Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Hele měl jsem to podobné jak ty. Měl jsem Mondeo Mk4 1.6 EB. Super auto skutečně vším, řidičsky, prostorem, svižností. Ale pak jsem při nájezdu cca 120 tis začal číst jak se propalují písty a už hlodal červíček. No najel jsem s tím nakonec 164 tis km, řešil jen repas turba a doteď na Mondeo nedám dopustit, ale už jsem nechtěl další podobný oturbený malý objem.
Sen byl vždy Outback, nebo XC70. I na tu Mazdu 6 jsem koukal, ale pak jsem si řekl, že si udělám radost a koupil Otb 2.5, nejvyšší výbava. Něco na tom autě je super, něco naopak nechápu jak je v autě v podobné cenové relaci možné, ale mám co jsem chtěl a jsem celkově rozhodně spokojen. Každopádně doporučuju si vše co chceš projet, protože mě takhle třeba dost zklamal Levorg (uvažoval jsem, že bych ustoupil a ještě jednou koupil oturbenou 1.6). 

Ještě doplnění, např. Kuga je mi malá (podvozek jak Focus), prostě jsem ještě potřeboval sedačku o kousek dozadu, abych se cítil pohodlně za volantem. V60 CC stejné jak Focus, snad ještě menší. 

Upraveno uživatelem Steke_m
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Bells napsal:

... a už teď jsem ve stavu, kdy moje nejkratší trasa je 25km a to rozhodně ne kodrcání po městě, všechno další je 50+... 

Tak v tomhle režimu jsem provozoval Focuse, teď se to trochu posunulo, takže primárně 50 +. V tom případě bych se toho naftového Forda vůbec nebál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bellsi, naprosto to chápu. Každému se líbí něco jiného, Honda je prostě podřízena praktičnosti v interiéru, ale z aut, co jsem měl je to zatím etalonem spolehlivosti. A to jsem ji kupoval v AAA, pak jsem zjistil, že jsem pátý majitel, nicméně měla poctivě vedenou servisku, což mi potvrdili i u AD. Kuga je uvnitř trochu Kosmír, ale už to není tak divoké, jako dřív a taky se nekazí. Ale beru, že SUV se nelíbí každému. Myslím, že s Mazdou 6 vedle rozhodně nešlápneš a Focus je takový zábavný auto…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj@wawrik, už dlouho tě chci požádat o postřehy/recenzi z provozu Alfy Stelvio, máš myslím benzín (nevím jestli 148 nebo 206 kW verzi) a již jsi psal, že jsi spokojen a spolehlivost je super, což mi dalo brouka do hlavy a klidně bych si ji někdy v budoucnu pořídil (206kW verzi Veloce). 

I ostatní tady určitě bude zajímat spolehlivost, protože předsudky z minulosti jsou, myslím, stále v lidech zakořeněny 🙂

Zajímají mě i postřehy z dieselové verze, pokud někdo má. 

Děkuji. 

alfa-romeo-stelvio-veloce-ti-2020-4k-5k-cars.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, moco napsal:

Ahoj@wawrik, už dlouho tě chci požádat o postřehy/recenzi z provozu Alfy Stelvio, máš myslím benzín (nevím jestli 148 nebo 206 kW verzi)

Veľmi neporadím, mám benzínové Stelvio 280k, na konci mesiaca bude mať práve tri roky, ale mám ho na SK a kvôli korone som na ňom veľa nenajazdil (má okolo 25k km). Jazdia na ňom moje decká plus občas jeden z riaditeľov, aby nezlenivela. Nepokazilo sa vôbec nič, veď je to stále nové auto, aj keď sa teda na tom strieda päť rôznych šoférov a na Islande si trochu aj zabrodila, čo asi nie je úplne typické využitie :D

Takže nejaké relevantné skúsenosti neposkytnem. Čo som sa pýtal pred kúpou pár majiteľov väčších predajcov, ktorí vedú viacero značiek (dvaja SK a jeden AT, s jedným z nich som sa bavil naposledy v novembri), tak sú na tom o dosť lepšie, ako Volvo alebo BMW. Občas stretnem na pumpe iného majiteľa Stelvia/Giulie, tak pokecáme - to je snáď súdrženjšia komunita, ako subaristi - a celkovo je s tými autami dosť spokojnosť. Aj keď Stelviá jazdia väčšinou dízlové, benzínové skôr Giulie.

Trochu ma mrzí spotreba, ale len kým si do toho auta nesadnem. Veľa sa jazdia krátke trasy po meste, tam je okolo 11 l, na diaľnici rovnako, mimo mesta plynulá rýchla jazda 9 l, dlhodobý priemer podľa tankovaní 9,89 l. Keď sa mu tak normálne šliape na krk, tak 14-15 l, ale postupne to klesá.

Úplne parádna je prevodovka (ZF8), pri rýchlej jazde radí snáď presne to, čo chcem, aj kvalty podrží... V balíku so samosvorom boli pádla pod volantom, najprv som ich chcel dať odmontovať, ale veľmi dobre sa ovládajú a dosť som si na ne zvykol.

Akurát sa treba obrniť voči tým predsudkom, to fakt lezie na nervy. Neskutočne. Človek by neveril, koľko kovaných odborníkov na spoľahlivosť áut - a špeciálne talianskych - po Slovensku behá.

DSC08382.thumb.jpg.53ca5ccd9b8332caf01f851f985e052a.jpg

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrik Díky, je to nádherný kus auta, jako skoro každá alfa a pokud je tam kus přidané hodnoty v podobě spolehlivosti, tak není o čem. 

A infotainment mi je upřímně buřt, stačí, když to má CarPlay. 

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, moco napsal:

A infotainment mi je upřímně buřt, stačí, když to má CarPlay. 

Tak o tom ti neviem povedať už vôbec nič :D Len, že na mňa hovorí po anglicky, tak sa asi nedá prepnúť do nejakej SK alebo CZ lokalizácie, ako tuším všetky FCA autá...

Ale jedna vec mi ešte napadla - minulú zimu som s tým tri dni stál v asi -25 °C, a odvtedy sem-tam vrzne ten ABS plast okolo radiacej páky. Neriešil som to, je to pod moju rozlišovaciu schopnosť, ale viem si predstaviť, že to niekoho pri takomto aute bude srať. Interiér celkovo je inak to najpríjemnejšie, v čom som kedy jazdil, vrátane dokonalého dreva. Ale drevo by si mal kovaný petrolhead asi odpustiť, ten balík prihodil okolo 100 kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, moco napsal:

@wawrik to tam narvali 100kg dřeva?

Nie, ale to konkrétne drevo bolo (v tom čase) súčasťou len jediného balíka, v ktorom boli napríklad aj lepšie a oveľa ťažšie sedadlá, čalúnenie a podobne.

Ale IMHO povinná jazda vo výbave je samosvor. To auto sa najmä na šmykľavom povrchu úplne inak a oveľa lepšie/precíznejšie ovláda. Dosť som to ocenil, keď som sa z Islandu vracal domov a cestou na trajekt som severom išiel v zimných podmienkach na letných pneumatikách. Čistá radosť jazdiť.

To tiež nejaké to kilo prihodí...

Sakra, a teraz mám chuť sa na nej povoziť, ale v garáži mám len RAVku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poprosím o radu. Tento rok mě čeká nejspíše obměna vozu (chtěl bych do léta). Strop zatím vidím na 700k. Vzhledem k rozpočtu se do nového asi nevejdu. Leda by někdo uměl zde vykouzlit nějakou nabídku, což v tento době nevím...

Nejspíše nějakýho gazika, takže ve výběru mám 

Toyota RAV4

Honda CR-V

Kodiaq

Chtěl bych 4x4, výkon 130kw a vyšší, prioritou je manuál a asi benzin, ale není podmínkou.

Můžete doporučit nějakou motorizaci, zkušenosti se spolehlivostí atp? Nebo kdyby měl někdo jiný tip? Diky

 

Upraveno uživatelem Gustaf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě, pokud ne nové, tak glc vychazi dlouhodobě jako jedno z nejmene poruchovych aut.

 

Je pravda, že v tom rozpočtu to u tohoto modelu nebude easy.

 

https://www.tipcars.com/mercedes-benz-glc/suv/nafta/mercedes-benz-glc-220d-isp-offroad-8720357.html

 

Ale pokud cokoliv hlavně fakt v automatu, jestli to má být rodinný kočár, tak jak jak to jednou zkusíš, už nikdy se nebudeš chtít vrátit k manuálu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...