Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 23 minutami, Dokusan napsal:

Jinak znovu jsem nad tím přemýšlel a když jsem se díval na to video, myslím si, že by mu nepomohla ani klasická brzda. Prostě přišel na těch univerzalkach o trakci a auto mu začalo sjíždět dolů jako po ledu.

To nie je vec pneumatík, to auto samo odbrzdilo! Také niečo nemôže urobiť, nech máš pneumatiky akékoľvek.

Máš niekde možnosť si pozrieť aj tú opierku rozťahovateľnú do stolíka? Celkom by ma zaujímalo, či som z nej odbavený sám, alebo je to naozaj taký top nápad, ako mi to pripadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, wawrik napsal:

To nie je vec pneumatík, to auto samo odbrzdilo! Také niečo nemôže urobiť, nech máš pneumatiky akékoľvek.

Máš niekde možnosť si pozrieť aj tú opierku rozťahovateľnú do stolíka? Celkom by ma zaujímalo, či som z nej odbavený sám, alebo je to naozaj taký top nápad, ako mi to pripadá.

Před tím, co jsi mi napsal SZ jsem tu středovou konzoli vůbec nechtěl. Přijde mi, že tam spíš zavazi. Po tvém poštu jsem znejistel. Takže uvidím zítra a dám vědět. 

Jinak k tomu videu. To je složitější, on to měl celou dobu pod plynem, protacel to, pak samo auto zabrzdilo a následně brzdu uvolnilo. On na brzdění ani uvolnění neměl žádný podíl. Mám z toho trochu pocit, že špatně zareagoval, ale to se mi samozřejmě lehce řekne. V určitým momentu, kdy stal hoodne pod plynem v prokluzu měl asi brzdit sám. Nevím, kdy šlápl na brzdu, z videa to není zřejmé. Samozřejmě to byl extrémní moment. Otázka je, zda v danou chvíli by člověk bez elektroniky volil lepši řešení či ne 

Upraveno uživatelem Dokusan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se jednou rozjel Defender na sněhu v lese v prudším svahu bokem. Stál po vrstevnici - bokem do spádnice. Zamknem, jdeme na obhlídku a najednou divnej zvuk. Otočíme se a Defender se šine bokem dolů. Zastavil ho nahrnutý sníh u kol 🙂 Jenže v Defenderu nebyly žádný hovadiny, co by samy odbržďovaly, jen chyba řidiče 🙂

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, Dokusan napsal:

... on to měl celou dobu pod plynem, protacel to, pak samo auto zabrzdilo a následně brzdu uvolnilo. On na brzdění ani uvolnění neměl žádný podíl.

Nie nie nie. Auto samé zastavilo, to áno (už to samo osebe je divné, ale OK, tvárme sa, že nie je). Vodič potom zabrzdil, čo je vidno na brzdových svetlách. A auto potom samé (!) uvoľnilo brzdové čeľuste a kvôli gravitácii začalo cúvať. Kolesá sa normálne odvaľovali, až neskôr začali brzdy zaberať (resp. pulzovať s pomocou ABS) tak, ako majú.

Nechcem to nejako veľmi rozoberať, lebo je to IMHO len nedoladený soft príliš skoro uvedeného nového modelu, a to auto je inak ako SUV dosť v poriadku. Na ceste sa podľa mňa nič podobné nestane. Ale chyba je (resp. bola) na strane auta, nie vodiča.

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, geometr napsal:

... a žádnej soft v něm taky nebyl, v Defenderu. A už vůbec to nebylo SUV :D

V podstatě se bavíme o tom samém. Žádná elektronika a software nevyřeší chybu řidiče. To, že je novej Defender plnej elektroniky neberu jako nějaké plus. Plusem to může být v určitých situacích, ale řidič si pořád musí být vědom určitých fyzikálních zákonitosti. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, wawrik napsal:

Nie nie nie. Auto samé zastavilo, to áno (už to samo osebe je divné, ale OK, tvárme sa, že nie je). Vodič potom zabrzdil, čo je vidno na brzdových svetlách. A auto potom samé (!) uvoľnilo brzdové čeľuste a kvôli gravitácii začalo cúvať. Kolesá sa normálne odvaľovali, až neskôr začali brzdy zaberať (resp. pulzovať s pomocou ABS) tak, ako majú.

Nechcem to nejako veľmi rozoberať, lebo je to IMHO len nedoladený soft príliš skoro uvedeného nového modelu, a to auto je inak ako SUV dosť v poriadku. Na ceste sa podľa mňa nič podobné nestane. Ale chyba je (resp. bola) na strane auta, nie vodiča.

Hele nevím jaký tam byly sklonovy poměry, ale třeba to elektronika vyhodnotila tak, že hrozí převrácení vozu a brzdy uvolnila,aby tomu zabránila. Nevím. Je to opravdu na složitější analýzu. 

Každopádně doufám, že se do takové situace sám nedostanu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Foundryman napsal:

Mě hlavně fascinovalo, jak ten kopec lehce vyjel primitivní UAZ, jehož celá "elektronika" sestává z 5 drátů ke světlům a ke startéru.

To se mi taky líbilo. To byla velká krása. Na druhou stranu s tím UAZem bych asi v běžném provozu jezdit nechtěl. 

Mimochodem, ten UAZ byl pořádně nalozenej, což mu dost pomohlo 

Upraveno uživatelem Dokusan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potreboval bych poradit. Vybiram sluzebaka a uz delsi dobu se mi libi civic s 1.5 litrovym turbem, jenze mam pocit, ze uz bude mimo muj rozpocet. Neporadili byste mi nejakou pripadnou levnejsi variantu s podobnymi parametry? V soucasnosti mam civica 8G s 1.8 litrovym benzinem, ktery byl kupovan kolem pul milionu a predpokladam, ze podobny rozpocet dostanu znovu (na zaklade infa od kolegu). Parametry co sleduji je rozumny vykon motoru (1.5 turbo ma 180k), podvozek, ktery ma u noveho civica, opet po case, nezavisle zaveseni na zadni naprave (oproti 8G). Na okreskach, co jezdim je to znat. A asi by to mel byt hatchback, abych narval kocar do kufru. Jde mi na prvnim miste o dobry svezeni. Novy civic s timto motorem je az ve vybave sport plus a ta zacina na 700 a neco. Samozrejme si zkusim rict o civica, ktery se mi fakt libi, ale myslim, ze to neprojde, a tak bych mel rad i nejakou predpripravenou alternativu. Dnes je to v teto cene samej trihrnek, a to bych si snad radsi nechal staryho civica, i kdyz uz tak trochu hnije a ma jedenact let. Predem diky za pripadne podnety. 

Upraveno uživatelem teg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi taky líbilo. To byla velká krása. Na druhou stranu s tím UAZem bych asi v běžném provozu jezdit nechtěl. 
Mimochodem, ten UAZ byl pořádně nalozenej, což mu dost pomohlo 
UAZ není potřeba nějak zásadně nakládat, aby projel tudy, kam ho pošleš. Jasně, na silniční provoz jsou podstatně lepší auta, ale v terénu bez asfaltu moc konkurence nemá
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wrangler, Land Cruiser, Jimny, géčko... Je kopec súčasných áut, čo sa v teréne nestratia.
To ano, ale ne všechny z nich to dlouhodobě vydrží nebo mohou kontrovat výhodnou cenou a dostupnosti servisu v tvrdých podmínkách mimo Evropu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...