Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Co mi prosím řeknete o ?zajíždění? nových motorů od koncernu VW (benzin)? První olej v novém motoru hodlám měnit v 5tkm pak normálně 15tkm.

Zajímá mě jestli např.prvních 1000km točit maximálně do třech tisíc a pak můžu ?plnej knedlík? nebo to do těch 5tkm nepřehánět?

Kecům některých prodejců o tom, že moderní motory se nemusí zajíždět moc nevěřím. (To samé jako říkají, že olej v převodovce je doživotní a že turbo se nemusí chladit)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mi prosím řeknete o ?zajíždění? nových motorů od koncernu VW (benzin)? První olej v novém motoru hodlám měnit v 5tkm pak normálně 15tkm.

Zajímá mě jestli např.prvních 1000km točit maximálně do třech tisíc a pak můžu ?plnej knedlík? nebo to do těch 5tkm nepřehánět?

Kecům některých prodejců o tom, že moderní motory se nemusí zajíždět moc nevěřím. (To samé jako říkají, že olej v převodovce je doživotní a že turbo se nemusí chladit)

Jakmile se motor zahreje na provozni teplotu tak tomu davat, jen tak se auto nauci jezdit jak ma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebuju náhradu za Škodovku OI TDI.

Najezdí to ročně něco přes 15.000km a vetšinou kratší vzdálenosti bez zácpy, takže benzín.

Koncern mi rozhodně nevadí a mám na něj dá se říct mechanika, takže by asi byla cesta nejmenšího odporu OII 1.8 TSI, nebo totéž v Golfu 6,

ale bojím se toho řetězu v rozvodech a klidně bych zalaboroval. Ideální by asi byl atmo dvoulitr, ale to hold v těhle autech není.

Celkem se mi i líbí Mondeo MK IV kombi, ale dost mě odrazují ohledně spolehlivosti.

 

Máte někdo nápad, kde nestojí údržba ranec? Cena tak 250k 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorům 1.6 a 1.8 TSI se vyhni, po 50-70 000 začínají problémy a to docela velké. 1.4 jsou dobré, jen je potřeba zkontrolovat, aby už byl vyměněn řetěz, se kterým měly některé 1.4 problémy z výroby, chyba u subdodavatele a jeho výroby. 

Pokud chceš benzín, držel bych se japonských aut, Hodna, Mazda, Toyota, Lexus. Třeba Honda 2 a 2.4 VTEC (2.4 lepší výkon a žere skoro stejně jak 2.0) jsou skvělé motory. Taky Toyoťácké VVTI jsou výborné. U Mazdy 2.3 a 2.5 (těžko sehnatelné, nikdo se jich nezbavuje)a novější dvoulitry, skvělé auto třeba Mazda 6, navíc jedním z nejlepších podvozků.. Ale u japonců bych se co do spolehlivosti nebál v podstatě žádného benzínu.

Upraveno uživatelem Marfael
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jako dlouholetý fanoušek a mnohonásobný majitel hondy musím říct, že auto je to bezvadný, ale motory 2,0, ani 2,4 nejsou tak úplně bezproblémové. Dochází u nich k zapečení stíracích pístních kroužků, auto začne mít vyšší spotřebu oleje a zároveň se začne zanášet spalovací prostor. Sám jsem to na jdnom autě měl, chtěl jsem to opravit, ale nakonec mě přesvědčili to prodat. Jinak bezvadný auto s vynikající charakteristikou motoru, akorát by tomu slušelo nějakých 100 koní navíc. Škoda, že se accordy přestaly v EU prodávat a dvakrát škoda, že poslední dvě generace neměly TypeR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím teda, jaký benzín tankovals, ale obzvláště japonské benzíňáky potřebují minimálně 98. Byla tu v ČR nějaká kauza špatného benzínu (špatná přeprava), bylo jedno natankování a průser byl na světě a to právě díky zapečeným pístním kroužkům. Čímž neříkám, žes tankoval to, nebo to, nevím, tak to neber osobně.-). Takže ano, jsou náchylné na kvalitu benzínu víc, než evropské auta a pokud se nedává poctivě 98 a víc, můžou být problémy, ale to i u evropských aut. Jinak by žádný problém být neměl a ani nikde o ničem nečetl.

Jaký tankovals, jen pro zajímavost?

Upraveno uživatelem Marfael
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak jede ta 1.4tsi a jestli je to velký rozdíl, ale 1.2 mě nebavila. Měl jsem jí ve Fabii jen jako náhradní po dobu opravy. Chvíli nic, pak to zase táhlo jako šílený... Nechci komplikovanou naftu a benzíny jsou u koncernu bída.

 

Japonci mají v benzínu dobrou pověst, ale není to pro mě prošlapaná cesta a bojím se nákladů na servis. Ale navrhuju je.

 

Myslel jsem i na Mondeo mk4. Někdo na něj přísahá, kamarád zas tvrdí, že bejvá jedno za každým servisem v kopřivách kvůli elektrice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s těmi náklady na servis platilo možná v devadesátých letech, teď už to dávno není pravdou a hlavně, servis ani často není vůbec potřeba...Tohle je prostě mýtus, který zbytečně odrazuje lidi od dobrých aut.

Všude lze narazit na nějakou vranu, ale to procento je tady výrazně nižší.

To vidím okolo sebe, když někdo vybírá auto. Vždycky stejné body:-). No, ale něco se pokazí a nedoplatím se... Jenže citroena, forda, renaulta atd. atd. koupím za stejnou cenu o x let mladší...OK, kup si co chceš:-). Pak se potkáme a většinou stejná písnička.

Ale nikomu nenutím, to jsou jen mé poznatky a i když všichni ví o spolehlivosti, drtivá většina skončí u evropanů skrz ty dva z mého pohledu nesmyslné důvody. Což zároveň neznamená, že ani evrospké auto nemůže být dobé, to vůbec neříkám, jen já bych do toho nikdy nešel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam mk4 2.0 107kw 2009 cca 3 roky. Ako 3-rocnemu pri 60tis km sa menil motor - vraj vyletela ojnica.

Inac u mna len bezny servis a ponakupne veci - bateria, tlmice predne, brzdy. Potom 2x gufero prevodovky, cap riadenia, osvetlenie ecv. Na STK/EK chodim bez prípravy (a bez znamosti).

Auto papka cca 8-8.5 pri plnom naložení na dlhych cestach. V meste kludne 11. Pri pokojnej jazde vo dvojici sa da 7.5.

Nie je to ale ziadny sportak. Pri potrebe vykonu to tocim do obmedzovaca.

Servis a diely (original) sa daju poriesit nijak draho.

 

Sent via IPoAC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Japonské atmo motory a 98 benzín? Nesmysl, který spíš škodí, než pomáhá. Chce to určitě kvalitní benzín a ten jsem vždycky bez výjimky dával. V některých zemích i v evropě byla honda donucena uznat, že problémy vyplývají z konstrukce a prodloužili záruku na motor na 5 let. U nás bohužel ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...