Jump to content

Recommended Posts

@DavidLC Nevím jak staré to plusko máš, ale když si vzpomenu co jsou ty startovací "12V" baterky v základních hybridech za chcípáčky, nejde jen o klasickou sešlost věkem, zimou, častými studenými starty a nedostatkem delších jízd? Co už x-tý měsíc kyšu na HomeOffice (a starucha si chodí do práce pěšky), každý týden radši beru jedno z aut na projížďku, abych pak jednoho hezkého dne po nasednutí a stisku START neslyšel jenom smutné "zacvakání", s míň než 13 voltama na kontaktech... 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

S60? Moc hezké.

Paneboze, to je taky dobra picovina - "supersport Octavia". Kde a kdy to kdo at uz oficialne, ci neoficialne takto pojmenoval. Pepuv klon....

Tak to nic není. Číňani tam mají ubrousky + pixlu s voňavým gelem + sošku Buddhy nebo nějakou skleněnou kouli s rybou nebo zlatou plaketu s Maem. Ubrousky jsou v krabičce polstrované stejně jako pota

U Toyoty sú tie okruhy prepojené, nie? To by na 12 V batérii musel byť skrat, aby to vycuclo hybridný okruh, a skrat batérie by elektronika detegovala. Či som vedľa?

Link to post
Share on other sites

12V baterie vždycky nahazuje tu hybridni baterku. Když se ta 12V vybije, tak proste nenastarujes. Stačí nechat stát 3 tejdny v garáži, odjet na dovolenou, nechat něco svítit u vypnutýho auta apod. a je po srandě. Co si z Lexusu pamatuju, tak snad 90% servisních výjezdů bylo za tímhle účelem, mnozí majitelé si už pořizovali i vlastní booster. Holt ty 12V jsou tam malé, poddimenzované a musí se na to myslet.. Ale to není jen Toyota, to maj takhle v podstatě všechny hybridy..

Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, Radek124 napsal:

@DavidLC Nevím jak staré to plusko máš, ale když si vzpomenu co jsou ty startovací "12V" baterky v základních hybridech za chcípáčky, nejde jen o klasickou sešlost věkem, zimou, častými studenými starty a nedostatkem delších jízd? Co už x-tý měsíc kyšu na HomeOffice (a starucha si chodí do práce pěšky), každý týden radši beru jedno z aut na projížďku, abych pak jednoho hezkého dne po nasednutí a stisku START neslyšel jenom smutné "zacvakání", s míň než 13 voltama na kontaktech... 

Právě že na jaře byla vyměněna za novou (stáří 5 let, to odpovídá) a cca 2 měsíce z5 zdechla, tak jsem ji dotankoval (říkal jsem si, něco svítilo, občas to nezamknu, atd.)  a pře 2 týdny to samé. Odběr 0,2 A což je podle elektrikáře hodně, chybu nehlásí diagnostika žádnou. Takže do servisu a hledej šmudlo 🙂 Jezdím skoro stejně, možná kratší trasy, ale 4 x týdně určitě, tím to nebude. 

@wawrik vše vysvětlil @dawe009 a je to přesně tak. Delší stání  a můžeš nenastartovat. Což je samozřejmě řešitelný, jen to vědět. Mě Prius fungoval i po 14ti dnech. Ale jak to teď vidím, klidně bych baterku radši vyndal na nabíječku.

 

Link to post
Share on other sites
před 22 minutami, dawe009 napsal:

12V baterie vždycky nahazuje tu hybridni baterku. Když se ta 12V vybije, tak proste nenastarujes...

Hm. Ja si ako idiot čítam manuály vecí ešte predtým, ako ich kúpim, a stavil by som sa, že som tam čítal, ako sa 12 V batéria dokáže dobiť z batérií hybridného systému aj počas odstavenia, kým má šťavu nad 20 %. Ale teraz pozerám do manuálu Yarisu aj RAV4, a je to ako píšete - nedobije sa. Dokonca sa vymaže ECU. Fakt netuším, kde som to zobral...

image.png.0809cae83cff8495542bf6c587c563c1.png

Link to post
Share on other sites

Ona se z te velké hybridní dobíjí..ale za jízdy. Pokud je vybitá / je tam malý napětí, tak tu hybridní nenahodí a musí se to nahodit externě přes booster..jak to běží, už je to v pohodě a ta velká ji dobije. Do té doby seš ale nahranej.

Link to post
Share on other sites

Já vám s tou baterku nevím. Jestli to nedělala ta původní, tak bude problém v baterii. Já jezdím na dovoleny tři týdny a více a prius (2015) nastartuju po návratu bez problémů. Ta původní bílá baterka v tom má vydržet 10 let tak mam ještě čas, bohužel,  koupit se u nás nedá a vše ostatní nebude mít tu kvalitu.... a tenké možná taky ten důvod. 

Link to post
Share on other sites

Měl jsem chvíli Golfa IV 1,6 Mpi, což nebyl tehdy ani základ a pak na služebce Golfa VII 1.0 TSI (asi 81kw, nekoukal jsem) a teda za tu 1,6 bych to nevyměnil. Byly jsme 4 chlapy a auto jezdilo velmi pěkně. Turbolag tam nějaký je, ale nic hrozného, dalo se na to zvyknout.

Kolega v práci má rapida 1,2, ten základní 63kw a taky je nadšen jak to jede (přesedl ze škody 120) a je doslova nadšen že umí jezdit za 3,7 na 100km (on je ale šílenec na spotřebu). Na normální spotřebku si myslím, že je ten litr úplně super - rozhodně lepší než v minulosti 1,4 Mpi v Octě.

Link to post
Share on other sites

Mame stejnou zkusenost.
1.6 ve ctyrkovym Golfu bylo to nejmin, co jsme kdy doma meli.
Manzelky soucasne silnejsi 1.0TSi v tom sedmickovem je uplne neco jineho. 
Ma ho presne 5 let, jezdi ve meste, najeto 80tkm, spotreba 5,3, zavady "nula".
Pohoda.

Edited by Murphy97
Link to post
Share on other sites
před 57 minutami, Petr R napsal:

Já vám s tou baterku nevím. Jestli to nedělala ta původní, tak bude problém v baterii. Já jezdím na dovoleny tři týdny a více a prius (2015) nastartuju po návratu bez problémů. Ta původní bílá baterka v tom má vydržet 10 let tak mam ještě čas, bohužel,  koupit se u nás nedá a vše ostatní nebude mít tu kvalitu.... a tenké možná taky ten důvod. 

No 10 let je na baterku asi dost. Jinak ke koupi je a celkem běžně. Ono, baterka drží napětí, ale auto spotřebuje proud při vypnutí. No uvidím a napíšu, až bude verdikt.

Link to post
Share on other sites

Já to akorát někde četl, ze ty bílý jdou japonský a davaj se jenom do prvovyroby, ale tak věř dneska někomu.....kazdopadne by to tak dlouho vydržet mohla, přece jenom to dobíjení bude asi konstantním proudem na rozdíl od pokaždé jinak se tociciho motoru, o inteligentním nabíjení ani nemluvě. Hodně štěstí a ať to rychle vyresis. 

Link to post
Share on other sites

Jsem podlehl myšlence, že jde řeč o hybridní baterii. Moje chyba. Ta moje původní bílá nebyla, normálně černá (sakra) 🙂.  Teď jsem dal tuším Bosch, chtěl jsem Exide, ale byla tahle, tak jsem to tam dal. Ptal jsem se v Toyotě a že prý normální, někdy že vydrží i dýl (zase 13 stovek není taková rána). Faktem je, že jsem ji nijak neměřil a nenabíjel, zdechla, šla. Díky, podám hlášení.

Link to post
Share on other sites

Koukni se na nějaký fora i v USA. Oni o tom konečně píšou i ve světě motoru ve spojitosti s Japoncema. Jejich 12 V bílý baterky vydrzi dost, cokoli je nahradí uz ne. Hlavně, aby servis našel problém. Držím palce. 

Link to post
Share on other sites

Před pár tejdnama jsem tady házel dotaz na RX 450h, jestli ho tady někdo nemá, nicméně moje otázka nebyla vyslyšena a tak jsem ho koupil. 
No a teď tady pročítám poslední vlákno a shoduje se v podstatě s mym vozovym parkem momentálně...

Fabia 1.0Tsi 70kW - byl jsem z toho původně skeptickej, ale na druhou stranu jsem potřeboval prdítko na popojíždění, kdy to mám po dálnici do Prahy 40km a okolí... Za dva roky co to mám jsem s tim najel 24 tisíc km. Fakt super na popojíždky, je to svižný i v 3 lidech, zaparkuju s tim dobře, blbuvzodrný a ještě mi přijde, že puštěná klima není taková pakárna jako dřív bejvala u malejch motorů, že to fakt nejelo. Tohleto je uplně v pohodě. 

Lexus - první dojmy (protože to auto je tady dva tejdny) jsou, že když pojedu do Prahy nebo po okolí, tak si radši vezmu Fabii. To auto je skvělý, tichý, jede, pohodlný všechno boží, ale prostě na to jet s nim 30 km je zbytečný. Narozdíl od Fabie je těžkopádný, což se mu s jeho váhou nedá vytýkat...
Otázka dobíjení - doporučili mi, že kdyby mi auto třeba 3 týdny stálo, ať si ho hodim na nabíječku, aby se nevybilo... takže pokud s tim někdo nejezdí denně obden, tak bych to preventivně udělal... 

Octavia III - rok 2013, 1.8TSi v automatu. Pro někoho kdo dělá méně než 30k ročně nechápu nákup naftovýho octavie... Spotřebu mám 7,2l a to tomu dávám docela za uši... Já osobně s ní najezdím cca 20 - 25k ročně, výkonu to má ažaž,  je to pohodlný, mám aktuálně 170k km a vyjma toho, že dvojspojka je vyběhaná (což je ale důsledek častýho popojíždění po Praze) tak to jsem s tim fakt moc spokojenej. Kupoval jsem jí v roce 2017 jako skončenej operák po 96k km a já jsem dělal v 150k čerpadlo, jinak naštěstí nic...  Manželka protože neumí s manuálem :D tak potřebovala auto na můj vkus tak často, že jsem si pořídil tu Fabii.  

Link to post
Share on other sites

Litrovú Fabiu som dnes musel zabaviť kolegyni, lebo ja defekt, dojazdové koleso a služobka. Bol som celkom milo prekvapený, ako to jazdí. Aj po meste, aj po diaľnici. Celkom svižné, slušná spotreba, vôbec som sa necítil urazene :). Na drobnejšie jazdenie úplne v pohode. Dokonca aj zvuk motora ma celkom bavil, taký chrochtavo-nasratý :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...