Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

krutak - oni ho tie benzinove motory samozrejme maju dostatocny na normalne jazdenie, ale nie jednolitrove malorazky.. "Spatne sa s nimi rozjizdi na volnobeh" - v ktorej autoskole ucia ludi rozbiehat sa na volnobeh? Zataz na nizkych otackach skodi kazdemu spalovaciemu motoru, aj dieslovemu. Je to pohodlne, je to mozne, ale podla toho by som auto nehodnotil. Je to skor male plus spojene s objemom, bez ohladuna typ paliva.

 

+ porovnavat dvojlitrovy TURBOdiesel I4 a jednolitrovy benzin I3..? NACO? Fyziku predsa ojebat nejde. Litrovy benzinovy motor v aute s osemstupnovym automatom je dan za euroblbost. Litrovy benzinovy motor v aute s manualom je dan za euroblbost A lakomost. Myslene tak nejako vseobecne, nie konkretne na Conrada.

Tohle je tedy dost zobecněné a trochu zavádějící, ten litrový, benzinový motor má točivý moment skoro stejný, jako ten dvoulitrový diesel, vyjádřeno v kW je dokonce silnější, ale roli hrají právě ty otáčky, respektive to, v jakých otáčkách je toho nejvyššího točivého momentu dosaženo a protože ten diesel ho dosahuje v nižších otáčkách, je při rozjezdu "na volnoběh", tedy s málo plynem (málo palivem), silnější a auto se normálně rozjede a nezdechne, jako ten benzin, proto je taky celkem logická Conradovo zkušenost, že s málo plynem to má tendenci chcípnout a s více plynem to zase vystřelí. Jinak za mně jsou ty litrové motory úplně v pohodě, výkon dostatečný, ticho, vibrace žádný, co by za to dali majitelé "silných" aut před třiceti lety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co je pro Tebe pálka, ale tažný se dá pořídit od nějakých 5000 Kč, tedy cca 200 Eur, chlazení se určitě nevylepšuje a o záruku nepřicházíš. Samozřejmě by měl asi člověk mít rozum a koupit si takovou motorizaci, která odpovídá tomu, jak bude auto provozovat, taky si nekoupíš kecky určené do haly a nechodíš v nich denně, za jakéhokoli počasí běhat ven (tedy řada lidí to tak dělá, to je pravda)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, musím se kolegy zastat, podíval jsem se na to a u některých motorizací, respektive podle typu jejich klimatizace, se má měnit ventilátor a mřížka chladiče, o to víc platí asi to, co jsem napsal, že je třeba taky přemýšlet, jakou motorizaci si koupit, když budu tahat vlek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je tedy dost zobecněné a trochu zavádějící, ten litrový, benzinový motor má točivý moment skoro stejný, jako ten dvoulitrový diesel, vyjádřeno v kW je dokonce silnější, ale roli hrají právě ty otáčky, respektive to, v jakých otáčkách je toho nejvyššího točivého momentu dosaženo a protože ten diesel ho dosahuje v nižších otáčkách, je při rozjezdu "na volnoběh", tedy s málo plynem (málo palivem), silnější a auto se normálně rozjede a nezdechne, jako ten benzin, proto je taky celkem logická Conradovo zkušenost, že s málo plynem to má tendenci chcípnout a s více plynem to zase vystřelí. Jinak za mně jsou ty litrové motory úplně v pohodě, výkon dostatečný, ticho, vibrace žádný, co by za to dali majitelé "silných" aut před třiceti lety.

 

co je na mojom tvrdeni zavadzajuce? z litroveho benzinoveho trojvalca nedostanes nikdy to co z dvojlitroveho stvorvalcoveho dizla  (a vice versa) a nie je to len poctom valcov, turbami ale je tam mnoho inych faktorov. ZAVADZAJUCE je tvrdit ze maju skoro stejny tocivy moment - porovnavat JEDNO CISLO tociveho momentu (obvykle jeho maximalnu hodnotu), to snad robia iba novinari, marketingove oddelenia a obchodnici, nie? jasne ze vzdy ide o priebeh tociveho momentu v otackach, (a sprevodovanie, atd), ale to by snad mal vediet kazdy kto sedel na bicykli s prehadzovackou a ma strednu skolu.

 

nizsie je jeden priklad, random catch z googla, porovnanie koncernovych 1.0 TSI a 2.0 TDI (petrol vs diesel) - nech bola debata mozno o inych motoroch, posluzia ako priklad. Pokial sa bavime o krivke krutaku od 1000-2000 otacok, diesel zacina zhruba tam kde benzin konci. Realny zazitok potom koresponduje s grafom, ako aj sam uvadzas. Ked si chce zakaznik uzit slubenych newtonmetrov na benzinovom motore, trebo motor drzat za gule (v otackach) a pokial mozno v presne definovanych otackach (2-4k). Chce to specificku schemu radenia a prace s plynom, podobne ako si pytaju turbodizle, len pravidla su mierne ine. Vacsina zakaznikov ale je odchovana na tdi a na nove si nezvykne jednoducho. K toceniu motora ma podvedomy odpor. Automaticka prevodovka by to mala riesit, preto ma vela stupnov a radi za vodica (pri osemstupnovej je to celkom fukot). Preto hovorim, ze kto si k takemuto autu kupi manual, plati este extra dan za lakomost. Ma z toho zly zazitok a na konci dna je na tom zle aj auto aj sofer.

 

nechcem tu samozrejme flejmovat ani osobne nic nemam proti nikomu, len snaha porovnavat taketo dva rozdielne motory by mala byt objektivna, hoci je vyvolana trhom a dokopy sa na tom nic zmenit neda. Ale mozno prave preto. Automobilky robia tieto ebnute cvicenia so zakaznikmi len kvoli nezmyselnej regulacii. Keby bola najlepsia vec na svete mat v aute jednolitrovy turbobenzin, uz by tam bol aspon 30 rokov.

post-4112-0-57324000-1532682564_thumb.jpg

post-4112-0-89153800-1532682589_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsme se vlastně shodli, samozřejmě, že za vším jsou prachy a ty nízkoobjemové motory (a menší počty válců) se procentuelně podílejí na celkovém číslu emisí, stejně jako CNG, PHEV, BEV, a další alternativy pohonu a protože každá automobilka má svoje akcionáře, tak je jedním z hlavních cílů co nejvíc vydělat. Potom už zbývá přesvědčit určité procento kupujících, že to je jejich nejlepší volba a když se to nepovede, stejně se to vyrobit musí a na ten trh se to nějak natlačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nemáte někdo zkušenosti z jízdy se Superbem 2,0 TDI, 7DSG (ideálně 140kW, 4x4)? Případně mě mohli odkázat do příslušných míst - myšleno někam na recenzi na netu (nějak se mi nedaří najít žádný nový test)?

 

A druhá věc, co je to sakra mikroklimatické okno? I tady mě kamarád google zklamal. Tuším, že by to mohlo být něco proti zamlžování...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nemáte někdo zkušenosti z jízdy se Superbem 2,0 TDI, 7DSG (ideálně 140kW, 4x4)? Případně mě mohli odkázat do příslušných míst - myšleno někam na recenzi na netu (nějak se mi nedaří najít žádný nový test)?

 

A druhá věc, co je to sakra mikroklimatické okno? I tady mě kamarád google zklamal. Tuším, že by to mohlo být něco proti zamlžování...?

Myslím, že Ivan Lelak o něm tady párkrát recenzoval, tak hledej Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nemáte někdo zkušenosti z jízdy se Superbem 2,0 TDI, 7DSG (ideálně 140kW, 4x4)? Případně mě mohli odkázat do příslušných míst - myšleno někam na recenzi na netu (nějak se mi nedaří najít žádný nový test)?

 

A druhá věc, co je to sakra mikroklimatické okno? I tady mě kamarád google zklamal. Tuším, že by to mohlo být něco proti zamlžování...?

A co bys chtěl konkrétně o tom autě vědět? A kde jsi našel to mikroklimatické okno?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že Ivan Lelak o něm tady párkrát recenzoval, tak hledej

 

Našel jsem, díky

 

A co bys chtěl konkrétně o tom autě vědět? A kde jsi našel to mikroklimatické okno?

 

Asi hlavně jaký je rozdíl proti automatickýmu šestikvaltu, názor na adaptivní podvozek a všeobecně pocit z jízdy.

Mikroklimatické sklo (špatně jsem napsal okno) je uvedené ve výbavě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem, díky

 

 

Asi hlavně jaký je rozdíl proti automatickýmu šestikvaltu, názor na adaptivní podvozek a všeobecně pocit z jízdy.

Mikroklimatické sklo (špatně jsem napsal okno) je uvedené ve výbavě.

A jízdu s jiným Superbem znáš? Obecně, byť mám jinou motorizaci, jsem se Super spokojenej, jediný co mi občas vadí, že nemá tak utlumené podběhy - zvuk od kol je jako u Oktávky. Když ale jedeš 150 na tichým asfaltu, tak je v autě skoro ticho. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem, díky

 

 

Asi hlavně jaký je rozdíl proti automatickýmu šestikvaltu, názor na adaptivní podvozek a všeobecně pocit z jízdy.

Mikroklimatické sklo (špatně jsem napsal okno) je uvedené ve výbavě.

Tady ty názory jsou strašně zavádějící, protože jsou dost subjektivní, rozdíl v těch převodovkách uživatelsky téměř žádný, krom toho, že v určitém režimu může ta sedmistupňová častěji řadit, zase by měla mít menší spotřebu. Adaptivní podvozek je příjemnej, dá se s tím nějak hrát, já využíval víceméně jen dva režimy. Mně Superb vyhovoval, asi bych klidně sáhl po motoru 110 kW ale zase raději bych vzal 4x4, protože ta má lepší jízdní vlastnosti, tak zbývá jen těch 140 kW, ale to to vyjde o dost dráž.

Jinak tím mikroklimatickým sklem je myšleno čelní okno, které má v sobě fólii, která jednak v zimě vyhřívá a v létě zase nepropouští teplo, navíc čidlo pod zrcátkem monitoruje teplotu čelního skla a vzdušnou vlhkost a podle toho upravuje Climatronic vlhkost a proudění vzduchu do interiéru tak, aby se nepotila okna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eklektik - mám Superba 4x4, 140 kW, Sportline kombi, ale DSG s 6 stupni. Teda je firemní, ale mám ho k užívání nastálo i jako soukromé. Nevím jak teď, ale ještě v zimě se 7DSG dávala jen k naftě 2,0/110 kW a benzínům 1,4 TSI/ 110 kW a 1,8 TSI/132 kW. Moje motorizace a 4x4 pouze 6 rychlostí. Kdybys chtěl něco vědět, ptej se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 4 měsíce jsem se Superbem, viz. předchozí příspěvek, najel 13000 km. Denně 40 km do práce, služební cesty a nejdál soukromě nedávno ve Francii na Le Mans Classic. Jeli jsme ve čtyřech a po strop naplněný kufr, výsledná průměrná rychlost za těch 2850 km byla 97 km/h při průměrné spotřebě 6,4 l/100 km, což myslím ujde. Už jsem tu o tom autě psal dřív a zatím nemám co měnit, snad s výjimkou převodovky, ke které jsem měl výhrady. Ty sice zůstávají (podtáčení motoru v režimu D a občasné až o zbytečně moc stupňů podřazení), nicméně se mi je podařilo vlastně úplně potlačit spoluprací s přepínáním do režimu S nebo pádly. Tehdy jsem očekával, že to půjde a fakt, dnes si s DSG řadím přesně jak potřebuju. Teď ve čtvrtek jsem byl v Německu jiným autem a bylo to zajímavé srovnání - BMW 530, nevím přesné označení, ale nafta, asi 270 koní, 580 Nm nebo tak nějak, 4x4, osmistupňový automat. S tím autem jezdím občas jako spolujezdec, ale teď jsem ho 350 km řídil. Head up displej je skvělý, hnědá kůže, matné tmavé dřevo a další věci jsou fakt bezva, člověk se cítí jako doma v obýváku. Výkon je pochopitelně na běžné ježdění víc než dostatečný, ale překvapilo mne, že na papíře vypadá rozdíl výkonu a krouťáku oproti mému Superbu mnohem hrozivější než ve skutečnosti, Superb se fakt nemá za co stydět a když jsme třeba jeli v zimě do Itálie lyžovat, jela obě tahle auta za sebou, jelo se dost svižně a ani v kopcích nikdo nikomu neujížděl ani ho nebrzdil.  A když se chci svézt Superbem svižně a pro radost (což často nechci, na to mám v garáži MX-5), tak to jde a s překvapivou dynamikou. Nicméně ano, BMW, když fakt spěchám, tak už tempo vs komfort začíná způsobovat pocit teleportace na druhý konec rovinky, prostě tam najednou jste. Ten BMW nemá adaptivní podvozek (můj Superb ano), ale i tak je fakt skvělý, BMW ty podvozky prostě umí, nicméně asi i díky té adaptibilitě se nemá Superb opět za co stydět a jak jsem mu trochu vyčítal lehké problémy s přejížděním určitého druhu nerovností (nad většinou děr se i s 19" koly chová skoro jako létající koberec), tak bavorák je má taky, prostě nic není dokonalé. Hluk uvnitř BMW vlastně není, ta izolace od okolí může být lepší snad jen v R&R, ale taky je pořádná izolace znát na tloušťce dveří a na interiéru celkově, což na druhou stranu způsobuje u BMW známý pocit menšího vnitřního prostoru. Superb je uvnitř pocitově větší, a i když není utlumení tak dokonalé jako u BMW, hlukový komfort uvnitř je fakt vysoký a na některém povrchu a do určité, ale dost vysoké rychlosti bych se ho dokonce odvážil s BMW srovnat. 

Netuším, jak bude Superb poruchový, jak bude trpět korozí a tak, ale zatím mi přijde nejen fakt designově povedený, tak jako výborné, dostatečně výkonné a komfortní auto. 

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za podělení se se zkušenostmi i za srovnání. Nic moc konkrétního jsem neměl, spíš mě zajímaly všeobecně dojmy z jízdy. Snad jedině jestli je znatelný rozdíl mezi 110 kW a 140 kW, ale to je už asi jedno. Už jsem objednal jako služební tu silnější motorizaci 7DSG 140 kW 4x4. On zas takový velký cenový rozdíl měsíčně v operáku není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A on se dává 7-kvalt DSG do 140 kW motoru? Jak jsem psal, v katalogu co mám od zimy to ještě není, jen k jiným motorům. Jinak myslím, že výkon Ti chybět nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...