Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Musím podpořit Tengeho. Ženu bych s dětma do auta bez AWD prostě neposadil. Je mi jedno, že 80% cest jezdí v okolí Prahy a jen 20% na vysočinu k rodičům, kde nějaký sníh ještě občas je. Ten pocit mého klidu a její pocit většího bezpečí je prostě k nezaplacení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro pocit meho klidu a bezpeci cele rodinky jezdim timhle vsude mozne, i denne do prace pres pul Prahy. a nemenil bych ani za nic, nejlepsi univerzal co jsem kdy mel ;-) 4WD mam zapnute trvale :-)

 

6c6826e5a79131dfaef8992cbd1382a6.jpg

 

 

z eteru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, proč se tady někteří tak vehementně snaží ostatní přesvědčit, že ty moderní pohony čtyř kol nemají v běžném provozu smysl, když je to přesně naopak, doporučil bych tedy vyzkoušet například jen fakt rychlej rozjezd z křižovatky v ucpaný Praze jenom s předkem a potom s komplet hnanejma kolama... a to taky souvisí s bezpečností ne? V zatáčkách jakbysmet, za pomoci všechmožnejch čidel a asistentů, dokáže poměrově upravovat trakci a přibržďování jednotlivejch kol a průjezd zatáčkou je tak mnohem bezpečnější, samozřejmě si panímáma, nebo pantáta, co chtějí zažít driftovanej průjezd tolik srandy neužijou. A co se týká vyšší váhy, rozdíl je cca 90 kg, což není sice málo, ale zase ne tak moc, navíc stačí naložit "normální" auto výbavou a může to být i o dost víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja uz len cakam kedy tu dieru na trhu niekto konecne objavi a napr Kerametal zacne chrilt civilne verzie Aligatorov. V Prahe a Blave by sa to IMO predavalo dobre. Ale uvedomujete si ze az budeme tankom jazdit vsecia, tak sa ta bezpecnost zacne negovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, proč se tady někteří tak vehementně snaží ostatní přesvědčit, že ty moderní pohony čtyř kol nemají v běžném provozu smysl, když je to přesně naopak, doporučil bych tedy vyzkoušet například jen fakt rychlej rozjezd z křižovatky v ucpaný Praze jenom s předkem a potom s komplet hnanejma kolama... a to taky souvisí s bezpečností ne?

 

No to je fakt, v ucpaný Praze to chce pořádněj vodpich, sice se po 100 metrech zas potupně zasekneš na dalším semaforu, ale s grácií !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, proč se tady někteří tak vehementně snaží ostatní přesvědčit, že ty moderní pohony čtyř kol nemají v běžném provozu smysl, když je to přesně naopak, doporučil bych tedy vyzkoušet například jen fakt rychlej rozjezd z křižovatky v ucpaný Praze jenom s předkem a potom s komplet hnanejma kolama... a to taky souvisí s bezpečností ne? V zatáčkách jakbysmet, za pomoci všechmožnejch čidel a asistentů, dokáže poměrově upravovat trakci a přibržďování jednotlivejch kol a průjezd zatáčkou je tak mnohem bezpečnější, samozřejmě si panímáma, nebo pantáta, co chtějí zažít driftovanej průjezd tolik srandy neužijou. A co se týká vyšší váhy, rozdíl je cca 90 kg, což není sice málo, ale zase ne tak moc, navíc stačí naložit "normální" auto výbavou a může to být i o dost víc.

 

já se zeptám čistě věcně, žádné rýpání

když budu mít Škodu Karoq 4x4, zapíná se to 4x4 při průjezdu zatáčkou při normální jízdě nebo až když přední kola přijdou o trakci?

tchán si to chce, ale jezdí jak z hnojem, na chalupu přes kopec, který se v zimě akorát sype, vyjede i teď s 2WD Yettim bez řetězů. Tak nevíme jestli to má smysl, jestli se zlepší jízdní vlastnosti, když to auto ani nedostane na limit. Na webu Škody jsem našel akorát že 4x4 připojí po ztrátě adheze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono to právě tak chytrý je, tedy nízká adheze je jen jeden z pokynů, potom hraje roli například i příčný a podélný zrychlení, úhel natočení volantu, zrychlování a rychlost sama. A s tím pak ještě spolupracují další systémy, například XDS+, a když se rozdělí podle různých algoritmů točivý moment různě na jednotlivé nápravy, respektive až na jednotlivé kolo, tak v konečném důsledku může být průjezd zatáčkou bezpečnější. Může jsem použil proto, že fyzikální zákony se úplně pominout nedají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se zeptám čistě věcně, žádné rýpání

když budu mít Škodu Karoq 4x4, zapíná se to 4x4 při průjezdu zatáčkou při normální jízdě nebo až když přední kola přijdou o trakci?

tchán si to chce, ale jezdí jak z hnojem, na chalupu přes kopec, který se v zimě akorát sype, vyjede i teď s 2WD Yettim bez řetězů. Tak nevíme jestli to má smysl, jestli se zlepší jízdní vlastnosti, když to auto ani nedostane na limit. Na webu Škody jsem našel akorát že 4x4 připojí po ztrátě adheze.

 

Prokluz předních kol potřeboval Haldex II. generace, což byly časy jedničkové Octavie resp. Golfu IV. Haldex IV. a V. generace to již nepotřebuje, viz. příspěvek JR_2010

 

Já bych za to ty prachy asi nedal, pokud bych pro to neměl využití. Šel bych do 1.5 TSI 110kW DSG 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prokluz předních kol potřeboval Haldex II. generace, což byly časy jedničkové Octavie resp. Golfu IV. Haldex IV. a V. generace to již nepotřebuje, viz. příspěvek JR_2010

 

Já bych za to ty prachy asi nedal, pokud bych pro to neměl využití. Šel bych do 1.5 TSI 110kW DSG 

 

DSG nechce, takže ta 1.5TSI 110kW to jistí. Díky za odpověď a tak nějak potvrzení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie, nepotrebuje preklz. Haldex V je niekde uplne inde ako prva ci druha generacia, v principe je to uz permanentna 4kolka (podla definicie). A urcite pomoze v handlingu oproti FWD (o RWD ani nehovoriac) pri akejkolvek zhorsenej adhezii.

Ak sa to niekomu nezda, odporucam vyskusat podobne/rovnake auta s Haldexom a bez.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Ale chapem to dobre, ze Haldex proste pripoji alebo nepripoji zadok, ale nie je o tom ze by nejako inteligentne rozdeloval trakciu medzi kolesa tej istej napravy ci?

Ano, posiela vykon aj cielene na ktorekolvek koleso - elektronicka uzavierka diferencialu. Cize pribrzduje koleso (az do poctu 3ks) bez trakcie cim prerozdeli vykon na koleso (kolesa) s trakciou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...