Jump to content

vybírám káru


financ

Recommended Posts

No já ti nevím. Když jsem dělal na Balkáně, tak měl kolega CRV a tam kde jsem já projel s oktavkou 4x4 bahnem nebo na sněhu on zůstal viset. Nevím, možná byl jen špatný šofér. Každopádně ta Honda nevypadala příliš jako pracovní nástroj. Už to, dle mého, bylo klasické komfortní "městské" SUV 

Link to comment
Share on other sites

před 4 minutami, xbraj19 napsal:

Nebo starší Subaru Forester.

To bych asi i chtěl, ale mám trochu obavy o technický stav takové ojetiny. Nicméně pokud bych měl možnost jej koupit od někoho seriozniho, s jasnou historií a korektní informací o technickém stavu, asi bych do něj šel. 

Ještě jsem přemýšlel na Terranem II, kdysi jsme je měli na stavbě a byly spolehlivý 

Edited by Dokusan
Link to comment
Share on other sites

Discavery 2 není úplně spolehlivé auto, tomu bych se vyhnul. Ford serie F zase má špatně dostupné díly a moc servisů je nazná, jelikož se jedná o US dovoz. 

Šel bych cestou Defenderu, Mercedes G (pracovní verze), Mitsubishi Pajero, Suzuki Vitara V6...

Link to comment
Share on other sites

Pokud máš obavy o technický stav 10 let starého Forestra, divím se, že se nebojíš technického stavu 20 let starého Discovery :)

F150 za 150 tis. tě také sežere i s papučema.

Forester je na tvé požadavky asi nejlepší, případně Pajero, i stará RAVka by tohle dala.

Link to comment
Share on other sites

Je pravda, že Pajero i starou RAVku jsme měli na stavbě na Balkáně a nebyl problém. RAVce jsme říkali "šukátko", taková milá, malá, roztomilá 

Land Rover je taková moje iracionální srdcovka (asi bych strašně zahucel), to asi fakt nemá smysl. 

 

Link to comment
Share on other sites

před 2 minutami, shewcza napsal:

Pokud nepotřebuješ po polňačkách vozit rodinu, pak jednoznačně Suzuki Jimny!

To se mi líbí, ale občas potřebuji přivést i nějaké dřevo, stavební materiál a podobně a to už je hodně malinké auto. Stejně jako Daihatsu Ferosa, se kterou jsem jel kdysi z Brna na stavbu do Chorvatska. 

Link to comment
Share on other sites

To bych možná i zvážil staryho Patrola. 

Problém všech těch starých offroadu je, že jsou dojebany nebo různě upravovany a bastleny. Jelikož se v tom moc nevyznám, tak je to jako kupovat vintage Rolexky 

Link to comment
Share on other sites

Když jde o práci, tak pickup má smysl, jen najít slušný kousek bude asi problém... ostatně stejně jako u Terka, nebo Pajera. Zase když Ravka nebo Subaru, tak za tím vozík, to taky nic moc... Dávat dřevo dovnitř, nevím, jak to chceš "zapelešit"...

Link to comment
Share on other sites

před 3 minutami, Dokusan napsal:

To bych možná i zvážil staryho Patrola. 

Problém všech těch starých offroadu je, že jsou dojebany nebo různě upravovany a bastleny. Jelikož se v tom moc nevyznám, tak je to jako kupovat vintage Rolexky 

Rolexky nehnijou před očima... :-) 

Link to comment
Share on other sites

Zdarec,

Mám  dotaz ohledně  nákupu  auta v německu. Máte někdo čerstvou zkušenost jak to v posledni době funguje s placenim? Na netu čtu  něco o zákazu vyvážet  hotovost a jinde  zas ze trvají na hotovosti. Auto ktery mam v hledáčku  bude kolem 35000 eur. 

Ma smysl tam jet na dvakrát? 

Předem diky za vaši zkušenost .

 

Link to comment
Share on other sites

před 27 minutami, taurus napsal:

Zdarec,

Mám  dotaz ohledně  nákupu  auta v německu. Máte někdo čerstvou zkušenost jak to v posledni době funguje s placenim? Na netu čtu  něco o zákazu vyvážet  hotovost a jinde  zas ze trvají na hotovosti. Auto ktery mam v hledáčku  bude kolem 35000 eur. 

Ma smysl tam jet na dvakrát? 

Předem diky za vaši zkušenost .

 

Hotovost je myslím max. 10.000, - EUR. Buď navýšit limit a zaplatit přes platební terminál kartou, anebo přes účet. 

Link to comment
Share on other sites

U placení převodem/kartou si radši zkontrolujte aktuální podmínky u Vaší banky - pod tradiční záminkou "bezpečnosti klientů během koronaviru" některé  (jmenovitě třeba Spořka, ČSOB...) zase utáhla šrouby a nastavila pěkně zkurvené interní limity na online platby a rychlé převody, kvůli kterým se může z (donedávna relativně snadné) platby přes 150-300 tisíc stát téměř noční můra, notabene v cizině. Jestli to takhle půjde dál, budeme za chvíli zase platit pomocí igelitek se stodolarovkama, jak Rusáci v 90. letech... 🤬

Link to comment
Share on other sites

Kupovali jsme loni vůz u Dealera. Máme banku v Německu Volksbank - tedy predpoklad okamžité platby. Vůz po prohlídce a dohodě tedy ok, proběhla platba z Německa do Německa a čekání cca 5h než se připsala částka - 20.000Eur.

Link to comment
Share on other sites

před 19 hodinami, taurus napsal:

Zdarec,

Mám  dotaz ohledně  nákupu  auta v německu. Máte někdo čerstvou zkušenost jak to v posledni době funguje s placenim? Na netu čtu  něco o zákazu vyvážet  hotovost a jinde  zas ze trvají na hotovosti. Auto ktery mam v hledáčku  bude kolem 35000 eur. 

Ma smysl tam jet na dvakrát? 

Předem diky za vaši zkušenost .

 

Tohle je dost zvláštní situace : jelikož jsme v schengenu, na převoz peněz hranice nemůžou mít vliv, protože de facto i de jure jsi stále v jednom státě (bez hranic, volný pohyb zboží, služeb a kapitálu). Omezení za platbu u obchodníka (každá země to má jinak) samozřejmě existuje (řeší to každý po svém a dle limitů atd, třeba dvěma, třemi...deseti  příjmovými doklady), nicméně hotovost, pokud k ní máš doklad odkud jsi ji vzal (třeba bankovní výpis , že jsi je vybral z účtu), můžeš převážet v rámci schengenu bez jakéhokoliv omezení.  Takže : klidně to riskni, měj u peněz akorát doklad o jejich původu, a to, že by tě  náhodně zastavili celníci a prohledávali auto a tašky je víceméně mizivá možnost (pokud tě někdo neudá), nicméně, když se najde blbec (celník), tak tě může dusit ve smyslu, že si bude prověřovat původ těch peněz a další nesmyslný buzerace.., ale pokud máš vše v pořádku (doklad k hotovosti), tak se ti nemá co stát.

Nakonec vždycky můžeš tu hotovost  vložit na účet prodávajícího v místě nákupu auta....nemusíš je dávat jemu vůbec do ruky, pokud by to neměl jak zpapírovat :).

Jiní lidé na to mohou mít jiný názor, ČNB a další instituce ti budou do hlavy rvát v novinách, jak to nesmíš, ale není  to pravda. Zabývám se tím mnoho let, tak vím, jak to funguje.

Link to comment
Share on other sites

před 35 minutami, M10 napsal:

Tohle je dost zvláštní situace : jelikož jsme v schengenu, na převoz peněz hranice nemůžou mít vliv, protože de facto i de jure jsi stále v jednom státě (bez hranic, volný pohyb zboží, služeb a kapitálu). Omezení za platbu u obchodníka (každá země to má jinak) samozřejmě existuje (řeší to každý po svém a dle limitů atd, třeba dvěma, třemi...deseti  příjmovými doklady), nicméně hotovost, pokud k ní máš doklad odkud jsi ji vzal (třeba bankovní výpis , že jsi je vybral z účtu), můžeš převážet v rámci schengenu bez jakéhokoliv omezení.  Takže : klidně to riskni, měj u peněz akorát doklad o jejich původu, a to, že by tě  náhodně zastavili celníci a prohledávali auto a tašky je víceméně mizivá možnost (pokud tě někdo neudá), nicméně, když se najde blbec (celník), tak tě může dusit ve smyslu, že si bude prověřovat původ těch peněz a další nesmyslný buzerace.., ale pokud máš vše v pořádku (doklad k hotovosti), tak se ti nemá co stát.

Nakonec vždycky můžeš tu hotovost  vložit na účet prodávajícího v místě nákupu auta....nemusíš je dávat jemu vůbec do ruky, pokud by to neměl jak zpapírovat :).

Jiní lidé na to mohou mít jiný názor, ČNB a další instituce ti budou do hlavy rvát v novinách, jak to nesmíš, ale není  to pravda. Zabývám se tím mnoho let, tak vím, jak to funguje.

To není žádná zvláštní situace, prostě obchodník nesmí přijmout hotovost vyšší než 15.000,- EUR, tím to hasne a ty můžeš mít u sebe klidně milión. Na třikrát si to nikdo v Německu nelajskne, protože to hlídá finanční úřad a na účet mu v hotovosti takovou sumu taky nedáš, anebo minimálně s obrovskými problémy a na to nebude mít žádný obchodník náladu. Mám ty informace čerstvé od dovozců aut i německého AD Mitsubishi. Jediná možnost je převod z účtu na účet, nebo platební terminál. Vybrat auto, sepsat smlouvu, přeposlat prachy a jak se poukažou prachy, hurá domů. Dnes jsou i různé možnosti zrychlených převodů, ale hotovost prý prostě nejde. 

Link to comment
Share on other sites

Jak píše Afri tak jsem to pochopil i já z různých diskusí, že bude problém spíš na straně příjemce. Proto mě zajímalo jestli někdo nekupoval v poslední době a jak k tomu přistupoval prodejce.

Každopádně díky za názory. Směřuju k tomu, že tam pojedu na obhlídku a pokud se dohodnu tak pošlu prachy a počakám až  jim naskočí a pak odhášení, převozky a tradá...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...