exBURN Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Tohle je opravdu pri vyberu auta nejdulezitejsi.... mam to zafixovane jako MK4 tak sory. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 (upraveno) exBURN - měl jsem možnost jezdit s Mondeem MK3 i MK4. MK3 kamaráda, MK4 z roku 2008 moje, oba kombíky, dvoulitry nafta. Před lety jsem chtěl velkého kombíka a protože mé oblíbené Omegy už nebyly, Mondeo byla alternativa, proto jsem je zkoušel. Nakonec jsem zvolil MK4, protože to byla generace, se kterou se Ford rozhodl opustit pověst Mondea jako nekvalitního auta, hodně se vývoji věnoval a výsledkem bylo opravdu bezva auto, které (už jsem to tady psal) bylo velmi spolehlivé. A taky zábavné a právě kombinace komfortu, zábavy, spolehlivosti, designu a materiálů mi u MK4 přišla jako skoro ideálně namíchaná a podle mne bylo Mondeo MK4 nedoceněné auto. Osobně mi přišly jízdní vlastnosti ve srovnání s MK3 lepší, což může být subjektivní. MK4 i při sportovní jízdě skvěle maskoval že je předokolka (což zmiňovala s uznáním i jedna z recenzí) a za volantem byla fakt zábava kalená snad jen hmotností. Kupodivu byla v řízení i celkem slušná (na tuhle třídu) zpětná vazba, což se třeba u Suprbu říct nedá, ale je to kategorie, kde se ani moc neočekává. MK5 už prý takové není, nevím, nejel jsem v něm... Takže kdo by chtěl prostorný rodinný kombík jako ojetinu a nechtěl utrácet, koukněte se po co nejzachovalejším Mondeu MK4 (tuším roky 2006-2012 nebo tak nějak), ideálně s kvalitním servisem a malým nájezdem. A naftový dvoulitr TDCI (myslím od Peugeota, což zní hrozně, ale je fakt super) je myslím dobrá volba. Určitě vám bude dělat dlouho radost, na silnici s ním nebudete dělat ostudu a nezruinuje vás ani autorizovaný servis, i díky tuším 20% slevám na díly díky tomu, že je to starší auto. Já neměnit práci a nedostat služební, rozhodně bych se Ferdy nezbavoval... Upraveno 1. srpna 2018 uživatelem Ivan Lelák Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
exBURN Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Já měl rok 2001 s 2,5 V6 a bylo to super - přesně jak popisuješ. Novějši 3. Generace má být podobná jen zmizel atmo šestiválec myslím? Ale u nové generace je to prej špatný. Nejen jízdne, ale hlavně spolehlivost. Hlavně když tady mluvil o BMW. To asi nepůjde srovnat ale chce to hlavně projet. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shaggy Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 V6 v Mk4 uz nie je. Ak sa podari da sa ale zohnat patvalec 2.5l turbo. No zial uz maju dost nabehane a je ich velmi malo. Ku generaciam Mondea len tolko ->https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
exBURN Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Ok spletl jsem si generace a označení MK. Tak teda MK5. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sibirnaya Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Maxeli, tak vem 2011 trebas.. http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw-rada-5/rada-5/17725809Za me proste radsi starsi trilitr nez novejsi ctyrhrnek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eskimak Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Ivan: vidis, ja som to mal s MK4 oproti MK3 inak. S MK3 som najazdil naozaj vela, ked som potom presadol do MK4 tak mi to prislo ako auto bez odozvy, proti tomu bola MK3 motokara ktora sa napriek hmotnosti a faktu ze je to predokolka dala bez problemov poslat do velmi dobre kontrolovatelneho smyku. Ale MK4 bolo samozrejme vyborne auto, v konkurencii danej doby sa urcite nestratilo, ale to vtiahnutie do deja, spatna vazba (na volante MK3 clovek citil vsetko co potreboval) tam uz proste bola podstatne civilnejsia. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Moc se omlouvám, fakt nechci trolit, ale můžete mi prosím vysvětlit co je to ta, pořád oslavovaná, zpětná vazba a co všechno člověk potřebuje cítit na volantu? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Zpětná vazba jsou signály o tom, jak auto reaguje na povely a na situaci na silnici, které cítíš především ve volantu, ale i zadkem a nohama skrze pedály. Některá auta jsou steerilní, takže ve volantu necítíš nic, ani když jedeš za hranou a auto se dostává do průseru. Na druhou stranu některá auta s tebou "komunikují", takže přesně víš, jakou máš ještě rezervu, jestli už kola začínají klouzat, jjak kluzký je povrch, jak zareagovaly gumy na přidání, nebo ubrání plynu, apod. V takových autech se řidič a stroj můžou "propojit" v jeden celek a řízení je opravdovým požitkem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Tedy jinými slovy celkový pocit z řízení konkrétního auta, subjektivní pocit související s očekáváními každého, jednotlivého řidiče. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Ještě bych dodal, že slušné řidičské auto dělá kromě zpětné vazby celkové vyvážení, tedy způsob, jak reaguje na podněty. U zmíněného mondea MK2 (první hranaté) byl naprosto úžasný okamžik, kdy po nájezdu do zatáčky člověk krátce ubral plyn, zadek se dostal do lehkého smyku a díky skvělé zpětné vazbě se tento smyk dal udržet a přitom krásně vykroužit zatáčku. To auto byla učebnice zpětné vazby. Měl jsem ho 5 let. Slabinou byl velmi liknavý nástup brzd, což po přesednutí z jiného auta dokázalo vyděsit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Tedy jinými slovy celkový pocit z řízení konkrétního auta, subjektivní pocit související s očekáváními každého, jednotlivého řidiče.To není pravda. To, že někteří lidi nemají hudební sluch přece neznamená, že hudba neexistuje a je to subjektivní vnímání zvuků?! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shewcza Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 (upraveno) Ty si nedáš pokoj Edit. to bylo na JR_2010 Upraveno 1. srpna 2018 uživatelem shewcza Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 To není pravda. To, že někteří lidi nemají hudební sluch přece neznamená, že hudba neexistuje a je to subjektivní vnímání zvuků?!Spíš obráceně, to že většina lidí neumí zatroubit na trumpetu neznamená, že je ta trumpeta špatná, ale může být "špatná" pro toho konkrétního člověka a proto si většina lidí taky nekupuje trumpetu, když si chce při grilování zahrát písničku, ale nějakej přehrávač. Ty si nedáš pokoj Edit. to bylo na JR_2010Proč? Mě to fakt zajímá, já se do nikoho nechci navážet, jen diskutuju, zároveň mě ale trochu děsí, že auto se super zpětnou vazbou v podobě rodinnýho kombíka jde při ubrání plynu v zatáčce do smyku a zatáčka jde projet driftem, to kdyby se stalo třeba mojí ženě, tak se posere a můžu zpětnou vazbou argumentovat horem dolem, pro ní je rozhodně lepší, když ani neví, jak tu zatáčku projede a o všechno se postará dvacet elektronickejch trpaslíků. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shewcza Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Tak samozřejmě a o tom to je, každému co jeho jest. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Když zůstaneme u hudby - když někdo umí na nějaký nástroj hrát, tak ho ta činnost obohacuje daleko víc, než když tu hudbu jen pasivně posloucháš. Vezmu raději příklad klavír - dobrý klavírista určitě bude preferovat hru na kvalitní křídlo, ale umí zahrát i na obyčejný klavír. Většina lidí, kteří na klavír neumí, nebo umí jen trochu, budou raději hrát na klávesy od Casia, které za ně opraví chyby a dokonce zahrají samy pěknou písničku. Ale asi se shodneme na tom, že to neznamená, že drahá koncertní pianina jsou zbytečná, když klávesy zahrajou v podstatě totéž. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micey Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Mně se do auta to pianino asi ani nevejde, mi neřikej, že tobě do 911 jo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Když zůstaneme u hudby - když někdo umí na nějaký nástroj hrát, tak ho ta činnost obohacuje daleko víc, než když tu hudbu jen pasivně posloucháš. Vezmu raději příklad klavír - dobrý klavírista určitě bude preferovat hru na kvalitní křídlo, ale umí zahrát i na obyčejný klavír. Většina lidí, kteří na klavír neumí, nebo umí jen trochu, budou raději hrát na klávesy od Casia, které za ně opraví chyby a dokonce zahrají samy pěknou písničku. Ale asi se shodneme na tom, že to neznamená, že drahá koncertní pianina jsou zbytečná, když klávesy zahrajou v podstatě totéž.To se částečně shodneme, rozdíl je v tom, že ten hudebník se denodenním cvičením a hře na stále lepších nástrojích (když má kliku) stane jednou třeba virtuosem, kterýmu je dovoleno hrát na nějakém špičkovém koncertním křídle a tím současně zprostředkovává zážitek dalším lidem, kdežto obráceně, díky dobré, ekonomické situaci, si řada amatérů koupí celkem dobrej nástroj (někdy i špičkovej), čímž se sami pasují do role virtuosa a svým výkonem denně řadu lidí spíš serou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Mně se do auta to pianino asi ani nevejde, mi neřikej, že tobě do 911 jo.Proto nehraju na piáno, ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shewcza Odesláno 1. srpna 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. srpna 2018 Tady je aspoň prdel Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se