Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Já bych to neviděl tak tragicky, záleží na konkrétním kusu, radši starší model ve vymazleným stavu, než honit co nejnovější, ale plečku, ta paušalizace není úplně na místě. Automatů už jsem měl spoustu, v autě pro denní potřebu bych manuál nechtěl a žádnej se mi nepodělal. Neříkám, že se to nemůže stát, ale není to žádná kosmická technologie a s běžnou údržbou, pokud to není nějakej z výroby problémovej kus, to vydrží poměrně dlouho... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzpomínám si, jak si kamarád koupil před lety e61 525d ( tedy třílitr ) 145kw v automatu se 415tis na tacho ( dle všeho pravé ) a my mu říkali jaký je blázen, dnes má auto 600tis a jezdí bez problému dál, mimo běžného servisu auto chodí parádně :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, M3maniac napsal:

Hlavně já bych mladému chtěl pomoc tak, že nych ho přemluvil ať si koupi manual. Proste ať se naučí s manualem a bude umět jet ve všem do čeho sedne, nikdy nevíš kdy se to hodí. Já bych svèmu synkovi nikdy jako první auto nedal automat. Ale to je jen můj názor ….

Za mne Amen...😉, jj 81 KW, "přeplatit" pěknou a má klid...  Nakonec může řadit 1,3,5 když je línej 😄

To @hufnor u automatu (staršího) bych viděl dva mínusy, první, najede docela km a chce úsporu, starší automat si vezme víc. Druhý, když automat s opravdovou historii servisu/nájezdu (což je možná problém tři) tak buď se olej měnil, pak pokračovat a brát to buď/nebo. Pokud se neměnil (resp to nevíš, takže neměnil) a auto má 200 tis + km, tak se doporučuje už nechat být (olej původní, jen kontrolovat hladinu) a pak to jednou nejspíš přijde, dříve, či později.                                 Proto proč ne, ale radši připlatit za servisovaný kus, což bude oříšek, ale kdo hledá.... Vyzkoušel jsem si skoro všechny možnosti 😀.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, semi001 napsal:

Vzpomínám si, jak si kamarád koupil před lety e61 525d ( tedy třílitr ) 145kw v automatu se 415tis na tacho ( dle všeho pravé ) a my mu říkali jaký je blázen, dnes má auto 600tis a jezdí bez problému dál, mimo běžného servisu auto chodí parádně :)  

Tak někdy se zadaří, bohužel u nás je velmi často na tachu 300 ale ve skutečnosti 500😉 hlavne u 20 let starých aut. Ja vždy říkám 160 potŕetí🤣. Na minulém 3,0d od bmw jsem najel 350.000 km a vše původní, dnes má dotyčný 400.000 a chrochtá si jak to jezdí. Ale olej jsem měnil kazdych 12-15 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu tady dávat citáty, ať to není dlouhé.

Synovcovi se prostě líbí jezdění autem s automatem. A já ho chápu. Kdybych býval kdysi při svém rozpočtu sehnal Galaxy s 2.2 tdci s plnotučným automatem, tak bych jezdil taky automatem, protože šaltrovat při jízdě takovým žebřiňákem není něco, co bych si vychutnával.

Takže ho na takové té základní úrovni chápu. S manuálem jezdí už druhý rok. A prostě ho to neba. Automat by chtěl, tak mu já chci pomoct.

Na druhou stranu jezdí relativně hodně, takže pokud chce automat, nemůže to být v kombinaci s žíznivým motorem, páč by ho to sežralo. Prostě tou úspornou spotřebou vyvážit tu větší žravost (takhle staršího) automatu.

U nákupu ojetého auta je jistý element loterie přítomný vždycky. I mezi obecně spolehlivými auty daného typu se najde nějaký ten "páteční" kus. Ale třeba na příkladu tchynina Renaultu jsem chtěl ukázat, že mám přímou osobní zkušenost s tím, že to jde. Že koupit starší auto s automatem za relativně málo peněz v mojí hlavě není automaticky průser, takže to rámcově nezavrhuju jako úplnou blbost, jen potřebuju, aby mi někdo helfnul zorientovat se v tom, co z nabídky typů je dobrý nápad a co ne.

Jde mi o obecnou radu na konkrétní typy auta, pokud má třeba někdo dobré zkušenosti nebo informace. U některých typů automatických totiž podle všeho někde udělali soudruzi z NDR chybu a podstatné procento kusů se tak odebéře v řiť po pár desítkách tisíc km. Na druhou stranu jsou v nabídce auta, která mají najeto hrubě přes 300 a podle všeho s původním automatem. A já tomu nemám problém věřit, protože sám jsem kdysi dvě léta po sobě jezdil s Volvem, ve kterém měl automat nalítáno cca 475 tisíc. Předlo si jako kotě. Ale to byla 850 před x lety.

Mimo jiné z volvofóra mám mlhavé ponětí o tom, že některé typy automatů u novějších typů byly prostě nechvalně proslulé svou nahovnovitostí.

Takže obecně tuším, čemu se spíš vyhnout a co by mohlo fungovat. Ale zas tolik pozornosti autům nevěnuju, abych měl přehled o tom, jak je to u všemožných typů kombinací motorů a převodovek, natož u aut z té doby mezi lety 2000 do cca 2007, která odpovídá tomu rozpočtu.

Vznikají tedy zapeklité otázky.

Například, je malý diesel a automat v Corolle z roku 2005 problém? Netuším. Může to být spolehlivé? Vzhledem k reputaci Toyoty možná i jo. Je dobrý nápad kupovat takové auto, kterých jsou v ČR tak možná jednotky kusů?  V případě problémů asi ne.

Jaké DSG je v pohodě a jaké je potenciálně vachrlaté? Těch typů je taky mrtě a čert aby se v tom vyznal, co s kterým motorem.

Zas, motory. To člověk o autech s odpovídajícími parametry a cenou chvilku gůglí a jeden motor prý žere turba (Renautí 1.9 diesel), druhému prý praskají hlavy či co (Audí aj 2.0 tdi) ... 

A páč mi z toho už jde trochu hlava kolem, tak jsem hodil dotaz sem, páč je šance se tu vyskytujou jedinci, kteří jsou problematiky znalí a nadhodí tip na typ, kde by se mohla sejít ta slušná OBECNÁ spolehlivost automatu se slušnou, nepříliš žravou, pohonnou jednotkou.

Zároveň uvítám obecná varování před konkrétními typy. Například v tom duchu, že jít do čehokoliv s powershiftem není ani loterie, ale čiré bláznovství.

Tož tak

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, hufnor napsal:

A páč mi z toho už jde trochu hlava kolem, tak jsem hodil dotaz sem, páč je šance se tu vyskytujou jedinci, kteří jsou problematiky znalí a nadhodí tip na typ, kde by se mohla sejít ta slušná OBECNÁ spolehlivost automatu se slušnou, nepříliš žravou, pohonnou jednotkou.

 

Už jsem to psal. Tak to zopakuji. Trojková Laguna — liftback, kombi, coupé.
Automat spolehlivý hydroměnič check. 
2.0dCi jako rozumná pohonná jednotka jak výkonově, tak spotřebou check. 
Celková spolehlivost modelu v rámci obecných měřítek check. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Maxel napsal:

Už jsem to psal. Tak to zopakuji. Trojková Laguna — liftback, kombi, coupé.
Automat spolehlivý hydroměnič check. 
2.0dCi jako rozumná pohonná jednotka jak výkonově, tak spotřebou check. 
Celková spolehlivost modelu v rámci obecných měřítek check. 

Jo a díky za tip a o těchhle Lagunách jsem obecně četl dobré věci. Koukal jsem na to. Háček jediný. Nejsou. Prošel jsem všechny možné servery, ale v nabídce jsem s automatem našel jediný kus, který by se tomu rozpočtu blížil, ale už je za skoro 150, což už je o dost nad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Zdar boys, potrebuju radu... po dlouhe dobe kupuju ojetinu, 5lety Volvo, u dealera, odkoupili, puvodni majitel to tam nechal jako protihodnotu. Auto inzerovano jako perfektni stav, coz po mechanikce strance a interier urcite je, ale objevil jsem 2 kosmeticke vady pro me zasadniho charakteru (drobne odreniny neresim a nejake tam jsou).
Zaprve je tukla hrana dveri, to i privolany lokalni mechos rekl ze to nevytahne a je to na vyklepani a prelakovani celeho boku. Odhad prace 15k CZK.
Co me sere vic, je mnou objeveny dulek+vryp ve strese, o tom pry nevedeli pri vykupu a klempa opet odhald na 15k s tim, ze musi dolu hagusy a tudiz i stropnice a cena odhad zas tak 15k....
Prodejci jsem rek, ze pokud opravi oboje na svoje naklady, vezmu to za plnou prodejni cenu.
Manik to resil s nejakym reditelem a prisel s tim, ze strecha pujde za nimi a dvere ale uz si mam zaplatit opravu za svy..

Co si o tom myslite? Jsem puntickar? Mam tlacit na prodejce? Auto neni za nikterak vyhodnou cenu, ale je to celkem neobvykly model/motor a barva, ktery se nam libi, takze jenom tak jit jinam nelze.
Diky za kazdy nazor.
image.png.e884f702b1d7f43538aaea3e347f2512.png

image.png.16954d33e4aa39242f0cb8bb2d1a073c.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu PDR.  - nejsem expert, ale moc si nedokazu tu opravu v hrane představit. Dulka navrhoval prodejce hned, ale dle meho a nasledne i jejich klempy to vytahnout nepujde.

Spis me mrzi ta strecha,  jinak to auto je fakt paradni, nejsem úplně auto lama. 
Jel jsem to asi 20 min a nema to chybu jinak.78k najeto.

Spis resim co dal, nerad bych to poustel, a mrzi me pristup prodejce, u auta za 650k bych cekal ze to fixnou bez mrknuti oka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto za 650 u AD a toto nechaj na autě, svět se zbláznil, to mi připomíná jak mě kámoš přemluvil ať mu jedu prohlídnout mergla za 750k do mototechny ( to nejlepší z áček 🤣) Zaručeně nehavarované v top stavu, levý zadní kolo vosekaný a hroznej lak na LZ blatníku, otevírám kufr, oddělávám koberec a ejhle, lakoš se ani neobtěžoval odlepit lakýrnickou pàsku. Na budíku svítil nápis servis nyní a vyměnit záložní baterii. Tak mu říkám šéfe tak bouraný to asi trochu bylo co? Né určitě né, tak mu říkám aha, tak tu pásku tady nechali na lince ve Stuttgartu asi co? Vlezem do kanclu jestli jako slevička na novej servis a opravu kola plus jakože to není nehavarované. Ten arogantní zmrd s culíkem ve vlasech ani nepozdravil ani nepodal ruku ( rok pred coronou ) chcete nebo nechcete. Kámoš to auto chtěl, stačilo mu 20 sleva, ale po tom jak se tam ti mistři světa chovali řekl jen, pojď tady nic nekoupím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když vidím ty "borce" u nás v klempírně a lakovně, tak bych byl rád, že to nikdo neopravoval :D Ty promáčkliny na dveřích udělá dr.důlek úplně v pohodě, dělají nám takto i nový auta a fakt nepoznáš nic. 

Na sekanec ve střeše bych se u pětiletý vrány vybodnul. Zkusil bych slevu třeba 3k, za to bych si koupil 2x Zacapa 23y a zkusil to přepít. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky vsem za reakce. Prepit jsem se to pokousel uz vcera, ale zatim me jenom boli hlava... :)
Zatim jedina zmena je, ze v inzeratu prepsali stav vozidla  na Velmi dobry :) Cenovka zustala...
Pomalu premyslim, jestli to nevzit jak to je, pokud by slevili neco a opravy pak resit po svy ose...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...