Jump to content
financ

vybírám káru

Recommended Posts

před 1 hodinou, pavča napsal:

Právě se cvičně zabýváme výběrem auta pro plánovanou obměnu, teď máme ke vší spokojenosti 10 let Suzuki SX4. Požadavky jsou: malé SUV (max délka 4.250 mm!!!), benzín, automat, 4x4, dobrá (špičková) výbava za rozumnou cenu. Probrali jsme asi vše, co se nabízí a nejlépe vypadá Hyundai Kona s motorizací 1,6 T-GDI 130 kW 7.st. automat 4x4 ve vybavení Style Premium. Výbava opravdu veliká, cena dobrá, cca 720.000,- Kč. Jediná nevýhoda je vyšší spotřeba, cca 9 l/100 km, což nás ale při našem malém provozu moc netrápí, když vezmu trochu výbavou srovnatelný vůz jiné značky, tak se dostaneme s cenou bohatě přes milion korun a to nikdy neprojedeme, výpočtem mi vychází, že by nás měly PHM za celou dobu provozu vyjít max. na cca 100.000,- Kč (a to beru cenu za 1 l benzinu 40,- Kč, rozdíl ve spotřebě 5 litrů a dobu provozu 10 let). Alternativou by byla konfigurace s naftovým motorem, rozdíl v ceně je navíc asi 10.000,- Kč, spotřeba je udávána asi 4,7 l/100 km, ale je to trochu línější než benzín. Tak vybíráme a užíváme si to...

https://www.roadblog.cz/test-hyundai-kona-2018-video/

 

Moje konfigurace: Hyundai Kona konfigurace.pdf

Mazec.... Já měl za to, že to stojí max půl milionu. Tam bude nádherná amortizace cca 100 000,- ročně, au au.

To fakt za 700k není nic "normálního"? Divím se že nezůstanete u Suzuki

 

Teď koukám, že to je ceníková cena, v reálu to bude teda asi lepší a myslím, že k 600k by se mělo dát přiblížit, což je teda taky mazec.

Edited by exBURN
Doplnění

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geodet: obě Suzuki jsme vzali do úvahy, ale nelíbí se nám "Mild-Hybrid", je to takové divné řešení, akubaterie má životnost asi 7 let a nová stojí s DPH asi 130.000,- Kč.

exBURN: no a to si představ tu amortizaci u aut za 1.300.000,- Kč, která se nám ve stejné výbavě nabízela...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geodet: obě Suzuki jsme vzali do úvahy, ale nelíbí se nám "Mild-Hybrid", je to takové divné řešení, akubaterie má životnost asi 7 let a nová stojí s DPH asi 130.000,- Kč.
exBURN: no a to si představ tu amortizaci u aut za 1.300.000,- Kč, která se nám ve stejné výbavě nabízela...

Auta za 1,3M přeci nelze ani naznakem srovnat s Konou

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 26 minutami, pavča napsal:

Geodet: obě Suzuki jsme vzali do úvahy, ale nelíbí se nám "Mild-Hybrid", je to takové divné řešení, akubaterie má životnost asi 7 let a nová stojí s DPH asi 130.000,- Kč.

exBURN: no a to si představ tu amortizaci u aut za 1.300.000,- Kč, která se nám ve stejné výbavě nabízela...

Tak ještě by šlo vzít skladovku bez Hybridu. Myslím, že se ještě dá koupit bez problémů. Mám 2 roky S-Cross a zatím super. Konu bych za takovou raketu nechtěl. Vybírám auto podle spolehlivosti, ceny, výkonu a pak až to ostatní. Čím je ta Kona tak vyjímečná, že stojí takovej ranec?

Teď koukám, že bude nová Kona:

https://www.garaz.cz/clanek/hyundai-kona-se-docka-faceliftu-vcetne-sportovnich-variant-21004641#seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=420611&dop_req_id=uHXmnmzwyTz-202008312028&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Edited by Geodet

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 minutami, Geodet napsal:

Tak ještě by šlo vzít skladovku bez Hybridu. Myslím, že se ještě dá koupit bez problémů. Mám 2 roky S-Cross a zatím super. Konu bych za takovou raketu nechtěl. Vybírám auto podle spolehlivosti, ceny, výkonu a pak až to ostatní. Čím je ta Kona tak vyjímečná, že stojí takovej ranec?

Spotřebou - tu 1,6 T-GDI má kámoš v Tusconu a pod 10 s tím neumí dálky. Kombinace krátkých jízd, automatu a čtyřkolky bude za 13+ 

Edited by exBURN
oprava textu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám u S-Crosse 1,4 benzín s turbem 4x4  - 140 koní a jezdím za 6,5 litru.

Edited by Geodet

Share this post


Link to post
Share on other sites

A s-cross má jeden z nejlepších 4x4 pohonů. Dost jsem koukal co to zmákne + ta 1,4t se jim fakt povedla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 27 minutami, exBURN napsal:

Spotřebou - tu 1,6 T-GDI má kámoš v Tusconu a pod 10 s tím neumí dálky. Kombinace krátkých jízd, automatu a čtyřkolky bude za 13+ 

To jako fakt? Mesto za 13 a dalky cca 9,5 jsem jezdil s benzinovym sestivalcem 3.2 v XC70 AWD (automat). A to je sakra jiny svezeni nez Tucson (toho jsem mel cca rok jako firemni, 2.0 nafta 136 kW, automat a max. vybava). Za me nejhur investovany penize v teto cenove relaci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak prej se dal i za 9,5, s lehkou nohou za 9, ale nesmíš pak vjet do města :-D.
Diesel byl určitě lepší volbou, páč ta korejská benzínová 1,6 turbo je docela známa svou spotřebou. Navíc se ani nedá říct, že by to ten motor vrátil projevem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geodet, exBurn: no pokud bychom se dokázali smířit s tou podivností "Mild-Hybrid" u Suzuki, tak oba modely, Vitara i S-Cross, byly naší jasnou a vítěznou volbou, protože Suzuki máme a jsme s ním fakt spokojeni, pokud se vezme výbava Elegance, tak to má prakticky vše a cena je dobrá, vadí mi sice pár věcí, například ovládání palubního počítače tou zoufalou tyčkou (proč to, proboha, nemá ovládání nějakými tlačítky), systém ovládání zamykání a odemykání dveří (s tím fakt někdy zápolíme) a pár dalších věcí, ale jinak maximálně spolehlivé auto, za 10 let ani jediný problém.

Koupit skladovku bez Mild-Hybrid by asi už nebylo tak snadné a navíc kupovat si nové auto už dva roky staré, to se mi nelíbí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 23 hodinami, lolohh napsal:

Prosím o radu. Požadavky, které se navzájem vylučují :D :

- vyšší posez, vyšší podvozek, tedy SUV - nutno

- 4x4 (jakékoliv) - nutno

- automat - skoro nutno

- rozumná (rozuměj malá) spotřeba. Současné auto má dle palubního počítače průměr asi 4,3 l/100 km - tak málo to nebude, to vím, ale třeba kolem 6-7 by bylo fajn

- bude to druhé auto v rodině, takže benzín nebo hybrid. Auto bude jezdit občas 20 km po Praze do práce (ale málokdy), občas nákup (ale spíš nákupy jezdí za námi), občas děti na/z kroužku, občas na chatu (80 km), občas na ryby (20-30 km). Delší trasy bude spíše jezdit první auto (hory, moře).

- nové

- cena kolem 1M Kč, přinejhorším trochu víc

- zatím je favorit RAV4, zítra se na ní jedeme podívat. Nejvyšší výbava, jen by se tam muselo dodělat tažné, cenově se zhruba vejdeme. Možná ještě dodělat nezávislé topení, protože to používám ve svém autě celkem často.

Díky moc.

Edit: snad do každého auta se vejde po sklopení sedaček dvoumetrový prut, snad do všech aut už jde objednat vyhřívání i zadních sedaček (není nutné).

 

Zkus se podívat na Mazdu CX5. Většinu Tvých požadavků by mohla splňovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 hodinami, wawrik napsal:

RAV4 Hybrid je skvelé auto, nedávno som s ním strávil týždeň (popisujem tu) a potom objednal. Dosť ma prekvapilo, ako ďaleko sú elektronické systémy - veľmi použiteľné, nebolo potrebné ich zložito zapínať, nastavovať alebo sa im venovať, všetko robili tak nejako samé a presne tak, ako by som očakával. Vrátane udržiavania v jazdnom pruhu, žiaden pingpong od čiary k čiare, ako som to nedávno zažil u iných (párročných) áut.  Je to jedno z tých sivých áut, ktoré ťa síce nijako za srdce nechytia - ak teda prežiješ vonkajší dizajn, ale robia čo majú, ničím veľmi neserú a vydržia dlho.

Jo, to jsem s chutí četl už když jsi to psal. Dnes jsem se v tom byl projet. A dobrý. Ano, při akceleraci to není nejtišší, ale pak při udržování rychlosti je to v pohodě. Ale hodně se mi tam nelíbila jedna věc, vlastně dvě. Hluk od zpětných zrcátek a hluk od zadních oken, toho jsem si všiml brzy a fakt to bylo slyšet dost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 hodinami, sorondo napsal:

Já jsem to jen tak nahodil, jako další japonskou možnost, mě se osobně také Ravka libí víc. Manželka má Hondu HR-V a je velmi spokojená – tak proto to jsem to navrhl.

Mrknul jsem v rychlosti i na CRV a není to hezké auto :D Ani zvenku, ani středový panel. A prodejce byl debil, ani jsem neměl odvahu se zeptat na zkušební jízdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 51 minutami, bedan napsal:

Zkus se podívat na Mazdu CX5. Většinu Tvých požadavků by mohla splňovat.

Měli jsme Mazdu 3. Asi nejsem tip pro atmosférické motory ;) Pravda je, že to auto je krásné a dá se sehnat pěkně vybavené v limitu. Asi se nad ním ještě zamyslím, případně projedu, díky za tip!

A zjistil jsem, že Lexus dělá teď dvě sociální verze NX. Bojím se v tom projet, protože se bojím, že to bude tiché jako blázen... Ale oproti RAV4 i CX5 výbavy významně méně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 22 hodinami, Frantik napsal:

A co koupit tu predchozi verzi? Sice asi nebude uz nova, ale ve skvelym stavu ta dobry penize.

Rozkaz zněl jasně - nový auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 19 hodinami, rado74 napsal:

lolohh, len pre info u tej CRV udávajú CVT prevodovku, neviem z akého dôvodu nakoľko auto žiadnu prevodovku nemá. Akurát akustický prejav pri zrýchľovaní sa podobá jazde s CVT.  Hondu CRV mám v hybride cca pol roka a som spokojný, veľké priestranné auto. Vzhľadovo výrazne krajšie ako predošlý model CRV, interiér je úplne iný. Výhodu oproti RAV-ke vidím kardanový pohon zadných kolies, určite lepšie riešenie

Tady ty technikálie mě míjí, díky. Nečti ty moje příspěvky, kd epíšu, že CRV není hezké :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Právě teď, lolohh napsal:

Měli jsme Mazdu 3. Asi nejsem tip pro atmosférické motory ;) Pravda je, že to auto je krásné a dá se sehnat pěkně vybavené v limitu. Asi se nad ním ještě zamyslím, případně projedu, díky za tip!

A zjistil jsem, že Lexus dělá teď dvě sociální verze NX. Bojím se v tom projet, protože se bojím, že to bude tiché jako blázen... Ale oproti RAV4 i CX5 výbavy významně méně.

NX nemá, ve špatném, projev hybridu. Ale prostor je pro dva a trochu tašek, ty děti vzadu to chce vyzkoušet. Ale "do ruky" moc příjemný...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 minutami, DavidLC napsal:

NX nemá, ve špatném, projev hybridu. Ale prostor je pro dva a trochu tašek, ty děti vzadu to chce vyzkoušet. Ale "do ruky" moc příjemný...

Už jsem se na ní byl podívat, bez projíždky. Nejsem extra vysoký (do 185), na zadní sedačce mám rezervu nad hlavou tak pět cenťáků. Což není moc. Místo na nohy relativně v pohodě. Děti už mají trochu rozum (7 a 10 let), takže kopání do zad už snad nehrozí. A na dlouhé trasy budeme stejně jezdit Superbem.

To zní dobře, že to nemá projev hybridu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 minutami, lolohh napsal:

A zjistil jsem, že Lexus dělá teď dvě sociální verze NX. Bojím se v tom projet, protože se bojím, že to bude tiché jako blázen... Ale oproti RAV4 i CX5 výbavy významně méně.

NX nie je „dedkovské“ auto, úplne nahouby sa to vnútri ovláda. Neprehľadné, rozdrobené. Navyše je prťavé. Ale tichučké je, to zasa áno.

RAV4 mi prišla hlučná od zadných kolies, nie od okna. No nijako podrobne som to neskúmal, len som si všimol, že na dobrom asfalte to bolo úplne tiché, obzvlášť s pár taškami v kufri a nasadenou roletkou. A tá, na ktorej som jazdil, nebola pri akcelerácii nijako nadmerne hlučná, skôr tichšia. Hlučná bola až pri plnom knedlíku, ale to je každé auto, nepovažujem to za nejaké mínus.

Edited by wawrik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...