Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

exBURN - měl jsem možnost jezdit s Mondeem MK3 i MK4. MK3 kamaráda, MK4 z roku 2008 moje, oba kombíky, dvoulitry nafta. Před lety jsem chtěl velkého kombíka a protože mé oblíbené Omegy už nebyly, Mondeo byla alternativa, proto jsem je zkoušel. Nakonec jsem zvolil MK4, protože to byla generace, se kterou se Ford rozhodl opustit pověst Mondea jako nekvalitního auta, hodně se vývoji věnoval a výsledkem bylo opravdu bezva auto, které (už jsem to tady psal) bylo velmi spolehlivé. A taky zábavné a právě kombinace komfortu, zábavy, spolehlivosti, designu a materiálů mi u MK4 přišla jako skoro ideálně namíchaná a podle mne bylo Mondeo MK4 nedoceněné auto. Osobně mi přišly jízdní vlastnosti ve srovnání s MK3 lepší, což může být subjektivní. MK4 i při sportovní jízdě skvěle maskoval že je předokolka (což zmiňovala s uznáním i jedna z recenzí) a za volantem byla fakt zábava kalená snad jen hmotností. Kupodivu byla v řízení i celkem slušná (na tuhle třídu) zpětná vazba, což se třeba u Suprbu říct nedá, ale je to kategorie, kde se ani moc neočekává. MK5 už prý takové není, nevím, nejel jsem v něm...  

Takže kdo by chtěl prostorný rodinný kombík jako ojetinu a nechtěl utrácet, koukněte se po co nejzachovalejším Mondeu MK4 (tuším roky 2006-2012 nebo tak nějak), ideálně s kvalitním servisem a malým nájezdem. A naftový dvoulitr TDCI (myslím od Peugeota, což zní hrozně, ale je fakt super) je myslím dobrá volba. Určitě vám bude dělat dlouho radost, na silnici s ním nebudete dělat ostudu a nezruinuje vás ani autorizovaný servis, i díky tuším 20% slevám na díly díky tomu, že je to starší auto. Já neměnit práci a nedostat služební, rozhodně bych se Ferdy nezbavoval...

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl rok 2001 s 2,5 V6 a bylo to super - přesně jak popisuješ. Novějši 3. Generace má být podobná jen zmizel atmo šestiválec myslím?

 

Ale u nové generace je to prej špatný. Nejen jízdne, ale hlavně spolehlivost. Hlavně když tady mluvil o BMW. To asi nepůjde srovnat ale chce to hlavně projet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivan: vidis, ja som to mal s MK4 oproti MK3 inak. S MK3 som najazdil naozaj vela, ked som potom presadol do MK4 tak mi to prislo ako auto bez odozvy, proti tomu bola MK3 motokara ktora sa napriek hmotnosti a faktu ze je to predokolka dala bez problemov poslat do velmi dobre kontrolovatelneho smyku.

Ale MK4 bolo samozrejme vyborne auto, v konkurencii danej doby sa urcite nestratilo, ale to vtiahnutie do deja, spatna vazba (na volante MK3 clovek citil vsetko co potreboval) tam uz proste bola podstatne civilnejsia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpětná vazba jsou signály o tom, jak auto reaguje na povely a na situaci na silnici, které cítíš především ve volantu, ale i zadkem a nohama skrze pedály. Některá auta jsou steerilní, takže ve volantu necítíš nic, ani když jedeš za hranou a auto se dostává do průseru. Na druhou stranu některá auta s tebou "komunikují", takže přesně víš, jakou máš ještě rezervu, jestli už kola začínají klouzat, jjak kluzký je povrch, jak zareagovaly gumy na přidání, nebo ubrání plynu, apod. V takových autech se řidič a stroj můžou "propojit" v jeden celek a řízení je opravdovým požitkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal, že slušné řidičské auto dělá kromě zpětné vazby celkové vyvážení, tedy způsob, jak reaguje na podněty. U zmíněného mondea MK2 (první hranaté) byl naprosto úžasný okamžik, kdy po nájezdu do zatáčky člověk krátce ubral plyn, zadek se dostal do lehkého smyku a díky skvělé zpětné vazbě se tento smyk dal udržet a přitom krásně vykroužit zatáčku. To auto byla učebnice zpětné vazby. Měl jsem ho 5 let. Slabinou byl velmi liknavý nástup brzd, což po přesednutí z jiného auta dokázalo vyděsit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy jinými slovy celkový pocit z řízení konkrétního auta, subjektivní pocit související s očekáváními každého, jednotlivého řidiče.

To není pravda. To, že někteří lidi nemají hudební sluch přece neznamená, že hudba neexistuje a je to subjektivní vnímání zvuků?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není pravda. To, že někteří lidi nemají hudební sluch přece neznamená, že hudba neexistuje a je to subjektivní vnímání zvuků?!

Spíš obráceně, to že většina lidí neumí zatroubit na trumpetu neznamená, že je ta trumpeta špatná, ale může být "špatná" pro toho konkrétního člověka a proto si většina lidí taky nekupuje trumpetu, když si chce při grilování zahrát písničku, ale nějakej přehrávač.

 

Ty si nedáš pokoj  :lol2:

 

Edit. to bylo na JR_2010

Proč? Mě to fakt zajímá, já se do nikoho nechci navážet, jen diskutuju, zároveň mě ale trochu děsí, že auto se super zpětnou vazbou v podobě rodinnýho kombíka jde při ubrání plynu v zatáčce do smyku a zatáčka jde projet driftem, to kdyby se stalo třeba mojí ženě, tak se posere a můžu zpětnou vazbou argumentovat horem dolem, pro ní je rozhodně lepší, když ani neví, jak tu zatáčku projede a o všechno se postará dvacet elektronickejch trpaslíků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když zůstaneme u hudby - když někdo umí na nějaký nástroj hrát, tak ho ta činnost obohacuje daleko víc, než když tu hudbu jen pasivně posloucháš. Vezmu raději příklad klavír - dobrý klavírista určitě bude preferovat hru na kvalitní křídlo, ale umí zahrát i na obyčejný klavír. Většina lidí, kteří na klavír neumí, nebo umí jen trochu, budou raději hrát na klávesy od Casia, které za ně opraví chyby a dokonce zahrají samy pěknou písničku. Ale asi se shodneme na tom, že to neznamená, že drahá koncertní pianina jsou zbytečná, když klávesy zahrajou v podstatě totéž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když zůstaneme u hudby - když někdo umí na nějaký nástroj hrát, tak ho ta činnost obohacuje daleko víc, než když tu hudbu jen pasivně posloucháš. Vezmu raději příklad klavír - dobrý klavírista určitě bude preferovat hru na kvalitní křídlo, ale umí zahrát i na obyčejný klavír. Většina lidí, kteří na klavír neumí, nebo umí jen trochu, budou raději hrát na klávesy od Casia, které za ně opraví chyby a dokonce zahrají samy pěknou písničku. Ale asi se shodneme na tom, že to neznamená, že drahá koncertní pianina jsou zbytečná, když klávesy zahrajou v podstatě totéž.

To se částečně shodneme, rozdíl je v tom, že ten hudebník se denodenním cvičením a hře na stále lepších nástrojích (když má kliku) stane jednou třeba virtuosem, kterýmu je dovoleno hrát na nějakém špičkovém koncertním křídle a tím současně zprostředkovává zážitek dalším lidem, kdežto obráceně, díky dobré, ekonomické situaci, si řada amatérů koupí celkem dobrej nástroj (někdy i špičkovej), čímž se sami pasují do role virtuosa a svým výkonem denně řadu lidí spíš serou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...