Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, Karussell napsal:

Spatne jsem se vyjadril. Pisu na telefonu a nechtelo se mi zbytecne cvakat, myslel jsem, ze potrebujes auto a chces z nejakyho duvodu novy(specificka vybava, zaruka, nevim co jeste)… coz je situace, ktera muze nastat, hlavne ve firme, kdyz Ti nejakym zpusobem vydelava penize.

Ono to “potrebuji” je hodne relativni. Ale standard je nejak nastavenej a lidem se z toho nebude chtit couvat. Kdyz jednou vis, ze mas Mercedes za 4 mesice dle libosti, tak proc bys mel cekat najednou rok a pul, skoro jako na Fávo za sociku?

BTW, kdyby kazdej chcal proti vetru jako Joy a resil to starym Phaetonem, tak za chvilku mas uplne stejnej problem, jen na urovni servisu. Nebyly by servisy, lidi, dily…

Do firmy to může bejt problém, stejně tak s operákem, když ti končí a potřebuješ náhradu, ale to se dá řešit buď přechodně, nebo prostě nebudeš mít přesně to co chceš. Existenční problém to není. Ten nastává když Ti stojí tisíce hotovejch aut bez 2 chipů, který znemožňujou prodej. To je pak fakt prekérka..

Standard souhlas.

Já sem nic “neřešil” starym Phaetonem, obě auta jsem koupil okamžitě co jsem je našel (rozuměj pár dnů na papírování) a to s jasnou představou, plánem a důvodama.
A tedy nevím, ale i přes všechny problémy, o kterých napříč těma odvědvíma vím (včetně těch servisů), tak bych neřekl, že by si měl stejnej problém. Minimálně ne v té časové ose sinusoidy (viz výše), na úrovni servisů by to trvalo daleko dýl. Ano teď jsou taky problémy, ale sourcing dílů naštěstí není ve většině případů (jsou vyjímky) centralizovaná záležitost. Takže imho by tak 2 roční “půst” od toho nejnovějšího a nejžhavějšího, tomu řetězci dost ulevil a umožnil mu zase doběhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším si novou firemní oktávku a chtěl bych se zeptat jestli byste volili motor 1,5 TSI 110 kW nebo 2,0 TDi 85kW.
Na lepší motor nejsou dukáty a je pro mě důležitá vyšší výbava.

Ještě se řeší varianta jestli operák nebo leasing. Nevím jak jsou na tom ty motory a spojky se životností. Ale pokud se to sejří, tak bych asi spíš volil operák a měl klid. Aktuálně mám na operák tu přechozí oktávku 1,6tdi a tam se tedy za 3,5 let a 110.000km nepokazilo vůbec nic, ale to jsem mohl mít štěstí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hehe, jak se to pěkně sešlo, horní část stránky a pak najel jsem s novým autem 100 tis, ale to jsemtaky mohl mít štěstí :) (nic proti pisateli, spíš jak to dokresluje výše uvedené, jo a ta 1,5 jede celkem fajn ale nepíšeš jaké trasy jezdíš).

No a ještě ad servis je docela nutno podotknout že mezi:

- nestartovalo to protože palivové čerpadlo ko, takže 14 tisíc čerpadlo, 6 hodin práce protože musela dolů nádrž, plus jsme doplnili vodu do ostřikovače za 250 za litr, suma sumárum 28.000,- a hezký den

vs.

- byto to čerpadlo paliva, ale po kontrole mu nic neni, způsobil to vadný konektor za 6 korun, takže nejdražší bude ta práce jelikož přístup k čerpadlu je komplikovaný . . . a dolej si ostřikovače

 

je dost markantní rozdíl ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, JoyStick napsal:

Do firmy to může bejt problém, stejně tak s operákem, když ti končí a potřebuješ náhradu, ale to se dá řešit buď přechodně, nebo prostě nebudeš mít přesně to co chceš. Existenční problém to není. Ten nastává když Ti stojí tisíce hotovejch aut bez 2 chipů, který znemožňujou prodej. To je pak fakt prekérka..

Standard souhlas.

Já sem nic “neřešil” starym Phaetonem, obě auta jsem koupil okamžitě co jsem je našel (rozuměj pár dnů na papírování) a to s jasnou představou, plánem a důvodama.
A tedy nevím, ale i přes všechny problémy, o kterých napříč těma odvědvíma vím (včetně těch servisů), tak bych neřekl, že by si měl stejnej problém. Minimálně ne v té časové ose sinusoidy (viz výše), na úrovni servisů by to trvalo daleko dýl. Ano teď jsou taky problémy, ale sourcing dílů naštěstí není ve většině případů (jsou vyjímky) centralizovaná záležitost. Takže imho by tak 2 roční “půst” od toho nejnovějšího a nejžhavějšího, tomu řetězci dost ulevil a umožnil mu zase doběhnout.

Jo, rozumim ze u Tebe je to o srdicku a jinych, nez praktickych duvodech, chtel jsem tim jen ilustrovat reseni formou ojetych aut a tim padem zvyseni zateze na servisy. Jak by vypadala krivka nabehu zateze nevim, tak moc se v tom nevyznam. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, Karussell napsal:

Jo, rozumim ze u Tebe je to o srdicku a jinych, nez praktickych duvodech, chtel jsem tim jen ilustrovat reseni formou ojetych aut a tim padem zvyseni zateze na servisy. Jak by vypadala krivka nabehu zateze nevim, tak moc se v tom nevyznam. 

Já taky nejsem žádnej expert na automotive, jenom se tak nějak motám kolem hodně oborů docela do hloubky, nebo mám kolem sebe lidi na doplnění z oborů, kde pracku nemám.

Ale rozumim Ti, sdílím určitý díl Tvé skepse, ale přecejen si myslím, že vloží-li se do supply-chain řetězce 1-2 mezičlánky, s bandou vlastních zdrojů a kreativitou českému lidu vlastní, mělo by to pozitivní efekt. Horší než sourcing totiž bude sehnat lidi. Ty nechtěj makat už vůbec :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem četl článek, že škodovka nabízi mimo EU konkrétně v Rusku úplně jiné specifikace aut viz https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-octavia-miri-do-ruska-s-motory-a-prevodovkami-ktere-rusum-muzeme-jen-zavidet/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Máte někdo info nebo zkušenost, jestli jde taková Škodovka přitáhonut k nám a provozovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, Jerryl napsal:

Teď jsem četl článek, že škodovka nabízi mimo EU konkrétně v Rusku úplně jiné specifikace aut viz https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-octavia-miri-do-ruska-s-motory-a-prevodovkami-ktere-rusum-muzeme-jen-zavidet/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Máte někdo info nebo zkušenost, jestli jde taková Škodovka přitáhonut k nám a provozovat?

Je to velký problém, stejně jako třeba staré popř. čínské motorky koupené na Ukrajině myslím, že to tahají cestou Ru-litva/Lotyšsko pak do ČR...ale nejsem si jistý, jestli se to vyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Jerryl napsal:

Hm,

on ten nápad byl dopředu odsouzen k neůspěchu, ale štve mě, že oni ty auta vyrobit umí, dokonce je vyrábějí, ale ne pro nás.

Hnus

No, jedna věc je "levně" vyrobit auto a druhá věc, je ho potom třeba v 50 km/hod poslat proti zdi jako tu jihoamerickou Dacii Duster a dopadne potom jak dopadne.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/dacia-duster-dostala-v-crash-testu-0-hvezd-po-prevraceni-a-uniku-benzinu-stacilo-jine-logo/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Jerryl napsal:

Já myslel nějakým fíglem.

třeba, že pokud člověk žil v zahraničí víc než 1/2 roku a pak si sebou doveze auto, tak mu ho tady přihlásí nebo tak něco. Vařím z vody

Většinou to je tak že pokud žiješ dlouhodobě, většinou pracovně; v zahraničí, a máš to jak prokázat (pojištění, daně, přechodný pobyt) ale trvalý pobyt máš u nás, tak si za určitých podmínek můžeš dovézt auto. Většinou to bývá že auto venku musí být nějaký čas (většinou 6 až 12 měsíců) přihlášeno na tamní značky (na tvé jméno, tedy musíš tam být legálně v případě mimo eu) a mít zaplaceno povinné ručení. 

Plus po přihlášení u nás, kde mohou nastat komplikace jako je homologace, překlady techničáku, absence "rodného listu" auta (doplňte mi někdo prosím jak se tento dokument jmenuje, zapomněl jsem);  ti mohou úřady nařídit nezcizitelnost, tedy auto např. po dobu 2 let nesmíš prodat.

 

Upraveno uživatelem Tom4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V řadě těch zemí se vyrábí auta jen pro domácí trh, používají se tam vyběhlé motory, které se už v Evropě nedají přihlásit, to znamená, že neprojdou ani individuálním schválením. Navíc, se část dílů vyrábí taky z místních surovin, třeba plechů, vím, že se řešily problémy s jejich kvalitou a to se sem ta auta nikdy nedostala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...