Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Superb sportline součinitel odporu vzduchu Cx = 0,279; Arteon 0,265, tedy aerodynamika je taktéž minimální rozdíl aby dělal tolik v emisích. Umí někdo přepočítat rozdíl v emisích na množství paliva?

Upraveno uživatelem Tom4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekněme že i přes “agendu” mimoňů z nejvyššího sovětu nám u spalovacích motorů furt platí hen ten zatracený zákon zachování hmoty i chemické rovnice, takže emise strašlivého COx by při spalování uhlovodíků teoreticky měly být přímo úměrné spotřebě. U sazometů bys i při vyšší tepelné účinnosti neměl zapomínat na nedokonalé spalování - tj. kila nespáleného paliva končící buď v DPF (a jako CO2 o něco později), nebo vypadávajíci ve formě sazí a karcinogenních mikročástic.

Na rozdíly v udávané spotřebě, resp. emisích má IMHO mnohem významnější vliv (než zanedbatelný rozdíl v cx) skutečná hmotnost při dané výbavě a naladění převodovky, plus ztráty ve 4x4 + čelní plocha (kde se dramaticky projeví každý extra centimetr Superblba na výšku/šířku). A taky ochota řídící jednotky “poskytovat výkon” i bez povolení z Bruselu, odkud je výrobce šikanován výpalným za “nadměrné emise” - takže testování dávno připomíná spíš ecorallye a nové modely se prezentují už jen jako ploužící se ipody na kolečkách... :wheelchair:

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším kolik můj služební Superb produkuje CO a je mi to celkem fuk. Podstatné pro mne je, že jsem s tímhle Sportline kombi najel za 2 a tři čtvrtě roku 106 tisíc km. Na servis jezdím každých 30 tisíc km a jinak jen tankuju naftu, jednou za čas Ad Blue nebo něco pro ostřikovače. Když jsem přebíral nové auto, byl jsem zvědavý, kdy a co se začne sr.t jako první. Ale ono to zatím jezdí naprosto bez závad, pouze běžný servis, z opotřebených dílů přední kotouče. Auto je myslím slušně komfortní, spotřeba cca 6 l/100 km, adaptivní podvozek, DSG, 4x4 (teď v zimě paráda), adaptivní tempomat (jezdím s ním hodně) a Sportline má i pádélka, nastavitelný režim podvozku (+ asi dalších 5 věcí jako je odezva na plyn atd.) atd. Jsem s tím autem velmi spokojen a pokud má někdo vůči embéčkům předsudky, tak za mne zbytečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším kolik můj služební Superb produkuje CO a je mi to celkem fuk. Podstatné pro mne je, že jsem s tímhle Sportline kombi najel za 2 a tři čtvrtě roku 106 tisíc km. Na servis jezdím každých 30 tisíc km a jinak jen tankuju naftu, jednou za čas Ad Blue nebo něco pro ostřikovače. Když jsem přebíral nové auto, byl jsem zvědavý, kdy a co se začne sr.t jako první. Ale ono to zatím jezdí naprosto bez závad, pouze běžný servis, z opotřebených dílů přední kotouče. Auto je myslím slušně komfortní, spotřeba cca 6 l/100 km, adaptivní podvozek, DSG, 4x4 (teď v zimě paráda), adaptivní tempomat (jezdím s ním hodně) a Sportline má i pádélka, nastavitelný režim podvozku (+ asi dalších 5 věcí jako je odezva na plyn atd.) atd. Jsem s tím autem velmi spokojen a pokud má někdo vůči embéčkům předsudky, tak za mne zbytečně.
Ivane, co v tom je za motor? 110?

Odesláno z mého Lenovo TB3-850F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já nevím... SUB 140KW 4X4 DSG a pořád jsem se vztekal (cca rok a 40k km), že to auto nejede jak má na ty KW. Prostě to má naladěnou převodovku na emise, dlouhé kvalty 1-4, větší rychlost, už byla ok, ale vždy jsem musel hodně předvídat při náhlé akceleraci a předjíždění. Prostě mi to neodpovídalo těm kw. Pak jsem měl problém s podvozkem a kolama, pořád to někam odskakovalo a byl hlučný od kol, ale mohlo to být těmi 19". 

Upraveno uživatelem Snehulak54
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, neměl by někdo tip na nějakou spolehlivou bazarovku za 200-250 tisíc? Chtěl bych větší auto s aspoň 90 kw a vzhledem k nižšímu ročnímu nájezdu nejspíše benzín. Zatím mám v hledáčku Octavii, Ceed SW a případně Peugeot 308 sw, který se dá sehnat za zajímavou cenu, ale nejsem si jistý tou spolehlivostí. 
 

Děkuji :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Snehulak54 napsal:

No, já nevím... SUB 140KW 4X4 DSG a pořád jsem se vztekal (cca rok a 40k km), že to auto nejede jak má na ty KW. Prostě to má naladěnou převodovku na emise, dlouhé kvalty 1-4, větší rychlost, už byla ok, ale vždy jsem musel hodně předvídat při náhlé akceleraci a předjíždění. Prostě mi to neodpovídalo těm kw. Pak jsem měl problém s podvozkem a kolama, pořád to někam odskakovalo a byl hlučný od kol, ale mohlo to být těmi 19". 

Já se nevztekám. Za ty roky jsem se naučil průběžně přepínat mezi režimy D a S a používat pádla. Kola mám 19" a nikam to neodskakuje, nebo aspoň ne tak aby to stálo za zmínku. Jezdíme často s naším majitelem. Má předloňský model kombíku BMW řady 5, už několikátý, střídá je po zhruba 4 letech. Občas jedeme Superbem, občas BMW, občas řídí jeden, občas druhý. Hodně jsme o tom mluvili, oba jsme strojaři a auta nás baví. Ano, tam, kde Superbu dochází dech (zřídka, ale stane se), tam šestiválec BMW s 260 kW jede. Převodovka BMW je lepší, ale i tam (i když zřídka) při předjíždění čekám, nic se neděje, pak auto podřadí o X stupňů, škubne sebou a vyrazí. Tohle dělá Superb častěji ale jak píšu, přepínání D a S nebo pádla to řeší. Podvozek BMW je skvělý aniž by byl adaptivní, v některých situacích dokonce lepší, ale v některých situacích překvapivě vede Superb. Adaptivní tempomat Superba nemá téměř chybu, BMW ho má nejspíš za příplatek. V Superbu na něj jezdím často a třeba do Německa po dálnici třeba 200 km jenom kroutím volantem, což je z hlediska únavy příjemné. Ideální je nakombinovat k tempomatu jiný režim nastavení vozu, na dálnici třeba komfort, což není jen o podvozku ale o řazení, dávkování plynu atd. A pak si pohrát i s nastavením tempomatu. Pak je jízda příjemná, plynulá, jen na málo situací bych reagoval jinak než jak to za mne dělá adaptivní tempomat a ani když za sebou máte 700 km a náročné jednání v cizím jazyku, necítím se unaven. Souhlasím, na Superbu lze najít nedostatky a kompromisy, ale v zásadě nejde o chyby, ale nemusí to sedět každému. Ideální auto, které by mi 100% vyhovovalo, úplně ve všem, neexistuje a určitě to není o penězích. S Jirkou jsme se nakonec shodli, že jediná věc, kterou bychom Superbu oproti BMW vytkli, je držák nápojů:-). Zbytek je velmi dobrý a rozdíl mezi auty za milion a za dva a půl je překvapivě malý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Johny198 napsal:

Ahoj, neměl by někdo tip na nějakou spolehlivou bazarovku za 200-250 tisíc? Chtěl bych větší auto s aspoň 90 kw a vzhledem k nižšímu ročnímu nájezdu nejspíše benzín. Zatím mám v hledáčku Octavii, Ceed SW a případně Peugeot 308 sw, který se dá sehnat za zajímavou cenu, ale nejsem si jistý tou spolehlivostí. 
 

Děkuji :) 

@Johny198

Řešil jsem něco podobného 1/2 roku zpět.

Ideální je cokoliv od vw/škoda/seat 1.4tsi ale budeš hledat jehlu v kupce sena.

Já nakonec vzal 1.2tsi golf variant má to 77kw ale jede to líp jak staré 1.6 benzín.

U 308 jsem nenašel jediný rozumný kus, ceed to samé, všechno diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Johny198 napsal:

Děkuji za tipy, na golf a focuse se urcite podívám. Trochu bych se bal u focuse těch litrovych motoru, ale je to asi o zvyku. 

My ty litrový 92kw Focuse kupujeme už skoro 3roky do firemní flotily a jsou v pohodě, drží to zatím líp, než když se kupovaly třeba 1,2tsi ( ty původní ) některý mají hodně přes kilo.. 

Ale původně z nich byl strach :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, AndyAaron napsal:

Ty nove jsou vyrazne prepracovane a zvlast ten 114kW je udajne v pohode. Vysvetloval to Vaculik pri testu Focusa. Ale ten motor asi jeste nebude v ojetine v pozadovanem cenovem rozsahu.

 

Je na to celá příloha SM (4/2018) 

https://svetmotoru.auto.cz/clanek/technika/6329/obsah-specialu-technika-4-18.html

 

byla nějakou dobu myslím i v pdf na webu, nebo stojí pár korun..

 

(SM jako svět motorů, ne jako sado maso :-P)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ide o prve serie motorv, kde sa stracala chladiaca kvapalina, motor sa zadrel skor ako to vodic zistil a niekedy zacal aj horiet.

Tusim v UK podali a Ford aj hromadnu, kedze sa k problemu staval odmietavo.

https://www.topspeed.sk/novinky/ford-ecoboost-sa-prehrieva-moze-zhoriet-pocas-jazdy/15189

https://www.whatcar.com/news/ford-ecoboost-engine-recall-–-what-you-need-to-know/n17972

Upraveno uživatelem shaggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, shaggy napsal:

Ecoboosty hlavne tie litrove mali nemalo problemov. Nejedno auto zhorelo. Rozhodne nebrat.

Sent via IPoAC
 

No to je teda rada... za všetky drobné... chyba bola v hadici chladenia, a týkala sa cca 50. tis. áut, na ktoré bola zvolávačka... podávaš to tak, ako by iné autá žiadne problémy nemali

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...