Mr. Sandman Posted December 1, 2021 Report Share Posted December 1, 2021 49 minutes ago, Bells said: @Hasňa Ta 1.6 mi vzhledem i k papírovým hodnotám přišla slabá, takže jsem vyřadil rovnou a očividně správně, když to tak čtu Já čtyřkolku primárně nepotřebuju, ale XV se jinak ani nedělá a neříkám, že to je na škodu, naopak bych konečně mohl začít jezdit "kdekoliv", což teď nepřipadá v úvahu. Tak nějak i čekám, že bude servis asi dražší, než u koncernu, ale kolik to tak třeba je, pokud se mohu zeptat? Bavíme se o servisu v autorizáku, nebo mimo? Díky. @wawrikCo bylo průserové u toho dieselu? Jako primárně bych šel asi po benzínu, ale říkal jsem si, že kdyby se třeba objevilo zajímavější auto v naftě (co jsem koukal, tak oba jsou to dvoulitry a výkon podobný), tak bych ho asi bral, tak teď úplně nevím Určitě chci manuál, takže CVT řešit nemusím Od roku 2012 - 13 by ty diesel boxery měly být už celkem v pořádku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasňa Posted December 1, 2021 Report Share Posted December 1, 2021 Dvoulitr se s manuálem myslím nedělal. Jenom CVT a bez redukce. Jezdím do autorizáku a točí se to kolem desítky, ale už jsem platil i dvanáct. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasňa Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 17 hodinami, Bells napsal: .. Já čtyřkolku primárně nepotřebuju, ale XV se jinak ani nedělá a neříkám, že to je na škodu, naopak bych konečně mohl začít jezdit "kdekoliv", což teď nepřipadá v úvahu. ... V tom případě bych hledal jinde. "Kdekoliv" stejně jezdit nemůžeš a čtyřkolka a vysoká světlost jsou jediné dvě věci, ve kterých XV vyniká a ční daleko nad konkurencí. Pro mě byly tyto dva faktory, vzhledem k tomu, že je to primárně pro ženu a k tomu kde bydlíme a jak tu bojujeme někdy se sněhem, zásadní. Ale pokud tomu tak není, tak jinde bude lépe. Ve všech ostatních faktorech je XV spíše podprůměrné. Snad ještě jízda po rozbitých cestách je dobrá, má to velké gumy a dobrý podvozek. A zatím se to nekazí, ale má to jenom 70k km. Jinak ale bude ve všem ostatním asi lepší nějaký Němec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bells Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Tak 10-12k v autorizáku není zase tak hrozné, když si vezmu kolik stojí servis v autorizáku u koncernu, samozřejmě dle toho, co se dělá, ale tak jako tak to není nějaký extrémní rozdíl, díky za info. Co se týče toho manuálu, tak by normálně měl být, respektive když projíždím inzeráty, tak tam dvoulitry jak benzínové, tak naftové v manuálu jsou. S redukcí už nevím, po tom jak ani primárně nejdu, tak jsem neřešil se přiznám S tím hledáním jinde...ono se to má tak, že jsem vlastně hledal všechno možné, nešel jsem ani primárně po Subaru, ale tak nějak mi to ze všeho právě vyšlo nejlépe. Momentálně řeším, zda právě vyměnit dosavadní auto (koncernové) a pokud ano, tak bych chtěl i mimo koncern a tam mě Subaru zaujalo prostě nejvíc, nemůžu si pomoct. Četl jsem nějaké recenze a tak a dost se to chválí, i řidičsky to chválí, což bych třeba u zvednutého auta nečekal a pokud je to řidičsky dobré, tak budu šťastný. Chtěl jsem právě nějaké info navíc i od lidí, kteří to vlastní, aby to nebylo jen o recenzích na netu. Navíc já tu čtyřkolku určitě nezatracuji, to určitě ne, že jí nepotřebuju primárně ještě neznamená, že jí nevyužiju. Jezdím hodně na hory, stejně tak i hodně do přírody a tak a co si budeme s nynějším autem je to dosti limitující...dost hodně, ve smyslu, že se sportovním podvozkem a nízkoprofily se mi vážně po čemkoliv jiném, než asfaltu jet nechce. S XV bych se asi sžil celkem dobře si myslím a mohl bych přestat řešit každou díru na silnici a tuplem pak, kam chci dojet, to mi přijde fajn a pořád to ještě není kravské SUV. Přemýšlím, na jaké auto jsem třeba ještě zapomněl v hledání, ale stále je mi XV celkově takové nejvíc sympatické. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasňa Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Tak to pak jo. Ten manuál v dvoulitru by mohl být fajn. Nevěděl jsem, že se to dělalo. Když jsem sháněl já, tak byly jenom v automatu. Což mě by třeba nevadilo, ale to co máme byla dobrá koupě, tak jsem to vzal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lion Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Bells: No vzhledem k motorizaci 1.6 a manuální převodovce mi 10-12k za běžnou prohlídku přijde teda dost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bells Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Neříkám, že je to málo, právě mě ta cena zajímala, abych mohl porovnat s koncernem, ve kterém jsem. Je mi jasné, že japonce to bude vždy vyšší, ale nepřijde mi to nějak extrémně vyšší. Taky je otázkou, když koupím x let staré auto, jestli je potřeba autorizák, ono to taky není spása pro auto. Se svým jsem vždy jezdil na Jarov a naivně si myslel, že má nejlepší možnou péči, no vzhledem k tomu, že mám momentálně auto na GO motoru (najeto 110kkm, což fakt není nájezd na GO) a mechanik nadával, co už se mělo dávno vyměnit a proč to neudělali, tak jsem se přesvědčil o opaku, takže možná raději k někomu, kdo vím, že se na to nevykašle, než bazírovat na autorizáku a pak to bude pravděpodobně i za méně, takže ta cena zase tak špatná nebude si myslím. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lion Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 No já byl s Golfem VII 2019 1.5 před tydnem a platil sem 5 a půl... Jen olej + filtry... S kabinovym filtrem a pylovym+ vyčištění klimy na jaře je to lehce přes sedm... Takže 5-7 je fakt míň jak 10-12... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasňa Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 V těch 12 jsem myslím měl predni kotouče a desky; aftermarket. Sami mi je v autorizáku nabídli, když jsem nad cenou origo protivil oči. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Mám Outbacka, do autorizáku jezdím, jen když musím (některé díly jsou jen originál). Najeto 300.000 km, z toho já najezdil 200 tis. Nikdy nebyl nejmenší problém, olej nežere, krom běžné údržby není nic potřeba. Olej + filtry do 5 tis., výměna oleje v automatu a diferenciálech 7 tis. včetně proplachu. Mám tu největší motorizaci, která byla k mání, 3.6 l, 6-válec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
African Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Před hodinou, Foundryman napsal: Mám Outbacka, do autorizáku jezdím, jen když musím (některé díly jsou jen originál). Najeto 300.000 km, z toho já najezdil 200 tis. Nikdy nebyl nejmenší problém, olej nežere, krom běžné údržby není nic potřeba. Olej + filtry do 5 tis., výměna oleje v automatu a diferenciálech 7 tis. včetně proplachu. Mám tu největší motorizaci, která byla k mání, 3.6 l, 6-válec. Jak to myslíš do AD jen když musím? Třeba ten olej v automatu? To by byla ovšem super cena za sedmičku tedy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 24 minutami, African napsal: Jak to myslíš do AD jen když musím? Třeba ten olej v automatu? To by byla ovšem super cena za sedmičku tedy. Mám za rohem profíky na servis automatických převodovek, tak proč se obtěžovat k mantákům z autorizáku Ti dojebou i výměnu dílu kus za kus, co je to oprava, to už dávno zapomněli. Nebo nikdy nevěděli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
African Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 Právě teď, Foundryman napsal: Mám za rohem profíky na servis automatických převodovek, tak proč se obtěžovat k mantákům z autorizáku Ti dojebou i výměnu dílu kus za kus, co je to oprava, to už dávno zapomněli. Nebo nikdy nevěděli... Aha, já si říkal že by to bylo u AD Subaru nějaký levný, v Mitsubishi jsem platil dvanáct a v MB dvacku S čím tedy jezdíš do AD když nemáš žádný stresíky? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bells Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 2 hodinami, Lion napsal: No já byl s Golfem VII 2019 1.5 před tydnem a platil sem 5 a půl... Jen olej + filtry... S kabinovym filtrem a pylovym+ vyčištění klimy na jaře je to lehce přes sedm... Takže 5-7 je fakt míň jak 10-12... Tak asi jiný kraj, jiná cena, nevím min plus tisíc ke tvé ceně. Ale to je jedno, jak jsem psal, AD pro mě u X let starého auta není úplně podstatný. A jak i píše Foundryman, tak to očividně jde lépe, taková byla zhruba moje představa. Jasně u koncernu budu u non AD opět níž, ale jde mi hlavně o to, že ten servis Subaru není nějaký extra dražší. Nemluvě teď teda o tom, že vzhledem ke GO tak brzy, je to asi jako bych platil za servis pokaždé tak dvojnásobek, když si to rozpočítám. Už mám těch koncernových průserů asi dost, dokud se to netýkalo mě, tak jsem to tak nějak ignoroval, jako většina, ale to už teď nejde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 19 minutami, African napsal: Aha, já si říkal že by to bylo u AD Subaru nějaký levný, v Mitsubishi jsem platil dvanáct a v MB dvacku S čím tedy jezdíš do AD když nemáš žádný stresíky? Naposled třeba krycí plech pod motorem, prorezl za tu dobu, aftermarket není. Nebo blbá výměna svíček. Tím, že je to ležatej boxer a ještě 6 hrnků, dostanou se k němu jen přípravkem. Ale to jsou jednorázovky jednou za X desítek tis. km. A třeba ty svíčky nebyly ani tak hrozný, na to, že jsou tam iridiový s životností cca 100 tis. km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 26 minutami, African napsal: Aha, já si říkal že by to bylo u AD Subaru nějaký levný, v Mitsubishi jsem platil dvanáct a v MB dvacku S čím tedy jezdíš do AD když nemáš žádný stresíky? Jo, ještě dodám - kolega má MB taky s automatem, ten u tohohle servisu na převodovky platil za komplet 14 tis. vč. daně. Nevím teda, proč je servis (patrně) ZF převodovky o tolik dražší, než Aisinu, co mám já. Link to comment Share on other sites More sharing options...
African Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 6 minutami, Foundryman napsal: Naposled třeba krycí plech pod motorem, prorezl za tu dobu, aftermarket není. Nebo blbá výměna svíček. Tím, že je to ležatej boxer a ještě 6 hrnků, dostanou se k němu jen přípravkem. Ale to jsou jednorázovky jednou za X desítek tis. km. A třeba ty svíčky nebyly ani tak hrozný, na to, že jsou tam iridiový s životností cca 100 tis. km. Jasný, tak to je ještě na pohodu, AD si vždycky nějaký systém najdou, aby jsi tam také musel My když měli úplně nové Mondeo 2011 v záruce, tak nám nikdo nebyl schopen vyměnit žárovku, ani v AD ještě neměli správné postupy, nějaké nové nářadí k výměně ještě nové zabalené, tak se tam tenkrát pral se světlem asi hodinu. Dodnes vzpomínám jak tam technik řval, co že v tom Fordu je za idioty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 2, 2021 Report Share Posted December 2, 2021 před 7 minutami, African napsal: Jasný, tak to je ještě na pohodu, AD si vždycky nějaký systém najdou, aby jsi tam také musel My když měli úplně nové Mondeo 2011 v záruce, tak nám nikdo nebyl schopen vyměnit žárovku, ani v AD ještě neměli správné postupy, nějaké nové nářadí k výměně ještě nové zabalené, tak se tam tenkrát pral se světlem asi hodinu. Dodnes vzpomínám jak tam technik řval, co že v tom Fordu je za idioty No ale třeba u Tatry Hadimršky přístup ke svíčkám byl Haubna se, pravda, zvedala i s blatníky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rendyG Posted December 10, 2021 Report Share Posted December 10, 2021 Zdravím, napadlo mě že se zeptám v tomto vlákně, určitě je zde mnoho zkušených motoristů. V rodině budeme rotovat auta, budu tedy prodávat svého Golfa mk6. Na co si dát pozor při prodeji, přepisu auta na soukromou osobu? Přepis mám v plánu řešit určitě osobně za přítomnosti obou, takže tam by problém nastat neměl, co ale napsat do kupní smlouvy aby bylo vše právně v pořádku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matt81 Posted December 10, 2021 Report Share Posted December 10, 2021 (edited) My mame doma jedného Outbacka 2010 “kachle” ktorý mal byt podľa všetkých múdrosti na internetoch minimálne aspoň uz 3x mŕtvy a on nič. Kupoval som ho nového, teraz má 230k km a všetko bez jediného problému. V servise mu dam čo treba, lejem do neho “lepšiu” naftu, točím ho v otáčkach ktoré má rád a on sa mi odvdacuje hlavne cez zimu, kedy mám pri ňom vždy úsmev na tvári …ešte aj včera večer keď nasnežilo sme sa boli trosku zabaviť a previezť so “starsim” 6 ročným synom. Okrem toho mame doma aj MB GLC v automate a takmer plnej výbave…oproti starcekovi Outbacku strašne nudné auto Edited December 10, 2021 by matt81 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now