Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

Jestli někomu vyhovuje místo přístrojové desky s minimem podsvícení radši souvislá podsvícená plocha připomínající tablet, často s výrazným bílým podsvícením, je to jeho věc.

 

 

V tom českém článku to nemají moc dobře uvedené. Nová bmw mají zabarvení bílé přes den kvůli maximálnímu kontrastu, ale v noci je tam pořád barva s nádechem do červené, i když v menší míře než u starších modelů. Sensor světla pod čelním sklem to neustále vyhodnocuje a zabarvení upravuje.

 

Edit: Saaby myslím dokonce měly tlačítko které v noci zhaslo v autě všechno kromě tachometru. To bych bral v každém autě.

Třeba Grand Cherokee má tlačítko na vypnutí Uconnect displeje, ale dost nesmyslně to místo úplného vypnutí jen překreslilo obrazovku černou barvou a podsvícení zůstalo, takže i při stažení podsvícení v autě na minimum displej v noci na můj vkus dost svítil a děsně mě to štvalo.

Edited by kloubik
Link to comment
Share on other sites

Tomas_2002 - souhlasím, to moje srovnání je jednoduché a povrchní, jsou to jen moje pocity a omezené poznatky, s tím BMW jen občas jedu jako spolujezdec a teď poprvé jsem ho řídil trochu delší trasu. Nehodnotím zpracování či kvalitu materiálů, to je u BMW už od pohledu lepší ale ve skutečnosti ji neumím posoudit a i jízdní srovnání je celkem povrchní. Nicméně - a v tom mé pocity obvykle nelžou a potvrzuje to i majitel BMW, který s "mým" Superbem 2 týdny jezdil, i delší cesty a často se mnou jezdí jako spolujezdec, Škodovka není vůbec špatné auto, v mnohém se BMW blíží a v některých jednotlivostech ho i předčí. Samozřejmě, BMW je ve většině parametrů dál, ale je to výrazně prémiovější auto za ještě prémiovější cenu.

 

miramax - nějak netuším, co špatného je u Superba na ergonomii. Tak určitě, připomínky se najdou vždycky, nic nesedne každému, některé ovládací prvky bych umístil jinak a u jiných aut se mi líbí víc, ale jde spíš o zvyk a za ty 4 měsíce jsem v něm jako doma. Co se týká pohodlí, nic proti němu nemám, jezdím často denní trasy 300-700 km a ještě nikdy jsem domů nepřijel unavený a rozlámaný. Přes počáteční obavy jsem velmi spokojen se sedačkami Sportline, přítelkyně má normálního, byli jsme v zimě lyžovat v Itálii, 850 km/den a byl jsem taky v pohodě. Je fakt, že jsem nedokázal najít ideální polohu sedačky vs volantu, na kterou jsem byl zvyklý, taky mi moc nevyhovuje poloha loketní opěrky ve dveřích, ale zvykl jsem si a na druhou stranu je třeba skvělá stavitelná středová loketní opěra. Po nějaké době jsem našel "ideální" polohu, jsem s ní celkem spokojen a vůbec mi nepřijde nepohodlná. Ve zmíněném BMW jsem tak nějak ponořen v křesle, volant mi padne skvěle do ruky (mimochodem, volant Superbu Sportline se mi líbí i drží víc, ve vedru se mi mj. na volantu BMW víc potí ruce), je to fakt pohodlné auto, skvělá je na předních sedadlech třeba ta výsuvná stehenní podpěra, ale že bych mohl BMW označit za ergonomické a pohodlné, zatímco Superba za nepohodlného a neergonomického, tak to určitě ne! Jak jsem psal, nic není ideální pro každého, ale pro mne jsou pohodlí a ergonomie dány tím, jak se mi uvnitř vše ovládá, zda to nerozptyluje mou pozornost a jak jsem unaven a rozlámán po dlouhé cestě. A Superb na tom fakt není špatně, aspoň pro mne a mou figuru. Jasně, musel jsem si zvyknout, úplně bez výhrad to není, ale koneckonců bez výhrad není ani to BMW. Totální gauč v obýváku jsou pro mne kapitánské sedačky v našem obytném GMC Vandura z roku 1993 a to jsou prosezené a před renovací, v tom křesle fakt mohu sedět týden od rána do večera bez únavy, ale i tam mám ke spoustě věcí výhrady, nic není dokonalé...    

post-3283-0-41343300-1532947764_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Superb neni urcite spatny auto, jeste aby jako vlajkova lod "nizkejch" skodovek byl a buh vi o kolik by mohl bejt jeste lepsi, kdyby mu vramci vnitrnich koncernovejch boju schvalne neubirali dalsi komfortni prvky a vychytavky. Bmw je ale proste premiovka a ergonomie, ktera stale miri vice (samozrejme zalezi na modelu) na sportovnost a ridice je dobra. Je to o zvyku samozrejme, ale koncernova nudna sed nizsich vybav je imho horsi, nez u nizsich vybav u baworaku. Je to ale jako vse samozrejme o penezich, jel jsem novou A6 za 1.8mil a novym passatem za 1.3mil a samozrejme uvnitr hezky auta. A co se tyce hydromenice ve srovnani s dvojspojkou, to se snad shodneme ze neni co resit, uz jen z pohledu konstrukce...

Link to comment
Share on other sites

.. na komfort je zrejme klasicky automat lepsi, taky me dost stve u dsg to nesmyslny podrazovani pri jizde z kopce, kdy je potreba pribrzdit a prevodovka je schopna z 5 navolit i 2.. zvlast pri studenem motoru, kdy otacky pak prudce vyleti vzhuru to neni nic pozitivniho.. na druhou stranu dvouspojkove automaty PDK pouziva i porsche.. takze ten koncept nemuze uplne marny..

Link to comment
Share on other sites

montemar - pokud mohu srovnat starý automat v GMC a dvouspojku v Superbu, tak upřímně - je mi to jedno, jsem spokojený s obojím, obě převodovky řadí sametově, když se jede normálně. Asi se 30 let starý automat 4 kvalt v motoru V8, 5,7 l nedá s DSG v Superbu srovnat, určitě ne natolik, aby se dalo obecně říct, co je lepší, ale pokud mám nějaké výhrady, tak spíš k Superbu, třeba právě to podřazování při samospádu z kopce, párkrát mi otáčky vylétly dost nahoru, ale není to žádné drama. Stalo se to 3x, když jsme byli v Alpách a skopců jsme sjížděli možná stovky. A jak je motor tichý, ani jsem si toho nevšiml, až když jsem mrknul na otáčkoměr. Ono to víceméně udržovalo rychlost, jako jsem asi chtěl sjíždět a první impuls jsem dal bržděním, pak už to jede bez brzd nebo jen s lehkým přibržděním. Když se mi to nelíbí (to byly další případy, kdy auto nepodřadilo o tolik, ale já chtěl jet přesto rychleji), stačilo malinko přidat. Podle mne se lze naučit jezdit, aby se to nestávalo vůbec a naopak, líbí se mi to třeba při dojíždění k semaforu, kdy si auto pěkně postupně podřazuje, naštěstí s otáčkami tak akorát. Starý americký automat "nepodtáčí" motor, což mi u Superba v režimu D trochu vadí, ale už jsem tu o tom psal - řeším přepínáním mezi S a D nebo pádly a navíc mne to baví - před předjížděním se na to takhle připravím a vyrazím přesně tak jak si představuju, jako s manuálem. Já myslel, že to BMW, o kterém jsem tu psal, je lepší. No, možná s těmi nízkými otáčkami ano, ale když jsem chtěl tuhle na dálnici něco předjet a přidal lehce plyn, nic se nedělo, přišlápl jsem malinko víc, začal pomalinku zrychlovat, ještě jsem tedy malilinkato přidal a - bum, podřazení o 2 nebo 3 stupně a auto vyrazilo s otáčkami bůhví kde jako raketa. Taky nic moc. S tím už umím u Superba dobře žít a rozumíme si - občas S, vzápětí zase D, občas si zapádluju a Superb jede jak chci a navíc mne to baví. Přítelkyně u svého si takhle "hrát" nechce a tak jezdí permanentně na S... :-).

Link to comment
Share on other sites

- zamykání a odemykání auta - u Superba se dotknu kliky a je to, u BMW se musí mačkat čudlíky na dálkáči. Možná jde u BMW něco lepšího přikoupit, ale Superb to má v základu. Tohle se Jirkovi dost líbilo.

 

- Obrazovka navigace, resp. mapy je u Superba výrazně lepší, barevnější, ale nepřeplácané barvy, les je opravdu zelený apod. To Jirka chválil a kromě toho mi on, vášnivý golfista, řekl "No to jim musím v BMW říct - z bodů zájmu tam mám hotely, pár dalších věcí a dokonce hřbitovy, ale v Superbu je toho mnohem víc a třeba i golfová hřiště".

 

Kolega Jirka si měl při konfiguraci G31 zaškrtnout komfortní přístupový systém za 25 tis. Měl by v řeči Škody Kessy + virtuální pedál. 

 

Jinak vnímání barev navigace je individuální, ale pokud chce Jirka o něco zelenější mapu, ať si přepne v nastavení navigace mapu na alternativní zobrazení, nebudou to asi takové omalovánky jako u Superba, ale je tam víc zelené :) Chce-li vidět v mapě golfové hřiště, nemusí nic říkat v BMW, stačí si zapnout v zobrazení bodů zájmu na mapě golfové kluby :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeste chvilku a Škodku si koupim, tak skvely vuz premioveho razeni, kam se hrabe bmw7 na citigo:))

Jako tohle je uz ulet, jeste bych si dal story o cestovani pritelkyne autem 180km rychlosti po nemecke dálnici.

Zaver okorenime peprnou historkou o akceleraci vozu na plyn, kdy majitele sportovnich vozu z Zuffenhausen zahazuji klice od svych milacku a hromadne skupuji skladove zasoby koncernovych vozu:)

Pobavilo fakt:))

Link to comment
Share on other sites

Jeste chvilku a Škodku si koupim, tak skvely vuz premioveho razeni, kam se hrabe bmw7 na citigo:))

Jako tohle je uz ulet, jeste bych si dal story o cestovani pritelkyne autem 180km rychlosti po nemecke dálnici.

Zaver okorenime peprnou historkou o akceleraci vozu na plyn, kdy majitele sportovnich vozu z Zuffenhausen zahazuji klice od svych milacku a hromadne skupuji skladove zasoby koncernovych vozu:)

Pobavilo fakt:))

Mě taky, ale musíš se na to podívat trošku i s tě druhé strany, že ta masírka lidí je opravdu strašně silná. Já jsem se upřímně až z takovou to propagandou značky ještě snad nikde nesetkal. Navíc koncern došel tak daleko že ovlivňuje dovozy ostatních značek a myslím si že v těch jejich super autech budeme za chvilku jezdit všichni, protože nic jiného už okolo ke koupi nebude a navíc budeme mít totálně vypláchlé kebule.....Ale už toho nechám, já vím, jsem jak kafe mlejnek, ale prostě mi to nedá :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeste chvilku a Škodku si koupim, tak skvely vuz premioveho razeni, kam se hrabe bmw7 na citigo:))

Jako tohle je uz ulet, jeste bych si dal story o cestovani pritelkyne autem 180km rychlosti po nemecke dálnici.

Zaver okorenime peprnou historkou o akceleraci vozu na plyn, kdy majitele sportovnich vozu z Zuffenhausen zahazuji klice od svych milacku a hromadne skupuji skladove zasoby koncernovych vozu:)

Pobavilo fakt:))

Až na to že na ty lepší koncernové vozy se čeká, o nějakých velkých skladových zásobách není řeč.

Edited by Conrad
Link to comment
Share on other sites

Až na to že na ty lepší koncernové vozy se čeká, o nějakých velkých skladových zásobách není řeč.

Njn prémiová značka, to už je dnes zvykem :D 

Link to comment
Share on other sites

Skodovku na plyn jsem mel a musim tady napsat,ze mi mnohdy nestacilo  lecktere silnejsi bmw.  

Nepisu to,kvuli chlubeni.

Jen chci ,at je vycet komplet.

Ale no táák  :rolleyes:

Edited by Andrew
Link to comment
Share on other sites

Skodovku na plyn jsem mel a musim tady napsat,ze mi mnohdy nestacilo  lecktere silnejsi bmw.  

Nepisu to,kvuli chlubeni.

Jen chci ,at je vycet komplet.

 

Možná že s tebou pouze nechtěli závodit, nedávno tu někdo také zmiňoval předjetí Poršáka Fábií....... :lol2:

Link to comment
Share on other sites

To už je přehnaný  :lol2: 

 

borec v BMW: tempomat na 45km/h , zapnuté hlídání jízdního pruhu, svačina v levé ruce v pravé mobilní telefon

 

borec ve škodovce na plyn: plný plyn 67.5km/h, obě ruce na volantu, smrt v očích a smrtelný pot na čele.

 

Jednoho takového mám v práci, každý den přijde koho zase "vyzávodil" s fabii HTP. Smutný je, že on to bere vážne :helpsmilie:

 

Znovu upozorňuji, že proti koncernu nic nemám. Jen nesmíme porovnávat neporovnatelné.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...