Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Ať se držíme především tématu vlákna, tak budu samozřejmě moc rád, když mi klidně s výběrem náhrady pomůžete :) Prolézám kde co, na Subaru jsem se i tady ptal, po čase jsem k tomu přidal Mazdy, teď se třeba motám i kolem naftového dvoulitru od Fordu, o kterém jsem nenašel nějaké hrůzostrašné info a pročítám a hledám stále. Samozřejmě se bavím o starším autě, ne novém, na to není budget. Primárně přímá náhrada stávajícího Leona, takže něco té velikost, ale nevadí mi ani kombi viz třeba právě Mazda 6, nebo zvýšeného, když to alespoň funguje - Subaru XV, taky bych chtěl alespoň trošku vědět, co se děje mezi mnou a silnicí a určitě nechci nějaký holobyt. Byť Leon je zatracovaný, tak ho mám ale v plné výbavě a díky sportovní verzi FR je fajn i na řízení (ehm, až na ten krutě tvrdý podvozek, díky kterému drží, ale pohodlné to úplně není), což se o mnoha autech říct fakt nedá. Subaru je obecně na řízení chválené, i to XV, Mazdy tady, Fordy taky, i proto ta auta ve výběru mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, uff napsal:

Covece ja bych si ho po GO zrovna nechal. Jaka je pravdepodobnost, ze se ten motor v nejblizsich letech vysere... Na kolik to prislo? 

Já se přesně o tom bavil s mechanikem, který to dělal a sám říkal, že to auto je fajn, že pěkně jede atd., ale že mi nikdo nezaručí, že se to a samé nemůže stát znovu třeba u dalšího pístu, že je to holt úskalí těchto motorů a verzí jak a proč se to stalo je několik a ne všem se dá zcela předejít. Viděl jsem veškeré díly, které z toho vytáhl a když jsem viděl třeba právě ten propálený píst, tak ve mě trošku zatrnulo, celý spálený na uhel a díra v něm o průměru brčka.
Cenu udělal docela pěknou (něco málo přes 40k), vzhledem k rozsahu práce a vyměněných dílů, dělal rovnou vše okolo, svíčky, cívky, vstřiky, veškeré těsnění, hlava, výbrus válce atd., prostě vše, co to může ovlivnit, aby i když to budu prodávat, tak mi to někdo neomlátil za měsíc o hlavu :) + pak vše, na co ještě nemělo dojít ale i v rámci rozebrání se stejně muselo udělat, rozvody, olej atd., ale to mi nevadilo, olej bych řešil zhruba za čtvrt roku a rozvody +- za rok třeba.
No každopádně když vezmu cenu opravy vs cenu auta, tak je to víc než dost a jak jsem psal, cena byla ještě pěkná, četl jsem o vyšších částkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mazdu 6 kombi má junior, motor 2.0 Skyactiv, 121 kW. Vozí v tom ženu, 2 děti + odpovídající náklad, s projevem auta je velice spokojenej, i z hlediska spotřeby. Říkal, že hodnotí perfektní sladění motoru s podvozkem. Má ji od jara, kupoval mírně jetou, zatím najel asi 25 tis. bez nejmenšího problému.

Já mám Subaru Outback, 3.6 l, najel jsem s tím přes 200 tis., krom spotřebáku jsem měnil šusplech pod motorem a jeden ventil hydroštelu (1.500,- Kč). Jezdí to náramně, ani spotřeba není nijak strašlivá (dlouhodobě cca 9,5 l/100), provoz smíšenej buď poskoky 10-20 km, nebo zase dálniční štreky třeba 500-600 km v kuse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, guzmic napsal:

@Tomas_2002

Ahoj,

mám na tebe dotaz, jak velký problém je u golfa 7 domontovat tempomat?

Multifunkčního volant není. Třikrát jsem byl u AD opsali si vin, ale neozval se vůbec nikdo.

Díky za rady.

Oficiálně to nejde. VW nám k tomu nedodá kód, aby se tempomat zapsal do řídící jednotky vozu. Pokoutně by to jít mělo, ale ve chvíli, kdy se bude přehrávat software ŘJ (např. při updatu) tak se to zase přepíše verzí bez tempomatu.

 

Před hodinou, Bells napsal:

Já vím, že za koncern budeš samozřejmě kopat, když v tom děláš, ale upřímně, myslím, že i ty moc dobře víš, že ty TSI fakt zrovna nejspolehlivější nejsou, nemusíme to zkoušet tutlat, jako koncern, těch lidí, kterým se to podělalo jsou mraky (přesně propálené písty) a aby to nevypadalo, že jedu jen proti koncernu, tak oni jsou to obdobné motory napříč značkami, není to žádné tajemství, je to úskalí přímovstřiku. Sám jsem za koncern orodoval několik let a i ten motor je za mě jinak fajn, dokud se takhle nepodělá - najeto 110k, při 70k se řešilo turbo, což byla díky bohu jen klapka, teď ve 110k ten píst, což už je mnohem horší, jinak vlastně nic, ale po tomto už dál nechci, jako řešit při 110k defakto GO, to nikdo nijak neokecá, není to normální. Já samozřejmě vím, že všude může být něco, ale teď když mě to vypeklo, tak to dál prostě nechci, nic víc, nic míň. Nepsal jsem ani o nesmrtelném autě, jen o tom, že už ne koncern a ne tyhle motory, respektive především ne tyhle motory, že bych rád zkusil něco jiného, co ve mě vzbuzuje větší důvěru....až mě vypeče i to třeba, tak můžu nadávat zase, nikdo neříká, že se to nemůže stát. Vůbec se ani nechci hádat, píšu jen reálnou aktuální zkušenost, když se to tu tak propíralo. Nebýt toho, tak by u mě auto ještě nějakou dobu pobylo, měl jsem v plánu prodávat tak při 150k, tak holt budu dřív a ještě s krutým mínusem a vůbec nebudu lhát, že se mi ani prodávat nechce, horko těžko hledám náhradu, ale prostě tomuhle už nevěřím, tak to je. Doteď jsem šel cestou downsizing motoru, tak teď chci zkusit tu druhou a tam mi vychází Mazda a Subaru a nebo pak ještě verze zkusit místo benzínu naftu od něčeho dalšího, možná i to je cesta, nevím, sám to právě řeším co místo toho a nadšením opravdu neoplývám :) 

Hele reálně můžu říct, že neznám značku, který se auta neserou. Nebo by se sraly míň, než u konkurence. Za 15 let co prodávám bazarový auta jsem viděl posraný snad už úplně všechno.

Já spíš řeším, jestli jsou pro to dostupný díly. Např. na díl na Mitsubishi Outlander jsem čekal víc než 60 dnů. Takže za mě je ideální mít auto nový, se zárukou a když (až) se něco posere tak skočit do náhradního auta a čekat na opravu (ideálně co nejkratší dobu).

Provozovat dneska moderní auto po záruce je jenom čekání na to, jak velký prachy to bude stát až se to posere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Bells napsal:

Já se přesně o tom bavil s mechanikem, který to dělal a sám říkal, že to auto je fajn, že pěkně jede atd., ale že mi nikdo nezaručí, že se to a samé nemůže stát znovu třeba u dalšího pístu, že je to holt úskalí těchto motorů a verzí jak a proč se to stalo je několik a ne všem se dá zcela předejít. Viděl jsem veškeré díly, které z toho vytáhl a když jsem viděl třeba právě ten propálený píst, tak ve mě trošku zatrnulo, celý spálený na uhel a díra v něm o průměru brčka.
Cenu udělal docela pěknou (něco málo přes 40k), vzhledem k rozsahu práce a vyměněných dílů, dělal rovnou vše okolo, svíčky, cívky, vstřiky, veškeré těsnění, hlava, výbrus válce atd., prostě vše, co to může ovlivnit, aby i když to budu prodávat, tak mi to někdo neomlátil za měsíc o hlavu :) + pak vše, na co ještě nemělo dojít ale i v rámci rozebrání se stejně muselo udělat, rozvody, olej atd., ale to mi nevadilo, olej bych řešil zhruba za čtvrt roku a rozvody +- za rok třeba.
No každopádně když vezmu cenu opravy vs cenu auta, tak je to víc než dost a jak jsem psal, cena byla ještě pěkná, četl jsem o vyšších částkách.

A tak nebylo by lepší si zajistit třeba pojištění pro případ opravy, když už jsi do toho dal takový kačky a ještě si ho nechat? Teda především proto, že jestli byl někdy fakt blbej čas na nákup ojetýho auta tak je to teď ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Bells napsal:

... teď se třeba motám i kolem naftového dvoulitru od Fordu, o kterém jsem nenašel nějaké hrůzostrašné info a pročítám a hledám stále...

před 4 hodinami, Hasňa napsal:

Já jsem si vlastně nikdy nekoupil dvě auta stejné značky za sebou. 

Já vlastně taky ne, i když po Focusu přišlo Volvo V40, což je tak trochu zase Focus, a motor je v tom zase 1.6 nafta, tedy prapůvodně od francouzů. Zrovna na tenhle motor jsem těch hrůzostrašnejch historek četl spoustu a musím zaklepat s motorem problém nikdy nebyl. Ford koupen v necelých 180 tis. km, šel pryč ve 300. Volvo koupeno se 78 tis. , aktuálně najeto 97 tis. Servis pouze u AD dle jejich plánu a ty auta téměř neznaj krátké trasy, který ten motor fakt nemá rád. Do práce to mám 50 km po okreskách, 10km poskok tak jednou za týden /14 dní, kratší trasy vyjímečně, Volvo má navíc bufíka, takže teď odpadají studené starty. Jestli jezdíš @Bellsvíc po městě, tak tam bych Fordí ani jinou naftu asi nezvažoval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bellsi, pokud chceš něco zvýšeného, co dobře jezdí, tak já před čtyřmi roky kupoval Hondu CR-V, 2008, 2,2 nafta. Mělo to najeto 120 tkm, teď to má 206 a měnil jsem jen žárovky a přední stabilizátory. Jinak jen servisní prohlídky. Jízdní vlastnosti velice dobré, spotřeba já po dálnici 6,5, žena po městě 7,5l. Interiér skvěle řešený a prostorný, výbava střední. Když jsem odjel na půl roku mimo ČR, tak mi ji žena zabavila a já si po návratu koupil Ford Kuga 2019, 2.0 TDCI, 4x4, výbava Titanium + vyhřívané sicny vpředu, volant a čelní okno. Jízdní vlastnosti super, spotřeba kolem 6,6l (dlouhé štreky), interiér trochu stísněnější než u Hondy. Aktuálně mám najeto 51 tkm bez jakéhokoliv problému. Takže za mě doporučuju obě auta. I když Honnda není na nějakou moc sportovní jízdu. Kuga sedí jak přibitá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Jeremy napsal:

Objednán VW Arteon Shooting brake, 4x4, DSG, uhlák 147 kW. Docela se na to těším.. Jen teda objednáno na konci října a zatím žádné zprávy o dodání. Doufám, že někdy během ledna to začnou vyrábět..

 

👍 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Jeremy napsal:

Objednán VW Arteon Shooting brake, 4x4, DSG, uhlák 147 kW. Docela se na to těším.. Jen teda objednáno na konci října a zatím žádné zprávy o dodání. Doufám, že někdy během ledna to začnou vyrábět..

 

Obávám se, že jsi hodně velký optimista. A3 s motorem 1,5 TSI má žena objednanou od července a po kontrolní otázce prej vůbec nemusí uvažovat nad zimákama pro tuto sezónu. Prej když se zadaří, tak někdy na konci května by se mohla svézt. Nevěřím, že by uhláky vyráběli svižněji. Jo a to v tom minulém červenci slibovali dodání do vánoc, tedy do těch právě minulých, nikoli příštích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak nebylo by lepší si zajistit třeba pojištění pro případ opravy, když už jsi do toho dal takový kačky a ještě si ho nechat? Teda především proto, že jestli byl někdy fakt blbej čas na nákup ojetýho auta tak je to teď ...

Přesně. Už 3 měsíce koukáme po něčem větším pro ženu a na prodej jsou jen olítané vrány nebo hezké auta s cenou atakující cenu nového. A na nová auta zas není vyjímka rok čekačka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kamoš si objednal v červnu dalšího leasingovýho S-maxe a teď dostal mailem toto:

Dobrý den pane *******,

dostali jsme právě informaci z Fordu, že u modelů S-Max a Galaxy s naftovým motorem se vůbec neví, kdy se objednané zákaznické vozy vyrobí. Máme Vás kontaktovat s tím, jestli byste neuvažoval o změně na provedení HEV. To by se prý vyrobilo v Q1 2022. Zvažte to, prosím, a dejte mi vědět, jak se rozhodnete.

Děkuji.

Měl to objednaný a potřebuje to 4x4. To ten HEV není, takže co teď? Dostupná alternativa S-maxe ve čtyřkolce pro velkou rodinu (7 míst)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, lazy napsal:

Tak kamoš si objednal v červnu dalšího leasingovýho S-maxe a teď dostal mailem toto:

Dobrý den pane *******,

dostali jsme právě informaci z Fordu, že u modelů S-Max a Galaxy s naftovým motorem se vůbec neví, kdy se objednané zákaznické vozy vyrobí. Máme Vás kontaktovat s tím, jestli byste neuvažoval o změně na provedení HEV. To by se prý vyrobilo v Q1 2022. Zvažte to, prosím, a dejte mi vědět, jak se rozhodnete.

Děkuji.

Měl to objednaný a potřebuje to 4x4. To ten HEV není, takže co teď? Dostupná alternativa S-maxe ve čtyřkolce pro velkou rodinu (7 míst)?

https://www.seat.sk/tarraco/tarraco

Tohle je taky hodně velké auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem mimo dosah, takže až teď....

V 29. 12. 2021 v 13:35, Tomas_2002 napsal:

A tak nebylo by lepší si zajistit třeba pojištění pro případ opravy, když už jsi do toho dal takový kačky a ještě si ho nechat? Teda především proto, že jestli byl někdy fakt blbej čas na nákup ojetýho auta tak je to teď ...

Přiznám se, že vůbec nevím, že něco takového třeba jde...na druhou stranu, známe jak to je, když se člověk jednou nalomí, tak to těžko bere zpět. Taky neříkám, že to auto musím měnit hned, ale řešit to chci, ono časem bych to řešil tak jako tak, kvůli potřebě něčeho většího, takže vlastně proč ne rovnou. Vím, situace fakt nejlepší není, ale taky na to nespěchám, takže nemusím brát každý pojízdný střep :) a co se týče cen, tak samozřejmě je nesmyslně předražené i moje auto, takže ten poměr mezi mým vs nástupcem je vlastně pořád stejný.

V 29. 12. 2021 v 15:31, honzyk napsal:

Já vlastně taky ne, i když po Focusu přišlo Volvo V40, což je tak trochu zase Focus, a motor je v tom zase 1.6 nafta, tedy prapůvodně od francouzů. Zrovna na tenhle motor jsem těch hrůzostrašnejch historek četl spoustu a musím zaklepat s motorem problém nikdy nebyl. Ford koupen v necelých 180 tis. km, šel pryč ve 300. Volvo koupeno se 78 tis. , aktuálně najeto 97 tis. Servis pouze u AD dle jejich plánu a ty auta téměř neznaj krátké trasy, který ten motor fakt nemá rád. Do práce to mám 50 km po okreskách, 10km poskok tak jednou za týden /14 dní, kratší trasy vyjímečně, Volvo má navíc bufíka, takže teď odpadají studené starty. Jestli jezdíš @Bellsvíc po městě, tak tam bych Fordí ani jinou naftu asi nezvažoval. 

Sice bydlím v Praze, ale taky ne navždy a už teď jsem ve stavu, kdy moje nejkratší trasa je 25km a to rozhodně ne kodrcání po městě, všechno další je 50+, takže se nafty úplně nebojím. To už bych se víc bál spíš jízdy jako takové, prostě motor rád točím, takže taková atmosféra od Mazdy je mému stylu jízdy rozhodně bližší, než nafta, ale zase ten naftový dvoulitr od Fordu bude s Focusem fugnovat slušně si myslím.

V 29. 12. 2021 v 20:45, Lenin napsal:

Bellsi, pokud chceš něco zvýšeného, co dobře jezdí, tak já před čtyřmi roky kupoval Hondu CR-V, 2008, 2,2 nafta. Mělo to najeto 120 tkm, teď to má 206 a měnil jsem jen žárovky a přední stabilizátory. Jinak jen servisní prohlídky. Jízdní vlastnosti velice dobré, spotřeba já po dálnici 6,5, žena po městě 7,5l. Interiér skvěle řešený a prostorný, výbava střední. Když jsem odjel na půl roku mimo ČR, tak mi ji žena zabavila a já si po návratu koupil Ford Kuga 2019, 2.0 TDCI, 4x4, výbava Titanium + vyhřívané sicny vpředu, volant a čelní okno. Jízdní vlastnosti super, spotřeba kolem 6,6l (dlouhé štreky), interiér trochu stísněnější než u Hondy. Aktuálně mám najeto 51 tkm bez jakéhokoliv problému. Takže za mě doporučuju obě auta. I když Honnda není na nějakou moc sportovní jízdu. Kuga sedí jak přibitá...

To zvýšené není určitě prioritou, dával jsem to spíš jako jednu z možností a i jsem po takových autech koukal, když už :) Zrovna i na CR-V jsem koukal taky, stejně tak Kuga, CX-5, CX-7 (ta je už dost stará, ale to auto jako takové se mi líbí), RAV4 a to celé začalo u Subaru XV, které mi přijde fajn, plnohodnotná čtyřkolka, když už teda, dvoulitr benzín a všichni to chválí i řidičsky. No ovšem všechny kromě CX-5 a XV mají v mých očích shodný problém, hrozně se mi nelíbí uvnitř (každý to samozřejmě vidí jinak) a to tak nějak nepřekousnu, když v tom autě sedím.

Celkově mám prefernce momentálně zhruba takto: Mazda 6 - ta se mi strašně líbí a přiznám, že po té těžko vybírám něco jiného, Corolla Hybrid - pro mě určité ústupky, ale líbí se mi a hybrid bych klidně zkusil, navíc je to mega spolehlivé, Focus - znám moc dobře a ze všech možností vychází asi nejlépe cenově, no a pak už jsou další možnosti viz XV, nebo něco dalšího.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...