Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Základne pravidlo pre nakup stareho Pajera (a nie len pre neho).  Akonahle je henten gumeny nastrek na podvozku, je to na 98% unavena hnila hajtra opeknena napredaj.

Nikto kto sa vyzná to nedáva, drží sa na tom blato a celkova to zle umýva.  Často to aj celkom dobre maskuje začínajúcu koróziu. Svojho casu to byvala povinna jazda v bazaroch pre dovezené Pajera. Pripadne domaci kutil pred pred predajom pre lepsie svedomie obehne spodok drotenym kotucom a prestrieka tou gumou, pod ktorou to potom veselo pracuje dalej.

Lepšia je hrubá vrstva PUR dvojzložkovej farby (alebo samozrejme praskova) keď už to niekto vyvara a repasuje + vyvoskovat dutiny. 

Ta sa aj dobre umýva a takisto sa tam da zastaviť potom ako tak korózia na začiatku, keď sa to otlce niekde v terene. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Jezdite tu nekdo aktualni A4 s 40 TFSI(150kW)? Nebo, uplne idealne, mate srovnani s 40 TDI(150kW)? V primce z nuly vede parametrama lehce TFSI, ale me zajima realna pruznost na dalnici. Takovy ty situace 100-140, 120-160, napojeni do levyho zpoza kamionu a tak. Jestli ma vubec cenu si to pujcovat na test, nebo zustat u TDI. Diky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Kluci, kto tu ma dlhodobejsiu skusenost so sucasnym modelom Mini, 178 koni, 3-dverove? @Žigi?

Ide o auto pre manzelku. Moja pani neriesi nic pod kapotou, proste ak sa jej auto nepaci, neprejde. Vzal som ju do Toyoty, ze RAV4 je jasna volba. Odmietla co i len nastupit...s tymto sa u nas zial neda bojovat. Tak sme vysli na horne poschodie, kde maju Lexus. Sadla si do UX a to uz zase vystupit nechcela, ze berieme (na argumenty, ze zozadu je to skoro to iste co ravka odmietla reagovat). Akurat to auto bolo predane asi 2 hodiny predtym. Buduci tyzden by sme mali ist na testovaciu jazdu a no a muselo by sa pockat mesiac, dva na nove.

Poobede nam dali v BMW kluce od mini, ze sa mozme vozit kolko chceme. Tak vznikali situacie, ze sme sa hadali, kto sa kedy vymeni za volantom. Celkom radostna jazda. No ale - ma to byt auto na denne, celorocne uzitie, najazd nizky (cca 12 tisic km rocne). Realna spotreba? Predny nahon (cize vlastnosti ako kazde ine auto s prednym nahonom), ale kvoli rozmerom to ma nejaky vplyv na jazdne vlastnosti na mokrom, zasnezenom povrchu? 

Resp. budem vdacny za akykolvek pohlad na vec a radu.

Teraz jazdi na Alfa Romeo Giulietta. Kukli sme aj na Tonale, ale ziadna emocia a iskra nepreskocila ani u jedneho z nas.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bohužel. Vidím jich dost, ale já zkušenosti nemám. Já mám 5 starých. Opravdu Mini:) Tohle je už něco jiného. Já bych si to za tu cenu nekoupil. Jedině v JCW. Ale koukám na to jinak. Žena ma Countrymana S, ale ještě ten starý model. Ale to je vše prostě přestrojený BMW. Na tvoje požadavky proč ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, EpsteinBarr napsal:

Kluci, kto tu ma dlhodobejsiu skusenost so sucasnym modelom Mini, 178 koni, 3-dverove? @Žigi?

Ide o auto pre manzelku. Moja pani neriesi nic pod kapotou, proste ak sa jej auto nepaci, neprejde. Vzal som ju do Toyoty, ze RAV4 je jasna volba. Odmietla co i len nastupit...s tymto sa u nas zial neda bojovat. Tak sme vysli na horne poschodie, kde maju Lexus. Sadla si do UX a to uz zase vystupit nechcela, ze berieme (na argumenty, ze zozadu je to skoro to iste co ravka odmietla reagovat). Akurat to auto bolo predane asi 2 hodiny predtym. Buduci tyzden by sme mali ist na testovaciu jazdu a no a muselo by sa pockat mesiac, dva na nove.

Poobede nam dali v BMW kluce od mini, ze sa mozme vozit kolko chceme. Tak vznikali situacie, ze sme sa hadali, kto sa kedy vymeni za volantom. Celkom radostna jazda. No ale - ma to byt auto na denne, celorocne uzitie, najazd nizky (cca 12 tisic km rocne). Realna spotreba? Predny nahon (cize vlastnosti ako kazde ine auto s prednym nahonom), ale kvoli rozmerom to ma nejaky vplyv na jazdne vlastnosti na mokrom, zasnezenom povrchu? 

Resp. budem vdacny za akykolvek pohlad na vec a radu.

Teraz jazdi na Alfa Romeo Giulietta. Kukli sme aj na Tonale, ale ziadna emocia a iskra nepreskocila ani u jedneho z nas.

 

Minik je fajn auto, ale upřímně, je to srdcovka, Sice ne tak velká jako Fiat 500, ale stále je to něco jiného než běžný konzum. Lexus je bez debat trefa do černého (ze všech možných důvodů, od spolehlivosti až po ušetření si nepříjemností se zkurvenými ekoelektroteroristy, kterým bohužel v budoucnu neunikneme), ale je to taky spíš o srdcovce (lexus už není ten LUXUS jako býval když vznikal). Ale překvapuje mě, že pokud jezdí žena Giuliettu, že ji neoslovuje Stelvio? To je tak zábavné auto, že jsem dlouho v  žádném takovém nejel...a významné plus je, že technika je BMW, takže konec italské  tradované nespolehlivosti. A o tom, že je to teda cuore sportivo či lépe cuore italiano, není vůbec pochyb. Takže asi jsem ti moc neporadil, ale dle vašich voleb soudím, že nejste koncernovými uživateli a tedy dejte na dojem a pocit, protože vás evidentně auto musí bavit (což se o RAV 4 pochopitelně říct nedá).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, M10 napsal:

...že ji neoslovuje Stelvio? To je tak zábavné auto, že jsem dlouho v  žádném takovém nejel...a významné plus je, že technika je BMW, takže konec italské  tradované nespolehlivosti.

Čože?! 😮 Môžeš to trochu rozviesť?

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, wawrik napsal:

Čože?! 😮 Môžeš to trochu rozviesť?

Jak jsem nakoupil od prodejce, tak prodávám : převodovka, motor, zřejmě podvozek jestli si dobře pamatuji, vše je prý BMW, proto jsou ta auta tak splehlivá a funkční.  Design je made in Italy, ale technika prý celá BMW. To samé Giulia. Takhle mi to bylo popsáno (ale moc jsem se o to nezajímal) a musím říct, že jízda se Stelvio Q4 byl mazec, jaký jsem už pár desítek let nezažil (a že jsem měl desítky zajímavých aut). A asi před rokem mi jeden majitel, jehož jsem se na Stelvio ptal, jaký to je (jako jízdně , pohodlí atd.), suše odpověděl, že je to jízda jako s trojkovým BMW. Bral jsem to tehdy jako přirovnání, a až v autosalonu letos mi to vysvětlili tak, jak píšu výše, a zpětně mně došlo, že ten alfista si nevymýšlel žádné přirovnání :).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, M10 napsal:

Jak jsem nakoupil od prodejce, tak prodávám : převodovka, motor, zřejmě podvozek jestli si dobře pamatuji, vše je prý BMW, proto jsou ta auta tak splehlivá a funkční. 

Nehnevaj sa, ale že by ti toto povedal predajca Alfy si dovolím úprimne pochybovať. To ste sa museli nejako zle pochopiť (eufemizmus). A keby bolo Stelvio v BMW kvalite, to by teda veľmi nevyhralo :D

Spoločné majú niektoré komponenty od iných výrobcov - medzinápravová spojka Magna Steyr s preferenciou zadnej nápravy alebo prevodovka ZF. Ale to sú tretí výrobcovia, ktorí to predajú každému. Medzinápravovú spojku má Alfa v mierne odlišnej špecifikácii a spolu s iným SW to napríklad zabezpečuje, že sa na rozdiel od päťkového bavoráku neprehrieva a nerozopne. A čo je najpodstatnejšie - oba tie komponenty u Alfy programovali fešáci od Magneti Marelli. To je tím, ktorý pracuje aj s dátami z F1 a dokonca tam dvaja ľudia z formulového tímu niektoré časti vývoja software viedli.

Čo by mohol mať s BMW spoločný podvozok by ma fakt celkom zaujímalo. Tiež by som bol zvedavý aspoň na jeden bavorák, ktorý používa karbónový kardan ako Stelvio alebo Giulia. Celá platforma je novo vyvinutá za nemalé peniaze a nepoužívajú ju ani iné značky v rámci koncernu, nieto konkurenčná automobilka. BMW motor je čistý úlet.

Dajú sa nájsť ešte niektoré veci, ktoré Alfa okopírovala od bavorákov, napríklad prevodovkovú páku a jej ovládanie, alebo ovládanie infotainmentu kolieskom pred lakťovou opierkou. No ani to neznamená, že tá technika je BMW.

Ani náhodou Stelvio nejazdí ako trojkové BMW, to ti žiadny alfista povedať nemohol. Jazdne sú to úplne iné autá. Možno niekto porovnával tie športové verzie a Quadrifoqlio prirovnal k X3M na základe nejakých spoločných znakov typu výkon, koncepcia s pripájanou prednou nápravou, biturbo šesťvalec alebo tak něco, ale aj to kríva, tá technika je až na vyššie spomenuté výnimky od tretích výrobcov úplne iná.

Jediné, s čím sa dá súhlasiť, je, že Stelvio je zábavné auto.

Sorry za dlhý post, ja len, aby si zasa nejaká fáma nezačala žiť vlastným životom.

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, wawrik napsal:

Nehnevaj sa, ale že by ti toto povedal predajca Alfy si dovolím úprimne pochybovať. To ste sa museli nejako zle pochopiť (eufemizmus). A keby bolo Stelvio v BMW kvalite, to by teda veľmi nevyhralo :D

Spoločné majú niektoré komponenty od iných výrobcov - medzinápravová spojka Magna Steyr s preferenciou zadnej nápravy alebo prevodovka ZF. Ale to sú tretí výrobcovia, ktorí to predajú každému. Medzinápravovú spojku má Alfa v mierne odlišnej špecifikácii a spolu s iným SW to napríklad zabezpečuje, že sa na rozdiel od päťkového bavoráku neprehrieva a nerozopne. A čo je najpodstatnejšie - oba tie komponenty u Alfy programovali fešáci od Magneti Marelli. To je tím, ktorý pracuje aj s dátami z F1 a dokonca tam dvaja ľudia z formulového tímu niektoré časti vývoja software viedli.

Čo by mohol mať s BMW spoločný podvozok by ma fakt celkom zaujímalo. Tiež by som bol zvedavý aspoň na jeden bavorák, ktorý používa karbónový kardan ako Stelvio alebo Giulia. Celá platforma je novo vyvinutá za nemalé peniaze a nepoužívajú ju ani iné značky v rámci koncernu, nieto konkurenčná automobilka. BMW motor je čistý úlet.

Dajú sa nájsť ešte niektoré veci, ktoré Alfa okopírovala od bavorákov, napríklad prevodovkovú páku a jej ovládanie, alebo ovládanie infotainmentu kolieskom pred lakťovou opierkou. No ani to neznamená, že tá technika je BMW.

Ani náhodou Stelvio nejazdí ako trojkové BMW, to ti žiadny alfista povedať nemohol. Jazdne sú to úplne iné autá. Možno niekto porovnával tie športové verzie a Quadrifoqlio prirovnal k X3M na základe nejakých spoločných znakov typu výkon, koncepcia s pripájanou prednou nápravou, biturbo šesťvalec alebo tak něco, ale aj to kríva, tá technika je až na vyššie spomenuté výnimky od tretích výrobcov úplne iná.

Jediné, s čím sa dá súhlasiť, je, že Stelvio je zábavné auto.

Sorry za dlhý post, ja len, aby si zasa nejaká fáma nezačala žiť vlastným životom.

Ne, v pohodě, nejsem odborník, jsem spotřebitel a pokud mi to trvdí v autorizovlaném autosalonu prodejce, tak mu holt musím věřit (nemám si to jak ověřit, že?). Možná došlo k šumu v překladu, protože takhle fundovaně to asi nikomu nevysvětlují, páč by na ně zákzaníci koukali jak sůvy z nudlí... Ale ok, jsem rád, že se shodneme na tom, že Alfa udělala obrovský pokrok a je to kromě krásného designu i spolehlivé auto. A o to jde, když člověk shání auto, že jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@M10 @Žigi

Chalani, dik za reakcie/rady.
Vcera sme boli urobit nejake kilometre na Lexus UX. Problem je, ze ja akosi vypadavam zo schopnosti nieco porovnavat. Moje daily car je BMW M340i a tym padom sa mi zda vsetko, ze to "akoze nejde", co urcite nie je pravda. V UX som sa obaval "mixeroveho efektu", kedze ecvt som doteraz nesoferoval. Ale musim povedat, ze nic strasne. Auto bude travit 90% casu aj tak vylucne v meste a spotreba okolo 5-6 litrov potesi. Vyrazny problem mam s tym, ze cena auta sa hybe zhruba od 40 do 48 tisic. A v salone stoji hybridna RX 3.5 V6 hadam v kompletnej full vybave a cenou 50 tisic. Proste rozum nemoze pustit dat 47 za UX ked za 50 je top Lexus. No ale som bezmocny, proste to neprejde ani ked si tam klaknem pred celym osadenstvom, lebo...lebo nepochopitelne zenske argumenty.

Vedla je salon Honda. Hybridny Civic moja draha presla mlcanim...no ale hned  cez dvere bola Cupra Formentor v tej sportovej verzii. Takze to je nadherne a super a toto by mohlo byt. No zase 240 koni takmer vylucne do mesta, to bude zrat 11 litrov urcite (myslim si). Takze zase pre zmenu som proti ja.

V Tonale sa prebehneme v piatok. Ale od tych 130 koni necakam ziadny zazrak. Resp. necakam nic pozitivne. Cesta je ciel, ale zacina ma z toho boliet hlava. Este by sa nasla pekna BMW X1, ale v nafte...co ma celkom odradza. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, EpsteinBarr napsal:

V Tonale sa prebehneme v piatok. Ale od tych 130 koni necakam ziadny zazrak. Resp. necakam nic pozitivne.

Tonale je hrozné auto. UX naopak parádne, ale ten cenový nezmysel oproti RX chápem... No ak by si za auto inej značky (neviem, čo stoja ten Formentor alebo Civic) bol toľko ochotný zaplatiť, asi by som bral do úvahy aj ten UX.

Ja osobne tuho rozmýšľam, prečo ho nemám vymeniť za aktuálnu ravku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konkretny RX je akoze starsi model. Najnovsi modelovy rad je cenovo niekde mimo nasich uvah.

Formentor je cca 48 tisic. 
UX 4x4 je tesne cez 46 tisic myslim v druhej najvyssej vybave. Teda ten malicky elektromotor na zadnej naprave vela asi prakticky neurobi. 

Moja jednoznacna volba by bola RAV4, aktualne dostupna, cervena farba, plna vybava, 2.5 hybrid, 45 tisic. No ale...

Cize vsetky moznosti su v rozmedzi 45-50, co sme ochotní zaplatit. 

Mini este zije, len to je skutocne male auticko a manzelka zacina uznavat, ze nadsenie prejde po niekolkych tyzdnoch, ale urcite nevyhody ostanu niekolko rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezdalo sa mi nieco 🙂 aj ked teda to UX nie je uplne marne na furikovanie sa okolo komina. Uz ma aj potesilo pozitivne hodnotenie k UX. NX je super, len to je uz dalsich +7 tisic za najnizsiu vybavu a 4x2. Aj ked teda v Lexuse ta najnizsia vybava je dost bohata.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, EpsteinBarr napsal:

Nezdalo sa mi nieco 🙂 

Ani mne, ale prebudila ma zmienka o malom elektromotore vzadu a o cene :D

Pokiaľ uvažuješ aj o tom najkrpatejšom Lexuse, tak možno ani Tonale nebude až tak hrozné. Jazdí slušne, ale zvonka veľké, zvnútra malé, a ani ten najsilnejší motor veľa dynamiky nepobral... Čistý bezpohlavný mainstream. Daj potom vedieť nezaujaté postrehy, ako sa ti to páčilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, moco napsal:

Děkuji osudu, že jsem si našel ženu, která je vděčná, že nemusí jezdit šalinou a chrochtá blahem v Yariskovi, který jsem vybral já a řekl, že se jí bude muset líbit 🙂 

Amen. Když to čtu, tak paní bych poslal do ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...