Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 13 minutami, eskimak napsal:

Bol by si ochotny vysvetlit ako "spojka najviac trpi" ked na nej stojis? Zaujima ma akekolvek namahanie okrem pritlacneho taniera, lebo ano, ten je napruzeny, no este som nepocul o vymene spojky z dovodu ze by odisiel pritlacny tanier. Konkretne ako dochadza k opotrebovaniu lamely "rovnako ako pri rozjazde"? Dik.

Trpí ložisko spojky a při ne zcela vyšlápnutém pedálu spojky taky může docházet k prokluzování lamely spojky a to se děje i u automatu (přesněji u robotizované převodovky a u DSG, u měniče sice taky, ale tam ten prokluz nevadí, má za následek jenom ohřev oleje), kdy nesešlápneš pořádně brzdový pedál. Tam pak, když jenom lehce přibrzďuješ, tak spojka zabírá (prokluzuje).

Upraveno uživatelem bedan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, African napsal:

Ty máš v některém autě automat? Nesedí mi od tebe totiž vůbec nic z toho co jsi napsal :cheers:  To jsou právě tykový ty klasičtí strašáci, kterým lidé věří, ale jsou to nesmysli.

V pohodě :). Byl jsem nedávno v jednom školícím středisku (pod Ministerstvem dopravy) kde se probíraly novinky a přesně tohle tam odborníci říkali a těm klukům věřím víc než tobě :cheers:, krom toho to tam polopaticky vysvětlovali. Spíš se divim co na tom není jasný. Automatická převodovka je pořád v záběru když nedáš N, tak pořád zabírá, tim že tam dáš N, tak nezabírá, tudíž si jí ulevil a trošku pošetřil nejde o to, že by to nevydržela, ale vydrží ti prostě dýl. S tim přívěsem je to úplně jasný. Když je naloženej a někde přibrzdíš motorem, tak tě přívěs trošku nabere a tím pádem přeřadíš na rychlejší stupeň a když budeš chtít zase přidat na plynu, tak jak je těžkej a protože by to motor neutáhnul, tak si zase podřadí, takže tam s naloženým přívěsem řadíš častěji než normálně. Automat nemám teď jezdim s A4 1.9 a mám tam přes 400000 to auto mám 12 let a motor si pořád přede, myslíš, že kdybych tam měl automat, že to dalo 400tis? První výměna spojka ve 350 000tis... Já obecně na ty auta moc nejsem, a když nějaký koupim tak je to do tý doby co pořád slouží a těm novejm moc nevěřim.

Upraveno uživatelem Strocek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Strocek napsal:

V pohodě :). Byl jsem nedávno v jednom školícím středisku kde se probíraly novinky a přesně tohle tam odborníci říkali a těm klukům věřím víc než tobě :cheers:, krom toho to tam polopaticky vysvětlovali. Spíš se divim co tam není jasný. Automatická převodovka je pořád v záběru když nedáš N, takže pořád jede, tim že tam dáš N, tak nezabírá, tudíž si jí ulevil a trošku pošetřil. S tim přívěsem je to úplně jasný. Když je naloženej a někde přibrzdíš motorem, tak tě přívěs trošku nabere a tím pádem přeřadíš na rychlejší stupeň a když budeš chtít zase přidat na plynu, tak jak je těžkej a protže by to neutáhnul, tak si zase podřadí, takže tam s naloženým přívěsem řadíš častěji než normálně. Automat nemám teď jezdim s A4 1.9 a mám tam přes 400000 to auto mám 12 let a motor si pořád přede, myslíš, že kdybych tam měl automat, že to dalo 400tis? První výměna spojka ve 350 000tis... Já obecně na ty auta moc nejsem, a když nějaký koupim tak je to do tý doby co pořád slouží a těm novejm moc nevěřim.

Však v pohodě, mě bylo jenom hned prostě jasný že ten automat znáš jen z vyprávění.... :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže co tam říkali je nesmysl? S tim přívěsem a s tim šetřením to těm automatickým převodovkám nevadí? Takže jestli tomu dobře rozumim, takže když je automatická převodovka pořád v záběru, tak je to lepší než když nabude zabírat. Já se nechám poučit od někoho kdo to z vyprávění nezná. Jinak sry od tebe bych auto s automatickou převodovkou nekupoval :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Strocek Slušně navrženému automatu (čímž teď nemyslím dvojspojku, které je u mě ± na úrovni robotů) nemáš co šetřit ani ulevovat - měnič stejně potřebuje trvale pumpovat olej do okruhu a o "vyřazení" se stará (kupodivu opět automatický!) volnoběh. Takže na erudici těch "školitelů" si tedy s dovolením ponechám stejný názor jako na pisálky ze světa motorů. I ty nejmenší žabky mívají návrhovou životnost půl miliónu mil (ne všude se s osobákama popojíždí jenom kolem komína tak jako v EU) ale běžně to bývá spíš víc, podle toho o jakou zátěžovou kategorii jde.

PS: African byl rychlejší :speak_cool:

PPS - ať to nevyznívá tak kategoricky: Mezi situace kde je i u měničového automatu dobré před tupým dupáním na plyn přemýšlet patří přetížení (včetně zmiňovaných přívěsů, strkání autem do rantlu a nebo do ostatních před/za) a kluzké rozjezdy na ledě/blátě, kdy v měniči dochází k intenzivnímu prokluzu a vzniklé Joulovo teplo se musí odvádět/uchladit v ATF - pak je skutečně zvýšené riziko poškození (ale to už je tak jako tak za "povolenou letovou obálkou", stejně jako za možnostmi obdobně dimenzovaných "spojek").

 

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, bedan napsal:

..... Takže s nájezdem 200 000 km by to muselo být auto prokazatelně od nepodnikající osoby. .......

Třeba auto, se kterým jezdím mimo jiné měřit, mám 4 roky a 10 měsíců a má najeto přes 64000 km. A myslim si teda, že podnikám 🙂  Pravda, byly roky (tak deset let zpátky), kdy jsem za 4 roky najel 260000, ale ta doba je u mě pryč, hlavně díky internetu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové v pohodě, já vám váš názor neberu, já budu pořád věřit těm týpkům, který zkoušej veškerý možný novinky atd... než vám i když tady je odborníků na všechno to už taky víme... Jak sem řek, a zní mi to logicky, jakákoliv častější frekvence řazení a záběru se převodovka opotřebovává, ale třeba se tady dozvim, že to vlastně tý převodovce prospívá... No nic. No a pak si prostě kup auto 10 let starý s automatickou převodovkou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, bedan napsal:

Trpí ložisko spojky a při ne zcela vyšlápnutém pedálu spojky taky může docházet k prokluzování lamely spojky a to se děje i u automatu (přesněji u robotizované převodovky a u DSG, u měniče sice taky, ale tam ten prokluz nevadí, má za následek jenom ohřev oleje), kdy nesešlápneš pořádně brzdový pedál. Tam pak, když jenom lehce přibrzďuješ, tak spojka zabírá (prokluzuje).

O nie zcela vyslapnutom pedale nema zmysel sa bavit. Rec bola o opotrebovani spojky pri vypnutom zabere, manual.

Dovolim si poopravit: lozisko netrpi. Pouziva sa. Co je jeho urcenie.

Pocul si uz zeby u moderneho auta odsilo lozisko? Nemyslim tym Ladu 2110.

Fakt si myslim ze je to proste zastarana legenda ktora nema ziaden podklad.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Strocek napsal:

Vono i s automatem se musí umět jezdit. To vyřazení na N když někde stojíš dýl se doporučuje u každý automatický převodovky, stejně jako řazení D v nízkých otáčkách když auto stojí. A když jedeš s naloženým přívěsem tak automat přepnout na sekvenci jinak se automat uřadí.

Je to naprostá hloupost a bylo kolem toho už popsáno milion článků na internetu. Stejně tak mám 2 zákazníky, co v automatu jezdí jako v motokáře - levá noha brzda, pravá noha plyn. A dělají to tak, i když jim 100 lidí řekne, že je to blbost. 

Nicméně každý má právo hájit svůj názor, i když je sebeblbější.

EDIT: Ty nejspíš vycházíš  toho, že si myslíš, že když máš zařazeno na "D", tak vozidlo má tendenci jet dopředu a tím že stojíš na brzdě tak mu vlastně bráníš. Ale to tak není. Ta elektronika má při stání na brzdě spojky rozpojené, takže to opravdu ničemu nevadí. Naopak, je to na to dělaný a tím že vyřazuješ na "N" přidáváš práci sobě i autu.

 

 

 

Upraveno uživatelem Tomas_2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád si přečtu ty články, tak mi je sem hoď. A ta elektronika to rozpojovala od kdy? Od tý doby co jedou automaty? Takže jestli tomu dobře rozumim, tak elektronika spojky rozpojí, takže to potvrzuje tu teorii, že jí trošku uleví, akorát to teď už udělá někdo za tebe. Ani neni průser to vyřazování to stejně mockrát neuděláš jako jízda s automatem s naloženým přívěsem, kdy ti prostě řadí nahoru dolu podle toho jak ubereš/přidáš kdy za normální jízdy by si to některý rychlosti přebraly

Upraveno uživatelem Strocek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Například semafory a pod. nemá smysl (i se to nedoporučuje) dávat Nko. Jinak to co píšeš platí, přeřazovaz když auto stojí. A jestli by automat vydržel 4 kila je ve hvězdách, stejně jako převodovka manuální, ty se přeci můžou taky rozbít. Nejde jen o spojku. Závad a drobností je mraky. Simering za 100ku a převodovka musí ven. U automatu je třeba měnit olej (to je bez debat), problém je, když to někdo nedělá a další majitel chce udělat "dobře", olej vymění a jde to do kopru. Mám s tím různé zkušenosti....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako celý to bylo myšleno, né že to máš dělat jak jsem psal, ale že to prodlouží životnost tý automatický převodovky. To vyřazení nebylo myšleno na semaforech, ale třeba na žel. přejezdech. Každopádně jestli to elektronika umí rozpojit, jasně proč né, vývoj de dopředu, dost pochybuju, že to umí starý automaty, ale kolega odborník mi pošle nějakej odkaz já si to rád přečtu. S tím přívěsem je to jak jsem psal. Ale jak sem řek je to o tom jestli chceš mít auto deset let, tak proč to nepošetřit a nebo to neřešit a pak to za 3 roky poslat do světa. A pak si kupuj starší automat...

Upraveno uživatelem Strocek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám starou káru a v podstatě souhlas (ono se to tak dělat má) , chci aby mi vydržela, automat "šetřím" slušným zacházením. Olej měnit, nechat prohřát na nějaké "ostřejší" podřazování, přeřazovat když auto opravdu stojí,to N na přejezdu dám taky, jsem líný držet brzdu a i svítit těm za sebou. Tohle vše dává (je na to dělaný) i starý automat a možná naopak, ten starý vydrží víc Z jízdy s vlekem nerva nemám. Koupil jsem staré auto (4kvalt) s 220 tis, olej nebyl dělaný a můj "dvorní mechanik na automaty" byl na vážkách, jestli dělat.  Udělal a auto řadilo ještě líp (před tím bylo mezi 1 a 2 malý cuknutí). U jiného, modernějšího (MLko) olej šel ven a převodovka do kopru.... Najeto 260 tis. Ojetina je vždy sázka a u automatu víc dobrodružná, to ale asi ano. Ale zestárnout, tak radši ze "starým" autem 🙂 Z moderních mě jako "bezproblémová" (rozuměj, nájezd několik set tisíc s minimální investicí, nad běžný servis) přijde eCVT u hybridu.

Upraveno uživatelem DavidLC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

N nedávám, když stojím někde dlouho jak píše Strocek, vypínám motor, protože mám tak nějak podvědomě dané, že šetřím přírodu :D Co u automatu dělám, že v kopci dávám ruční brzdu, hlavně když jsem naložený, než dám P. S naloženým vlekem jezdím celý život, protože tahám železo a záleží hlavně na motoru Stroceku a ne na automatu, tam jsi trošku mimo. Třeba tady s Touragem v automatu a třemi tunami za prdelí úplně na pohodu, ani to moc neřadilo :D

DSC_0325.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvoje dojmy a pojmy... zrovna tyhle silnější Tuaregy jsou jedny z mála (u nás prodávaných) aut které na ty 3 tuny homologaci mají. Známý servisák na tom taky tahá přívěs pro 2 auta přes půl Evropy a chrochtá blahem. Jestli ale potřebuješ něco ještě silnějšího, tak tenhle přívěs svého času (v továrním provedení - ne že by neměli jinej tahač, ale šlo o celkovou nosnost mostu) utáhla Toyota Tundra...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Strocek napsal:

Ty máš 3 tuny na kouli u Tuarega? Podle mě to tomu automatu bude dělat moc dobře. Jasný sem mimo... Docela dobrá ukázka, jestli někdo řeší koupit starší automatu z druhý ruky. :)

To auto je kamaráda a co vyjelo z linky, tak tahá auta, lodě, železo, no všechno co je hodně těžký. Občas ho beru na výpomoc... No každopádně má okolo dvěstě pade najeto bez ztráty kytičky, běžný servis a jen tak ho neprodá, vyvažuje ho zlatem ;) Ale pravdu máš v tom že je to asi neprodejné.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...