Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Na těhle stránkách jsou docela pěkně vnitřní rozměry aut, podle toho by se daly případně vytipovat nějaké modely (namátkou jsem teda kliknul mondeo combi, ale aut je tam hodně): https://www.auto.cz/ford-mondeo-kombi-1-5-ecoboost-zcela-na-pohodu-86236

 

Edit: V daném případě je třeba koukat především na kombinaci rozměrů označených "g" a "h".

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

eskimak: díky za radu. I nad ceedem jsem uvažoval, ale bojím se antikorozní ochrany, ovšem nemám s tím zkušenost. Dobrý postřeh. To jsem zapomněl zmínit. Dvorního mechanika mám v podobě tchána, který vlastní plně vybavenou dílnu se vším co k tomu patří. Sám taky nejsem úplné poleno, takže vyměnit olej, brzdy, filtry a podobné spotřební věci zvládnu a to ostatní dělám vždycky s tchánem. Auto nikam do servisu nedávám. Žena podléhá módním trendům a tak by nejraději nějaké SUV, ale naštěstí se mi jí to podařilo rozmluvit.

Nejake velke statistiky pozbierane nemam. Jedneho Ceeda v rodine uzivame (aktualne ma 9r), po hrdzi ani stopa (okrem jednej casti ktora bola ale neodborne opravena po malej buracke, ale to nieje chyba auta). Dvoch este starsich uzivaju kolegovia, hrdza ziadna. V kazdom pripade, aj ked nerad to priznavam (je to hanba pre ostatne drahsie auta v rodine), je to najspolahlivejsie auto ake ja poznam. Za 9r a 200t km nula (0!) poruch. Havarky neratam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo, všem kdo mi radili díky, Caddy je doma. Zatím spokojenost jak u mě, tak u zbyku rodiny, zřejmě bez problémů v pohodě vyhoví všem našim potřebám. Prostě jsem pojal auto stejným přístupem, jako Hasňa hodinky. Jo a ty šoupací dveře jsou skvělý.

post-29493-0-46536300-1559383115_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem měl konečně možnost vyzkoušet Hjundaj, a byl jsem moc rád když ho tady každý kupuje. Nějaký model Creta 1.6 benzin, u nás bych to asi srovnal s Mitsubishi ASX a dali jsme s nimi asi dva a půl tisíce. No, začal bych asi sedákama které tlačí do spodu předních stehen takovým způsobem, že se musíte po dvou hodinách projít, peklo na zemi. Budu pokračovat tvrdými plasty všude, takže se opřete loktem o opěrku, za chvilku bolí, na střední pult, za chvilku bolí, no masáž. Zakončím to motorem který si vůbec nerozumí s automatem, nejede, pak podřadí, zbudí hlukem celou posádku ale stále nejede :-) A bez čtyřkolky musí v přírodě hodně umět aby se vůbec někam dostal, zlatý osobák. Sorry, ale za mě si tento typ auta koupí jenom blázen, strašná zkušenost.... :-(

post-364-0-96130000-1559401525_thumb.jpg

post-364-0-97192800-1559401555_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ shaggy: Já bych to neviděl tak skepticky, je to prostřední nafta dvoulitr, obecně považovanej za spolehlivej a bezproblémovej motor. Ale uvidíme, nerad bych to zařikl ;-)

Tym problemom sa vyvarujes hlavne ked budes menit olej po 1roku alebo 20tis km max (15tis idealne). To ti odporuci kazdy mechanik.

Pri ztazenych prevadzovych podmienkach (caste starty, jazda v meste) sa odporucanie na skratenie intervalu uvadza priamo v navode k vozidlu.

Tie predlzene intervaly su nastavene hlavne kvoli nakladom pre fleety, kde rozdiel 1rok/20tis vs 2roky/30tis pri par sto autach urobi za 4 roky pekny rozdiel.

 

Edit:

dalsia vec su keci o dozivotnych naplniach v prevodovke, haldexe a podobne. Hej, ono to je dozivotne, ale do konca predpokladanej zivotnosti vozidla. Ziadny vyrobca ti ale nepovie kolko rokov/km to je. Takze ak chces mat auto dlhsie ako 4roky/160tis km, tak treba menit aj tieto naplne.

Upraveno uživatelem shaggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dozivotni napln v automaticke prevodovece je vecne tema. Zanm dva servisaky, co delaji v autorizacich a tam vyrobce nedoporucuje menit. Lidi to chteji zachranit kolem 150 tis a vypusti se husty olej typu mazut, paradoxne po napusteni noveho zacne prevodovka cukat a blbnout. Oba maji stejne zkusenosti. Tak ted babo rad. Jasne, muzes menit od noveho v intervalech treba 50tis ale pri naplni 10l takova vymena vyjde i na 10tis. a dnes si lidi na moc dlouho auta nekupuji.

Upraveno uživatelem km.kmk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba Volvo má doporučený (ne povinný) interval výměny oleje v automatu po 60tis km.

 

edit

a v haldexu po 100tis

Upraveno uživatelem Tom4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dozivotni napln v automaticke prevodovece je vecne tema. Zanm dva servisaky, co delaji v autorizacich a tam vyrobce nedoporucuje menit. Lidi to chteji zachranit kolem 150 tis a vypusti se husty olej typu mazut, paradoxne po napusteni noveho zacne prevodovka cukat a blbnout. Oba maji stejne zkusenosti. Tak ted babo rad. Jasne, muzes menit od noveho v intervalech treba 50tis ale pri naplni 10l takova vymena vyjde i na 10tis. a dnes si lidi na moc dlouho auta nekupuji.

A preto netreba kupovat jazdeny automat...

Ale nevravim len o automate. Aj v manualy treba ten olej raz za cas vymenit.

A hlavne - kto chce opicku, musi mat na banany :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ shaggy: Já bych to neviděl tak skepticky, je to prostřední nafta dvoulitr, obecně považovanej za spolehlivej a bezproblémovej motor. Ale uvidíme, nerad bych to zařikl ;-)

No, jestli myslíš, že se ten motor s intervaly výměny 30 tkm dožije nějakého vysokého nájezdu, tak jsi trochu naiva. Jak píše shaggy, 15 tisíc max a bude to celkem ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...