Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

S tim benzinem/naftou je to jako se vsim, treba s pivem... Myslite si snad, ze Staropramen vyrabi jen tady a pak to nakladne exportuje do prdelakovu? Maji dohody mezi sebou, ty firmy si navzajem znaji receptury do posledniho spuntiku a vyrabeji si navzajem piva lokalne, aby co nejvice usetrili na nakladech.
.
Takhle to samo funguje i v petrolbusinessu, ale, ze treba shell "vari" slovnaft pro slovensky trh, neznamena, ze by to byly jine PHM... Taky mam pocit z nemeckych dyzlu, ze to nejak jede vic a zere min, jenze, kdykoli natankuju v DE, ceka me jeste nekolik stovek km po nemeckych cestach, lepsi povrch, prijemnejsi provoz, lidi vetsinou nemaji permici do prostredniho ci leveho pruhu, nemusite jezdit brzda/plyn ale hezky tempomat.

Link to comment
Share on other sites

Ja teda jezdim pro benzin i naftu taky do Benziny, ale trochu me mrzi, ze vsechny ty jejich benzinky jsou jinak hrozne prasivy. Ale dokud budou vic penez cpat do paliva, nez do upravy benzinek, tak to asi bude lepsi...

Je to asi podle místa. Na severu okolo Teplic koupila Benzina pumpy od OMV. Ty už byly hodně bolavý. Vypadalo to tam jak v roce ?95, ale Benzina je vyladila zvenku i zevnitř a dnes jsou to nejvyvoněnější pumpy ze všech.

Link to comment
Share on other sites

Tak pokud si to dobře pamatuju z doby kdy jsem pracoval ve firmě která se PHM zabývala, tak v podstatě jsou tady dva velcí hráči na dodávání PHM a to Čepro (mají svoje čerpačky EuroOil) a Unipetrol (ty mají Benzinu) a od těchto dvou firem odebírají paliva skoro všichni. Pak je tu pár dovozců co nakoupí naftu, benzín - nejčastěji v Rakousku a přivezou ji sem, malé dovozy v cisternách. Ještě se tady vyskytovala pochopitelně nafta z Ruska resp. zemí bývalé SSSR. ty jezdí vlakem a dovozce je stočí do úložiště nejčastěji Čepra, kde se pochopitelně smíchá s ostatním. Čepro totiž umožnuje na jednom konci republiky palivo do Čepra uložit a na druhém vyzvednout, takže odpadá přeprava a pochopitelně takto lze obsluhovat spoustu míst. Unipetrol paliva i vyrábí a občas má problémy s větším obsahem síry v naftě. Jinak si všichni kvalitu hlídají přes SGS bez toho nikdo nic nepřijme. Problém jsou většinou domíchávači což jsou nejčastěji provozovatelé stanic do bentínu Ethanol E85 (není na něm spotřební daň) do nafty oleje...

Link to comment
Share on other sites

že by si franšízant mohl dovolit prodávat třeba petrolej do lamp pod značkou Verva je fakt dobrá chiméra :) 

 

http://www.benzina.cz/CS/franchising/Stranky/default.aspx

 

 

Co Vám nabízíme
  • Jistotu spolehlivého celoročního zásobování kvalitními PHM s certifikátem "Pečeť kvality" (udělovaným nezávislou akreditovanou laboratoří) prostřednictvím Unipetrolu RPA, s. r. o. a dlouhodobě konkurenčně příznivé ceny.
  • Stanovení ceny PHM na principu UIC (Unipetrol Index Czech).
Link to comment
Share on other sites

Chiméra či nikoliv, ale na novém autě v záruce mi při tankování výhradně Verva dieselu na jedné a té samé pumpě po půl roce odešly komplet čidla teplot v celém výfukovém systému a řízení mapování vstřikování paliva. Kdo nevěří ať tam běží :) protože na komplet vyčištění palivového systému, čidla (kdo by tušil že to může stát tolik peněz) a ten programovací nesmysl mám fakturu.

U Volva byli dost zvědavi kde tankuju; tankování a kniha jízd jsou u služebáku dokladované stejně jako účty od paliva.

Nechci nikoho přesvědčovat, ani nemám potřebu pomluvat, jen přidávám osobní (né kámošovi se stalo) zkušenost.

Od té doby jsem si nebyl na Benzině ani pro nanuka, nicméně každému vyhovuje něco jiného, já jezdím jinam.

Link to comment
Share on other sites

Přiznám se že jsem to neplatil, na faktuře byla nula, auto v záruce, zda si servis nárokoval regres u Benziny netuším, ale účetní tam tenkrát podklady posílala. Jako autu v podstatě nic, to asi jezdí dodnes (mám teď jiný), akorát to najednou jezdilo s o dva litry na sto větší spotřebou a při vyjetí na dálnici to padalo do nouzáku. Tehdy jsem zjistil že je Benzina franšíza když jsem se jel podívat kdo tu pumpu vlastně provozuje (už je tam jiný provozovatel).

Možná selhání jednotlivce, sever Moravy je drsný kraj :)

Link to comment
Share on other sites

Chiméra či nikoliv, ale na novém autě v záruce mi při tankování výhradně Verva dieselu na jedné a té samé pumpě po půl roce odešly komplet čidla teplot v celém výfukovém systému a řízení mapování vstřikování paliva. Kdo nevěří ať tam běží :) protože na komplet vyčištění palivového systému, čidla (kdo by tušil že to může stát tolik peněz) a ten programovací nesmysl mám fakturu.

U Volva byli dost zvědavi kde tankuju; tankování a kniha jízd jsou u služebáku dokladované stejně jako účty od paliva.

Nechci nikoho přesvědčovat, ani nemám potřebu pomluvat, jen přidávám osobní (né kámošovi se stalo) zkušenost.

Od té doby jsem si nebyl na Benzině ani pro nanuka, nicméně každému vyhovuje něco jiného, já jezdím jinam.

Tak to je hodně zajímavé! Pamatuju si, že před nějakou dobou Benzina před Rozvadovem dostala od ČOI pokutu.

Ono je to tak, že berou od PKN Orlen za nějakou cenu a z těch prodaných litrů pak platí ještě %. Takže je možné, že si třeba na jeden stojan pouštěli vlastní nekvalitu.

Link to comment
Share on other sites

To Tom4 : Teď si vem, kdyby jsi nejezdil k Benzině, máš to mrtvý za měsíc :-)))

 

Ale vážně, kámošovi Ravka cuká,, když dá Vervu, jede normálně. Další dal u OMV a cukalo mu to, naředil, rozjezdil.

Další jezdil jen Shell a ....

Někdo pivo, jiný víno, ty auta to mají asi podobně ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...