovaných koloušků dělají už jenom bazarníci. Pokud nebydlíš 200 kiláků daleko, tak solidní dealer (za ty prachy) auto půjčí klidně i "přes den", aby sis mohl projet třeba cestu kterou jezdíš do práce, vyzkoušet jestli se ten krám vleze na parking nebo do garáže atd. - a jestli má prodejce o "postupu prodeje" jinou představu (např. á la AD ROLEX), radši pár kaček došetři a běž jinam, aut i prodejců je jak sraček... :smoke:

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavčo, zkušební jízda u zákazníka který vhodný model teprve vybírá by rozhodně neměla trvat 10 minut - to snad při lapání vystresovaných koloušků dělají už jenom bazarníci. Pokud nebydlíš 200 kiláků daleko, tak solidní dealer (za ty prachy) auto půjčí klidně i "přes den", aby sis mohl projet třeba cestu kterou jezdíš do práce, vyzkoušet jestli se ten krám vleze na parking nebo do garáže atd. - a jestli má prodejce o "postupu prodeje" jinou představu (např. á la AD ROLEX), radši pár kaček došetři a běž jinam, aut i prodejců je jak sraček... :smoke:

+1 rozhodně si vydupat delší půjčení. Já s tím u Kia neměl problém a měl na den půjčený i dvě auta.

Ad manuál - na normální ježdění bych to už nechtěl. Všemožný variace dvouspojek, cvt a Hydroměničů budou naprosto v pohodě. Rozdíly nějaký budou, co se týče stylu "řazení" a tendenci ke kurvení, ale asi bych se v tom extrémně nerýpal, navíc pokud zvažuješ korejce s 5 letou zárukou, kteryho pravděpodobně střelíš ještě před koncem záruky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych v dnešní době sel také do automatu (nehledě na to,ze většina motorizaci,které mě zajímají už v manuálu ani nenabízí). Teď jezdím s VW Catavelle v plne palbě, bohužel,předchozí uzivatel automat nechtěl a můžu říct,že ten automat tomu chybí 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat je pecka u nový káry, ale u starší bych ho nechtěl, vzhledem na náročnost servisu v případě, že by na něj došlo. Jak si zmínil tu Caravellu, přemejšlim vo Transportéru, případně i Caravellu (Multivana ne), ale právě o starším s nesmrtelnou 1.9 (75KW). Nevim jestli se tam dával, ale řekl bych že ne, tak tam bych automata určitě nechtěl :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 10. 2020 v 9:42, pavča napsal:

Nevím co je na tom pravdy, bavil jsem se s automechanikem o našem plánovaném nákupu Hyundai Kona a dostali jsme se na volbu manuál/automat a on říkal, že automat do městského provozu není úplně ono, že to u některých značek aut odchází???

Není automat jako automat.

Pokud to bude planetová převodovka s hydrodynamickým měničem, tak při pravidelných výměnách oleje cca po 80 - 100 tisících km není problém najet půl milionu kilometrů a poskakování v kolonách, nebo parkování jí nedělá žádný problém. Samozřejmě při respektování takových maličkostí jako například když ještě couváš, tak tam nervat D, ale počkat, až se auto zastaví.

U CVT je to podobné a dnešní převodovky již mají vychytané vytahování těch řetězů a vydírání přírub. Životnost bude nižší než u planetové převodovky s měničem, ale pořád delší, než životnost zbytku auta. Jenom ten projev motoru není to, co bych v autě chtěl mít.

Dvouspojka a robotizovaná převodovka jsou principiálně modifikace manuálu a obě pracují s třecími spojkami. Tam jsou obavy z poskakování v kolonách na místě, protože na rozdíl od manuální převodovky, kde ještě relativně nedávno i v autoškole adeptům vysvětlovali, že když zastaví, nemají stát na spojce, ale mají vyřadit, protože ta spojka nejvíc trpí právě v tuto chvíli a pak při rozjezdu, tak tyto dva druhy automatů při tom zastavení v podstatě stojí s vyšlápnutou spojkou. Na to aby zařadily neutrál a netrápily spojku, by jsi musel páku voliče přesunout do polohy N a před rozjezdem ji zase přesunout do polohy D. Nicméně, až na poddimenzované případy, by měly do výměny spojky či obou spojek, nějakých 150 - 200 tisíc km zvládnout. Výměna oleje po cca 60 000 km u převodovek s mokrými spojkami je naprostá nutnost, u suchých spojek pak nejpozději po 100 tisících km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vono i s automatem se musí umět jezdit. To vyřazení na N když někde stojíš dýl se doporučuje u každý automatický převodovky, stejně jako řazení D v nízkých otáčkách když auto stojí. A když jedeš s naloženým přívěsem tak automat přepnout na sekvenci jinak se automat uřadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, bedan napsal:

...protože na rozdíl od manuální převodovky, kde ještě relativně nedávno i v autoškole adeptům vysvětlovali, že když zastaví, nemají stát na spojce, ale mají vyřadit, protože ta spojka nejvíc trpí právě v tuto chvíli a pak při rozjezdu, tak tyto dva druhy automatů při tom zastavení v podstatě stojí s vyšlápnutou spojkou. 

Bol by si ochotny vysvetlit ako "spojka najviac trpi" ked na nej stojis? Zaujima ma akekolvek namahanie okrem pritlacneho taniera, lebo ano, ten je napruzeny, no este som nepocul o vymene spojky z dovodu ze by odisiel pritlacny tanier. Konkretne ako dochadza k opotrebovaniu lamely "rovnako ako pri rozjazde"? Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, gorlo napsal:

Jak je na tom DSG převodovka? Příští rok plánuji koupit auto do práce. Rok tak 2013 a nejspíš Octavia 3 nebo Golf. Auta budou mít najeto kolem těch 200tis. Má smysl nad tím DSG uvažovat, nebo raději manuál?

Já najedu za rok cca 40 000 km, takže auto prodávám nejpozději po 5 letech. Žena, která jezdí jenom do práce a občas na nákupy, najede cca 18 000 km za rok. Takže s nájezdem 200 000 km by to muselo být auto prokazatelně od nepodnikající osoby. Pak je otázkou, kde a jak bylo servisované, jestli byl v převodovce měněný olej a v neposlední řadě je to záležitost motorizace a k ní příslušející převodovky a taky případného chiptuningu. Pokud se bude jednat o tu nejmenší DSG v provedení do 200 Nm kroutícího momentu, tak ta bude v tu dobu krátce před smrtí, nebo po ní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Strocek napsal:

Vono i s automatem se musí umět jezdit. To vyřazení na N když někde stojíš dýl se doporučuje u každý automatický převodovky, stejně jako řazení D v nízkých otáčkách když auto stojí. A když jedeš s naloženým přívěsem tak automat přepnout na sekvenci jinak se automat uřadí.

Ty máš v některém autě automat? Nesedí mi od tebe totiž vůbec nic z toho co jsi napsal :cheers:  To jsou právě tykový ty klasičtí strašáci, kterým lidé věří, ale jsou to nesmysli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...