Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Cena je strašná, a tak nějak mi tam řve ta věta o prvním majiteli a r.v. 1977, ale evidentně to je starej dobrej UAZ - netušil jsem, že se nechal koupit do soukroma. A tak nějak si vybavuji jiné kliky, nebo se pletu?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/uaz/ostatni/18787259?goFrom=list
EPIB75.thumb.jpg.b735edbcbc84b69abf22754c4e98828b.jpg
Tohle není rozhodně model 77, ačkoliv se to auto dělá v podstatě dodnes (Hunter), vč. limitek. Ty kliky jsou zrovna z toho hunteru
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 11. 2020 v 19:19, wawrik napsal:

Nie nie nie. Auto samé zastavilo, to áno (už to samo osebe je divné, ale OK, tvárme sa, že nie je). Vodič potom zabrzdil, čo je vidno na brzdových svetlách. A auto potom samé (!) uvoľnilo brzdové čeľuste a kvôli gravitácii začalo cúvať. Kolesá sa normálne odvaľovali, až neskôr začali brzdy zaberať (resp. pulzovať s pomocou ABS) tak, ako majú.

Nechcem to nejako veľmi rozoberať, lebo je to IMHO len nedoladený soft príliš skoro uvedeného nového modelu, a to auto je inak ako SUV dosť v poriadku. Na ceste sa podľa mňa nič podobné nestane. Ale chyba je (resp. bola) na strane auta, nie vodiča.

Moc to tady nečtu, tak trochu s křížkem po funuse.

On to přesně popisuje, co udělal. Říká, že při tom výjezdu držel plyn asi na polovině a nechal to na elektronice, která plnila úkol dobře a auto se šplhalo do kopce.  Po chvíli už cítil, že to nechce jet, otáčky klesaly, elektronika korigovala prokluz. Přepnul tedy převodovku a auto zase pokračovalo v jízdě, protože elektronika neomezovala prokluz (na videu je vidět, jak se kola začala protáčet a auto zase jede). Pak už ale cítil, že už to nechce jet ani tak, že auto nemá dynamiku, tak pustil plyn a šlápl na brzdu, že normálně zastaví s tím, že pomalu couvne dolů a zkusí to rozjet znovu.

Dále pokračuje v popisu a j k tomu i sestříhané video ze dvou kamer..: Pak je vidět, jak šlapu na brzdu, (i podle brzdových světel) a ještě se kola protáčejí. Auto asi na půl sekundy zastavilo, a pak i když stále držel brzdu, bez toho, aniž by to mohl ovlivnit se rozjelo z kopce dolů.

Dále pak popisuje, co se snažil udělat, když auto couvalo dolů kopcem a nastínil tam domněnku, že vzhledem k velkému náklonu elektronika vůbec nebyla schopna si s tím poradit. Až pak, kdy se náklon zmenšil, tak se mu podařilo zastavit. S přihlédnutím i k najetí do terénních nerovností.

Pak říká, že to byly nejhorších 7 sekund v jeho životě a pak pokládá tu hlavní otázku: V čem to bylo? Po důkladném prostudování záběrů ze tří kamer se shodli na tom, že vzhledem k velkému úhlu náklonu, elektronika usoudila, že to jeho zabrzdění znamená, že jsou zablokovaná kola a aby udržela výkon v tahu, rozhodla se pro jediné možné řešení a to i přes sešlápnutý brzdový pedál, povolit brzdové obložení. Což je prý to, co od toho opravdu nečekáte. Pak to obhajuje tím, že to není jako bezpečnostní problém, ale jen malá chyba v programu elektroniky, která by se nikdy neprojevila na nějaké normální cestě.

Za případné nepřesnosti v překladu se omlouvám, občas jsem některému slovu neporozuměl, už je to taky nějaký ten pátek, co mně živila ruština ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Frostie napsal:
Před hodinou, Irwinek napsal:
 

Tohle není rozhodně model 77, ačkoliv se to auto dělá v podstatě dodnes (Hunter), vč. limitek. Ty kliky jsou zrovna z toho hunteru

Jasně, já s tím sice jezdil před 30 lety na vojně, ale to snad taky nebyl 77, i když kdo ví, tam jsem to bral jako nutné zelené zlo, byť občas velmi zábavné 😄  přišly mi na tom jiné i jiné detaily než jen kliky - třeba rám okna, uchycení ......... ale ono těch verzí bylo. Píše tam 77 😞 víc o tom nevím

před 44 minutami, geometr napsal:

Navíc není ani zelenej 🙂

Ále je 😄 co je psáno, to je dáno :_D  jasně, ta klasická vojenská podělaná zelená to není

Já měl kdysi v techničáku napsáno barva béžová, a nikdy to auto nikdo nenašel, páč bylo šedivé 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Foundryman napsal:

No jo, ale když k tomu není techničák, nikdo to díky našim přiblblým předpisům nepřihlásí...

UAZy a Lanďáky normálně na technickou jezdí do civilních stanic technické kontroly (nasmlouvané), takže techničák to bude mít. Dokonce i dálniční poplatky musí platit (minimálně Tatry a "lakovky" mají krabičky).

Normálním lidem se, dle mého názoru, nepoštěstí se dostat k nákupu nabízených vyřazenek....lidi se k tomu dostanou až jako druzí nebo třetí v potravním řetězci.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Tichus napsal:

To si zase říkám, kdo ví, co na tom kdo vyváděl...a řešit pak nějaké problémy se zárukou...

Na BMW zkus Bychla BMW Vestec, jeden kámoš tam koupil hódně dobře předváděcí X1 a druhý X3. Pokud budeš mít jen trochu zájem, můžu ti dát kontakt na jednoho borce tam, který prý umí občas čarovat.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ryhlej dotaz - řeším teď financování novýho auta úvěrem/leasingem, jelikož je to pro mě z hlediska cashflow výhodnější než cash.

Je nějakej problém s financováním typu leasing, tzn. když je vlastníkem auta leasingovka a já bych byl jen provozovatel? Má to nějakou zásadní nevýhodu?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...