Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

před 10 minutami, DavidLC napsal:

Jen do mě, když jsem vemeno :D (ty s pívama nemůžu najít).  Jo, je to smutný, ale třeba fakt blbej kus. Je to zajímavý, líbí se a jak píše Wawrik, vychytávky. Ale z moderny, retra, mě bere víc Bronco https://autobible.euro.cz/americane-vzkrisili-legendarni-ford-bronco-ma-otvirak-na-pivo-a-stoji-pakatel/

Pecka, ale holt si v EU prý musíme počkat než do něj začnou dávat ten jejich famózní jednolitr ecoboost :lol2:

Link to comment
Share on other sites

Ad Defik. Je to úplně jiné auto, než byl předchozí samozřejmě. Je to SUV s technikou, kterou má třeba Mercedes nebo předchozí generace Touarega. S V6 to jede hezky, na silnici to funguje, v terénu taky, dobře to vypadá. O spolehlivosti bych si nedělal přehnané naděje. Kdybych do toho měl dat své peníze, vsadil bych spíš na jistotu - X5, MB, Q7, Touareg. Zajímavá bude taky nová Toyota Highlander, škoda že u nás jen s jedním motorem.

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, wawrik napsal:

1200 km, ale som zaujatý. Čakal som, že sa pokazí, a pokazil sa :D

Myslím, že niekto tu na fóre ho kúpil, skús pohľadať.

Něco konkrétního? Klidně SZ 

 

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, dawe009 napsal:

Ad Defik. Je to úplně jiné auto, než byl předchozí samozřejmě. Je to SUV s technikou, kterou má třeba Mercedes nebo předchozí generace Touarega. S V6 to jede hezky, na silnici to funguje, v terénu taky, dobře to vypadá. O spolehlivosti bych si nedělal přehnané naděje. Kdybych do toho měl dat své peníze, vsadil bych spíš na jistotu - X5, MB, Q7, Touareg. Zajímavá bude taky nová Toyota Highlander, škoda že u nás jen s jedním motorem.

Diky, je to sluzebak, takže to moje peníze v podstatě nejsou. V6 je jednoznacna volba. Higlander je super,ale ten americko asijský design to zabíjí. To už bych raději volil Land Cruiser

Link to comment
Share on other sites

-       Chalani, ďakujem za každú jednu reakciu... 😘 Nechám si to všetko "prejsť" hlavou...

          Popravde aj ja sa viac prikláňam k tomu dvojlitru. Očakávam, že by mohol byť trošku viac kultivovaný oproti 1,8 l a teda pri zošliapnutí plynu nehnať motor až tak do vysokých otáčok a čo som pozerala, tak spotrebu má len cca o 0,1 l väčšiu

-        Yaris mám 1,5 l a zdá sa mi to slabé... hlavne teda pri predbiehaní dosť trpia nie len moje uši, ale asi aj motor a pritom je to malinké a ľahké autíčko oproti napr. CH-R. Všimla som si však, že slabšia 1,8 má lepší, modernejší akumulátor ako 2,0

-        Výmena mi zatiaľ nijako neponáhľa... dnes sme s Yarisom oslávili jubileum 100 tis. km, takže ešte zopár km vydrží. Na Cross som už tiež pozerala, ale podľa doteraz dostupných informácií bude k dispozícii tiež iba ako trojvalec a to ja nedokážem prekusnúť. Plug-in ma príliš neláka, hlavne teda kvôli nutnosti dobíjania, takže tam by pripadal do úvahy asi iba benzín, nakoľko najazdím aktuálne len cca okolo 20 000 ročne.

-         Kufor nejak extra nevyužívam a keďže som nízka, tak pocit stiesnenosti tiež nehrozí

-         Mini? Ako určite je to pekné a hlavne štýlové autíčko, ale asi nie úplne vhodné pre mňa...

-          Xceed sa mi vážne páči, ale čo som pozerala, tak v kombinácii s automatickou prevodovkou to nie je dvakrát úsporné auto

-         "Kočárek" a dokonca ani tú spomínanú basu piva v kufri nevozím, takže v pohode

 

Link to comment
Share on other sites

DCT = dvojspojkové kurvítko navíc. Sorry, ale spousta lidí (vesměs ještě fandů fofrklacků) takhle zastydle fluše na eCVT a přitom zapomíná, že na rozdíl od spojkových chrastítek jde v podstatě o nezničitelnou věc - a že některé její charakteristické projevy ve vyšší část výkonového spektra souvisejí spíš s podmotorováním (Atkinson "klame objemem") a chybným očekáváním, že se to při šlapání na plyn bude chovat jako klasická převodovka s kvaltama (což může, ale za cenu nižší efektivity) -_-

Link to comment
Share on other sites

Nevím co je na tom pravdy, bavil jsem se s automechanikem o našem plánovaném nákupu Hyundai Kona a dostali jsme se na volbu manuál/automat a on říkal, že automat do městského provozu není úplně ono, že to u některých značek aut odchází???

Link to comment
Share on other sites

před 44 minutami, monika1910 napsal:

 

-          Xceed sa mi vážne páči, ale čo som pozerala, tak v kombinácii s automatickou prevodovkou to nie je dvakrát úsporné auto

 

Průměr 7,7 se mi taky zdá docela dost https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/1774-XCeed.html?fueltype=2&gearing=2&powerunit=2 , já měl doma dva dny třívalcovýho Dustera, svezl jsem se tříválcovým Focusem, 308, no dneska už by to pro mě dealbreaker nebyl. 

Link to comment
Share on other sites

Nevím co je na tom pravdy, bavil jsem se s automechanikem o našem plánovaném nákupu Hyundai Kona a dostali jsme se na volbu manuál/automat a on říkal, že automat do městského provozu není úplně ono, že to u některých značek aut odchází???

Tak je asi potřeba si zadefinovat jakej automat má na mysli? DCT/DSG? CVT? AMT? Hydroměnič?
Link to comment
Share on other sites

Automat . . . kdysi jsem nechápal, nicméně nejsme v petrolhead vlákně. 

Pro zajímavost na auto inzerci jsem dal auta rv 2000 - 2005 a je to 6,4 ku 1 ve prospěch manuálu a rv 2015 - 2020 je to 1,22 ku jedné, manuál se drží na vedoucí pozici :) nicméně trend je zcela jasný.

Link to comment
Share on other sites

před 22 minutami, ragu napsal:


Tak je asi potřeba si zadefinovat jakej automat má na mysli? DCT/DSG? CVT? AMT? Hydroměnič?

No já jsem si myslel, že nezávisle na druhu automatické převodovky je to zařízení určené právě na to neustálé popojíždění a řazení a že pak na dálnici už je to jedno jestli mám automat nebo ne, tam se dá nejvyšší kvalt a stojí se jen na plynu. Ale jestli to trvalé přeřazování v pohybu ve městě ve špičce automatu nesvědčí, tak mě to trochu udivuje...

Link to comment
Share on other sites

No, od dob třístupňového automatu v Polaře 66 už ušel nějaký čas a musím uznat, že i když stále preferuji " fofrklacek " už je vyloženě neodmítám 😄 Jen mi asi vadí, že teď už zvládne jízdu i méně cvičená opice a na některých je vidět, že se od tohoto vývojovéhu druhu moc nevzdálili 😞

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, pavča napsal:

Nevím co je na tom pravdy, bavil jsem se s automechanikem o našem plánovaném nákupu Hyundai Kona a dostali jsme se na volbu manuál/automat a on říkal, že automat do městského provozu není úplně ono, že to u některých značek aut odchází???

To je zase blbost...asi úplně poprvé za celý život co jezdím s automaty tohle slyším... :wacko: Prostě se těch automatů nebojte a jezděte, jenom se samozřejmě každý chová jinak no, takže si auto před koupí pořádně projet a vyzkoušet zdali vyhovuje.

Link to comment
Share on other sites

No já jsem si myslel, že nezávisle na druhu automatické převodovky je to zařízení určené právě na to neustálé popojíždění a řazení a že pak na dálnici už je to jedno jestli mám automat nebo ne, tam se dá nejvyšší kvalt a stojí se jen na plynu. Ale jestli to trvalé přeřazování v pohybu ve městě ve špičce automatu nesvědčí, tak mě to trochu udivuje...

Proto říkám že je potřeba si uvědomit o jakým automatu se bavíme, bez toho je to jako říct - zvíře do bytu nepatří a neřeší jestli se bavíme o domácí kočce nebo tygrovi default_biggrin.gif

To přeřazování, který popisuješ, pracuje s předpokladem že všechny automatický převodovky fungují jako automatizovanej manuál, to tak není.
Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Radek124 napsal:

DCT = dvojspojkové kurvítko navíc. Sorry, ale spousta lidí (vesměs ještě fandů fofrklacků) takhle zastydle fluše na eCVT a přitom zapomíná, že na rozdíl od spojkových chrastítek jde v podstatě o nezničitelnou věc - a že některé její charakteristické projevy ve vyšší část výkonového spektra souvisejí spíš s podmotorováním (Atkinson "klame objemem") a chybným očekáváním, že se to při šlapání na plyn bude chovat jako klasická převodovka s kvaltama (což může, ale za cenu nižší efektivity) -_-

Dnes už bych neřekl, začátk dvojspojky nebyl jednoduchý. Tak samo, že by bylo lepší mít klasický hydroměnič nebo CVT s pohledu spolehlivosti. Jsem zastáncem fofrklacku, ZF Hydroměnič nebo DCT/DSG. CVT či eCVT mě prostě vadí svým projevem hlučnosti a nekonfortnosti při akceleraci. Proto jsem si zatím nekoupil Lexus, který se mi hrozně líbí, měl jsem půjčené různé verze CT200h, IS250h, NX300h a vždy mi vadil projev eCVT, až jsou auta super.

Edited by Snehulak54
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...