Tom4 Odesláno 2. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2021 (upraveno) Superb sportline součinitel odporu vzduchu Cx = 0,279; Arteon 0,265, tedy aerodynamika je taktéž minimální rozdíl aby dělal tolik v emisích. Umí někdo přepočítat rozdíl v emisích na množství paliva? Upraveno 2. února 2021 uživatelem Tom4 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek124 Odesláno 3. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2021 (upraveno) Řekněme že i přes “agendu” mimoňů z nejvyššího sovětu nám u spalovacích motorů furt platí hen ten zatracený zákon zachování hmoty i chemické rovnice, takže emise strašlivého COx by při spalování uhlovodíků teoreticky měly být přímo úměrné spotřebě. U sazometů bys i při vyšší tepelné účinnosti neměl zapomínat na nedokonalé spalování - tj. kila nespáleného paliva končící buď v DPF (a jako CO2 o něco později), nebo vypadávajíci ve formě sazí a karcinogenních mikročástic. Na rozdíly v udávané spotřebě, resp. emisích má IMHO mnohem významnější vliv (než zanedbatelný rozdíl v cx) skutečná hmotnost při dané výbavě a naladění převodovky, plus ztráty ve 4x4 + čelní plocha (kde se dramaticky projeví každý extra centimetr Superblba na výšku/šířku). A taky ochota řídící jednotky “poskytovat výkon” i bez povolení z Bruselu, odkud je výrobce šikanován výpalným za “nadměrné emise” - takže testování dávno připomíná spíš ecorallye a nové modely se prezentují už jen jako ploužící se ipody na kolečkách... Upraveno 3. února 2021 uživatelem Radek124 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 5. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. února 2021 Netuším kolik můj služební Superb produkuje CO a je mi to celkem fuk. Podstatné pro mne je, že jsem s tímhle Sportline kombi najel za 2 a tři čtvrtě roku 106 tisíc km. Na servis jezdím každých 30 tisíc km a jinak jen tankuju naftu, jednou za čas Ad Blue nebo něco pro ostřikovače. Když jsem přebíral nové auto, byl jsem zvědavý, kdy a co se začne sr.t jako první. Ale ono to zatím jezdí naprosto bez závad, pouze běžný servis, z opotřebených dílů přední kotouče. Auto je myslím slušně komfortní, spotřeba cca 6 l/100 km, adaptivní podvozek, DSG, 4x4 (teď v zimě paráda), adaptivní tempomat (jezdím s ním hodně) a Sportline má i pádélka, nastavitelný režim podvozku (+ asi dalších 5 věcí jako je odezva na plyn atd.) atd. Jsem s tím autem velmi spokojen a pokud má někdo vůči embéčkům předsudky, tak za mne zbytečně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prochy68 Odesláno 5. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. února 2021 Netuším kolik můj služební Superb produkuje CO a je mi to celkem fuk. Podstatné pro mne je, že jsem s tímhle Sportline kombi najel za 2 a tři čtvrtě roku 106 tisíc km. Na servis jezdím každých 30 tisíc km a jinak jen tankuju naftu, jednou za čas Ad Blue nebo něco pro ostřikovače. Když jsem přebíral nové auto, byl jsem zvědavý, kdy a co se začne sr.t jako první. Ale ono to zatím jezdí naprosto bez závad, pouze běžný servis, z opotřebených dílů přední kotouče. Auto je myslím slušně komfortní, spotřeba cca 6 l/100 km, adaptivní podvozek, DSG, 4x4 (teď v zimě paráda), adaptivní tempomat (jezdím s ním hodně) a Sportline má i pádélka, nastavitelný režim podvozku (+ asi dalších 5 věcí jako je odezva na plyn atd.) atd. Jsem s tím autem velmi spokojen a pokud má někdo vůči embéčkům předsudky, tak za mne zbytečně.Ivane, co v tom je za motor? 110?Odesláno z mého Lenovo TB3-850F pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 7. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. února 2021 V 5. 2. 2021 v 18:48, Prochy68 napsal: Ivane, co v tom je za motor? 110? Odesláno z mého Lenovo TB3-850F pomocí Tapatalk 140 kW Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Snehulak54 Odesláno 7. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. února 2021 (upraveno) No, já nevím... SUB 140KW 4X4 DSG a pořád jsem se vztekal (cca rok a 40k km), že to auto nejede jak má na ty KW. Prostě to má naladěnou převodovku na emise, dlouhé kvalty 1-4, větší rychlost, už byla ok, ale vždy jsem musel hodně předvídat při náhlé akceleraci a předjíždění. Prostě mi to neodpovídalo těm kw. Pak jsem měl problém s podvozkem a kolama, pořád to někam odskakovalo a byl hlučný od kol, ale mohlo to být těmi 19". Upraveno 7. února 2021 uživatelem Snehulak54 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ggrand Odesláno 7. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. února 2021 Snehulak: podobne zkusenosti jako ty. 140kw 4x4 dsg mi prislo, ze jede jak 110kw predokolka v manualu. To auto bylo pro me velkym zklamanim. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny198 Odesláno 8. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. února 2021 Ahoj, neměl by někdo tip na nějakou spolehlivou bazarovku za 200-250 tisíc? Chtěl bych větší auto s aspoň 90 kw a vzhledem k nižšímu ročnímu nájezdu nejspíše benzín. Zatím mám v hledáčku Octavii, Ceed SW a případně Peugeot 308 sw, který se dá sehnat za zajímavou cenu, ale nejsem si jistý tou spolehlivostí. Děkuji Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 8. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. února 2021 před 11 hodinami, Snehulak54 napsal: No, já nevím... SUB 140KW 4X4 DSG a pořád jsem se vztekal (cca rok a 40k km), že to auto nejede jak má na ty KW. Prostě to má naladěnou převodovku na emise, dlouhé kvalty 1-4, větší rychlost, už byla ok, ale vždy jsem musel hodně předvídat při náhlé akceleraci a předjíždění. Prostě mi to neodpovídalo těm kw. Pak jsem měl problém s podvozkem a kolama, pořád to někam odskakovalo a byl hlučný od kol, ale mohlo to být těmi 19". Já se nevztekám. Za ty roky jsem se naučil průběžně přepínat mezi režimy D a S a používat pádla. Kola mám 19" a nikam to neodskakuje, nebo aspoň ne tak aby to stálo za zmínku. Jezdíme často s naším majitelem. Má předloňský model kombíku BMW řady 5, už několikátý, střídá je po zhruba 4 letech. Občas jedeme Superbem, občas BMW, občas řídí jeden, občas druhý. Hodně jsme o tom mluvili, oba jsme strojaři a auta nás baví. Ano, tam, kde Superbu dochází dech (zřídka, ale stane se), tam šestiválec BMW s 260 kW jede. Převodovka BMW je lepší, ale i tam (i když zřídka) při předjíždění čekám, nic se neděje, pak auto podřadí o X stupňů, škubne sebou a vyrazí. Tohle dělá Superb častěji ale jak píšu, přepínání D a S nebo pádla to řeší. Podvozek BMW je skvělý aniž by byl adaptivní, v některých situacích dokonce lepší, ale v některých situacích překvapivě vede Superb. Adaptivní tempomat Superba nemá téměř chybu, BMW ho má nejspíš za příplatek. V Superbu na něj jezdím často a třeba do Německa po dálnici třeba 200 km jenom kroutím volantem, což je z hlediska únavy příjemné. Ideální je nakombinovat k tempomatu jiný režim nastavení vozu, na dálnici třeba komfort, což není jen o podvozku ale o řazení, dávkování plynu atd. A pak si pohrát i s nastavením tempomatu. Pak je jízda příjemná, plynulá, jen na málo situací bych reagoval jinak než jak to za mne dělá adaptivní tempomat a ani když za sebou máte 700 km a náročné jednání v cizím jazyku, necítím se unaven. Souhlasím, na Superbu lze najít nedostatky a kompromisy, ale v zásadě nejde o chyby, ale nemusí to sedět každému. Ideální auto, které by mi 100% vyhovovalo, úplně ve všem, neexistuje a určitě to není o penězích. S Jirkou jsme se nakonec shodli, že jediná věc, kterou bychom Superbu oproti BMW vytkli, je držák nápojů:-). Zbytek je velmi dobrý a rozdíl mezi auty za milion a za dva a půl je překvapivě malý. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guzmic Odesláno 8. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. února 2021 před 3 hodinami, Johny198 napsal: Ahoj, neměl by někdo tip na nějakou spolehlivou bazarovku za 200-250 tisíc? Chtěl bych větší auto s aspoň 90 kw a vzhledem k nižšímu ročnímu nájezdu nejspíše benzín. Zatím mám v hledáčku Octavii, Ceed SW a případně Peugeot 308 sw, který se dá sehnat za zajímavou cenu, ale nejsem si jistý tou spolehlivostí. Děkuji @Johny198 Řešil jsem něco podobného 1/2 roku zpět. Ideální je cokoliv od vw/škoda/seat 1.4tsi ale budeš hledat jehlu v kupce sena. Já nakonec vzal 1.2tsi golf variant má to 77kw ale jede to líp jak staré 1.6 benzín. U 308 jsem nenašel jediný rozumný kus, ceed to samé, všechno diesel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzyk Odesláno 8. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. února 2021 @Johny198 Focus ? https://www.tipcars.com/ford-focus/kombi/benzin/?175000-250000kc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny198 Odesláno 8. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. února 2021 před 5 hodinami, honzyk napsal: @Johny198 Focus ? https://www.tipcars.com/ford-focus/kombi/benzin/?175000-250000kc Děkuji za tipy, na golf a focuse se urcite podívám. Trochu bych se bal u focuse těch litrovych motoru, ale je to asi o zvyku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
semi001 Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 před 9 hodinami, Johny198 napsal: Děkuji za tipy, na golf a focuse se urcite podívám. Trochu bych se bal u focuse těch litrovych motoru, ale je to asi o zvyku. My ty litrový 92kw Focuse kupujeme už skoro 3roky do firemní flotily a jsou v pohodě, drží to zatím líp, než když se kupovaly třeba 1,2tsi ( ty původní ) některý mají hodně přes kilo.. Ale původně z nich byl strach Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shaggy Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 Ecoboosty hlavne tie litrove mali nemalo problemov. Nejedno auto zhorelo. Rozhodne nebrat.Sent via IPoAC Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AndyAaron Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 Ty nove jsou vyrazne prepracovane a zvlast ten 114kW je udajne v pohode. Vysvetloval to Vaculik pri testu Focusa. Ale ten motor asi jeste nebude v ojetine v pozadovanem cenovem rozsahu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
moco Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 Litrový motor bych klidně vzal, ale pouze v automatu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikinho Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 Před hodinou, AndyAaron napsal: Ty nove jsou vyrazne prepracovane a zvlast ten 114kW je udajne v pohode. Vysvetloval to Vaculik pri testu Focusa. Ale ten motor asi jeste nebude v ojetine v pozadovanem cenovem rozsahu. Je na to celá příloha SM (4/2018) https://svetmotoru.auto.cz/clanek/technika/6329/obsah-specialu-technika-4-18.html byla nějakou dobu myslím i v pdf na webu, nebo stojí pár korun.. (SM jako svět motorů, ne jako sado maso :-P) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
semi001 Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 Jen říkám, jak to máme ve firmě, máme těch 92kw od 3/2018 desítky a žádný neměl jediný problém a už vůbec nehořel, to byla asi nějaká na dobrou noc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shaggy Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 (upraveno) Ide o prve serie motorv, kde sa stracala chladiaca kvapalina, motor sa zadrel skor ako to vodic zistil a niekedy zacal aj horiet. Tusim v UK podali a Ford aj hromadnu, kedze sa k problemu staval odmietavo. https://www.topspeed.sk/novinky/ford-ecoboost-sa-prehrieva-moze-zhoriet-pocas-jazdy/15189 https://www.whatcar.com/news/ford-ecoboost-engine-recall-–-what-you-need-to-know/n17972 Upraveno 9. února 2021 uživatelem shaggy Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tommi_d Odesláno 9. února 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2021 před 2 hodinami, shaggy napsal: Ecoboosty hlavne tie litrove mali nemalo problemov. Nejedno auto zhorelo. Rozhodne nebrat. Sent via IPoAC No to je teda rada... za všetky drobné... chyba bola v hadici chladenia, a týkala sa cca 50. tis. áut, na ktoré bola zvolávačka... podávaš to tak, ako by iné autá žiadne problémy nemali Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se