Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

49 minutes ago, Bells said:

@Hasňa Ta 1.6 mi vzhledem i k papírovým hodnotám přišla slabá, takže jsem vyřadil rovnou a očividně správně, když to tak čtu :) Já čtyřkolku primárně nepotřebuju, ale XV se jinak ani nedělá a neříkám, že to je na škodu, naopak bych konečně mohl začít jezdit "kdekoliv", což teď nepřipadá v úvahu. Tak nějak i čekám, že bude servis asi dražší, než u koncernu, ale kolik to tak třeba je, pokud se mohu zeptat? Bavíme se o servisu v autorizáku, nebo mimo?
Díky.

@wawrikCo bylo průserové u toho dieselu? Jako primárně bych šel asi po benzínu, ale říkal jsem si, že kdyby se třeba objevilo zajímavější auto v naftě (co jsem koukal, tak oba jsou to dvoulitry a výkon podobný), tak bych ho asi bral, tak teď úplně nevím :) Určitě chci manuál, takže CVT řešit nemusím :) 

Od roku 2012 - 13 by ty diesel boxery měly být už celkem v pořádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Bells napsal:

.. Já čtyřkolku primárně nepotřebuju, ale XV se jinak ani nedělá a neříkám, že to je na škodu, naopak bych konečně mohl začít jezdit "kdekoliv", což teď nepřipadá v úvahu. ...

V tom případě bych hledal jinde. "Kdekoliv" stejně jezdit nemůžeš a čtyřkolka a vysoká světlost jsou jediné dvě věci, ve kterých XV vyniká a ční daleko nad konkurencí. Pro mě byly tyto dva faktory, vzhledem k tomu, že je to primárně pro ženu a k tomu kde bydlíme a jak tu bojujeme někdy se sněhem, zásadní. Ale pokud tomu tak není, tak jinde bude lépe. Ve všech ostatních faktorech je XV spíše podprůměrné. Snad ještě jízda po rozbitých cestách je dobrá, má to velké gumy a dobrý podvozek. A zatím se to nekazí, ale má to jenom 70k km. Jinak ale bude ve všem ostatním asi lepší nějaký Němec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 10-12k v autorizáku není zase tak hrozné, když si vezmu kolik stojí servis v autorizáku u koncernu, samozřejmě dle toho, co se dělá, ale tak jako tak to není nějaký extrémní rozdíl, díky za info.

Co se týče toho manuálu, tak by normálně měl být, respektive když projíždím inzeráty, tak tam dvoulitry jak benzínové, tak naftové v manuálu jsou. S redukcí už nevím, po tom jak ani primárně nejdu, tak jsem neřešil se přiznám :) 

S tím hledáním jinde...ono se to má tak, že jsem vlastně hledal všechno možné, nešel jsem ani primárně po Subaru, ale tak nějak mi to ze všeho právě vyšlo nejlépe. Momentálně řeším, zda právě vyměnit dosavadní auto (koncernové) a pokud ano, tak bych chtěl i mimo koncern a tam mě Subaru zaujalo prostě nejvíc, nemůžu si pomoct.
Četl jsem nějaké recenze a tak a dost se to chválí, i řidičsky to chválí, což bych třeba u zvednutého auta nečekal a pokud je to řidičsky dobré, tak budu šťastný. Chtěl jsem právě nějaké info navíc i od lidí, kteří to vlastní, aby to nebylo jen o recenzích na netu.
Navíc já tu čtyřkolku určitě nezatracuji, to určitě ne, že jí nepotřebuju primárně ještě neznamená, že jí nevyužiju. Jezdím hodně na hory, stejně tak i hodně do přírody a tak a co si budeme s nynějším autem je to dosti limitující...dost hodně, ve smyslu, že se sportovním podvozkem a nízkoprofily se mi vážně po čemkoliv jiném, než asfaltu jet nechce.

S XV bych se asi sžil celkem dobře si myslím a mohl bych přestat řešit každou díru na silnici a tuplem pak, kam chci dojet, to mi přijde fajn a pořád to ještě není kravské SUV. Přemýšlím, na jaké auto jsem třeba ještě zapomněl v hledání, ale stále je mi XV celkově takové nejvíc sympatické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neříkám, že je to málo, právě mě ta cena zajímala, abych mohl porovnat s koncernem, ve kterém jsem. Je mi jasné, že japonce to bude vždy vyšší, ale nepřijde mi to nějak extrémně vyšší. Taky je otázkou, když koupím x let staré auto, jestli je potřeba autorizák, ono to taky není spása pro auto. Se svým jsem vždy jezdil na Jarov a naivně si myslel, že má nejlepší možnou péči, no vzhledem k tomu, že mám momentálně auto na GO motoru (najeto 110kkm, což fakt není nájezd na GO) a mechanik nadával, co už se mělo dávno vyměnit a proč to neudělali, tak jsem se přesvědčil o opaku, takže možná raději k někomu, kdo vím, že se na to nevykašle, než bazírovat na autorizáku a pak to bude pravděpodobně i za méně, takže ta cena zase tak špatná nebude si myslím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Outbacka, do autorizáku jezdím, jen když musím (některé díly jsou jen originál). Najeto 300.000 km, z toho já najezdil 200 tis. Nikdy nebyl nejmenší problém, olej nežere, krom běžné údržby není nic potřeba. Olej + filtry do 5 tis., výměna oleje v automatu a diferenciálech 7 tis. včetně proplachu.

Mám tu největší motorizaci, která byla k mání, 3.6 l, 6-válec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Foundryman napsal:

Mám Outbacka, do autorizáku jezdím, jen když musím (některé díly jsou jen originál). Najeto 300.000 km, z toho já najezdil 200 tis. Nikdy nebyl nejmenší problém, olej nežere, krom běžné údržby není nic potřeba. Olej + filtry do 5 tis., výměna oleje v automatu a diferenciálech 7 tis. včetně proplachu.

Mám tu největší motorizaci, která byla k mání, 3.6 l, 6-válec. 

Jak to myslíš do AD jen když musím? Třeba ten olej v automatu? To by byla ovšem super cena za sedmičku tedy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, African napsal:

Jak to myslíš do AD jen když musím? Třeba ten olej v automatu? To by byla ovšem super cena za sedmičku tedy.

Mám za rohem profíky na servis automatických převodovek, tak proč se obtěžovat k mantákům z autorizáku 🙂 Ti dojebou i výměnu dílu kus za kus, co je to oprava, to už dávno zapomněli. Nebo nikdy nevěděli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Foundryman napsal:

Mám za rohem profíky na servis automatických převodovek, tak proč se obtěžovat k mantákům z autorizáku 🙂 Ti dojebou i výměnu dílu kus za kus, co je to oprava, to už dávno zapomněli. Nebo nikdy nevěděli...

Aha, já si říkal že by to bylo u AD Subaru nějaký levný, v Mitsubishi jsem platil dvanáct a v MB dvacku :D S čím tedy jezdíš do AD když nemáš žádný stresíky? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Lion napsal:

No já byl s Golfem VII 2019 1.5 před tydnem a platil sem 5 a půl... Jen olej + filtry... S kabinovym filtrem a pylovym+ vyčištění klimy na jaře je to lehce přes sedm... Takže 5-7 je fakt míň jak 10-12...

Tak asi jiný kraj, jiná cena, nevím :) min plus tisíc ke tvé ceně. Ale to je jedno, jak jsem psal, AD pro mě u X let starého auta není úplně podstatný. A jak i píše Foundryman, tak to očividně jde lépe, taková byla zhruba moje představa. Jasně u koncernu budu u non AD opět níž, ale jde mi hlavně o to, že ten servis Subaru není nějaký extra dražší.
Nemluvě teď teda o tom, že vzhledem ke GO tak brzy, je to asi jako bych platil za servis pokaždé tak dvojnásobek, když si to rozpočítám. Už mám těch koncernových průserů asi dost, dokud se to netýkalo mě, tak jsem to tak nějak ignoroval, jako většina, ale to už teď nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, African napsal:

Aha, já si říkal že by to bylo u AD Subaru nějaký levný, v Mitsubishi jsem platil dvanáct a v MB dvacku :D S čím tedy jezdíš do AD když nemáš žádný stresíky? 

Naposled třeba krycí plech pod motorem, prorezl za tu dobu, aftermarket není. Nebo blbá výměna svíček. Tím, že je to ležatej boxer a ještě 6 hrnků, dostanou se k němu jen přípravkem. Ale to jsou jednorázovky jednou za X desítek tis. km. A třeba ty svíčky nebyly ani tak hrozný, na to, že jsou tam iridiový s životností cca 100 tis. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 26 minutami, African napsal:

Aha, já si říkal že by to bylo u AD Subaru nějaký levný, v Mitsubishi jsem platil dvanáct a v MB dvacku :D S čím tedy jezdíš do AD když nemáš žádný stresíky? 

Jo, ještě dodám - kolega má MB taky s automatem, ten u tohohle servisu na převodovky platil za komplet 14 tis. vč. daně. Nevím teda, proč je servis (patrně) ZF převodovky o tolik dražší, než Aisinu, co mám já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Foundryman napsal:

Naposled třeba krycí plech pod motorem, prorezl za tu dobu, aftermarket není. Nebo blbá výměna svíček. Tím, že je to ležatej boxer a ještě 6 hrnků, dostanou se k němu jen přípravkem. Ale to jsou jednorázovky jednou za X desítek tis. km. A třeba ty svíčky nebyly ani tak hrozný, na to, že jsou tam iridiový s životností cca 100 tis. km.

Jasný, tak to je ještě na pohodu, AD si vždycky nějaký systém najdou, aby jsi tam také musel :D My když měli úplně nové Mondeo 2011 v záruce, tak nám nikdo nebyl schopen vyměnit žárovku, ani v AD ještě neměli správné postupy, nějaké nové nářadí k výměně ještě nové zabalené, tak se tam tenkrát pral se světlem asi hodinu. Dodnes vzpomínám jak tam technik řval, co že v tom Fordu je za idioty :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, African napsal:

Jasný, tak to je ještě na pohodu, AD si vždycky nějaký systém najdou, aby jsi tam také musel :D My když měli úplně nové Mondeo 2011 v záruce, tak nám nikdo nebyl schopen vyměnit žárovku, ani v AD ještě neměli správné postupy, nějaké nové nářadí k výměně ještě nové zabalené, tak se tam tenkrát pral se světlem asi hodinu. Dodnes vzpomínám jak tam technik řval, co že v tom Fordu je za idioty :D

No ale třeba u Tatry Hadimršky přístup ke svíčkám byl 🙂  Haubna se, pravda, zvedala i s blatníky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, napadlo mě že se zeptám v tomto vlákně, určitě je zde mnoho zkušených motoristů. 

V rodině budeme rotovat auta, budu tedy prodávat svého Golfa mk6. Na co si dát pozor při prodeji, přepisu auta na soukromou osobu? Přepis mám v plánu řešit určitě osobně za přítomnosti obou, takže tam by problém nastat neměl, co ale napsat do kupní smlouvy aby bylo vše právně v pořádku?

prodej.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My mame doma jedného Outbacka 2010 “kachle” ktorý mal byt podľa všetkých múdrosti na internetoch minimálne aspoň uz 3x mŕtvy a on nič. Kupoval som ho nového, teraz má 230k km a všetko bez jediného problému. V servise mu dam čo treba, lejem do neho “lepšiu” naftu, točím ho v otáčkach ktoré má rád a on sa mi odvdacuje hlavne cez zimu, kedy mám pri ňom vždy úsmev na tvári :) …ešte aj včera večer keď nasnežilo sme sa boli trosku zabaviť a previezť so “starsim” 6 ročným synom. Okrem toho mame doma aj MB GLC v automate a takmer plnej výbave…oproti starcekovi Outbacku strašne nudné auto 🙂

Upraveno uživatelem matt81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...