Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 14 minutami, moco napsal:

Mě to připadá jako strašení zákazníků drahým máslem, aby začali vykupovat regály. 

Jaký strašení ? Vždyť to máslo už stojí 50,- Kč normálně a stávalo do 30 Kč. To prostě zdražilo a už nezlevnilo, to není strašení, ale holej fakt ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna to vidim naivne, ale automobilky by si rychle mely v EU vylobbovat nejaky ulevy. Ne srotovny, ale odpusteni emisnich pokut, pripadne zmenu celeho toho systemu, jak se to pocita (od jake vyse emisi jaka pokuta).

On ten koronavirus jen urychlil o par let problem, ze automobilky vlivem prisnejsich eko a bezp. pravidel zdrazuji a tim padem lidi min kupuji. Ted se to seslo najednou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, jak tohle dopadne, ale kazdodenni masirka v radiu a ne webu lakajici na slevy novejch, "rocnich" i bazarovejch aut, mi neprijde jako dobra vychozi pozice pro udrzeni cen novejch aut. Ale fakt je, ze automobilky v tom umi chodit. Takze vyuzijou vse, pocinaje "vyhodnejma" balickama, pres snizovani produkce az po vydirani typu zavedte  "srotovny" nebo zacneme propoustet, nez pristoupit na "oficialni" snizeni cen novych vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automobilky v tom uměly chodit. Pokud nebudou mít páku na jednotlivé vlády v rámci EU, půjdou do kopru..postupně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Tomas_2002 napsal:

Jaký strašení ? Vždyť to máslo už stojí 50,- Kč normálně a stávalo do 30 Kč. To prostě zdražilo a už nezlevnilo, to není strašení, ale holej fakt ... 

Zrovna dneska jsem byl vyslán do Globusu - Madeta 250 g za 35 Kč...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By mě zajímalo, jestli stejně přemýšlíte nad výrobci ledniček třeba, nebo televizí, bot atd.. Automobilový průmysl v Evropě zaměstnává miliony lidí, další miliony lidí pracují pro jejich dodavatele, do systému sypou obrovské množství peněz na daních a tvoří výrazné procento HDP. Auto je dnes už opravdu poměrně komplikovaný stroj. Když si vzpomenu, jak se po revoluci prodávala Corolla s 1.3 benzin v totální holotě v Tsushu za třičtvrtě milionu a lidi na to stáli frontu a dnes stojí hatchback nižší střední nabitej elektronikou a asistentama půl mega (a to nemluvím o rozdílných mzdách tehdy a teď), tak fakt moc nerozumím tomu, kde si myslíte, že vás ty automobilky odírají a chtěli byste Octavku za tři kila. Marže na nových autech jsou v řádu jednotek procent..ty reálné..protože bez slevy dneska nekoupí nikdo nic. Každej rok přichází nový emisní normy, který už teď jsou totálně za fyzikálními možnostmi spalovacího motoru a automobilky musí sypat obrovské množství peněz do dalších a dalších inovací a úprav motorů, aby prošly. Pak ty zmiňované emisní povolenky. Každý gram CO2 na km navíc v průměru modelové řady automobilky znamená 1 miliardu Euro na pokutách. Průměrné emise na flotilu jsou od roku 2021 nastaveny na 95g/km. To odpovídá spotřebě 3,5 l/100km u benzinu resp. 4l/100km u nafty. Za tohle nejezdí žádný spalovací motor a ani nemůže. Takže emisní pokuty porostou a cena aut poroste. Každý rok přibývají povinné prvky výbavy. ESP, e-call, asistent pro jízdu v pruzích, chystá se brzy povinné hlidani mrtvého úhlu, černé skříňky, hlídání únavy atd. Další náklady navíc, které se projeví v cenách především aut nižších tříd. Atd atd.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady snad nikdo nic o odirani ze strany automobilek nepsal. A o Octe za 300 taky ne. Jen tu nekdo otevrel debatu na tema, zda auta zlevni, protoze nam ten koronapicus nejspis prinese krizi. A debata probiha uplne stejne, jako vzdycky u tohoto tematu. Autari prinasi argumenty, proc je to nerealne, no a potencialni kupci hledaji duvody, proc by k tomu mohlo dojit :)

Ta hra je porad stejna, prodavajici chce vydelat co nejvic a kupujici naopak maximum usetrit. Hru na slevy, balicky, protiucty, akce, nulovy uroky atd. si vymyslely automobilky, ne zakaznici. Takze lidi tak nejak tusi, ze tam prostor je. No a Tomas_2002 nam tu nazorne na nejakych kalkulacich predvedl, ze to jde i vyrazne :). A ty auta presto nesly doktorum za nulu, si teda myslim.

 

Upraveno uživatelem honza71
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli si to vymysleli zákazníci nebo automobilky.. Je to proste marketing, kterej funguje u každého zboží. Jedno by nebylo bez druhého, automobilky to dělají, protože se to lidem líbí a naopak.

To co tady kouzlil Tomáš je chytré sčítání všech bonusů. Některé dá výrobce, některé importér, některé dealer, některé ještě třeba leasingovka. Ano, občas to tak vyjde, že se lze dostat na velmi dobrou cenu. V podstatě na každé (běžné) auto dnes dostanete slevu v řádu desítek až stovek tisíc. Každý z řetězce si utrhne kus marže, je to součást konkurenčního prostředí, to bude samozrejmě fungovat i nadále. Akorát ty slevy budou pořad z vyšších a vyšších cen, protože ty náklady zkratka opravdu rostou a není to jen proto, že by byly automobilky nenažrané, jak jsem se snažil vysvětlit výše. To je celý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele já nevím jak vy tady, ale já na světě nejsem kvůli tomu, aby podniky prosperovaly. A dost mě překvapuji lidi, co pořad někomu chtějí cpát peníze, aby náhodou jejich podnikání neskončilo. Nemyslím tím vládu,  ale jednotlivce. Asi zřejmě moc neznají hodnotu peněz, ale jak jsem psal, za půl roku to bude jiné. A za rok  a půl to bude teprve sranda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filo, nechci být za Nostradama, ale obávám se že k nezapomenutelnému rozkolísání "ekonomických jistot" bohatě postačí už to že "Lidi" budou kupovat později - jedno jestli půjde o auta, hodinky a nebo o Baťovy cvičky, protože příslušný kapitál bude v ekonomice chybět. Koblihářem slibovaný tisk inflačních papírků (á la vouchery pro cestovky, hotely a aerolinky) ten schodek nezarovná, protože v hrdém tuzemsku se nám k tomu už teď přidává propad kurzu naší slavné koruny. Ceny tak analogicky porostou jak u importů, tak druhotně i u místní produkce - protože i ta má vstupy zvenku a protože i mimo eurozónu se už dávno účtuje v Eurech (dnes už nepostradatelné slovenské, polské, ukrajinské a bulharské gastarbeitery nevyjímaje). Na vzniklou inflaci si tak za ten rok a půl vzpomeneme třeba u vyždímaných rezerv na rozvoj + nákupy nového vybavení - a nebo tím že ze znehodnocených platů bude "Lidem" trvat kurva dýl naspořit na nové a ještě dražší čínské botičky, švýcarská račmena i konzernové plechovky s kolečkama - čímž se kladná zpětná vazba (a pohádka o "výhodách vlastní měny") uzavře... :thumbsdown_anim:

U ojetin pro plebs se to pak pozná na dalším růstu průměrného stáří obchodovaných kusů - zatímco "obchodní cestující" namísto Rapidů/Chrochtávek začnou zase fasovat spíš "Fóbie v holobytu", aby bylo dál z čeho dotovat slevy a akční pakety na modely pro management :smoke:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. Je na čase obměnit vozový park, a tak bych se rád zeptal zkušenějších na radu.

Chci velký rodinný kombík a vybírám mezi Superbem 2 kombi, Hondou Accord Combi a Toyotou Avensis kombi. Ročníky okolo 2011.

Žena měří 185 cm a vzadu budou 2 autosedačky.

Rozpočet do 200 tis.

Díky za případné rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud není potřeba vozit 5.cloveka (třeba babičku), tak je MPV zbytečné i když dalo by se koupit Mazda 5 nebo Ford s-max. Počítám že Hondy budou nejdražší a nejmenší výběr... mě by ale srdce táhlo k benzínovému Accordu. Myslím že nejlepsi bude když se nebudeš upínat na konkrétní model, ale budeš vybírat podle konkrétního stavu aut co jsou k dispozici...to už při tomhle stáří rozhoduje nejvíc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...