Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

V 24. 3. 2021 v 14:37, exBURN napsal:

Ahoj. Když tak napiš SZ. Já kupoval mx5 1,8 na podzim a udělal jsem při výběru několik chyb tak ti rozepíšu jak a kde hledat problémy a čemu bych se vyvaroval.
Dvoulitr je jinak super ale u mě byl přes limit a já zas říkám raději 1,8 než nic. I po půl roce mám z auta pořád respekt a nedostanu ani z te 1,8 všechno. Taky jezdím daily

Ahoj, momentálně také zvažuji MX-5 NC, tak bych se přimlouval za uvedení tipů a rad pro nákup veřejně, třeba to bude zajímat více místních členů. Pokud ne, poprosil bych do SZ. Díky.

Link to comment
Share on other sites

V 18. 3. 2021 v 16:35, guzmic napsal:

Tvl. díl za 20 tis...to to auto radši hodím do šrotu. 🤣

ale díky, jdu hledat

Nenapinej, jak to dopadlo? Pacient prezil? Tohle je jak detektivka 😁

Link to comment
Share on other sites

@tmx 

ještě nijak.

Dnes jsem dohodnul za 2tis druhou převodovku + doprava 15 stovek.... něco bude stát výměna, olej atd. no budu rád když to bude třeba komplet za 7-8 tis

aj tak mám sto chutí, to potom prodat...

Link to comment
Share on other sites

před 12 hodinami, Tom7 napsal:

Ahoj, momentálně také zvažuji MX-5 NC, tak bych se přimlouval za uvedení tipů a rad pro nákup veřejně, třeba to bude zajímat více místních členů. Pokud ne, poprosil bych do SZ. Díky.

Krome klasiky jako u kazdeho jineho auta, brzdy, podvozek atp. Nejlepe dovezt do guru na prohlidku, tam ti ji rozmluvej jako kazdou druhou miatu a bude klid. :)

U Miat, navic zjistit, jak je na tom se spotrebou oleje (tz duveryhodny prodejce je za me zaklad, GO motoru je 60+, sam jsem to zazil, kdyz jsem sve NCcko prodaval a popravde inzeroval kolik zere, inu trvalo to dlouho a musel jsem v cene zohlednit. Jenze prusvih byl, ze predchozi prodejce se tvaril, ze to olej nezralo a ja uz jen cestou domu div nezadrel motor. 

Pak urcite pozor na korozi, auto si urcite nechat zvednout. Idealne nejezdene v zime (zimni pneu k autu spis nevyhoda)

A pak urcite dvoulitr se samosvorem (ten otestovat) a Bilsteinama. Za me rozhodne projet vic kusu a dat na celkovy dojem. Ono vetsina NCcek uz zazila naky pokusy o upravy a mezi autama jsou obrovsky rozdily. Ja treba mel prvni NCcko v super stavu, bez koroze, olej jsem jenom menil a kdyz jsem sedl do toho druheho, tak jsem hned v prvni minute zazil spojeni jezdce a konem a bylo mi uplne fuk, ze bylo ozrany, melo dvakrat vic najeto atp. Papirove stejna auta, ale jine naladeni podvozku a hlavne ladenej vejfuk (to u miaty dela hodne). Na te prvni jsem mel IL motorsport jen posledni dil, na te druhe to bylo vcetne svodu a bylo to takove nerusive, kdezto z te prvni me spis bolela hlava. 

Vyhovoval mi vic sestikvalt a nesel bych do hardtopu, ale to zalezi na zvazeni a potrebach kazdeho soudruha. 

Podivat se na strechu, trosku ji vzit vapkou, kdyz se ti nebude zdat, ale do NCcek netece jako do NB, kde jsem videl u kolegu i plisne. 

Takze sumasumarum, za me pocit z auta, spotřeba oleje a koroze. Jinak se na tech autech moc veci nasere. Trpi trosku na loziska, ktera nejsou uplne za babku, ale nic, co by cloveka zruinovalo. 

A kdyz si koupis NC s dvoulitrem, tak garantuju rohlik od ucha k uchu a budes vyrazet rad i po desti. ;)

Link to comment
Share on other sites

Doma mi rekli, ze prej chci vetsi karu. Jelikoz odmitam jezdit dieslovou dodavkou za mega, tak jsem podal protinavrh a pritelkyni se to libi. Jelikoz vim, ze tu je dost amerikofilu, tak se jdu zeptat jeste sem jakej to je napad a na co si davat pozor.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pacifica/18724398?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pacifica/19096773?goFrom=list

Po trech letech zivota v US jsem hodne US positive. Libi se mi benzinova atmosfera. Chceme pohodlne auto na dlouhe cesty, s vyssi spotrebou pocitame. Vymetani okresek s tim samozrejme neplanuju. S 3,6 benzinem a 9-kvaltem jsem v US par mil najezdil ve 300C. Motor a prevodovka mi prisla super na poklidne pluti krajinou a tehdy to bylo za 7l na sto. S pacificou v CR podminkach samozrejme pocitam tak s 10l minimem. S nasim celkovym rocnim najezdem kolem 15tis km je to ale v pohode.

Budeme vozit klec na psa plus kramy okolo (kola, lyze, becka, nekdy aji decka atd.). Primarne nam staci 4/5 mistne auto a velkej kufr. Vic mist se muze obcas hodit. Strasne se mi libi, ze ta sedadla se daji zapustit do podlahy, nemusi se vyndavat a nikde nezavazi (nemam je kde uskladnit). V pripade potreby je clovek porad veze s sebou, takze je akorat vyklopi a veze dalsich 6 lidi bez mrknuti oka.

Prechod by byl z Tucsona 1,6 TGDI (focusa nedam). Zbytek asi leasing nebo pujcka. Puvodni myslenka byl Transporter nebo MB V-klasse, ale ty se v benzinu nedelaj a stare a strasne olitane jsou furt drahe. Navic to je furt dodavka. Dal jsem se dival na Ford Galaxy, ale tam nejak tem 1,5T ecoboostum neverim. Dalsi alternativa me extra nenapada. Pocitame s tim, ze pokud auto bude dobre slouzit, tak ho budeme mit dlouho. Nemenime auto co rok nebo dva. Tim padem vydrz, spolehlivost a pohodli jsou priorita.

Diky za nazory a postrehy.

Link to comment
Share on other sites

Já občas v práci jezdim Transportérem 2.5TDi (T5) a musim říct, že ho prostě chci a mám ho v merku jako druhé rodinné vozidlo. Jasně, je to dodávka, ale super se mi s nim jezdí, pěknej výhled a hodně prostoru. Chci Transportéra nebo Caravellu. Multivana né, protože je už moc luxusní (což by asi vyhovovalo Tobě) a je to spíš rodinný vozidlo s ohledem na pohodlí. Já budu občas potřebovat něco většího odvést, motorku atd. proto bych chtěl i pracanta. Chtěl bych nesmrtelnej motor 1.9 TDi 75kw roky 2005-09. Je to teda starší kára, ale ta 1.9 byla údajně nejlepší motor co se spolehlivosti týče, co se tam dával. V inzerátech jdou okolo 200tis. Kámoš co má MB-GL, Renče Sporta, Starýho Defendra, tak říká, že se mu nejlíp jezdí s Vitem a jeho manželku sem neviděl v ničem jinym než v tom Vitu. Dodávky bych se jako rodinný káry vůbec nebál.

Link to comment
Share on other sites

[mention]Strocek [/mention] Kdyz ja nechcu diesel. Verim, ze dnes uz jsou ta auta jinde, ale furt je to primarne dodavka.

[mention]Tom4 [/mention] resim to s kamaradem co delal do amerik. Motor a prevodovka udajne spolehlive, ovsem co se tyka dilu, tak celkem drahe. Svetli 30k, okno 25k, zrcatko 15k. Tak to chce dobre havarijko.

Od mistniho clena mam nabidku na krasnej zanovni S-Max s 1,5 ecoboost. Jak je to s timhle motorem? Ma nekdo info?

Link to comment
Share on other sites

Ony ty Transportery, Caravelly, Multivany vypadaji dobre, ale... Beatranec nucene presel z nove XC90 do Multivana v topu. Je to supr auto, mraky mista, uzasna variabilita, ale breci. Furt je to jen dodavka. Oproti Volvu zebrinak...

Link to comment
Share on other sites

Já bych taky s Pacificou souhlasil. Je to fajn auto na klidnou jízdu v relativním tichu a pohodlí. Rozhodně nelze srovnávat s Tranporterem/Multivanem, je to pořád dodávka. Viano z praxe neznám. Ceny dílů nejsou v rámci kategorie neobvyký, nedávno jsem zjišťoval cenu světel na starší XC60 (natáčecí xenon) a bylo to dost podobný, tak jsem je radši nechal vyleštit:-). 

Town and Country/Voyager je o dost neohrabanější, ale taky se s tím dá příjemně cestovat. Nicméně v týhle větší kategorii bych se nebál kouknout na Toyotu Sienna.

 

Edited by xjr1
Link to comment
Share on other sites

Do Mulťáka si sedne plnohodnotně 7 lidí a budou mít dostatek pohodlí i se tam v pohodě ve dvou vyspíš. Do Tranďáka a Caravelli posadíš až 9 lidí. To nejde srovnávat s XC90. Jestli nevyužiješ variabilitu a počet sedaček, tak Multivan atd. nemá smysl, to je jasný. Každýho koho znám a má Mulťáka, Tranďáka, Vito, jako rodinný auto, tak sem slyšel jenom chválu. Já v tom v práci jezdim a mě se to líbí. Neberu nikomu, že to neni jeho parketa, ale chtěl jsem trochu zmírnit teorii, že by to nebyla dobrá rodinná kára. Taky to teda neni pro někoho kdo hledá každej večer parkovací místo v Praze na sídláku. :) 

 

Link to comment
Share on other sites

Variabilita a prostor je bezkonkurencni. Ja jsem mluvil o tom pohodli. Okolnosti ho donutily prelezt z jednoho do druhyho. Hodnoceni mozna neni fer, ale je primy a aktualni. Pokud vylozene potrebujes Multivan, asi to pohodli obetujes, ale pokud ti staci neco mensiho, je to dobra volba? Ja nevim, jen zprostredkovavam. 

Link to comment
Share on other sites

Je to hodně o úhlu pohledu. Někdo se přes ten dodávkovej charakter přenese a ocení praktičnost, jinej upřednostní pohodlí. Svýho času jsem míval Town and Country a kolega v ten samý čas jezdil Multivanem (T5). Pár nekonečnejch debat kdo to má jako lepší proběhlo, různě jsme si auta půjčovali, samozřejmě bez výsledku:-). Já bych neměnil s ním a on by neměnil se mnou;-)...

Link to comment
Share on other sites

Jako jak ten multivan, tak mercedes jsou krasny kary, o tom zadna. Ale nalijme si cisteho vina. Na nove nemam a zjistuju, ze na ojete vlastne taky ne. Jsou furt za strasny prachy, nebo to jsou stary olitany vrany. Do toho ja nejdu. Navic furt je to vsechno v dieslu, coz je pro me taky minusovej bod. A do vyprodeje hodinek kvuli autu se poustet nehodlam :)

Navic si porad myslim, ze ta dodavka je co se tyka prostoru pro nas zatim furt dost overkill (jsme dva a velkej pes).

Libila se mi ta amerika, tak jsem jen chtel vedet nazor zkusenejsich, jestli jo, nebo ne. Zatim mi to vychazi, ze klidne jo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...