Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

před 23 hodinami, rendyG napsal:

Zdravím, napadlo mě že se zeptám v tomto vlákně, určitě je zde mnoho zkušených motoristů. 

V rodině budeme rotovat auta, budu tedy prodávat svého Golfa mk6. Na co si dát pozor při prodeji, přepisu auta na soukromou osobu? Přepis mám v plánu řešit určitě osobně za přítomnosti obou, takže tam by problém nastat neměl, co ale napsat do kupní smlouvy aby bylo vše právně v pořádku?

 

já bych se podíval na pár vzorů na Google a vybral si ten, co je mi nejsympatičtější. 

Link to comment
Share on other sites

Mám si vybrat novýho služebáka, buď Ford Ranger nebo Toyota Hilux. Jezdit budu převážně klasické cesty a dálnice, terén jen vyjímečně. Nicméně takto o autech rozhodla US centrála a na mě je jen výběr.

Nikdy jsem takové auto neměl, ani jsem se o tento typ nezajímal. Exteriérově se mi líbí obě zhruba stejně, v interiéru vede lehce Hilux. Můj odhad je, že Toyota by mohla být líp zpracovaná, resp. z kvalitnějších materiálů, ale to je jen odhad.
Seděl jsem ve Fordu i Toyotě, obě auta mě zaskočily tím, jak je to uvnitř malé - po zavření dveří jsem o ně opřený (mám 195 cm a 120 kg). Volant je v obou na můj vkus nízko, držím ho jak křeček piškot...

Pokud někdo máte s tímto typem aut zkušenosti, jaká by byla vaše volba? Díky

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, antitomas napsal:

Mám si vybrat novýho služebáka, buď Ford Ranger nebo Toyota Hilux. Jezdit budu převážně klasické cesty a dálnice, terén jen vyjímečně. Nicméně takto o autech rozhodla US centrála a na mě je jen výběr.

Nikdy jsem takové auto neměl, ani jsem se o tento typ nezajímal. Exteriérově se mi líbí obě zhruba stejně, v interiéru vede lehce Hilux. Můj odhad je, že Toyota by mohla být líp zpracovaná, resp. z kvalitnějších materiálů, ale to je jen odhad.
Seděl jsem ve Fordu i Toyotě, obě auta mě zaskočily tím, jak je to uvnitř malé - po zavření dveří jsem o ně opřený (mám 195 cm a 120 kg). Volant je v obou na můj vkus nízko, držím ho jak křeček piškot...

Pokud někdo máte s tímto typem aut zkušenosti, jaká by byla vaše volba? Díky

Já bych sáhl asi po té Toyotě. Ale rozhodně to nejsou ideální dálniční vozejky. Myslím, že budou obě auta hlučnější od kol, a pokud nebudeš mít náklad, můžou mít lehce nervózní zadek na limitu. A co se týče obratnosti, taky to není úplně hitparáda. Ale co naděláš - "o nás bez nás", tak tě může těšit aspoň to, že budeš mít nový služebák. Přeji šťastný výběr a kilometry bez újmy na zdraví - ten dnešní provoz...

Link to comment
Share on other sites

Někde jsem četl že do Fordu budou dávat naftový šestiválec, což by mohlo být fajn a snad stálá 4x4. Stávající generace prý blbě/málo svítí. Co do výdrže a zpracování asi Toyka, nakonec jestli to je na silnice a služebák (tudíž neřešíš další prodej/hodnotu, což Toyota by byla asi lepší), vyzkoušel bych a co ti líp sedne a s čím se ti líp pojede...

Link to comment
Share on other sites

Chlapi, jdu si pro radu/tip. Zvazuju vymenu Leona ST s 2.0tdi za neco vetsiho, benzinoveho, 4x4, min 140kw - spise vice (momentalne 130kw a 440Nm a chtel bych zivejsi/zabavnejsi), ne suv, na vyssim podvozku, automat. Rocnikove tak 2018 a vys, kolem 600k bez dph. Napada vas neco konkretniho? Schvalne nebudu psat sve napady, rad bych si precetl vase. Diky

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, dan83 napsal:

Chlapi, jdu si pro radu/tip. Zvazuju vymenu Leona ST s 2.0tdi za neco vetsiho, benzinoveho, 4x4, min 140kw - spise vice (momentalne 130kw a 440Nm a chtel bych zivejsi/zabavnejsi), ne suv, na vyssim podvozku, automat. Rocnikove tak 2018 a vys, kolem 600k bez dph. Napada vas neco konkretniho? Schvalne nebudu psat sve napady, rad bych si precetl vase. Diky

Nemáš zač.

 

https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?cena-do=750000&vyrobeno-od=2018&vykon-od=140kw&palivo=benzin&pohon=4x4

Link to comment
Share on other sites

Za cca pul roku budu resit novy povoz. Po tom, co jsem si konecne probral v hlave, co chci od dalsiho auta, mi vysel jako jednoznacny vitez Hyundai i30N s manualem. Jezdil jsem silnejsi naftovy kombiky segment C/D, najezd jsem mival 50-55k rocne. Ted ale uz jezdim jenom 20-25k rocne a chci se bavit. Nechci dve auta (pracovni/fun car) a tohle mi, relativne racionalne, vyslo jako super napad, jak mit univerzal (pro mne). Kombi, 4x4, automat, ficury autonomniho rizeni atd. nepotrebuju.

Petrolheadi to auto adoruji, ale je tu nekdo, kdo to pouziva na daily par let a dal by mi nejaky realny zkusenosti? Bral bych to novy, takze servisni naklady me netrapi(leda, ze by Hyundai vysiral, pri zarucnich opravach). Spis, jak se s tim zije a co na tom cloveka muze teoreticky stvat. Stejne si to asi nerozmyslim, ale chci si obhajit, ze jsem se aspon zeptal. :D

Dikes!

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, lykan napsal:

Za cca pul roku budu resit novy povoz. Po tom, co jsem si konecne probral v hlave, co chci od dalsiho auta, mi vysel jako jednoznacny vitez Hyundai i30N s manualem. Jezdil jsem silnejsi naftovy kombiky segment C/D, najezd jsem mival 50-55k rocne. Ted ale uz jezdim jenom 20-25k rocne a chci se bavit. Nechci dve auta (pracovni/fun car) a tohle mi, relativne racionalne, vyslo jako super napad, jak mit univerzal (pro mne). Kombi, 4x4, automat, ficury autonomniho rizeni atd. nepotrebuju.

Petrolheadi to auto adoruji, ale je tu nekdo, kdo to pouziva na daily par let a dal by mi nejaky realny zkusenosti? Bral bych to novy, takze servisni naklady me netrapi(leda, ze by Hyundai vysiral, pri zarucnich opravach). Spis, jak se s tim zije a co na tom cloveka muze teoreticky stvat. Stejne si to asi nerozmyslim, ale chci si obhajit, ze jsem se aspon zeptal. :D

Dikes!

Ja mam treba v uzsi dvojce Cupru 300 (ktera je imho konkurenci eNka, akorat v kombajnu), ktera jezdi na 19" a 35 profilu a Insignii Country Tourer. Takze uplne odlisne auta, me treba odrazuji  u tech aut (R Golfy, Cupry, atd) ty kola/podvozky na litani kolem komina po vesnici. Ted mam na Leonu kombinaci 18" a 40 profil s Eibach podvozkem a jsou situace kdy to moc pohodlne neni.

Edited by dan83
Link to comment
Share on other sites

Za cca pul roku budu resit novy povoz. Po tom, co jsem si konecne probral v hlave, co chci od dalsiho auta, mi vysel jako jednoznacny vitez Hyundai i30N s manualem. Jezdil jsem silnejsi naftovy kombiky segment C/D, najezd jsem mival 50-55k rocne. Ted ale uz jezdim jenom 20-25k rocne a chci se bavit. Nechci dve auta (pracovni/fun car) a tohle mi, relativne racionalne, vyslo jako super napad, jak mit univerzal (pro mne). Kombi, 4x4, automat, ficury autonomniho rizeni atd. nepotrebuju.
Petrolheadi to auto adoruji, ale je tu nekdo, kdo to pouziva na daily par let a dal by mi nejaky realny zkusenosti? Bral bych to novy, takze servisni naklady me netrapi(leda, ze by Hyundai vysiral, pri zarucnich opravach). Spis, jak se s tim zije a co na tom cloveka muze teoreticky stvat. Stejne si to asi nerozmyslim, ale chci si obhajit, ze jsem se aspon zeptal.
Dikes!
Myslim ze Nkem jezdil @Somalec, ale uz jsem ho tu delsi dobu nevidel.
Link to comment
Share on other sites

@lykan Možná si viděl, ale doporučuji mrknout na Muldixovu recenzi, je tam případně i předfacelift.
Recenzent má moc fajn styl, běžně sleduji spíš kanály v angličtině, tohle ale nemá moc konkurenci...
Njoy :) 

 

Edited by rendyG
Link to comment
Share on other sites

Kolegové, řeším nový vůz. Nemusí být tedy nový, nicméně narážím na to, že vše 2018+ má povinně ecall, s čímž se nemůžu smířit. Je tu někdo, kdo to deaktivoval nebo jinak omezil? Pokud vím, je to SIMka, snad by stačilo ji vyjmout, ale nejspíš budou i jiné způsoby. Pokud se někde řešilo, prosím o nasměrování. Případně řešení do SZ, pokud nechcete veřejně.

MOC DÍKY!!

Link to comment
Share on other sites

Kolegové, řeším nový vůz. Nemusí být tedy nový, nicméně narážím na to, že vše 2018+ má povinně ecall, s čímž se nemůžu smířit. Je tu někdo, kdo to deaktivoval nebo jinak omezil? Pokud vím, je to SIMka, snad by stačilo ji vyjmout, ale nejspíš budou i jiné způsoby. Pokud se někde řešilo, prosím o nasměrování. Případně řešení do SZ, pokud nechcete veřejně.
MOC DÍKY!!

Je tam eSIM, nic co by šlo fyzicky vyjmout. Tyhle řídící jednotky jdou stavěné tak, aby přežily nehodu, navíc jsou legislativně povinné s život zachraňující. I kdyby se ti podařilo ji nějak deaktivovat, tak ti auto buď začne řvát, nebo volat záchranku v domnění, ze máš auto na maděru.
Teoretický nejsnazší je “ztratit signál”. Můžeš si auto obalit alobalem nebo odpojit anténu.
Link to comment
Share on other sites

Díky za odpověď. Takže prakticky neřešitelné, je tak? 

Samodomo ne, bez toho aniž bys riskoval zničeni auta. Ta anténa by byla asi nejsnazší řešení, ale nikdo ti neřekne, co za jiné funkce v autě by tím bylo poznamenáno.

Pamatuju si ze nějací vyšetřovatelé, už nevím u které značky, potřebovali byt nevysledovatelni. Myslím ze výrobce jim vyšel vstříc tak, ze na úrovni mobilního operátora zakázal datový tok pro konkrétní eSIM.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...